Brynäs IF

724791 inlägg · 7958 ämnen

DACKELL KRASSLIG!

« · 438224 Till forumet


DACKELL KRASSLIG!
Nu är Dackell krasslig å Björnes medverkan osäker likaså! Finns det nått slut på denna parodi???? Bara inte slutet stavas K-V-A-L-S-E-R-I-E-N-..............
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
bradberry:
Nä! Ingen fara!
Minns förra säsongen... Vad var det? 15 sekunder från kvalserien???
Brynäs blir kvar. Säsongen är fortfarande ung!
I kväll blir det däremot torsk i hockeytemplet på tallmon!
Håll i er! För det blir ÅKA AV!
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
bradberry: Ja, parodin började ju egentligen med att lockouten blev ett faktum. En olycka kommer sällan ensam.
Den ursprungliga spelplanen med 4 femmor fick man ju också ge upp innan den egentligen hunnit sjösättas. Walles lunginflammation är ju faktiskt det som ställt till det hela från början.
Nu är det nästan så att man börjar snegla på när det är dags för uppehåll så att sjuklingarna hinner friskna till och komma ikapp en aning. Uppehållet kommer efter 18 omgångar.
Det gäller nu att skrapa ihop tillräckligt med pinnar fram tills dess så att vi inte halkar efter för mycket.
Jag tror på minst 1 pinne redan ikväll. Hittills har vi väl gjort dom bästa matcherna när vi varit slagna på förhand.
2-2 efter full tid och Viitakoski avgör i sudden....
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Huge: Jag tror det är dax att sanera Gavlerinken. Det verkar sitta så mycket skit i väggarna. Ring Anticimex innan det är för sent!
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Hong Kong: Håller med. Alldeles för mkt medgångare och annat löst folk. Rök ut dom bara.
Eller var det bacilluskerna du menade? ;-))
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Huge: Jag beundrar Din optimism inför aftonen, men ikväll blir det stryk. Såg Timrå spela mot Frölunda i söndags och det är svårt att inte beundra laget. Fyra jämna femmor, laget otroligt sammanhållet, spelar takiskt smart, spelarna trygga i sina roller. Vi borde vara det laget, men tyvärr beror problemen inte bara på Wahlbergs lunginflammation. Vi har kört på tre femmor så länge nu att spelarna börja bli trötta. Tänke rmed fasa på hur Lind bara slocknade efter jul förra säsongen--han var bara trött. Trötthet och skador (dock inte Walles problem) beror på att vi sliter på de femmor som trots allt fortfarande fungerar någorlunda.

Detta måste vara the damndest season. Jag trodde förra säsongen var lågvattenmärket men det visade sig vara fel. Vi behöver pengar, spelare, en bättre arena, uppslutning från stan och regionen, professionalitet rakt igenom hela organisationen.

Annars ser det bra ut.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Huge: Det var bacilluskerna jag tänkte på.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: haha - "Annars ser det bra ut" ;)
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: Får jag bara fråga vad det där "annat" är som ser bra ut om ni saknar pengar, spelare, arena, uppslutning och professionelitet?
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Stigsson:

Kaffet är rätt okej.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Poffa: Korven och mazarinerna kanske?
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Stigsson: Jag ser att humorn står som spön i backen i Östnor.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: Japp, här är det glatt.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: Du är väl sannerligen en dysterkvist o medgångssupporter :-) Vi har ju ett kanonlag, truppen är bred o inte ett dugg skadekänslig.Planeringen inför den här säsongen har varit lika lysande som förut. En del snackas om att det jobba i det tysta med och omkring föreningen, jag undrar när det jobbet ska bära frukt och visa sig resultatmässigt, det är på isen man ser resultatet om styrelsen med flera har lyckats eller ej i sitt arbete.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
70 Rodrigues: Poängen är att det faktiskt jobbas något otroligt i det tysta i klubben, både i styrelsen och i gänget runt styrelsen. Jag tror man lungt kan påstå att hade inte det arbetet pågått hade vi inte haft Honken, Dackell och Wahlberg, och vi hade sannolikt inte haft de ekonomiska förutsättningarna eller scoutingen på Viitakoski eller Sulku heller. Det händer alltså saker men det tar tid (måste ta tid) och under tiden stiger vattnet... Håller helt med om att det på isen resultatet ska visa sig, och hade det inte varit för den @!*£ NHL-lockouten tror jag att vi hade sett en helt annan tabellplacering för den gamla damen.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: NHL-lockouten kan ju inte ha kommit som en direkt överaskning för Brynäs, fanns andra klubbar som inte heller hade deg men dom ordnade det o kunde plocka in NHL-spelare, hur kommer det sig att dom lyckas men inte Brynäs.Om det inte händer något på spelarfronten snart så kommer det att betala sig MYCKET dyrt....
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jag tycker att vi skyller på Tjernobyl
Kommentera


Sv: DACKELL KRASSLIG!
70 Rodrigues: Ang detta så kan ju SSK få betala dyrt iaf!

Hörde någon surra att brynäs hade ett gäng på G men när dom fick bättre betalt så drog dom till andra klubbar och vem kan klandra dom!

MIK har nog inga problem att få företagen sponsra eftersom dom är nykomlingar, vem törs stå utanför MIK i Dalarna nu ;-)
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
rafalski: Jo DIF borta brukar inte vara roliga matcher att se och FBK brukar vi kunna spela hyfsat jämt borta med iaf men nu vete gudarna om vi inte blir överkörda som en tvättbjörn på US1
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
65selander: Måste känna en viss sympati med Brynäsledningen iallafall. Förra årets stålbad både sportsligt och ekonomiskt. Ekonomin på rätt köl och rätt hyfsade nyförvärv. Lockouten + alla skador/ sjukdomar är som knivhugg i ryggen just nu. ALLT annat än kvalserie till våren ser jag som ett mirakel. Därför känns mitt 2-1 tips till Brynäs ikväll helt logiskt;)
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
70 Rodrigues: Helt rätt--NHL-konflikten kom inte som en överraskning för Brynäsledningen. Vad gäller de anra klubbar Du nämner som inte hade pengar som ändå lyckades värva så måste man ta sig en funderare över exakt vad de gjorde som inte Brynäs kunnat göra, innan man utkräver ansvar av brynäsledningen. De "andra klubbar" Du nämner har förmodligen ett betydligt bättre stöd från sponsorer än vad Brynäs har. I vilken annan kommun i landet med en ES-klubb än Gävle kan man köra en omröstning om vilket lag man håller på och få till resultat att bara 50 procent håller på ES-laget? Helt otroligt. Är det Brynäs fel? Det är alltså inte så att "andra klubbar" har något magiskt trollspö som inte vi har. De sitter i en bättre sponsorsmiljö, och har förmodligen också tagit en del lån på glädjekalkyl för att finansiera köpen. Att Brynäs inte ger sig ut på sådana espakader närman precis fått näsan ovanför vattenlinjen är bara logiskt.

Skyll på dem man bör skylla på.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Stigsson: det kallas ironi Jompe är förmodligen född i den ironiska generationen vilken även jag tillhör!
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Lunkan: :-)
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: "Att Brynäs inte ger sig ut på sådana eskapader när man precis fått näsan ovanför vattenlinjen är bara logiskt"... Tja? Våga och vinn, heter det ju. Brynäs kan ju låta bli att "våga" ,till priset av att kanske åka ur elitserien. Frågan är om det är så "billigt" då...
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Clarence: Jomen det är inte bra att sitta med en massa skulder heller så att vi inte har pengar till licensen. NHL strejken tar slut 03:48 Svensk tid 25/11 -04
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: "Skyll på dem man bör skylla på."

Är det inte patetiskt att man hela tiden skall behöva skylla på någon!
I mina ögon ligger inte felet bara hos sponsorerna.Visst kan man alltid sitta och önska sig en kassakista och ösa ur,men faktum kvarstår ju.DOM VILL HA NÅT TILLBAKA! Brynäs ekonomi började gå utför för många år sedan,i samma takt som spelet började likna skit.Man får vad man förtjänar, i publik,sponsorer,souvenirförsäljning,medlemmar,ALLT!! Det finns ju en anledning till att FBK drar in lika mycket på souvenirer som Brynäs omsätter totalt.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
bradberry: Gillar inte beskrivningen av Dackes sjukdom i GD "Andreas Dackell har varit hängig en tid och i går var han på Gävle sjukhus för att lämna prover och röntga lungorna." Det är inte direkt de vanliga förkylningarna som kräver lungröntgen bara att hoppas att inga fler åker på Wahlbergs åkomma.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
sylf: Är helt enig--det är trist att man alltid måste ha någon att skylla på--men jag trodde det liksom var vi excellerade i i den här GB:en :-). Det är ett dilemma man sitter i. Får vi inte det stöd vi behöver blir resultaten därefter, och som då minskar sponsorsintäkterna ytterligare. Katten på råttan och så vidare. Tror säkert att marknadsavdelningen kan bli bättre, men egentligen (och som jag tror att saken fungerar på många andra ställen) så borde det ju vara så att sponsorerna står i kö för att vara med på kärran, som Lilljanne skulle skrivit.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Clarence: Undrar varifrån jag får den där känslan av att om Brynäs hade belånat ladan och köpt in ett knippe ärrade NHL-proffs så hade Du stått först i kö och frågat om Brynäsledningen hade blivit helt galen?

Det är sant att det är möjligt att vi kan spara oss hela vägen till KS, men vi kan också dra på oss 5 mille röda siffror och ÄNDÅ åka ner, och då är det riktigt högt vatten som det heter i skärgården. Tycker att det är rätt att inte satsa allt på ett kort och köpa för lånade pengar. Tänk om proffsen också får snuva...
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
lindberg: Om Dackell också blir borta en längre tid på grund av lungproblem så börjar man ju undra vad i hyllebären det är som pågår. Får väl döpa om klubben till Thorax IF med Astra-Zeneca som huvudsponsor.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Jompe: Det är tydligen nåt lungskit som går där uppe,verkar som det kommit till Gavlerinken.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
sylf: Gavlerinken som är möglig så ännu en anledning till att bygga nytt ;)
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
RavenLord: Men, det byggs ju inte nytt, utan bara ut...
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
RavenLord: Eller kolla efter ny läkare kanske?, motbevisa mig: Mats Liljedahl!
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
sylf: "Brynäs ekonomi började gå utför för många år sedan,i samma takt som spelet började likna skit."

Om det vore så enkelt! Brynäs har aldrig haft en bra en bra ekonomi. Så länge jag kan minnas (inte 60- och 70-tal) har Brynäs legat på den undre halvan när media redovisat löne- eller ekonomisiffror för elitserielagen. Det fantastiska är att vi tagit guld (80- och 90-tal) utan några märkvärdiga resurser. Spelet nu motsvarar nog dom resurser man har. Vad är det man brukar säga :"verkligheten har kommit ikapp"?.

Kahn: "Min farsas förra företag var också sponsorer men är det tyvärr inte längre pga klen sponsorvård"

Det vore mycket spännande att höra vad "klen sponsorvård" innebär. Inte bara jag utan Brynäs hela marknadsavd. måste få besked.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Lilljanne: Nollade var fjärde match kanske.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
70 Rodrigues: "NHL-lockouten kan ju inte ha kommit som en direkt överaskning för Brynäs,"

En sanning med stor modifikation.
Vi har facit i hand, det hade inte ledningen i våras när truppen spikades på ett tidigt stadium. Då var alla så jättenöjda över att vi lyckats få hem Honken och Dackell t.ex. Sulku och Viitakoski var också bra nyförvärv enligt de flesta. Härligt att vi äntligen kunnat spika en trupp i god tid.
Inför förrförra säsongen var det ju ett djävla gnäll över att det inte händer ngt på värvningsfronten.
Jompe har helt rätt i sitt resonemang: vi har äntligen lyckats vända ekonomin och dessutom kunnat värva bra. Vi var kort sagt på väg åt rätt håll när denna lockout kommer. Man behöver varken vara optimist eller pessimist för att inse att vi faktiskt är den stora förloraren pga denna konflikt. Att vi för tillfället inte har så mkt att handla för beror ju just på att vi redan värvat och planerat för en normal säsong.
Nu är det som det är och det är bara att gilla läget men det andra läget (tabelldito) hade säkert varit lite angenämare utan denna förbannade lockout.
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
Huge:
Namn, Huge, en massa namn!
Ett namn gör ingen guldmedalj.

Ett spel. Spelare att spela spelet. Vinst!
Ett spel. Spelare som inte spelar spelet. Torsk!
Namn. Namn som har passerat bäst före datum. Sist i serien!

Var glad för Honken, pust!
Kommentera

Sv: DACKELL KRASSLIG!
rackham: Ja, och tyvärr finns alla dessa namn i ett antal motståndarlag.
Namn som normalt sett inte skulle varit där.
Då hade våra namn hävdat sig mkt bra.
Även vårt spel, det är jag övertygad om.
Fast junisarna verkar sköta sig bra idag iaf...
Kommentera

« · 438224