Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Daniel Rudslätt

« · 99627 Till forumet

Daniel Rudslätt
Saxat ifrån skategate.com:
Att ta ”Djurgårdens Fysmärke” är sannerligen ingen enkel sak. Inte ens för en ishockeyspelare i absolut fysiskt topptrim. - Men det är också det som är själva grejen med det hela säger Djurgårdens lagledare KG Stoppel. Det skall var svårt att till slut efter fem grenar kunna stoltsera med fysmäket. Men nu är isen bruten och vi har fått inte en utan två stycken spelare som klarade alla grenarna på bästa sätt. Det är Daniel Rudslätt och Johan Forsander som båda två har sett väldigt starka ut på våra tidigare träffar på försäsongen, och som nu visade fina takter och i stor stil slog till och tog hem var sitt exemplar av ”Djurgårdens Fysmärke” till lagkompisarnas jubel.

"är det landslaget nästa då....?"
Kommentera

Sv: Daniel Rudslätt
PAZ: Spelar man i Djurgården så brukar man ju också spela i landslaget!
Kommentera

6 Lundström: det var det jag lite ironiskt menade, är man sedan också duktig, så borde ju inte ens chanser minska.
Rudslätt har nog haft allting klart för sig, när han signade Dif...
Kommentera

Rudslätt är en av de mest underskattade spelarna i Sverige just nu... HAn har en kapacitet som är enorm och kommer inte han med i landslaget snart så blir jag konfunderad...
Kommentera

Jonna: Ja han e väl den som e mest uderskattad å ska självfallet ha en plats i landslaget...men man vet inte hur han kommer spela i Djurgårn..men kan hända deras torpedspel passar honom..kommer definitvt att passa Johan(Lindström) För han lär då komma till sin rätt i det laget eftersom Brynäsare å Brynäs verkar jue inte uppskatta det han gjort för klubben!En Brynäsare långt in i själen men får man inte kontrakt så får man inte,...kan bara önska lycka till Till bägge två...Å rudan ska in i Landslaget!!!
Kommentera

Power81: Jag uppskattar enormt mycket edt han har gjort för Brynäs, men jag vet att det är många som skiter i var han spelar. Jag blev himla ledsen när jag såg att han skulle till Dif för jag hade velat ha honom kvar...
Kommentera

Jonna: jao vi e jue två iaf då..:) Men men så är det jue i denna hockeyvärld...flytta hit å flytta dit...Nytt för var säsong å d vet man jue redan innan så vad fasen ska man klaga över egentligen å pengarna drar jue...Lär nog få en rejäl löneföröjning i Dif!
Kommentera

Power81: Jag vill att det ska vara som förr! Att alla stannade i sina klubbar LÄNGE om de inte drog utomlands vill säga.. Men jag hoppas att Daniel klarar si i Dif och att tre kronor får upp ögonen för honom! De verkar kunna se djurgårdare bättre än andra...
Kommentera

Jonna: tycker dem bara ser Djurgårdare jag....å så göteborgare då.....
Kommentera

Power81: Så länge Hardy Nilsson är coach för Tre kronor så kommer det alltid att krylla av Djurgårdare, oavsett om dom platsar eller ej,tyvärr!
Kommentera

Power81: Ja det känns som om de verkligen förbiser Brynäs. Även om vi har jättebra spelare skiter de i att plocka ut dem.... Tråkigt men sant...
Kommentera

6 Lundström: Du har så rätt så rätt...tro faen att det går åt helvete hela tiden..Kan ju kolla åt andra håll nån gång.. har jue 11 andra elitlag i sverige å det kan inte bara vara dåliga spelare där...
Kommentera

Power81: Hardy vill ju ha spelare som kan spela den beryktade torpedhockeyn, och han verka ju anse att det är Djurgårdare som klarar det bäst, visst han har vunnit guld här hemma i Sverige och i tyskaligan med torpedhockeyn, men på landslagsnivå så har ju framgångarna lyst med sin frånvaro.Förhoppningsvis så får Soling chansen denna säsong och förhoppningsvis någon mer spelare från Brynäs, varför inte Asplund kanske?
Kommentera

Jonna: Å du har ju minst lika rätt....!!
Kommentera

6 Lundström: Ja vi får se hur det går med Soling...Hoppas han håller i formen han hade i det ack så korta slutspelet...men Asplund tror jag inte håller...jag tror(hoppas inte) att hans ryggproblem kommer hämma honom i år men vi får se..jo att han har vunnit här å i Tyskland e jue en sak...det e en riktigt stor skillnad på Landslag å klubblag så..men men kanske skördar dem framgångar nån gång dem å..Måste se förbi Djurgårdsbåset nån gång iaf....
Kommentera

Men vänta lite här nu... VILL ni att era egna lirare ska släpas iväg till landslaget? Visst, det ger ju en skopa rutin, det gör det ju. Dock är det inget som har gynnat åtminstone DIF de senaste åren, när de fått låna ihop killar från Huddinge för att ens kunna träna tvåmål under landslagsuppehållen. Diverse skador dyker obönhörligen upp när grabbarna matchas extra flitigt och som salt i såren är landslaget ett utmärkt skyltfönster och vips så försvinner starka killar ur truppen snabbare än nödvändigt för att de fått showa runt lite i tre kronors tröja.

Jag tycker ni ska vara evigt tacksamma så länge ert favoritgäng inte slits i stycken fyra gånger om året.
Kommentera

Gone: Såklart vi vill det! Det är prestige! Att visa att man platsar i landslaget är att visa att man kommer från en bra klubb (förhoppningsvis). Dessutom blir man mäkta stolt när man ser "sina" spelare spela ihop med de allra största lirarna i världen. Jag skulle känna sån stolthet om t.ex. Soling skulle sätta en puck klockrent bakom Hasek... Eller se Rudslätt ge Sudden en perfekt passning som ger ett klockrent mål. Men det kanske bara är jag som känner så...
Kommentera

Jonna:

För mig är alltid Brynäs större än landslag och andra ligor.
Kommentera

Gone: Det ligger mycket i vad du skriver, jag ser helst att BIF spelarna håller till i BIF och inte 3kr. Vill inte se tex Soling slita av korsbandet i nån slabbig fyra nationersturnering i långt inne i mörka Sibirien. Det är bättre för oss att det som du skriver kryllar av DIFare i 3krsom visar upp sig för NHL. Har fö slagit vad med en polare (difare) om 500 Skr att BIF kommer före DIF i år (grundserien) vad säger du om mina chanser?
Kommentera

claesw: Håller med dig, men man kan ju inte komma ifrån att ett hockey VM blir fan så mycket mer intressant om det är Brynäsare med på isen!
Kommentera

6 Lundström:

OK det köper jag, men det har mest varit jobbigt att se Ove streta och kämpa i landslaget, utan att komma någon vart. Påminner om Jesper Blomqvist i fotboll-sagolik i klubblaget, fungerar ej i landslaget!
Kommentera

claesw: Molin har ju aldrig fått samma roll i landslaget som i Brynäs, tyvärr.Jag tror Soling kommer att lyckas, om han blir uttagen.
Kommentera

6 Lundström: Lyckas Soling i 3kr är han dessvärre såld för BIF nästa år. Hellre FinnOlsson än Soling till NHL!

Hoppas Hårde? Hardy fortsätter rata BIFare i 3kr.
Kommentera

claesw: För mig med, men du måste erkänna att man blir stolt när man har sina spelare i landslaget!
Kommentera

Jonna:

Jo, i de riktigt stora sammanhangen, t ex OS. Men att harva runt i små, obskyra skitturneringar kan det kvitta : )
Kommentera

claesw: Brynäs IF går för både landslaget och NHL . Någon som inte delar min åsikt?
Kommentera mer än gärna mitt inlägg.
Kommentera

Tor Karlström: Självklart går Brynäs före allt annat. Om valet står mellan Brynäs och nåt annat så är Brynäs förstahandsvalet, helt självklart.
Kommentera

Lunkan: En femhundring på det?!? Typiskt att inte jag har sådana polare... Rena gratispengar vi snackar om hör jag. DIF kommer ju att hamna etta i grundserien, det blir svårt att bräcka. Brynäs kommer förmodligen sexa.
Kommentera

Gone: När du vaknar inser du att jag ligger bäst till vad det gäller den halva tusenlappen. Jyrgårn 1a jo tjena visst och Timrå vinner SM guld!
Kommentera

Lunkan: Du är rolig du. Skönt ändå att höra att du verkligen tror på dig själv när du säger att bif kommer bräcka DIF i tabellen. Jag och min plånbok beklagar djupt att vi inte känner dig närmare, med dig i bekantskapskretsen tvivlar jag på att jag ens skulle ha behövt jobba på dagarna. Troligtvis så slår jag vad om samma grej men med någon av mina familjemedlemmar istället, som har haft den märkliga personlighetsutvecklingen att de valt just bif som favoritgäng, men de brukar vara svåra att få med på liknande bet. Jag förstår dem. De måste vara roligare att vika papperssvalor av femhundringarna och skicka ut dem från kaknästornet än att se dem försvinna på ditt sätt.
Kommentera

« · 99627