Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09

« · 1116047 · » Till forumet

Sv: Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09
Lindström: Intressant att se att du snackar om saker som du inte har nån aning om.
Kommentera

Lindström: Du vet ju verkligen inte alls vad du pratar om. Det som skiljer er mot oss är att vi betalar pengar till dom som förtjänar det medans ni verkar betala en jävla massa till dussinlirare.
Tro de eller ej men jag har faktiskt rätt bra insikt i vad man tjänar i månaden i BIF och med det i tanken så förstår jag vart Bredlpengarna tagit vägen.
Kommentera

73Sjöbba: "Wanvig är ju jätte-jättetuff som bl.a ger sig på en gallerunge. :)´"

Ger sig på och ger sig på...

På snorungar biter oftast inte vanliga tillsägelser, som alla vet.
Återstår bara ett rejält kok stryk... :-)
Kommentera

FM: Många av våra värvade spelare är till stor del flöten. Är väl bara till att titta på vad dom uträttar.
Kommentera

Hahl Bundy: Den var riktad mot den/dom som försvarar en spelare som är stor på sig, sedan inte vågar stå för det.

Dåliga förlorare -Ok
Dåliga vinnare - Usch

Trolla på med siffrorna så länge det går, det är allt jag säger.
Lustigt att eran skattkista verkar botten lös, till skiland mot andra lags.
Kommer nog att se ut som hos Dif ganska så snart.

Eller var det bra betalt att skicka spelare å personal till Hv?
Kommentera

Lindström: haha,Vas hade ju iaf 6,17 i speltid mot Wanvigs 3.59 i matchen. Spelar ett flöte mer än Wanvig menar du? Eller är alla flöten?
Kommentera

Hahl Bundy:

Nobody puts Wanvig in the corner.
Kommentera

Hahl Bundy: Dags och dämpa dig kanske? Wanvig är ju jätte-jättetuff som bl.a ger sig på en gallerunge. :)
Kommentera

Lindström: Jag antar helt logiskt att ditt inlägg inte var riktat till huge utan till nån annan tex nån timråit.

Vill du vara så vänlig att förklara din sista mening:
"Nu kommer man ju hoppas ännu mera att dom granskar ekonomin i eran
klubb ivf."

Vet du nånting som andra inte vet? Varför ska den granskas? Vad har Timrås ekonomi med Bagarns o Fröken Wanvigs tjafs att göra?
Kommentera

Huge: Vi får väl se om han tuppar sig mot Wanvig nästa gång dom möts, om det nu inträffar.

I Nhl hade han åkt på däng av alla ilaget nästa gång dom hade mötts, alt blivit hårt tagen hela matchen.

Är man så feg att man säger nått sådant till en kille som just har förlorat en match så måste man stå för det oxå.

Men visst vi kan skicka in Vas eller nått annat flöte nästa är när vi möts igen. För att bentacklas lite, som eran söta lilla Fanny gjorde mest hela tiden förra året.

Sen stå å vara kaxig när signalen har gått är det manligt??

Nu kommer man ju hoppas ännu mera att dom granskar ekonomin i eran
klubb ivf.
Kommentera

Huge: Varför blir jag inte förvånad över att du tycker att det jag säger är onyanserat skitsnack? :)

F.ö är Gusten den trevligaste brynäsare jag har snackat med, synd att inte fler av er kan lära er lite vett o etikett utav denne man!
Framförallt humor.
Kommentera

Hahl Bundy: "Huge tror bara det han vill tro i tidningarna. Är det inte i överenstämmelse med hans eget "nyanserade" sätt att se saker o ting på så hittar dom på o vränger sanningen. Stämmer det med hans egen övertygelse då är det rätt."

Onyanserat skitsnack.
Normalt sett gäller min kritik murvlarnas egna teorier och åsikter, där dom enligt mig ibland lyckas få saker och ting om bakfoten.

Här handlar det dock om en mer konkret sak som det öht inte finns nån anledning för en murvel att vränga till: nämligen vad Andersson hade för uppfattning om saken.
Kan inte se nåt som helst motiv varför reportern i det här fallet skulle vilja förvanska det Andersson sagt.
Men om Andersson är missnöjd med ett ev felcitat så är det väl isf bara att begära en dementi.
Om han sen får nån sådan är en annan femma...
Kommentera

FM: Som sagt: jag har inget att säga om Anderssons uppträdande på isen.
Där gör han helt rätt.
Och därför hade jag självfallet tyckt att Dackell skulle ha agerat exakt likadant i samma situation.
Kommentera

FM: "Sen tror jag faktiskt att du är så pass begåvad att du förstår att det man säger till tidningarna och det dom skriver inte nödvändigtvis behöver vara samma sak."

Huge tror bara det han vill tro i tidningarna. Är det inte i överenstämmelse med hans eget "nyanserade" sätt att se saker o ting på så hittar dom på o vränger sanningen. Stämmer det med hans egen övertygelse då är det rätt.
Kommentera

Bissett19: Tror du på Hv ? Jag tror han spelar i Linköping.

Skulle det vara en pik till oss Timråiter att han skulle byta klubb eller? Det måste ju innebära att du är lite avis och att du tycker att Johan är rätt bra!
Kommentera

Lunkan: Bryter av med "Heja Mora"
Kommentera

Huge: En ganska bra poäng där faktiskt. Dock tycker jag att BIF killen agerande var under all kritik och lite kul var ju faktiskt Anderssons uttalande. Sen tror jag faktiskt att du är så pass begåvad att du förstår att det man säger till tidningarna och det dom skriver inte nödvändigtvis behöver vara samma sak.

Vilket alternativ i mitt exempel skulle du valt då?
Kommentera

Huge:

Jo det där med mediaträning får han lära sej till kommande säsong då han spelar för Hv...
Kommentera

FM: Andersson borde från början ha agerat proffsigt när han blev tillfrågad om saken av media, eftersom jag utgår ifrån att det var så det gick till.
Ett proffs hade inte försökt förklara vad som legat bakom det hela och heller inte påtalat exakt VAD han sagt till sin motståndare, i det här fallet Wanvig.

Ett proffs hade sagt att det inte är mkt att bråka om eftersom sånt händer i stridens hetta när frustration och besvikelse är inblandad.
Kommentera

MarcusElving: Då var väl den där killen i BIF lika feg också för han slogs ju inte heller.
Kommentera

73Sjöbba: Ja, jag tycker det är fegt. Motiveringen finns längre ned så den orkar jag inte upprepa igen. Du får scrolla ner en bit om du har problem att förstå vad jag menar..
Kommentera

MarcusElving: "Han står ju inte upp för sig själv"

Han sög tag i Wanvig och höll fast honom tills han lugnade ner sig. Är det fegt? Snarare förståndigt.
Challe kanske sa samma sak till honom som han sa till Sanny förra säsongen: -Tränaren har sagt till mig att jag får inte slåss mot någon 4:lineare.

Kommentera

Huge: Aha,då vet jag vad du menar med att "gråta ut". Tror du att Johan ringde Aftonbladet direkt efter matchen eller väntade han tills han kom hem?

Skämt å sido,här kommer ett exempel:
Säg att Ni vinner en match med,låt säga 4-1,efter rätt bra spel. Efter slutsignalen vill en bänknötare i det förlorande laget slåss och åker runt och hugger på en den ena och en den andra. Skulle du då vilja:
A. Att tex A.Dackell tar en riktig fight,som han vinner,och sen blir avstängd 3 matcher.
B. Att tex A.Dackell suger tag i killen och kramar han lite så att allt lugnar ner sig?
C. Att hela BIF stormar ut i omkl rummet,ty sånt håller inte dom på med?
Kommentera

FM: Har han inget att vinna på att (försöka) dänga honom, så ska han knipa käft från början, ska det vara så svårt att fatta? Han står ju inte upp för sig själv och det han säger..
Kommentera

fighter:Bry dig inte om Jajjen, han verkar ha tömt ordförrådet redan.
Kommentera

FM: "Fråga: Vart gråter han ut,han säger ju bara som det är?"

Normalt sett hör man aldrig spelare försöka förklara i efterhand vad som orsakat den här typen av incidenter, eftersom ett sånt agerande kan tolkas som skvalleraktigt spelarna emellan.
Och går man till media och skvallrar så tror jag absolut att det uppfattas som ett försök att gråta ut, sas.
Därav mitt snack om gråtvals, även om ordvalet kanske inte är helt korrekt.
Det var dock den bästa beskrivning jag kunde komma på.
Kommentera

fighter: "...himla..."

MOAHAHAHAAAAAA
Kommentera

MarcusElving: Johan har INGET att vinna på att dänga den där killen i BIF,ska det vara så svårt att fatta? Ger han killen ett kok stryk blir han ju avstängd och det vill han ju inte. Det är inte fegt,det är smart. Klart det kvittar för BIF killen om han blir avstängd eller inte,han brukar väl inte spela iaf?

Vart har han lipat och i vilken tidning?
Kommentera

Jajjen: Ojoj! du som är så himla smart och intelligent borde väl kunna räkna ut det,eller fortsätter du att käka svamp.
Kommentera

Lunkan: Antar att din kommentar var ett misslyckat försök till att vara lite rolig. Förstod iaf inte det roliga? Men du verkar ju vara en fräsig grabb så nån poäng fanns det säkert.

Blev du ledsen när jag undrade om BIF hade nån klack eller? Själv tycker jag att det är väldigt stämningshöjande när det finns sk klackar men jag har aldrig hört nån sån i Gävle. Undrade därför om ni hade nån,svårare än så var det inte.
Men du kanske har druckit klass 3 och känner dig lite stöddig ikväll,vad vet jag,eftersom du kände dig tvingad att vara lite lustig och dryg.
Kommentera

Men snälla nån, vilket lipande det blev över lite känslor och frustration. Hockey är känslor. En fight och lite gruff då och då hör ju till. Hur roligt skulle det vara med hockey utan känslor? Hade det varit en Timråspelare som agerade som Wanvig i Läkerol Arena efter en förlust skulle Timråfansen älska honom.. Det tar sin chans att strö salt i såren extra mycket bara, inte så mycket att bry sig om.

Jag vet inte vilken sorts hockey de vill ha där i byn mellan Sundsvall och Härnösand? VI MOT DEM känslan ska alltid finnas. En fight då och då hör som sagt till. Det höjer underhållningen.

Att sedan håna någon för hur dålig eller hur lite speltid han har är bara ett sätt att skapa ännu mer frustration, men då får man ju stå för det och ta konsekvenserna som inte Andersson vågade. Ge och ta kallas det! Säger man något i stil med vad Andersson sa får man stå sitt kast, VÅGA Andersson. Och sluta lipa i tidningarna, skämmes!
Kommentera

fighter: egentligen? Vafan menar du ditt jävla pucko?
Kommentera

Jajjen Jag har valt att inte kommentera dig egentligen,men nu börjar man bli lite trött på dig,du ska inte äta alla svampar som du hittar.
Kommentera

73Sjöbba: Vilket jävla ljudsystem?
Kommentera

FM: Nope inte mycket till klack (finns dock undantag) men jag kan rekommendera Furviksparken om du vill träffa nya vänner!
Kommentera

Jajjen: Ja, tänk om man hade börjat ropa: Timrå! klapp, klapp, klapp i ljudsystemet, det hade varir riktigt pinsammt.
Kommentera

Lunkan: "Det enda roliga med gårdagens match var när man zoomade in timråklacken lite som cirkus och zoo på samma gång!"

Kul att det var fler än jag som la märke till det! Skrämmande, tamejfan!
Kommentera

Lunkan: Cirkus & zoo är ju roligt! Sanningen är väl att vi har nått att zooma in iaf,har dålig koll men har Brynäs ens en klack?
Kommentera

Huge:

"Vem som verkligen skämde ut sig är väl rätt så uppenbart..."

Jo, absolut. Alla som har C+ vet det samt dom som var på plats.
Inget snack om saken.

Nu orkar jag inte med den här pajkastningen utan njuter vidare från gårdagen match. Gör detsamma vettja.

Kommentera

Lunkan: "Det enda roliga med gårdagens match var när man zoomade in timråklacken lite som cirkus och zoo på samma gång!"

Som fan, jag undrade vad medelåldern låg på i klacken, 57?
En påse Bronett som skrek sig hesa!!!!!
Kommentera

Huge: "Frustrationen var påtaglig och efter slutsignalen rann bägaren över för kanadensaren Kyle Wanvig som hamnade i ett slagsmål med Johan Andersson.

– Jag antar att han var frusterad för av någon anledning slog han till Tom (Wandell) och började puckla på Magnus (Pääjärvi-Svensson), säger Johan Andersson och fortsätter:

”– Jag tyckte det var lite fjantigt av honom att börja slåss efter matchen så jag sa att han lika gärna kan åka hem för i den här ligan tillför han absolut ingenting. Det enda han gör är ju att sitta på bänken. Då sög han tag i mig och började veva." - Johan Andersson

Fråga: Vart gråter han ut,han säger ju bara som det är?
Kommentera

Ambroo: Det enda roliga med gårdagens match var när man zoomade in timråklacken lite som cirkus och zoo på samma gång!

Det som hände på isen var inte lika roligt bara hoppas att tik spelarna drabbas av samma hybris som sina fans.

Är Challe på riktigt?
Kommentera

Huge: Ja det är helt klart.
Kommentera

73Sjöbba: När jag skriver att vi ligger delad fyra så menar jag självfallet poängmässigt och inte strikt tabellmässsigt.
Det begriper nog de flesta, eftersom det var ett sätt att förstärka mitt påstående att vi gjort en klart bättre säsong än vad de flesta hade förväntat sig.
Om du sen väljer att anmärka på detta så bjuder jag på det.
Du framstår dock enbart som en fånig petimätertomte.

"Han började att klappa till Wandell helt oprovoserat"

Ajfan.
Hur vet du att det var "oprovoserat"?

Andersson erkänner själv att han provocerat Wanvig och blir därefter förvånad/sur när Wanvig vill ta en fajt.
Gråter sen ut i media och får det att låta som ett jätteslagsmål där Wanvig helt oprovocerat lyckats invalidisera ett gäng tallefjantar.

Vem som verkligen skämde ut sig är väl rätt så uppenbart...
Kommentera

73Sjöbba: Hurså? Skaru fråga chans?

Du ska få en ledtråd: Om du lägger ihop 1000 med min ålder, blir resultatet mer än om du skulle multiplicera 1000 med åldern.

Antar att det är för svårt för nån från Sundsvall.

ägd
Kommentera

« · 1116047 · »