Brynäs IF

728171 inlägg · 7961 ämnen

Dax börja tippa...

Dax börja tippa...
Bara ett par veckor kvar till start, så nu kan man kanske börja våga sig på att gissa hur det kommer att gå i Elitserien i vinter. Fast har det nånsin varit svårare än i år att tippa? Knappast. För min del ser jag ingen given 1:a eller för den delen given 12:a i sluttabellen. Jag tycker att det finns lag som är både över- och underskattade av s k experter. Sen märker man varje år att om någon börjar tippa på ett sätt, ja då vill gärna de flesta jama efter utan att egentligen tänka efter vad de själva tror... Så här kategoriserar jag Elitserien 2001/2002: Alltför överskattade lag =
Djurgården och Färjestad. Alltför underskattade lag= AIK, Linköping och Södertälje. Kan-gå-hur-som-helst-lag= Brynäs, Frölunda, Malmö, Modo, Luleå, HV och Timrå.
Kommentera

Sv: Dax börja tippa...
Hmm... Hör inte Frölunda och Malmö till kategorin överskattade lag? För nog tycker jag de verkar bli rejält uppskrivna, och det tämligen omotiverat. Däremot tycker jag inte att Djurgården är överskattade. Tycker de flesta har legat ganska lågt beträffande Djurgården, men de verkar ha fått ihop ett riktigt bra lag i år också.
Kommentera

Nej, jag tycker nog inte att Malmö och VF överskattas, de har ju faktiskt ganska bra team om man objektivt tittar på spelarmaterialet, ändå tippar t ex Aftonbladet att Frölunda ska hamna först på sjunde plats. Sen när det gäller tabelltoppen så verkar de flesta år efter år vara så säkra på att DIF och FBK ska ligga där. Titta nån gång på vilka spelare dessa lag tappar också så är det nog inte så givet att de är några "självspelande pianon".
Kommentera

1.FBK
2.Frölunda
3.DIF
4.MIF
5.Brynäs
6.Luleå
7.Hv 71
8.Timrå
9.Modo
10.AIK
11.SSK
12.Linköping

Detta är mitt tips. Men sedan är ju det vidöppet inför slutspelet.
Kommentera

Jag tror på FBK iår, maken till centeruppsättning har man väl inte sett.
Kommentera

"Jag tror på FBK iår, maken till centeruppsättning har man väl inte sett." Har du glömt Janne Larsson, Anders Gozzi/Peter Larsson, Jonas Johnson och Masken Carlsson -93, alla någorlunda i sina bästa år? Men, håller med, outstanding i årets serie. Annars tas väl priset vad gäller center-uppsättning av Canada -87: Gretzky, Messier, Lemiuex; alla i samma förstakedja....
Kommentera

Lemieux menade jag... Och Paul Coffey/Ray Bourque som backar om jag minns rätt. Var det bättre förr, eller är det en synvilla?
Kommentera

Lyck: Jag menade naturligtvis i elitserien.
Håller med om att Brynäs anno -93 var bra men FBK har 3 st. centrar med i tre kronor idag.Svårslaget.
Kommentera

« · 7175