1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446577 inlägg · 7964 ämnen

Deadline för övergångar kl 24:00!

Deadline för övergångar kl 24:00!
Enligt Tibor Gregor på svenska hockeyförbundet så är det 2 klubbar som planerar att förstärka från NHL, vilka klubbar det är och vilka spelare som eventuellt kan bli aktuella hittar man när/om det händer på hockeyligan .se! Tror ni BRYNÄS är en av klubbarna???

Sv: Deadline för övergångar kl 24:00!
70 Rodrigues:
Hammarby och Rögle?

gordo: Det hade ju varit snyggt!

70 Rodrigues: 0 värvningar till Brynäs enligt spottkommittén i GD.

NHL proffset Tony Virta skrev strax före midnatt på för Södertälje SK, fan vad det är deprimerande och se när andra lag förstärker sina lag medans Brynäs inte kan göra ett skit!!!

70 Rodrigues: Brynäs och SSK spelar inte i samma ekonomiska division. Till nästa säsong tar dom hem Pär Hallin från Timrå och Jocke Eriksson från DIF också. SSK kommer att vinna SM inom 5 år. Kom ihåg var du läste det först.

Lilljanne:Det är ju det som gör att man blir så förbannad, en anrik klubb som Brynäs IF SKA spela i samma ekonomiska division som SSK men snart kanske vi inte spelar i samma hockey division heller! Fy fan!

70 Rodrigues: Kan bara hålla med. I sötälje plöjer kommunen ner 40 milj i en idrottsanläggning som ger nya träningsplaner för SSK. I ö-vik och Luleå och Karlstad och Jönköping har kommunen också satsat en j-vla massa pengar på nya arenor. I Gävle är man bäst i världen på att planera och snacka. Det kommer man nog fortsätta med även när Brynäs är nere i tvåan och harvar.

70 Rodrigues: Jag tycker det är konstigt att en kille som inte spelat en enda sekund i NHL iår helt plötsligt är ett NHL proffs borde det inte stå AHL proffs men det är klart han har juh spelat hela 8 matcher och i ett topplag som minnesota förra säsongen. Men det är klart att det är en förstärkning för ett lag som SSK skulle även vara det för brynäs.

Natten: Som det känns nu så skulle vem som helst vara en förstärkning för Brynäs!!!

Lilljanne:

Kommunen i Jönköping kan knappast anklagas för att ha satsat en j-vla massa pengar på Kinnarps Arena. Tvärtom så var kommunen "vänliga nog" att låta HV köpa gamla Rosenlundshallen och marken den stod på för 7 mille plus att HV måste ge kommunen istider till rejäla underpriser. Byggandet av KA fixade man själva med hjälp av publiken (5-års biljetter) och näringslivet.

Lilljanne: Glöm att Hallin sticker till SSK, han vill stanna i Timrå det sa han efter matchen mot SSK i söndags.

rådbjer: Och Tommy Westlund sa att han ville till Brynäs när han kom hem från NHL!

Lilljanne: Jo ,men det var ju INNAN ni började tappa o INNAN ni fick en sån dålig organisation, dom har väl kanske inte haft den kontakt med honom som tex Masken haft.

Men Hallin sticker inte,såvida inte TIK sparkar honom men det tror jag inte, han trivs hos oss.

Lilljanne: Om jag någon gång känner mig nere och ser mörkt på framtiden behöver jag bara läsa något av dina inlägg om SSK för att bli på bättre humör. :)

SM-guld inom 5 år!!?! Hoppas vid gud att du har rätt. Du får hemskt gärna ha rätt om att Pelle och Jocke kommer tillbaka också. När det gäller Jocke är jag dock lite tveksam. Han har gjort väldigt bra ifrån sig på sistone och kommer säkert att få ett bra bud från DIF. Det finns också en del långsinta SSK-fans som inte gillade hans övergång till DIF och inte vill ha honom tillbaka.

Vad gäller det nya sportcentret så bygger vad jag förstår hela idén på att kommunen lägger upp en del av pengarna medan resten ska komma från andra intressenter, så det finns gott om möjligheter att det blir en tummetott av det hela ;)

Jag tror det när jag ser det, typ.

rådbjer: Pår Hallin flyttar till Södertälje SK nästa säsong!

Lilljanne: Ocha han tar med sej Pär.

rådbjer:Vi började tappa i 3:e omgången och organisationen har varit dålig i många år! Men att Masken haft en bättre kontakt med Tommy är ju klart som korvspad!

Lilljanne: Jag skulle gett faan i den där sista ölen!

Lilljanne: Vi får väl an si!

Lycka till i KS, hursomhelst!

« · 205942