Brynäs IF

730001 inlägg · 7961 ämnen

DIF-BRYNÄS IF den 20/1

« · 491873 · » Till forumet

Sv: DIF-BRYNÄS IF den 20/1
Ähh komigen den goda tiden kommer tro mej.
Kommentera

A_x_e_l: Kollade på Canal+ matchen, och när den var slut fick man se matchbilder från Globen, bland annat.
Kommentera

Falken: "Sjödin är slut, tyvärr" Ja tyvärr är det så,det smärtar att säga!!
Kommentera

Falken: Vem som helst kan vell ha en dålig dag men men.....
Kommentera

Falken: Var hittade du matchbilder? Hockeylive?
Kommentera

Falken: Jadå de e rätt så skit och det ser ut att va kört men dom åker INTE ner i superallsvenskan dom kan kvala men då ska dom vinna och jag och många andra stöttar dom.//En stålt brynäsare
Kommentera

Kollade på bilderna från Globen, och om jag räknade rätt så var Sjödin minst inne på fyra mål bakåt. Sjödin är slut, tyvärr.
Kommentera

Falken: Upplyftande statistik,nu blev man ju inte direkt gladare!!

Återigen Gary Bettman,hjälp oss!!
Kommentera

Falken: Får hoppas på någon ny spelare av den kalibern........
Kommentera

Vart ett litet statistiskt fel på förra inlägget, så här ska det se ut:

Oj va bra vi är nu efter det förra uppehållet, då Timonen stack...

Matcher: 9 (5poäng)
Förluster: 6 (0poäng)
Oavgjorda: 2 (2poäng)
Vinster: 1 (3poäng)
Antal Poäng: 5 av 27 (Katastrof!!!!!)

Antal gjorda mål: 19 på 9 matcher (Snitt = 2,11 per match)
Antal Insläppta mål: 36 på 9 matcher ( Snitt = 4,0 per match)

Som ni ser. Statistiken har talar sitt tydliga språk, vi har varit rent genomusla sedan Timonen stack.
Kommentera

Falken: Ja, Timmonen var grym.......han ligger fortfarande med på swehockeys statisik i +/- ligan......han har + 9 .
Och det i ett lag som låg i botten.
Han förde ju upp laget till slutspelsplats på bara 10 matcher.
Det är han vi hade behövt haft kvar, även bom bom och ett par till så hade vi hängt med bättre.
Kommentera

Oj va bra vi är nu efter det förra uppehållet, då Timonen stack...

Matcher: 9 (Opoäng)
Förluster: 6 (0poäng)
Oavgjorda: 2 (2poäng)
Vinster: 1 (3poäng)
Antal Poäng: 5 av 27 (Katastrof!!!!!)

Antal gjorda mål: 19 på 9 matcher (Snitt = 2,11 per match)
Antal Insläppta mål: 36 på 9 matcher ( Snitt = 4,0 per match)

Som ni ser. Statistiken har talar sitt tydliga språk, vi har varit rent genomusla sedan Timonen stack.
Kommentera

Beezer:
Jag gämförde inte Brynäs med dem... Jag ville bara notera att det finns klubbar som man inte direkt ser upp till i detta nu och kommer nog inte att göra... Jag ser upp till Brynäs pga att de har en historia och jag vet att de kommer att skapa mer än det vi sett den senaste tiden...
Kommentera

ERIKSSON47: "När man hör att Island bara har sex stycken noterade klubbar och att det finns ett lag i Norge med namnet Bambi Flyers Ishockeyklubb, tycker inte jag att vi har det allt för dåligt."

Ingen har sagt att vi är bland de sämsta men du jämförde Brynäs med dessa kalkonlag, är det nödvändigt för att få Brynäs att framstå som relativt bra?
Kommentera

30-26 i skott så helt ät helvete kan det ju inte ha varit.
Patrick Thoresen verkade ha en ruskigt bra dag.....verkar vara en riktigt målspruta.
Synd att luleå tog 3 pinnar nere i malmö.......ännu en måste match på G alltså......
Kommentera

munkas:
Då får vi verkligen visa vad vi går för. Som klubb, suportrar och som lag... Men visst är det i högsta ligan man vill och ska vara...
Kommentera

Beezer:
Vem sa att vi var bland de sämsta? Vi är med i Sveriges högsta liga. Man kan inte alltid förvänta sig det bästa, men däremot det bättre...
Kommentera

ERIKSSON47: Ok, men den dagen kommer. I och för sig kanske brynäs kommer tillhöra toppen av allsvenskan nästa säsong. Då har man ju något att vara stolt över.
Kommentera

ERIKSSON47: Allting är relativt.

Loosers jämför sig med de sämsta - winnners med de bästa..........
Kommentera

munkas:
...men jag skäms inte... Jag sa aldrig att jag gillade läget, men jag skäms fortfarande inte.
Kommentera

ERIKSSON47: Ja, det är roligt att gå på hockey när laget man håller på alltid förlorar. Skitkul!!
Kommentera

munkas:
Jag hejjar på Brynäs... Jag skäms inte... Nu står det 5-1... Jag skäms inte... Om det skulle stå 0-24 på hemma is, skulle jag fortfarande inte skämas... Känner en viss besvikelse, men jag skäms fortfarande inte... Vet ni varför??? Jag är och förblir en Brynässupporter... Så länge klubben existerar och så länge vi fortfarande försöker spela, så kommer inte jag att skämas... Visst kanske man inte gillar det som händer, men det är sporten... Brynäs har haft en storhetstid, jag skäms inte... Brynäs har nu sin svårare tid, jag skäms inte... När man hör att Island bara har sex stycken noterade klubbar och att det finns ett lag i Norge med namnet Bambi Flyers Ishockeyklubb, tycker inte jag att vi har det allt för dåligt.

Hockeyn lever, länge leve hockeyn
Kommentera

aphac: Jag tippade 6-1 före matchen. Det är nära nu...
Kommentera

munkas: Killarna på webbradion verkar inte tillhöra skaran med studieskulder!!
Kommentera

Bissett19: Ja, tänk om man skulle supa till vid varje förlust, då skulle det bli ett jävla supande i Gävle i veckorna. Nuförtiden är det faktiskt så att man skäms lite när man säger att man håller på brynäs. Synd att det ska vara så...
Kommentera

Två insläppta i BP o ett i PP............BRA BRYNÄS!!!!

Är det konstigt att man super???:-))
Kommentera

aphac: 4-1 Marcus Nilsson!Surprise!!!
Kommentera

Bissett19: Positivt att dom skulle mötas inatt igen.Kan inte sluta hoppas!!!
Kommentera

Bissett19: Amen, brother.
Kommentera

aphac: det är tungt nu,Luleå leder dessutom nere i Malmö,så just nu sju pinnar upp till dem,o en ny torsk däruppe på Lördag o vi är genast tio pinnar efter,suck pust stön!!

Vårat hopp heter just nu Gary Bettman,kan han krypa till korset o fixa igång säsongen därborta,så finns det hopp att vi spelar i ES nästa år oxå.
Lagen i kvalserien blir svagare då,speciellt Leksand som har ett par giftiga lockoutade spelare!!

Drömmen är att vakna upp imorrn bitti o knäppa på texttv;n o läsa att NHL-strejken är slut!!
Kommentera

aphac:
Ni kan vara helt lugna, varken AIK eller LIF kommer att ha en suck mot elitserieladen.
Kommentera

Gusten:Att man inte värvade vid förra fönstret kommer vi att få äta upp nu och i värsta fall flera år framåt. Fan vad dåligt allt det har sköts!!!!!.
Kommentera

aphac: Som vanligt dårå
Kommentera

Jompe: En kompis ringde från Globen,han sa att det var svårt att beskriva vilken dålig hockey spelar. Man är alldeles bortkommen i egen zon och drar på sig idiotutv. hela tiden.
Kommentera

Wow, ett ljus i det total mörker vi befinner oss i.....
Kommentera

aphac:
YES!!!
Nu är det inte helt omöjligt till poäng...3-1...hoppas
Kommentera

aphac: Efter Skansens 6-2 borta mot HV var väl egentligen inte mycket annat att vänta. Vi har en så tunn trupp nu så att det riktigt skriker om det. Diskussionerna före säsongen om att ha en trupp som gjorde att vi skulle kunna gå runt på fyra femmor känns så otroligt avlägsen. Nu är det fritt fall i tabellen som gäller.
Kommentera

ERIKSSON47: Bortdömt för spark,tydligen solklart enligt HL.
Kommentera

Falken:
Det är bara att kämpa vidare... hörde att det var ett bortdömt mål för DIF, kan det stämma?
Brynäs kanske inte vinner, men nog borde de kunna göra bättre än detta(?). Matchen är ändå inte slut...än
Kommentera

Nä, nu orkar jag inte bry mig längre, usch....
Kommentera

AD: Nu blir det samma jäkla 2:a periodsras som mot FBK. BIF har inte ett skit enligt rapporter från Globen.
Kommentera

3-0 och då har vi nästan varit en man mer i halva första perren...........bra jobbat grabbar!
Kommentera

aphac:sylf säger att laget är i ruiner!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

70Igor: måste vara en av de sämre webbradiostationerna det här!!
Kommentera

A_x_e_l: Idag spelar det inte så stor roll om HL pajar ibland. Kommentatorerna sitter mest och sluddrar ändå: "verkar lite halvkonstigt liksom" i varannen mening.
Kommentera

munkas: ni ska få se
Kommentera

AD: Ja, allt pekar på det....? Formen är på topp!
Kommentera

AD: Inte ens i pp får man nått gjort!
Kommentera

munkas: 2-3 kommer det sluta
Kommentera

AD: Nu börjar det stora raset i globen. Tips, 6-1 till Dif.
Kommentera

« · 491873 · »