Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Djurgården-Brynäs lördag 2/2

« · 977698 · » Till forumet

Sv: Djurgården-Brynäs lördag 2/2
Gusten: Nej, det verkar vara det på alla matcher.
Kommentera

GävleLasse: Bara jag som har groteskt stora störningar på sändningen??
Kommentera

Davey_22: Eller om Kankki hade varit lite kal och bara garvat åt "Handväskan".

Tillfällen för att "straffa" honom med en rejäl tackling lär ju dyka upp under mathen.
Kommentera

Peja: Det är synd att Niklas "handväskan" Danielsson måste kissa ner sig för att Kaankanperä delar ut en klockren tackling. Hade domaren haft lite balls hade vi fått PP där.
Kommentera

GävleLasse: Det är ju det som är så jävla jobbigt. Att domarna fegar hela tiden, och tar 1 från varje lag.
Kommentera

Grym tackling av Kankaanperä!
Kommentera

Kankan borde inte ha fått något alls, han får en smäll i skallen av Danielsson som kommer in efteråt. Dags för fimpen att spänna hjälmen annars kommer han få många hjärnskakningar.
Kommentera

Macahan: Kankki fick inget för tacklingen.. Det var för det som uppstod efteråt. Danielsson skule ha haft 2+2 där...för han varden som bjöd upp till dans.
Kommentera

Macahan:

han fick en 2:a för att han gav igen
Kommentera

Mickis: Kankans tackling var klockren. Men varför fick han två? Var väl N.Danielsson som ruffa.
Kommentera

Jag brukar inte kritisera domaren, men Lärking har alltid i mina ögon varit ES sämsta domare och idag gör han tamejfan själ för detta.

Att Hietanen och inte Axelsson får en 2+2 är rent löjligt. Månssons utvisning är klockren utvisning, den säger jag inget om MEN det är så löjlig nivå på det så det finns ej.

Tacka vet ja Rådbjer och Vinnerborg!
Kommentera

Hence: ja.
Kommentera

Nån som tittar på matchen? Är bedömningsnivån lika löjligt låg som det verkar?
Kommentera

Klockren tackling av kakan:D
Kommentera

Gusten: Shit, var det kakan som dela ut tacklingen.
Kommentera

Hence: Jösses, 2+2 på Hietanen och 2 på Dicken??? Båda skulle haft en 2:a för roughing och sen skulle DICKEN ha en för slashing...ofattbart.
Kommentera

Hong Kong: Oki tack för det! Då blir det film ialla fall, dags att värma upp projektorn!!!
Kommentera

Bra domare! Äckligt.
Kommentera

Izah: Webbradion från globen fungerar inte enligt SR.
Kommentera

De e ju nått fel webbradion elle e det bara jag? Tyst som den är det i alla fall
Kommentera

Skönt att de kom tillbaka mer eller mindre direkt. Tar de tag i försvarsspelet blir det poäng idag
Kommentera

Izah: Du får helt sonika vänta lite med filmen.
Kommentera

Izah: Å så gör de ett mål bara för det
Kommentera

Macahan: Optimist????? Som alla andra som spelar i BIF och lever på gamla meriter? Nä knappast, det stavas REALIST!!!! Och trycka in 1-1, vem..... det finns ju ingen som kan stå upp när det blåser.....
Kommentera

Izah: 1-1 Månsson! Ditt lilla tips flög där! :))
Kommentera

Orkar inte bry mig längre känns bra att jag sålde biljetterna, nä dags att kolla på film istället och koppla av!!
Kommentera

Izah: Optimist heller?
Tycker det är en tråkig start, men nu trycker vi in 1-1.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Två djurgårdare får stå framför Sperrle och skymma, uselt backspel .
Kommentera

Macahan: Tråkig start?????? HAhahahaha precis som alltid, undrar om Strömsbro fortfarande spelar hockey, de har antagligen lite mer tåga i sig än dessa överbetalda primadonnor. Så jag gissar...... hmmmm 6-0 till djurgården!!!
Kommentera

Tråkig start. Kom igen nu Brynäs.
Kommentera

Peja: Så där ja 1-0
Kommentera

GävleLasse: Ja, det kommer att bli grymt tufft. Nu får vi se om J20-laget har potential att vinna den här säsongen... Frölunda lär väl använda både Lars Eller och Philip Larsen imorgon.
Kommentera

Peja: ok, han behövs där oavsett. Jag hade gärna sett att Alcén stannade hemma han med.
Kommentera

GävleLasse: HV i eftermiddag, Frölunda imorgon!
Kommentera

Gusten: Nej jag hoppas verkligen att Doffen kör på 3 backpar säsongen ut. Lufta talanger får man göra när läget i tabellen inte är så beklämmande. ALLT har sin tid.
Kommentera

mattiaskarlgren: Tyvärr så måste man även se till J20 lagets bästa. Skall vi plöja ner 4-5 miljoner i en junisverksamhet så måste man söka framgångar i de sammanhangen. Sandin behövs i J20 i helgen.

Framgångar med J20 skapar ett större intresse för talanger att söka sig till Brynäs. En investering för framtiden helt enkelt. Brynäs står inte och faller med Sandins deltagande i eftermiddagens match. Däremot så ger det en rejäl boost för J20 i eftermiddag mot Frölunda.
Kommentera

GävleLasse: Vi hade väl 4 hela formationer och Sandin hemma i Gävle...nu gick väl Lind sönder och vips så är vi en forward kort. Gillar inte när han kör på 8 backar
Kommentera

Man blev lite hmm när man såg uppställningen, varför inte plocka med Sandin?

Bara hoppas att vi får se en nytändande Molin som serverar Brendl som han gjorde med en annan goding, Bissett!!
Kommentera

Gusten: Har vi så pass många spelare att tillgå? Han har ju med sig hela truppen sånär som på Sandin.
Kommentera

GävleLasse: Känner mig väldigt håglös inför denna match, snälla låt det gå vägen!
Kommentera

GävleLasse: Jag är mest sur över att inte vi ser till att ha EN forward och EN back med som extraspelare...det får vi sota för idag. Iofs så har ju OÖ belastat 3 kedjor hårt under en tid nu så han fortsätter väl bara på den linjen.
Kommentera

Gusten: En annan aspekt som man får ha i åtanke är att all uppvaktning som man ger Brendl måste skapa ytor för Molin. Synd bara att man fortsätter med "Knallpulvret" Danielsson som tredjelänk i den kedjan
Kommentera

GävleLasse: Jag känner inte igen dig... ;)
Kommentera

Kan vi inte skaffa en Amerikansk tränare....
Kommentera

Gusten: Se det positivt.... ;)

Molin är snabbare än Lind = Pucken kommer upp snabbare genom mittzon = Brendl behöver inte vänta på puck vid offensiv blå lika länge = Brendl kommer in mer i spelet mer = Mer mål av Brendl..

Lyyysande ;)
Kommentera

GävleLasse: Dom kommer lägligt OM dom är oerhört lindriga...annars kan det vara förödande...jösses vilka centrar vi har inför ett ev. KS.
Kommentera

Gusten: Inte precis vad vi behöver, men tydligen är det gott om BRYNÄSARE på Globen så vi får hoppas att de kan tillföra något
Kommentera

Gusten: ljumskproblemen kommer lägligt. Sista matchen innan ett längre uppehåll. Nu kanske Doffen får arslet ur vagnen att prova lite nya konstillationer
Kommentera

Bissett19: Antar att Lind gått sönder på värmningen och hade OÖ valt att ha med Sandin som 13:e forward istället för att ha med 2 extrabackar så hade vi kunnat köra på 4 kedjor....det kan vi inte nu.

Härlig centeruppsättning vi kommer ha i KS....
Kommentera

Brendl med Molin och Danielsson... Jag tror inte att Brendl är extremt beroende av en bra omgivning för att kunna producera, men samtidigt kan han givetvis inte ha hur dålig omgivning som helst. Danielsson håller inte elitserieklass och Molin är tyvärr en medelmåtta idag.
Kommentera

« · 977698 · »