Brynäs IF

728199 inlägg · 7961 ämnen

Djurgården-Brynäs lördag 2/2

« · 977190 · » Till forumet

Sv: Djurgården-Brynäs lördag 2/2
70 Rodrigues: 1130 på Globen, varför hänga på Olles när de öppnar upp Brynäspuben 1300.
Kommentera

GävleLasse: Inte speciellt svårt att förstå vav OÖ menar.
Det är väl främst den här serien av matcher han tänker på:

"2007-12-01 15.00 Brynäs IF - Södertälje SK 10-2
2007-12-04 19.00 Linköpings HC - Brynäs IF 6-5 sd
2007-12-06 19.00 Brynäs IF - Skellefteå AIK 4-3
2007-12-08 18.30 Timrå IK - Brynäs IF 0-2
2007-12-18 19.00 HV 71 - Brynäs IF 2-3 sd
2007-12-20 19.00 Brynäs IF - Luleå HF 1-3
2007-12-28 19.00 Frölunda HC - Brynäs IF 4-2
2007-12-30 16.00 MoDo Hockey - Brynäs IF 3-2
2008-01-03 19.00 Brynäs IF - Djurgårdens IF 8-2
2008-01-05 18.30 Mora IK - Brynäs IF 4-2
2008-01-08 19.00 Brynäs IF - Färjestads BK 3-2
2008-01-12 15.00 Södertälje SK - Brynäs IF 1-3
2008-01-14 19.00 Brynäs IF - Linköpings HC 4-5 sd
2008-01-17 19.00 Skellefteå AIK - Brynäs IF 1-5

Här tycker jag att vi i många matcher (främst bortamatcher) spelade taktiskt och disciplinerat.
Kommentera

65selander: kl 13 ja :-)
Kommentera

GävleLasse: [url=www.65selander.se/2007/070927_bif-lhc]Här[/url] så var försvaret bra. :-)
Kommentera

GävleLasse:

Försvarsspelet har väl stundtals funkat bra vissa bortamatcher,Skelle borta var det helt okej.
Men hemma i Läkerolen har det varit katastrofalt i princip hela säsongen,där man bjuder på för många spelvändningar.......
Det började tidigt,redan mot LHC hemma där vi kunde ha legat under storrt efter första perioden,men Sperrle gjorde några idioträddningar.
Just spelvändningarna mot oss hemma i LA har genomsyrat hela säsongen.
Kommentera

65selander: det var väl snarare så att LHC var katastrofala den matchen. Men det var ju jämnt en stund i alla fall.. Sen släppte Lärking pucken ;)
Kommentera

Huge: Jag har för mig att det var Öhrstedt som rensade egen spelare i arslet. Rudan avgjorde i friläge sen han åkt ifrån Sjödda!!
Kommentera

GävleLasse: Äh det var ju våran defensiv som var klockren, att LHC gjorde en Brynäsare i 2:a är ju inte våra backars fel ;-)

Hur f-n blir det nästa säsong då? Det måste förstärkas kraftigt samtidigt som anfallet måste ställa in skärpan och förflytta pucken snabbare och inte så stereotypiskt. Tittar man på många andra så förflyttar dom pucken snabbt vänster-höger när de driver in i zon. Brynäsarna förflyttar den rakt och stelt.
Kommentera

sylf:

Örat var det ju.............hemska flashbacks.
Kommentera

Bissett19:

Jo det minns man när man var på den matchen fy fan!!
Kommentera

65selander:
har på känn en ganska fysisk o fartfylld match...
varken dif el bif har upplevt ngt liknande på 5-10 år...tror ingen vill vika ned sig...o sedan vila under SHG
Kanske Kankan hittar en danspartner...Ozzy kanske...Printz vs Widing...?

vad tror ni? sömnpiller eller?
Kommentera

sylf: Ja, visst fan var det Örat.
Usch ja, nu väckte du ännu mer obehagliga minnen...
Kommentera

tjugo8: Inget sömnpiller. Blir en tight match som avgörs i sista. Blir iaf två matchstraff. Pavel och Ossi. Garderar med Månsson som snackar ut sig.
Kommentera

tjugo8: Nä, nåt sömnpiller lär det inte bli.
Det blir full fart framåt från deras sida första 10.
Lyckas vi hålla tätt där så är mkt vunnet.
Hoppas på en repris av insatsen mot SSK borta senast.
Då fixar vi 3 pinnar.
Kommentera

Huge:
matcha junislinan sparsamt första delen då kanske eller...?
eller ur asken i elden...?
Kommentera

tjugo8: Doffen lär sig tydligen inte av sina misstag och lever inte som han lär. Varför 4 backpar?Han frångick ju detta för ett tag sedan. Han var tydligen nöjd med hur backspelet artade sig igår...

Man blir så trött...
Kommentera

tjugo8: Nä, tanken med junislinan senast var nog god, men det var fel lag att köra den taktiken mot. Modo är alldeles för slipade och disciplinerade bakåt och oerhört skickliga på att utnyttja spelvändningarna.
Men jag undrar om dom får chansen igen i morron?
Tveksamt...
Kommentera

Huge:
mmm...men nu föregicks inte 2 första målen av spelvändningar...
1:a svårigheter att komma ur zon.
2:a jättemiss av carlsson, med samlat brynäsförsvar...

blev bara 3 byten va...2 mål o en storchans för modo
9 4 Niclas Andersén LD 0 0 -1 0 0 02:41
32 4 Jonathan Carlsson RD 0 0 -2 0 0 03:01
29 4 Johan Alcén LW 0 0 -2 1 0 02:46
21 4 Ove Molin CE 0 0 -2 0 0 06:14
19 4 Emil Sandin RW 0 0 -2 0 0 02:51
Kommentera

Huge: Det var Öhrstedt som lyckades pricka Lind i arschlet, pucken studsade sen rakt i gapet på en djurgårdare som sköt i axeln på Korhonen.

När Karhu skulle lägga plocken på pucken kommer Öhrstedt farande och slår in den i egen kasse......

Tamejfan något av det värsta jag sett. Efter det hängde pucken ut Öhrstedt i sen krönika....
Kommentera

tjugo8: 1:a var en jättemiss av Alcén.
Kommentera

65selander: Har du en tidsmaskin att låna ut?

Så vi kan ställa allt tillrätta igen....
Kommentera

Peja: Räknar kallt med 0 poäng i morgon samtidigt som LHF vinner hemma.

Med andra ord kommer vi att ligga på kvalplats när det är dags för uppehåll.

Kan Östblom vända den kantrande skutan?

Något är sjukt i Brynäs IF - därom råder inget tvivel!

God Natt
Kommentera

Huge: "Nä, tanken med junislinan senast var nog god, men det var fel lag att köra den taktiken mot. Modo är alldeles för slipade och disciplinerade bakåt och oerhört skickliga på att utnyttja spelvändningarna."

HAHAHA! De mötte, oftast, ett gäng hockeygnuggare i form av Öberg, Jonasén och Molinder. Knappast den mest fruktade kedjan i elitserien, direkt. Problemet är att Brynäs kör med alla juniorer i samma kedja, med andra ord ingen stabil att luta sig mot när det blir "lite dragit kring knäna".

Brynäs förlorade inte pga Sperrle. De förlorade inte pga juniorlinan. De förlorade inte pga Sjödins misstag. Brynäs förlorade mot ett mediokert MODO pga att Brynäs för tillfället inte är ett lag. Man är en massa, mer eller mindre duktiga, hockeyspelare. Hockeyspelare som inte visar hjärta i mer än 20 minuter per match.

Allvarligt, om Brynäs inte spelar bättre än de gjorde i går mot MODO kommer man få spela kvalserien. Och väl där kommer man nog få allvarliga problem med Leksand, Malmö och (förmodligen) Mora.
Kommentera

Poffa: Har inte mamma lärt dig att det är fult att sparka på någon som ligger ner?
Kommentera

JanT: Ligger Huge?
Kommentera

Poffa: håller med dej det bli nog Brynäs och Mora i kvalserien.
Kommentera

JanT: Ganska van att Poffa skrattar åt oss. Men -99 så var alla tysta. De flesta Modoiter tror att -99 inte har ägt rum. Brynäs slutade funka efter -99.
Kommentera

Poffa: Nä, men alla vi andra...
Kommentera

65selander: Han lär väl slippa oss några säsonger framöver, då det för BIF's del är dags att bygga nytt lag från grunden i Hockeyallsvenskan.

Hamnar vi i Ingenmansland är risken överhängande att vi sitter här och tuggar på slipsarna om ett år igen, sanna mina ord!

Något är sjukt inom Brynäs IF!
Kommentera

JanT: Nu var det ju inte er jag riktade mig till. De flesta här inne har ju redan insett det jag skriver. Ni skyller inte på otur, motståndare som gör säsongens match så fort de möter Brynäs, osv...

Jag försökte bara visa vilken sida här inne som har rätt.

65an: Vaddå -99? Vem kommer ihåg saker som händer förra milleniumet? ;-)
Kommentera

Poffa: I vilket fall som helst så öppnar "Sundlövs fyndbod" någon gång i April...

Vad sägs om den gode Pavel B? Han lär aldrig spela allsvenskt med BIF...
Kommentera

JanT: Då får ju Pavel bryta kontraktet, kanske första gången vi får betalt när en spelare slutar i förtid :-)
Kommentera

JanT: Allvarligt så vill nog väldigt få supporters från andra lag att Brynäs ska åka ur ES. Jag vill det i alla fall inte. Mora och Södertälje kan jag vara utan i ES och ska något lag gå upp från KS så är det Malmö.

Leksand kan gärna försvinna i sydlig riktning, "lirarnas lag - hela Sveriges lag" är då ingen av mina favoriter.

Den artikel som det länkades till här inne tidigare idag, den där man påstod att problemet sitter i huvudet, är nog väldigt nära sanningen. Spelarna spelar ju väldigt bra då de inte har någon press, med andra ord då de ligger under med ett par mål, men så fort Brynäs leder eller har likaläge så knyter det sig.

Kan man bara lösa upp den spärren så kommer inte Brynäs åka ur. Lyckas man lösa den spärren tillräckligt snabbt kan Brynäs slåss om en slutspelsplats.
Kommentera

I morgon dammar vi till med 3 färska pinnar.
Blir väl 1-4. Tredje och fjärde i tom kasse.
Ett individuellt misstag blir det säkert. Sperrle gör en bragdmatch.
Såja, nu kan man sova gott.
Kommentera

Macahan: Sitt du och glo utöver Sörviken och dröm ;-)

Undrar vad som hade hänt om Bäckis hade varit kvar i BIF. Han har 33 ass nu  och jag lovar att Pavel hade varit överlägsen etta i poängligan om Bäckis hade varit i samma formation..

Vem vet Bäckis och Ovechkin kanske dyker upp på försäsongen nästa Pree-season
Kommentera

JanT:

Inte ofta jag håller med Poffa. Men att han sparkar på de som ligger, bara för att ha säger som det är, det är ju lite väl mesigt och känsligt. Hoppas inte laget är lika känsligt, för då är inte ens allsvenskan något som ni klarar av.

Men som sagt. Poffa har rätt, eftersom jag bekräftar.
Kommentera

tjugo8: Jag dricker bara starköl, jag!
Kommentera

NuMo: Nu väntar vi in LumberJack ;-)

Ang inlägget från Bissett så kan man undra vem som inte blir utbuad?

– Där blir det olika arrangemang som snack med domaren Christer Lärking, tränaren Olof Östblom och sportchefen Micke
Kommentera

65selander: Hehe! LJ brukar sällan följa mig, lika sällan som jag poffa, när det gäller åsikter, eller i alla fall uttryckande av åsikter.
Kommentera

Poffa: "HAHAHA! De mötte, oftast, ett gäng hockeygnuggare i form av Öberg, Jonasén och Molinder. Knappast den mest fruktade kedjan i elitserien, direkt. Problemet är att Brynäs kör med alla juniorer i samma kedja, med andra ord ingen stabil att luta sig mot när det blir "lite dragit kring knäna".

Ja, och det var väl det jag just försökte säga: inte så lyckat med bara juniorer samlade på ett och samma ställe.
Även om dom fick möta spelare som normalt sett inte är Modos mest tongivande så handlar det ändå om spelare med lite mer rutin och som dessutom för dagen spelar med ett helt annat självförtroende.

Om nu tanken var att matcha vår rena juniorkedja mot just Öberg/Jonasén/Molinder så blev det iaf inte så lyckat.
Men mitt resonemang var mer allmänt baserat, dvs på att man generellt sett inte bör kasta in en hel femma av orutinerade juniorer mot ett så pass spelskickligt och taktiskt skolat lag som Modo.

Så ditt snack om att jag skyller på otur eller att motståndaren gör sitt livs match är ju bara dösnack i det här fallet.
Kommentera

Poffa: "Den artikel som det länkades till här inne tidigare idag, den där man påstod att problemet sitter i huvudet, är nog väldigt nära sanningen. Spelarna spelar ju väldigt bra då de inte har någon press, med andra ord då de ligger under med ett par mål, men så fort Brynäs leder eller har likaläge så knyter det sig.

Kan man bara lösa upp den spärren så kommer inte Brynäs åka ur. Lyckas man lösa den spärren tillräckligt snabbt kan Brynäs slåss om en slutspelsplats."

Klockren analys av läget.
Du kan ju bara du vill..... ;-)
Kommentera

NuMo: "Inte ofta jag håller med Poffa. Men att han sparkar på de som ligger, bara för att ha säger som det är, det är ju lite väl mesigt och känsligt."

Nä, det kändes väl isf snarare som en lyckospark därbak och en kärleksförklaring istället för en sågning av nån som redan ligger ner.

Så jag bekräftar också att du har rätt.
Kommentera

Brynäs måste vinna idag!!!
Kommentera

Sådär ja, har nu sålt mina biljetter till matchen i em, har ingen lust att se eländet och känna förnedringen av alla djurgårdare
Kommentera

Izah: Jävla positiv du var, snacka om att inte ställa upp för laget
Kommentera

Izah: Vi får verkligen hoppas att du gjort ett stort misstag då...
Kommentera

ingvar304: Bor ihop med en djurgårdare som tar varje chans att bespotta mig och mitt lag och just nu orkar jag inte med det, känns som om jag vann köpte biljetten för 250 sålde för 400

jag ställer upp för mitt lag men just nu orkar jag inte bli hånad.....
Kommentera

Izah: Det gjorde du rätt i.
Sätt pengarna på Djurgården så är helgen räddad!
Kommentera

Izah: Men å andra sidan får du nog bara ut en 403 kr eller dylikt. Oddsen på Dif är ganska låga...
Kommentera

« · 977190 · »