Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Djurgården-Brynäs lördag 2/2

« · 978176 · » Till forumet

Sv: Djurgården-Brynäs lördag 2/2
Jajjen: Ja, ironiskt nog gick Jere Myllyniemi in och storspelade för Luleå. Angående Karlsson så har jag flaggat för honom hela säsongen, den som säger att han inte skulle ha förstärkt Brynäs vet inte vad han snackar om...
Kommentera

Peja: Karbonpapper på senaste säsongerna Brynäs spelade kval.
Kommentera

Jajjen: 4-4 nu i karlstad...vilken uuuunderbar lördag
Kommentera

Jajjen: Eklund satte ett friläge, det enda dom hade.
Widing brände sitt, vårt enda.
Slutsats: dom var bättre än oss och hade inte flyt.

Ett antal nyförvärv har spelat 1 match i sina resp lag och gjort poäng.
Slutsats: måste handla om jätteförstärkningar.

Vi säger så....
Kommentera

Jajjen: SSK har kvitterat till 4-4.
Kommentera

Sjödda ligger väl på 150K/mån. Bara n sån sak att betala ut en sådan lön till en fd.......

Gör om gör rätt säger jag bara, undrar vad Sundlöv taxar??

Kvällens bästa är väl att Sperrle blev utsedd till bästa spelare i BIF.......
Kommentera

Huge: Är det en tillfällighet att motståndarlagets målvakt alltid är bättre än Brynäs målvakt?

Vi säger så...
Kommentera

Peja: Du är en förstklassig dagisanalytiker.

1 inhopp av ett nyförvärv och det är en klassförstärkning.

1 friläge som ger mål och man är bättre än motståndaren.

Det senaste är alltså att motståndarmålvakten ALLTID är bättre än Brynäs målvakt.

Väntar med spänning på nästa sanning....
Kommentera

Gusten: Glöm SSK. Dom är för bra. Luleå är det lag som kan få en svacka och bli Brynäs räddningsplanka. SSK har t.o.m. haft råd att missa en straff idag.
Kommentera

Huge: Nej, Brynäs har absolut seriens bästa coach, målvakter, backar, centrar och ytterforwards. Att Brynäs ligger näst sist beror bara på otur, möjligtvis kan det vara någon slags konspiration inblandad också...
Kommentera

Peja: Du varierar dig iaf. Från att överdriva åt ena hållet till att överdriva åt det andra.
Svängigt och kul men föga seriöst....
Kommentera

GävleLasse:

Ja, FBK och Kålle HC ville säkert också ha Nick.

Jag kan bara inte förstå hur man ur Brynäs synvinkel kan lägga så mycket
på en "toppingspelare", när själva bottnarna i tårtan saknas så att säga.

"Ängelen" är inte det ankare vi skulle behöva i defensiven, och som hans
lön möjligen skulle ha kunnat räckt till.
Tycker jag!
Kommentera

Huge: Du glömmer det faktum att i Luleås fall kan det gott och väl vara tungan på vågen. De skaffar en ny målvakt som storspelar i sin första match.

Vad ger det för effekt på laget? Fansen?

Hade det varit Brynäs så hade du varit lyrisk. Ibland är du bra jävla enögd...
Kommentera

Frågan är ju vad den personen som skrivit om matchen på Svenskafans sett för match? Att Brendl var bäste Brynäsare är väl att ta i. Hietanen fick andra stjärnan, han var bra MEN som jag sagt innan Sperrle har varit bäste Brynäsare i dom två senaste matcherna, att han skulle behöva ta på sig något av målen idag är ju rent patetiskt om man påstår.
Kommentera

mattiaskarlgren: Men nu är det ju så att Sperrle defacto hade in två puckar. I mina ögon så KAN inte han ses som bäste Brynäsare idag. Oavsett om man kan lasta honom för förlusten eller inte.

Kommentera

mattiaskarlgren: Patetiskt???????

Ursäkta mig men såg du hur dessa mål gick till....
Vem ska ta på sig dem, min döda mormor eller......
Kommentera

Fråga från icke insatt: Ni kallar Sundlöv för mormor ibland. Vad har det sitt ursprung?
Kommentera

Huge: "föga seriöst...."

"It takes one to know one" - helt uppenbart!
Kommentera

Izah: Då kan man ju fråga sig om din döda mormor hade sett pucken som INGEN annan på hela isen såg.. Men det var väl Sperrle tvungen att se?

Sen så ska väl Sperrle lastas för att Månsson drar till med ett droppass när Hietanen är på väg att byta? Ja visst det är Sperrles fel..

Försök att titta lite hur målen går till istället för att gapa skit på en målvakt som absolut inte har nånting att göra på målen, det kallas ren OTUR och ett lag i motgång har ofta oflyt..
Kommentera

GävleLasse: "Hade det varit Brynäs så hade du varit lyrisk. Ibland är du bra jävla enögd..."

Nä, jag väljer bara att vara tvåögd och avvakta innan jag utnämner en spelare till en jätteförstärkning pga en enstaka insats.
Inget annat.
Om han nu kommer att bli tungan på vågen återstår väl att se, eller är du synsk?
Kommentera

GävleLasse: Grejen är ju den att även om dagens match skulle bli Myllyniemis enda bra match i Luleåtröjan så kan det visa sig bli ovärderligt med 3 poäng... det kan bli skillnaden mellan kvalserien och slutspel för Luleå. Även enstaka matcher har oerhört stor betydelse.
Kommentera

mattiaskarlgren: Vem man tycker var bäst i laget mot DIF är ju en högst personlig åsikt, men jag håller med killen om att Brendl gjorde en bra match. Brendl skapade en hel del, men sen att han spelar med två odugliga spelare som Danielsson och Molin omöjliggjorde ju någon dominans från Brendls sida. Brendl hade flera giftiga inspel framför DIF-kassen, men deras backar tog ju bort Danielsson och Molin som om det vore två flugor och inte fan kunde de servera Brendl någon bra passning heller. Det är med föredettingar som dessa man hamnar i botten.
Kommentera

lucky luke: Så du tycker också att det är seriöst att höja ett par nyförvärv till skyarna efter 1 match?
Eller att påstå att våra motståndarmålvakter alltid är bättre än vår egen?

Du är mao lika oseriös - helt uppenbart!
Kommentera

Huge: Men inte ens du kan förneka det faktum att även om dagens match skulle visa sig vara den enda där Myllyniemi är matchvinnare för Luleå, så kan det mycket väl visa sig oerhört avgörande när vi summerar serien. Trots att det bara handlar om en match.
Kommentera

Peja: Jag är också inne på att Brendl var en av de bästa idag. Även senast såg man att svackan kanske är över. Det finns ofta en genial tanke och konstruktivitet bakom allt han gör.

Det är ett problem detta, Brendl borde spela med två spelare som kan hålla pucken i offensiv zon i längre perioder. Så var fallet i Mora med Beaudoin och Basti. Som det är nu så är det dump ner i sargen och Björne mfl kan inte nagla fast pucken. Nästan uteslutande korta anfall av den kedjan.

Frågan är vilka vi har som kan sköta det bättre än Björne och Lind/Molin? Månsson? Dackell kanske?
Kommentera

Huge: någon jätteförstärkning är han inte, men lik förbannat så fixade han tre pinnar idag. Bara det är ju en positiv effekt av värvningen.
Kommentera

Huge: "...att höja ett par nyförvärv till skyarna efter 1 match"

Ska jag ta dej på allvar i fortsättningen vill jag att du visar mej det inlägg där någon höjer ett par nyförvärv till skyarna. Jag förutsätter att du inte har överdrivit åt ena eller andra hållet. Den metoden har du ju alldeles nyss sågat. Kom igen nu och visa mej inlägget!
Kommentera

Gusten: Jag tycker att den andra ytterforwarden i Brendls kedja bör vara en stor, stark spelare som kan skymma målvakten och ta returer när Brendl skjuter, samt störta på mål och stöta in hans smarta inspel. Som Beudoin gjorde förra säsongen. Det var därför som jag vill ha Jonasén i somras, när han spelade i AIS, han hade även briljerat på Sunkans plats framför kassen i powerplay. Jonasén hade varit ett billigt alternativ som hade passat in perfekt, Brynäs hade behövt en spelare med hans egenskaper. Men som vanligt gjorde Brynäs ett fuskbygge med laget.
Kommentera

Peja:  Ja en stor elak transatlant med vinnarskalle hade varit ett bra komplement. 

Vi skulle kanske plockat Beaudoin och Basti på en gång :)
Kommentera

Gusten: Givetvis hade det bästa varit att fynda en klasspelare i AHL, men jag inser att det är orealistiskt att ha sådana scoutingkrav på Brynäs, samtidigt som det förmodligen hade varit dyrt. Brynäs hade den perfekta spelaren för rollen i Jonasén, som de dessutom såg flera gånger under fjolårssäsongen, men misslyckades att identifiera som ett potentiellt fynd.
Kommentera

Peja: Jag har sett Jonasen alldeles för lite, men spelartypen är way bättre än Björne för uppdraget. Har inte Jonasen halvfloppat i Modo förresten?
Kommentera

Gusten: Han har inte varit jättebra, men han har inte fått spela PP heller. De har ju andra (t.ex Wernblom) som är bra i den rollen. Men trots begränsad speltid har han gjort 5 mål - fler än vad Danielsson har gjort trots att Danielsson har spelat PP i bästa linan under hela säsongen.
Kommentera

Peja: Då har vi missat TVÅ spelare från AIS trots Boorken alltså...
Kommentera

Gusten: Det finns många spelare som Brynäs har missat. Boork hade ju Kudroc i SSK, helt klart en miss att inte signa honom. En annan som Brynäs borde ha värvat är Yetman, hur fan kunde de missa honom när de kollade på Hansen i Storhamar.
Kommentera

Peja: It's the economy, stupid, som Clinton brukade säga. Brynäs har valt att försöka balansera böckerna och har valt att inte värva någon alls. Är vi den enda ES-klubben som inte förstärkt truppen under den här säsongen? Vi svälter oss fram till det hajakvarium som kallas kvalserien.

Jag är enormt bekymrad över vart vi är på väg. Och arg över hur saker och ting sköts just nu.
Kommentera

Jompe: Yetman kan vara en av elitseriens billigaste artistspelare genom tiderna. Jag kan garantera att mer än halva Brynästruppen tjänar mer än honom.
Kommentera

Huge:
Jag kommenterade bara din fras "föga seriös..." då jag tycker att hela din attityd är oseriös. I mina ögon är du KS egen "Bagdad Bob" som gärna och envetet blundar för uppenbara sanningar.
Kommentera

Känns menlöst att hålla på att namedroppa på dem som Brynäs skulle ha signat,som det känns nu skulle inte ens Bäckström o Ovechkin kunna lyfta detta lag.
Brynäs IF blöder just nu,både på och utanför isen.......

Kommentera

Jompe: "Brynäs har valt att försöka balansera böckerna..."

Klokt val, givetvis. Det stora frågan är hur de stora intäkter Brynäs har enl. årsredovisningen, inte räcker till ett bättre lag än detta. Timrå med bevisligen sämre resurser har flera finska landslagsmän och i övrigt mycket kompetent material. Var har Brynäs gjort med pengarna?
Kommentera

Jajjen: Satsat på bredd istället för spets.
Kommentera

Bissett19: Då var vi tillbaka under strecket...

Rent statistiskt så borde det räcka med i runda slängar 67 poäng för att undvika KS innevarande säsong. (10:e lag har konstant snittat minst 1.2 poäng/match)

Vad gäller slutspel bör man hamna i trakterna av 72 poäng för att vara någorlunda säker.

Summa sumarum skall BIF skrapa ihop 14 poäng på 11 matcher för att undvika KS och 19 poäng för att gå till slutspel.

Själv tror jag inte laget är mäktiga att gå om SSK som ser alldeles för stabila ut. Kan vi undvika KS är jag nöjd.

Skall jag vara ärlig tror jag att laget kollapsar de sista 11 matcherna och gör MIK sällskap i KS. Östblom är inte mannen att vända detta.

Vi hade en gång i tiden en tränare som gav lagbygget konstgjord andning - men han dög inte.....
Kommentera

JanT:" Vi hade en gång i tiden en tränare som gav lagbygget konstgjord andning - men han dög inte..."

Lik förbannat så var det hans experimentlusta som vände skeppet mot reven istället mot en säker hamn.
Kommentera

Peja: "Men inte ens du kan förneka det faktum att även om dagens match skulle visa sig vara den enda där Myllyniemi är matchvinnare för Luleå, så kan det mycket väl visa sig oerhört avgörande när vi summerar serien. Trots att det bara handlar om en match."

Självfallet.
Men det är ju ren spekulation och inte det vi diskuterar.
Saken gällde ju iaf man av ett enda framträdande kan dra slutsatsen att han är en förstärkning.
Och jag tycker att 1 match är ett alldeles för tunt underlag för den bedömningen.
Kommentera

Jajjen: "Ska jag ta dej på allvar i fortsättningen vill jag att du visar mej det inlägg där någon höjer ett par nyförvärv till skyarna. Jag förutsätter att du inte har överdrivit åt ena eller andra hållet. Den metoden har du ju alldeles nyss sågat. Kom igen nu och visa mej inlägget!"

Varsågod.

"Mora - Hisey, 1 mål 1 ass
Luleå - Myllyniemi, matchvinnare
Saik - Mäenpää. 1 ass
FBK - Karlsson, 1 mål (hittills)

Sena värvningar som märktes idag. Brynäs behövde alltså inga."

Signerat Peja tidigare idag.

Dessa nyförvärv höjs till skyarna som nån sorts frälsare, baserat på 1 match.
Kommentera

lucky luke: "Jag kommenterade bara din fras "föga seriös..." då jag tycker att hela din attityd är oseriös. I mina ögon är du KS egen "Bagdad Bob" som gärna och envetet blundar för uppenbara sanningar."

Så du menar att dina egna och vissa andras åsikter är uppenbara sanningar?
Personer som har den inställningen brukar normalt sett hänföras till sekter av nåt slag.
Är du pastor i Knutby, eller....?
Kommentera

Huge: "Sena värvningar som märktes idag."

För dej betyder det alltså att "höja till skyarna"? Herrejävlar! Du behöver nog gå om hela svenskundervisningen från årskurs 1-8.

Om jag säger puck. Hur tolkar du det? Att Gud är död?
Kommentera

Huge: Det var faktiskt Jajjen och inte jag som skrev det där inlägget...
Kommentera

GävleLasse: Vi har seglat bland bränningar i många år nu. Kapten Koork lyckades tillfälligtvis hitta rätta kurs. Nu styr skeppsgossarna igen och förr eller senare går vi på grund - rejält!

Har roat mig med att titta på de 5 bottenlagens återstående program;

SSK känns ganska säkra för slutspel och Mora detsamma för kvalserien.

Om inte BIF fortsätter på den inslagna vägen (vilket jag tror) lär det bli en rysare a' la fjolåret mellan SAIK/BIF/LHF. Luleå har ett svårt program på slutet och kan mycket väl halka under strecket igen.

En tröst för oss brynäsare är att "oturskvoten" borde vara fylld med råge vid det här laget. Dagens 2 mål var ju något i hästväg!
Kommentera

Peja: Åja, försök inte komma undan :-)
Kommentera

Jajjen: Hehe... Nemen eftersom jag vet att han citerar inlägg och kommenterar exakt varje ord så orkar jag inte försvara dina inlägg också, även om du skulle ha rätt... Vad Huge inte verkar förstå är att nya spelare ofta sprider positiv energi i gruppen, åtminstone i början av sin tid i sin nya klubb. Och som jag var inne på kan man inte längre förkasta enstaka matcherns betydelse, eftersom det börjar bli så lite kvar och varje poäng är oerhört värdefull.
Kommentera

« · 978176 · »