Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF

« · 320098 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF
Observant: Förlust mot DIF inge kul men värre om de är mot Leksand
Men ikväll tycker jag nog de tyngsta va Casselståhls skada som kommer påverka laget lång tid framöver..Hoppas ju att de inte rasar ihop bara för en spelare men truppen är ku inte bred
Kommentera

RavenLord: Jävla skit också att vi torska mot det laget som man minst tycker om i elitserien grrr o ännu mer skit att Casselstål blev skadad aj aj aj det har vi inte råd med i bräckliga Brynäs faan också men vi får ruska av detta till söndag mot ssk.Ps har du sett reklamen hos aftonbladet här på nätet du vet den med Elitserien på canal+ är det inte HUGE där som fjantar sig??? ;-)
Kommentera

Hong Kong:
trevligt att det inte bara jag som sett detta då
Kommentera

Huge: Så var har jag klagat och sagt att de va domarens fel ???
Jag klagade på domarna i allmänhet i elitserien för jag kan ju ej sitta o klaga på domarna i en match jag ej tittat på...Senast mot Hv71 va domaren usel med en nivå som gick upp o ner och där han missade grova saker och tog ut för skitsaker och så ser de ut i alla matcher jag sett nästan
Kommentera

WarhawK: Kan hålla med dig till 100%. Dom Brynäsmatcher man ser så är man ju lite färgad, det går inte att komma ifrån. Men har också sett matcher utan Brynäs och i dom så har domaren varit helt under isen.

Jag skrev om det för någon vecka sen att jag tyckte att standarden i år är väldigt låg.
Kommentera

RavenLord: Det var väl mest sista stycket i mitt inlägg som var riktat till dig. Första stycket var mer allmänt sett.
Värre "påhopp" har man väl sett.....
Kommentera

Hong Kong: Jag gjorde en liten snabbkoll, så slapp du ;)

Att DIF utvisas mindre på hemmaplan än på bortaplan tycks stå klart. DIF har spelat åtta borta och sju hemma och under dessa bortamatcher dragit på sig 55 tvåor och på hemmamatcherna 42.

I DIF´s 15 spelade matcher har motståndaren fått fler utvisningar två ggr. Lagen har fått lika många tvåor i 3 matcher. DIF har fått fler utvisningar i 10 av dessa 15 matcher. I DIF´s hemmamatcher har motsvarande varit 2 ggr bortalaget fler, 2 ggr lika många och 3 ggr har DIF fått flest utvisningar.

Även om detta inte bevisar ett skit så borde det räcka för att kanske eventuellt någon gång i framtiden få slippa höra att DIF premieras av domarna...
Kommentera

RavenLord:
Jag inte heller sett den här matchen , men alla matcher som jag däremot sett både live och på tv så har dommarna varit dåliga . Och innan nån anklaga mig för vara partisk när det gäller brynäs så har jag sett massa matcher som inte brynäs varit med i och dommarna lika dåliga i dom oxå
Kommentera

Huge: Jag har ej sett matchen och har ej sagt att de va pga domaren så läs innan du gör påhopp
Kommentera

RavenLord: Visst kan man ha synpunkter på domarna, men att dom medvetet skulle försöka gynna hemmalagen är ju bara rent nonsens.
Märkligt för övrigt att när man förlorat så diskuteras alltid domarinsatsen. När man vunnit är det aldrig ngn diskussion hos det vinnande laget.....
Kommentera

Gone: siffror säger ju ändå inte hur mycket man kommer undan med...Har bara sett DIF i en match den här säsongen och kan ej säga hur domarna är mot dem...enda jag kan säga är att Elitseriens domare är usla och tappat matcherna helt många ggr
Kommentera

Hong Kong: Finns det säkert men dem får du leta reda på själv.
Kommentera

Gone: Finns det hemma och bortasiffror på det också??
Kommentera

70 Rodrigues: Härligt att den där kom upp igen, att DIF alltid gynnas av domaren.

minst utvisningar:

3. brynäs 78 tvåor, snitt 14.36 per match

10. DIF 90 tvåor, snitt 17.50 per match

Inget annat lag har fått fler tvåor.

Där ser man.
Kommentera

70 Rodrigues: Självklart så ska inte laget falla sönder i småbitar om man förlorar en spelare. Men en allvarlig skada kan kanske få spelarna att tappa koncentrationen. Så som just Casselsthål, när han "skadade" Timråspelaren och tänkte på det resten av matchen.
Kommentera

RavenLord: Är det överhuvudtaget någon som lyssnar på vad Sara Wedlund säger?
Kommentera

RavenLord: Domaren var med Djurgården hela matchen som vanligt när man spelar i Sthlm!!
Kommentera

Hong Kong: Kanske lite överdrivet, enligt min mening, men dom gjorde väl ingen höjdarinsats.
Han missade iaf en solklar hakning på Henke bakom deras mål i slutet samt en filmning av en Djurgårdare på blå. Sån´t som händer, domaren ser det ju oftast från en helt annan vinkel än vad vi gör.
Soling försöker och försöker men det vill sig inte riktigt. Hade ett djävligt bra direktskott i första som Bjurling gjorde en närparad på med benskyddet. Mål där hade varit fint för hans självförtroende.
Kommentera

Brynäs ett gnälligt lag säger gnällspiken Wikegård...Gnynäs eller vad han kalla BIF för och mena att Sjödin är med domaren hela matcherna.
Kommentera

Hong Kong: Om laget hänger upp sig på en spelare så är det fan skandal, dom käpade tydligen som furier dom sista 5 min, men det räcker inte, det ska vara full fart från början till slut, som mot HV, då var det fan inget fippel, då gjorde dom ett misstag, det var målet när 2 gubbar gick på puckförande spelare.
Kommentera

70 Rodrigues:Kan Casselsthåls skada gjort så laget spelade dåligt. För vad jag förtod av det lilla jag hörde på radion så spelade Brynäs bra i första.
Kommentera

Hong Kong: Dom var katastrofala, men det var inte därför dom torskade, pinsam inställning var det som fällde dom!!
Kommentera

Huge: Enligt Lasse G på radiosporten så var hela domartrion en katastrof i kväll.
Kommentera

70 Rodrigues: Hehe, det räckte med en förlust så var vi tillbaka på ruta ett. Underbart....
Du tycker t.ex att Korhonen får ta på sig de 2 skitmålen. Varken du eller jag var ju i Markus kläder när det hände, så det är ju svårt att uttala sig om. Jag tror iaf inte att han släpper en isare från blå, med knapp styrfart samt ett höstlöv som dalar in, utan att vara skymd av ngt eller ngn. Utan dessa 2 skitmål så är matchen ganska jämn. Hade du inte gått när det var 7 minuter kvar (medgångssupporter?), hade du sett hur nära det var 5-4 och 1.5 minuter kvar. Jag säger inte att vi hade fixat en kvittering, men det visar på inställningen hos laget, att aldrig ge upp(till skillnad från vissa supportrar).
Gyllander gör väl heller ingen toppinsats direkt, även om man inte skall skylla på honom. Synd bara att han inte tar för hakningen på Malmström i slutet, när han tagit för betydligt lindrigare saker tidigare.
Kommentera

Hong Kong: Det är helt ok att förlora om man verkligen försöker att vinna, men så var tyvärr inte fallet ikväll!! Har massor med piller kvar :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Så där ja...nu börjar man känna igen Roddan igen. Är pillren slut??
Kommentera

Fortfarande fler segrar än förluster. Håller vi det serien ut så blir det åtminstonde inte kval. Tippa kryss på Brynäs är inget att rekomendera, enda laget som inte spelat ovagjort än.

1.Färjestad 15 12 1 1 1 62-33 39
2.HV 71 15 10 1 0 4 46-29 32
3.Djurgården 15 8 1 1 5 43-32 27
4.Frölunda 15 6 3 2 4 53-41 26
5.Brynäs 15 8 0 0 7 39-48 24
6.Luleå 15 6 1 1 7 32-38 21
7.Timrå 15 6 1 0 8 39-42 20
8.Modo 15 5 1 2 7 28-45 19
9.Leksand 15 4 2 2 7 49-48 18
10.Linköping 15 5 1 1 8 39-38 18
11.Mif 15 4 1 0 10 31-48 14
12.Södertälje 15 3 0 3 9 33-52 12
Kommentera

Hong Kong: Du missade inte ett skit, Cassel är borta 2-3 månader så Adam lär nog komma tebax, det känns nästan som om det roliga är slut nu, tyvärr!!!
Kommentera

lindberg: Nästan skönt att man jobbade i kväll. Då dyker väl Adam upp i laget igen som någon sa.
Kommentera

RavenLord: Den 24/10 stod det i artikeln inför BIF-HV "Henrik Petré går förhoppningsvis in i kollektivträningen fullt ut under veckan." Så han borde väl vara på g snart.
Kommentera

Huge: Tänk att du alltid har så förbannat mycket bortförklaringar!!! Typ, om, kanske , tur, domare m. m.m!!!
Kommentera

Casselståhl borta...ja de är nu man märker vad bred trupp vi har....Angående skador när väntas P3 vara tebax ?
Kommentera

Bra lag har tur brukar man säga, och det skulle väl idag isf gälla för Djurgården, i viss mån. Första perioden till Brynäs på poäng. Vi har ett par fina chanser att ta ledningen, men det vill sig inte. I stället drar vi på oss en 2:a när det återstår drygt 2 minuter av perioden.
Mika Strömberg blir frispelad och kan göra 1-0, definitivt inte rättvist i det läget.2-0 och 3-1 är riktiga höstlöv, som Korhonen är skymd på.
Vid 2-0 lägger man in en isare från blå. Danne lyfter på ena skridskon och ställer Markus helt. 3-1 var en riktig "mörsare" från Nord.
Ett höstlöv som är på nedväg när det passerar mållinjen.
Köp en lott, säger jag bara....
Grabbarna sliter ändå på trots dessa ryggslag och kommer tillbaka. Mkt starkt jobbat. Hade dom inte fått sina 2 flytmål vete katten om vi inte grejat biffen. I sanningens namn så är Djurgården faktiskt också bra defensivt och även giftiga framåt. Man får inte mkt gratis runt kassen.
Det är ändå match in i slutminuterna, och vid 5-3 tar GP ut Makkan när det återstår 2.20 och tekning i anfallszon. Vi spelar i detta läge 6 mot 4.
En djurgårdare faller pladask framstupa framför Anger på blå och lyckas filma till sig en interference, och där rök sista chansen.
Sammantaget så gör vi ändå en bra match, det är dom 2 skitmålen som dom kan spela på, och vi får jaga hela tiden. Med samma inställning i fortsättningen kan man vara lugn.
Casselståhl bort en längre tid pga en avsliten sena i knävecket, allt enligt Sylf, efter telefonkontakt med ngn ansvarig i laget.
Dags att kalla hem Adam Andersson från Mora?
Kommentera

lindberg: Rätt o riktigt!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Låter som efter andra förluster denna säsong, sammanfattning: är Brynäs skärpta och laddade när matchen börjar så vinner dom!
Kommentera

Nyss hemkommen från "Hovet" jag gick när det var 7 min kvar, återigen visar Brynäs upp ett spel som inte är värd namnet.. Oavsett vard Huge säger så var det rikktigt pinsamt.Våran Finske målvaktshjälte får ta på sig 2 av målen. Dom åkte som så många ggr tidigare ut med huvudet under armen.. Fan vad jag skäms. dom försökte inte ens!!!
Kommentera

aphac: som sagt märkt av förra säsongen så är det nedersta strecket det jag oroar mig för.
Kommentera

lindberg:Helt OK att vara femma, skönt att våra KS-aspiranter åxå torskar idag.Blickar alltid neråt i tabellen.
Kommentera

aphac: Nu spöar vi SSK på söndag och sedan novemberlov för återhämtning och uppladdning av batterierna!
Kommentera

aphac: Inget av lagen spelade bra verkar det som
Kommentera

Loooser:Om inte BIF gör första målet så torskar dom.Jag tyckte det lät som om BIF inte var riktigt skärpt ikväll. Skönt att det inte drog iväg åt fanders med mål i baken.
Kommentera

lindberg: Helt klart bättre än vad jag hade väntat mig, man får hoppas att det håller i sig nu bara resten av säsongen.
Kommentera

Hutta: Frölunda enda lag som passerar i tabellen, 5:a efter 15 omgångar får man väl säga vara ett bra och oväntat resultat.
Kommentera

lindberg: De sa samma sak på HL
Kommentera

Resultatet drog i alla fall inte iväg i denna match. Om det inte hade varit för det bitvis dåliga spelet i BP kunde det gått vägen.
Kommentera

Sammanfattning från radiosporten, Korhonen skulle tagit 4:e och 5:e målet. Dålig och ojämn domartinsats (både huvuddomare och linjeman) som har förstört matchen.
Kommentera

aphac: av Anger,naturligtvis.Har inte hört mycket om Soling eller Anger under matchen på HL
Kommentera

aphac: Vad sysslar han med?
Kommentera

Loooser:Jävligt smart att Anger!!!! formen för honom håller i sig.
Kommentera

Anger utvisad holding
Kommentera

« · 320098 · »