Brynäs IF

727978 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 22/1-11

« · 1338842 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 22/1-11
Huge: "Nä, att han skulle lyckas så pass bra som han gjort trodde jag inte.
Men att han är en oerhört underskattad forward som förmodligen skulle kunna prestera i den här klassen var iaf inget man var helt främmande inför, om man säger så.

Hur ska du ha det? Du trodde inte att han skulle lyckas så bra han gjort men som du trodde skulle kunna prestera i den här klassen?

Till sist så är det väldigt skoj att det är några spelare som presterar lite över förväntan. Men det är väl så med de flesta spelarna. Får man förtroende så kommer produktionen. Ja, om man inte heter Hansen då, som dalat betänkligt i formationerna.
Kommentera

Roger Ramkvist: Absolut

Larsson, somervuori, silfverberg, sundström, järnkrok vissa stunder för att bara nämna några

Dackell, Nordan, Hansen, Lauritz har underpresterat kraftigt med tanke på deras förtroende..

Lauritz är dock på gång och hoppas verkligen inte att hans djupa dalar kommer tillbaka.

Hansen får gärna skeppas tillbaka till Norge.
Kommentera

Huge: Det handlar bara om ren avundsjuka att du inte har några vänner eller kontakter inom föreningen så att du aldrig får veta något innan du läser i aftonbladet.

Så hansen har gjort en bra säsong bara för att han va riktigt bra i lördags?
Kommentera

Huge:

ibland känns det som att det kvittar vad brynäs skulle sätta ut för spelare, så skulle han vara bra i dina ögon. Finns det ingen som har gjort det betydligt sämre än väntat? Hansen har inte varit i närheten av den spelare han var förra året eller året innan. Kahnberg har samma problem som han hade i VF innan han kom till oss det händer inget. det finns säkert fler som inte kommit upp till mer än 75% av sin tidigare kapacitet.

gurra 88

Kan du nämna en spelare i Brynäs du är nöjd med? Det skulle vara enklare än att säga dom du är missnöjd med. Hittils har jag inte hört ett positivt ord från dig. Lauritzen har varit en av dom bästa anfallarna tillsammans med Silferberg under denna säsong.

Huge:

en tredje sak

Kan det vara så att Brynäs har så svårt när dom själva ska dra upp tempot dom behöver ett lag på andra sidan som har fart och på det sättet öppnar upp mittplan? det ser så ut med mitt otränade öga!
Kommentera

Gurra88: Nä, jag skojar absout inte.
Är fullt allvarlig när jag påstår att du är en av de härinne som inte kan speciellt mkt om hockey.
Kommentera

Huge: Lauritz har absolut lyft sig lite, samtidigt som han är en av de som ser absolut risigast ut när han är som sämst, vilket tyvärr händer alltför ofta.

Hansen? Skojar du eller?
Kommentera

Treklövern1912: "Ärligt talat, trodde du innan säsongsstarten att Lauritzen skulle blomma ut så stort som det har blivit?"

Nä, att han skulle lyckas så pass bra som han gjort trodde jag inte.
Men att han är en oerhört underskattad forward som förmodligen skulle kunna prestera i den här klassen var iaf inget man var helt främmande inför, om man säger så.
Det är som Jajjen säger, mest kul att se långnäsorna på alla okunniga gapande tomtar som totalsågar både honom, Hansen, Dacke osv.
Visar väl på ett tydligt sätt att många inte har en aning om vad hockey handlar om.

Kommentera

arnio: Tror inte särskillt mycket alls. Sen vet jag inte om just december var en särskillt lyckad månad för oss. Däremot är jag övertygad om hur fel du har. Nagy/Bartecko är skillnaden mellan ett dåligt och bra lag. Den skillnaden gör inte långsamma medelmåttor.

Treklövern1912: Ingen aning, men är laget skadefritt på nyckelspelare är chansen stor att det blir slutspel för oss. Det hade varit kul att se hur lagen på övre halvan hanterar MODO vid val av kvartsfinalmotståndare.
Kommentera

70 Rodrigues: Avundsjuk? Absolut inte! Det blir dock intressant att se när vardagslunken har kommit ifatt. Pengar finns det gott i Modo, det vet vi ju.
Kommentera

foppa78: Jaja nog tror jag att vi ska vänta några matcher till innan vi drar allt för många slutsatser.
Kommentera

arnio: Ja för att dom är ett bra lag med den spets dom fått in i truppen!

Kan förklara mer imorn måste gå och och lägga mig ska upp kl 03:45 och jobba JÄTTEKUL!!!!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: När man läser dina inlägg så kan man nästan tro att du är avundsjuk på MoDo och deras nyförvärv? MoDo gjorde det enda rätta och värvade pga deras prekära läge och dom värvade klockrent, bara att gratulera.
Kommentera

spud: Bäste spud. Hur tror du det går för Modo framöver?
Kommentera

foppa78: "arnio: Vad får dig att tro att brynäs och frölunda skulle nå en final?"

Det har jag aldrig sagt att jag tror. Däremot skulle det vara kul att höra varför du tror att Modo skulle nå en final
Kommentera

foppa78: Frågan är att hur länge består denna effekt.
Kommentera

spud:" Ää det behövs inte, de är ju långsamma föredettingar eller hur var det arnio? De hade ju iaf lekstuga med det timrå som ni spelade jämt med förra matchen."

Tro inte att ni är någonting bara för att ni vinnit några matcher i december/januari. Modo hade ganska mycket lekstuga 1999 också men vi vet alla hur det slutade.
Kommentera

arnio: Vad får dig att tro att brynäs och frölunda skulle nå en final?
Modo tror jag skulle kunna nå en final men inte brynäs och inte frölunda!

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: Ja ta en titt på tabellen deras nyförvärv har ju lyft hela laget!
Ser du inte det så uppsök en optiker!
Kommentera

foppa78: Lite svårt att spå slutspelat redan nu men HV tror jag kommer att vinna sin kvart oavsett vilka de möter. Modo liksom Brynäs och Frölunda skulle ha bra chans mot Luleå och Skellefteå. LHC känns som ett troligt semifinallag också.

Visst kan Modo liksom Brynäs och Frölunda nå en final men då krävs maxat med flyt och att de slipper HV som väl nästan får anses klara för final för de har den överlägset bästa truppen.

Bra läge för lagen underifrån att knipa en semiplats förutom i kvarten där HV är inblandade. Att Modo skulle bli direkt livsfarliga ser jag inte som troligt men jag har ju haft fel en gång förut.
Kommentera

Treklövern1912: Ää det behövs inte, de är ju långsamma föredettingar eller hur var det arnio? De hade ju iaf lekstuga med det timrå som ni spelade jämt med förra matchen.
Kommentera

foppa78: Vad är det som har gjort Modo bättre nu än bara några veckor sedan. Tre nya spelare. När dessa är neutraliserade så är man tillbaka i ruta 1 igen.
Kommentera

arnio: Överskattar Modo nej för satan dom blir livsfarliga i ett slutspel, är helt på Jajjens linje!
Kommentera

Erat: Det har hänt för många lag att deras spel har blivit genomläst efter ett tag. Sedan är det upp till dessa spelares fysiska skick, erfarenhet och skicklighet om de kommer att kunna fortsätta att prestera på samma höga nivå. Dessa aktuella spelare i Modo har passerat zenit och förhoppningsvis borde ha svårare att anpassa sig efter att livet har blivit mer plågsamt och poängen uteblivit.
Kommentera

Treklövern1912: eller hur! Dom hinner förlora formen lagom mot slutet nu.
Kommentera

Jajjen: Tror att de övriga lagen kommer så småningom att läsa spelet som MoDo:s första femma har. Då är dom tillbaka på mer normal nivå igen. Efter solen kommer regnet, som det heter.
Kommentera

arnio: okej, han gjorde en bra match igår. Men det räcker inte! Kolla på säsongen generellt sett.
Kommentera

Jajjen: jag tycker att det är helskumt för jag tycker att Hansen var grym (liksom Dacke) men härinne får han mest skit.
Kommentera

arnio: Inte alls omöjligt. Jag får trösta mej med att jag är i sällskap med i stort sett resten av hockey-Sverige.
Kommentera

Jajjen:" Modo är förmodligen givna för slutspel. Deras sena värvningar gör att dom kan slåss om en finalplats. Bara att hoppas att deras ekonomi går åt h-vete."

Jag tror att du har sååååå fel och överskattar M0d0 å det grövsta.
Kommentera

arnio: Fråga inte.
Kommentera

Finns det någon härinne som inte tycker att Hansen gjorde en bra match mot Djurgårn?
Kommentera

foppa78: Nej, jag tycker inte han förtjänar att hånas. Han är brynäsare. Det räcker. Elle?
Kommentera

Jajjen: Öh va du ironisk nu elle?
Kommentera

Anders Berg: Snälla, ishockey består inte bara av offensivt spel.
Kommentera

Anders Berg: Spelare som Hansen är givna i Brynäs. Så länge vi har Elitseriens sämsta ekonomi. Han förtjänar inte att hånas för det.
Kommentera

Jajjen: Precis som du säger; Hansen får skit för ingenting. Ja, han gör ju absolut ingenting.
Kommentera

Treklövern1912: Självklart! Att Lauritzen aldrig varit en stjärna vet alla. Jag pratar bara om dom "kritiker" som hånat Lauritzen för att han inte var bäst. På samma sätt som Hansen, Greiss, Dackell, Czarnecki m.fl. får huvudlöst mycket skit för ingenting.
Kommentera

Jajjen: Man kan trots allt dra slutsatser om en spelare vad han har presterat tidigare och på det sättet "spå" framtiden.
Så här i efteråt kan man konstatera att Lauriz har gjort 2 ungefär liknande säsonger i BIF och klarade, den av många kallade svåra andra säsongen, mycket bra.
Nu har han, som det ser ut, tagit ett steg till på sin spelutveckling.
Kommentera

melker5: Kollar man statistiken och formen efter juluppehållet blir det SSK som snor sista slutspelsplatsen före Frölunda och Brynäs. Dom tycks till slut ha fått ihop sin främlingslegion. Modo är förmodligen givna för slutspel. Deras sena värvningar gör att dom kan slåss om en finalplats. Bara att hoppas att deras ekonomi går åt h-vete.
Kommentera

Vi går till slutspel om vi fortsätter i samma stil!
Kommentera

Treklövern1912: Vad jag vet finns det väl ingen som kan spå framtiden (även om TV4+ har nåra program som hävdar motsatsen). Just därför ska man nog inte kategoriskt toksåga nån för all framtid. Och dessutom idiotförklara dom som ger honom chansen att lyckas. Rätt skönt att kunna peka finger åt Lauritzhatarna.
Kommentera

Huge: Ärligt talat, trodde du innan säsongsstarten att Lauritzen skulle blomma ut så stort som det har blivit?
Kommentera

Huge: Sticker ut hakan lite och påstår att han kommer att vara en av Brynäs bärande spelare i många år framöver :)
Kommentera

GävleLasse: Det lutar nog åt det du skriver. Var inte matchen mot Skellefteå något liknande. Skulle nog vilja påstå att BIF har skärpt till spelet de senaste matcherna. Vi vinner en bortamatch som inte har hört till vanligheterna.
Nu gäller det "bara" att ta fram samma takter mot AIK som kommer att spela tajt, tråkigt och "Testruktivt".
Kommentera

sniper: Starkt gjort av Gretzky trots att han bara slår sidledspass, enligt vissa härinne....
Kommentera

Treklövern1912: En kombination av båda. Det syns att laget känner en trygghet med Svedberg i kassen. Fast DIF låg inte på och checkade så hårt på våra backar så de fick vända upp i lugn och ro.
Kommentera

Jajjen: Lauritzen leder inte bara den interna poängligan, han gör också mest poäng i förhållande till istid.

Antal spelade minuter mellan gjorda poäng

Forwards
Sebastian Lauritzen 22
Jonas Nordqvist 24
Andreas Dackell 28
Jakob Silverberg 30
Eero Somervuori 30
Calle Järnkrok 30
Anton Rödin 32
Jonathan Granström 36
Ludvig Rensfeldt 39
Magnus Kahnberg 42
Johan Larsson 52
Alexander Sundström 65
Sebastian Wännström 78
Mads Hansen 79

Backar
Mattias Ekholm 36
Lars Jonsson 46
Dale Clark 50
Jonathan Carlsson 55
Niklas Andersén 98
Simon Bertilsson 210
Jörgen Sundqvist 273
Kommentera

GävleLasse: Var Brynäs bra eller var Djurgården dålig. Vad är din bedömning?
Kommentera

Jajjen: Den allmäna rösträtten är ju åt helvete, det hade ju räckt om JAG fick rösta!!
Kommentera

Ser att hjärnkirurgerna härinne kritiserar Czarnecki för bänkningen av Kahnberg. Gäller inte det där längre om att spela dom som är hetast och skita i vad som står på ryggen? Jag blir alltmer tveksam till den allmänna rösträtten.
Kommentera

« · 1338842 · »