Brynäs IF

446095 inlägg · 7961 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 4/2-12

« · 1465522 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 4/2-12
70 Rodrigues: Enkelt. Lagledningen var otydliga. Istället för att säga åt Järnkrok att lägga sig i tid och otid i vanlig ordning så sades det så att hela laget uppfattade det som om de skulle lägga sig.
Kommentera

rafalski: Sett till säsongen så här långt är man ju nöjd, men när vi väl torskar ser det ofta riktigt grått ut
Kommentera

Lumber Jack:
Ja, ja... Man kan inte vinna alla matcher. Motivation slår klass ;-)
Kommentera

Tommy: Vi har inte så mycket att säga till om när vårat PP inte fungerar, tyvärr, det snurras ute i hörnorna och det ska göra så snyggt som möjligt. Är rädd för att det tar slut redan i kvarten!!!

Kommentera

Tommy: "Vi får inte grepp om dem och flamsar bara med i deras tempo utan tanke"

Ja, det börjar väl egentligen efter vår reducering till 2-3, därefter har det varit svängdörrar och hönsgård i vårt försvar i ivern att komma ikapp så fort som möjligt. Vad gör ex Jonte på sista målet? Såna aktioner har varit mer regel än undantag idag och då vinner man inga matcher, definitivt inte om Honken samtidigt har gjort bättre matcher, om man säger så.
Djurgården har varit hetare från start och som du säger, fått mkt hjälp av vårt flamsiga spel.
Såna här matcher vill vi inte se i slutspelet och Dackell är enormt saknad i defensiven en sån här dag.
Nu gäller det bara att undvika några skador i sista.

Kommentera

Qvarre: hatar att se ett skitlag som jyrgården åka runt och dominera när så många fans har kommit för att stötta.
Stör mig nåt fruktansvärt!
Kommentera

Inställningen i dag var lika låg som stapeln på termometern utanför fönstret. Nog sagt...
Kommentera

Klubban har man alltid ansvar över men tydligen inte skridskon.
Kommentera

rafalski: Det är bedrövligt, laget tjatar om att dom spelar mycket bättre med bra stöd från läktarna, dax att börja visa det då, det är inte 1:a gången dom viker ner sig o pissar på sina fans!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Hade gärna sett att Järnkrok-Silfverberg-Larsson var årets motsvarighet till "Smurfkedjan" eller "Kivelä-Kyrö-Luovi", dvs en giftig andrakedja...Och då menar jag inte i vilken ordning de spelar utan mer att jag skulle vilja se en ännu bättre förstalina för att tro på guld...Men hoppas kan inget hindra mig ifrån :-)
Kommentera

rafalski: Samma här, och det är ju mer regel än undantag!
Kommentera

rafalski: Dags för fansen att göra det dom ska i motgång då: stötta....
Tror inte att jyrgårdarna tar så mkt hänsyn till att det är en massa brynäsare på läktarn....   ;-)
Kommentera

Att inte nån ser till att Prinz få ledas av isen.

Med Grranis & Sunken borta så är ryggraden i Bif tydligen borta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: varför skulle inte Brynäs backar hålla i ett slutspel när de hållit snart en hel grundserie? Motivation slår klass och i bäst av sju kan jag inte se att Djurgården skulle ha speciellt stor chans mot oss. Ingentinga är givetvis klart på förhand men det är oftast lagen i topp som slåss om guldet och så blir det säkerligen i år också aven om tabellen är osedvanligt jämn.

Redigerad kommentar

Kommentera

Publiksiffra: 8094, hälften av dom Brynäsare. Igår var det lika många när Bajen Hockey mötte MB/hockey i div 2, trot eller ej!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Ta ut målvakten nu. Inget att förlora.
Kommentera

arnio: Men snälla lilla människa, du kan omöjligt ha upplevt ett slutspel, det är stor skillnad på hockey i slutspel, det krävs ett enormt mycket större försvarsarbete av våra backar i ett slutspel, det går fortare, det är tuffare i alla moment, tyvär så saknar vi den tuffheten, speciellt nu när Granström är borta, får se hur länge??
Kommentera

arnio: Du är ju dum i huvet, begriper du nåt om hockey över huvud taget?
Kommentera

arnio:Viss skillnad i serie lunken att möta Tik mot ett taggat Dif.

Tror du det kommer att smälla mindre i slutspelet??  Ser du någon back i Bif som står upp idag sedan Sunken klivit av??

Kommentera

Lindström: motivation slår klass
Kommentera

sylf: så om Brynäs går långt i slutspelet är du dum i huvudet då? Jag säger inte att jag är övertygad om att vi tar guld eller ens går till semi men chanserna är goda.
Kommentera

arnio:Knappast men inställning gör det.

Kommentera

70 Rodrigues: så du är övertygad om att vi åker i kvarten då?
Kommentera

Hoppas att dom har en kanonkväll ute på Heartbreak ikväll, eller det kanske är bilagan som gäller, för det är där fokus ligger ikväll, för inte fan är det på denna match. Ni får tycka vad fan ni vill, men något SM-GULD blir det inte, ödmjukheten och staken finns tyvärr inte i det här laget. Finns alltför få som vill kliva in i skiten o ta/ge  den stryk som krävs för att vara ett vinnarlag.

Kommentera

arnio: Alltid? Måste det vara så? Självuppfyllande profetia?

Borde inte tabellen se annorlunda ut om det var sant?
Eller har Brynäs visat mer motivation än klass för att hamna i toppen av serien?

Kommentera

70 Rodrigues: varför tittar du ens?
Kommentera

arnio: Ungefär lika övertygad om som att du var att Frölunda skulle göra ett jätteras!!
Kommentera

arnio:" varför tittar du ens?"

Varför finns du ens??

Kommentera

djurgårdshororna kastar saker mot Silfverberg under intervjun! Vilka jävla idioter! Hoppas dom far riktigt illa i framtiden!

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: varför finns du? Otroligt att det ska vara så provocerande att jag tror att vi har bra chanser i slutspelet. Du måste vara så upprörd när någon ser möjligheter för Brynäs, stackare

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Fel fel fel, jag blir upprörd över att det finns personer som du!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: så jobbigt för dig att bli upprörd, tänk på hjärtat. Ok Brynäs åker i kvarten, de håller inte. Känns det bättre nu?
Kommentera

arnio: Varför tjafsa med 13-åringar som toksågar allt och alla efter en förlust?
Det där växte man ifrån för länge sen, låt dom vara.
Som Silfverberg sa: dom var villiga att offra mer för poängen och då vinner man. Och varför skulle inte Djurgården vara mer offervilliga när dom slåss för livet och vi redan är klara för slutspel?
T.o.m en fullkomlig fullblodsidiot som är noll intresserad av hockey begriper det.
Huvudsaken är att vi inte hjälper Modo....   :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:Ja att ett lag slåss om Serie seger och 1 miljon inte är villiga att offra sig mera gör att man undrar.

En fullkomlig fullblodsidiot som är noll intresserad av hockey borde åtminstånde kunna räkna och begripa det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Förstår att du undrar varför ett lag som riskerar att ramla ur ES och enbart i pengar från hockeyligan förlorar ca 15 miljoner kronor vid degradering skulle vara mer motiverade än ett lag som går för serievinst och 1 miljon kronor i belöning.
Det där med matematik och pengar är inte din starka sida va?

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Bra fråga, undrar varför såna som arnio finns??
Kommentera

Huge: Komiskt att ingen annan än du törs kommentera JC och Löf för deras insatser i egen zon. Hade LJ spelat hade han fått tagit all skit! Heder till dig Huge! Kämpa Brynäs!
Kommentera

sylf: Allvarligt, vad har Brynäs som lag och Brynäs supportrar att vara oriliga för, egentligen? Perspektiv medhockeysupportrar, perspektiv.....
Kommentera

sylf: Ja, jag förstår varför du och Rodrigues undrar varför det finns nyanserade och positiva skribenter när ni själv lever i er egen lilla bubbla bestående av svartmålande gaphalsar som grinar så fort vi ligger under med nåt mål och sen tokhyllar när vi tagit ledningen....
Kommentera

70 Rodrigues: om nu inte Brynäs håller i ett slutspel så kanske du kan berätta vilka som håller?
Kommentera

Ett ord om kvällens insats:
Pinsamt!

Noll inställning, noll vilja,noll kunskap ikväll.
Det är en spelare jag ger plus och det är till Jörgen Sundqvist som försökte väcka laget när han bollade med Ölvestad.Men dom övriga tycktes inte fatta det.

Nu åker jag hem och tömmer barskåpet.
Kommentera

arnio: Var fan var viljan, skämmes ta mig fan Brynäs idag var ni pinsamma jävla fjollor!!!
Kommentera

foppa78: ja pinsamt var det, resten du vräker ur dig passar bättre in på dig själv.
Kommentera

Huge: Grymt besviken på dagens insats. Virrigt i egen zon.
Svagt målvaktssspel och dåligt pp.

Det är inte ATT man förlorar utan HUR.
Här möter vi ett DIF som gjort ETT mål på två matcher och låter dem göra SEX mål.

Bedrövligt!
Kommentera

Huge:Aha så man som spelare är alltså stoltare och nöjdare med att inte åka ur än att vinna serien.

Förstår att du rattar buss om dagarna.

Kommentera

Jakob Silfverberg

Offensiv workrate: High

Defensiv workrate: Very low

Kommentera

Macahan:Inte alls, Jonte & Löf var under all kritik, Ekholm likaså. Klena och virriga matchen igenom.

Men enligt många här har vi ju bara topp backar som kommer att glänsa i slutspelet.

Syntes tydligt idag vad som saknas & det är tyngd därbak. Nån som sett Prinz misshandla 1 & 2´ndra linje spelarna i te x Ske eller Modo? Som han gjorde med Larsson & Kroken te x?

Kommentera

70 Rodrigues: håller Saik?
Kommentera

70 Rodrigues: "  Är rädd för att det tar slut redan i kvarten!!!"

Jag är övertygad om det. Det är därför man inte kan glädjas över det trots allt överraskande bra tabelläget. Den negativa känslan är alltför stark över vad som komma skall. Så känner jag det.

Kommentera

« · 1465522 · »