Brynäs IF

724371 inlägg · 7957 ämnen

Elitserien -05 (övriga matcher)

596386 · » Till forumet


Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
claesw: Hoppas du har fel. Tillräckligt drygt att åka till Södertälje. Även i trevligt sällskap.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander:
Märk hur det omedelbart gullas med och skrivs om Stockholms stolthet så fort laget vunnit en match.

Stockholm tror Sverige behöver ett stockholmslag i serien, det vore snarare bra för hockeyn i stort om DIF åker ur.
Det hävdar jag, så ta mig inte som en djurgårdsanhängare bara för att jag 
t  r o r och är säker på att laget inte åker ut. Det finns tyvärr inte på kartan- traditionens makt är stor!
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
claesw: Förstår att du är bitter ang Djurgården ;-)
Men som du ser så har jag lyckats nästla in snack om dom andra ES lagena också "Elitserien -05 (övriga matcher)"

finns ju fler lag än Djurgården och Brynäs i ES.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander:
Nu råkar ju detta vara Brynäs forum, inte Leksands...   ; )
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Stigsson: Gäller att våga sia i bland :-))
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: "...och det blir stökigt på plan."

Det var en vågad gissning ;-)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
brynasaren: Har tippat 4-2 till Mora men Leksand borde vinna eller ta poäng någongång iaf. Men som sagt var jag tror Mora vinner och det blir stökigt på plan.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: Hur tror du att det gor i slaget om Siljan då? I Aftonbladet tippar dom Leksandseger med 3-1, jag tror på 3-1 jag också fast jag tror det bli Mora som vinner.Men det kanske är bättre för Brynäs om Leksand vinner, eller om det blir oavgjort.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Inte nog att Leksand ligger tvärsist nu verkar det som deras Mike Watt är borta resten utav året. Oturen grinar verkligen masarna i ansiktet.

Som alla har skrivit och skojat tidigare så verkar det ligga en förbannelse över att vinna Mästarcupen. För det var där som Watt fick något knas på knäet samt att om man vinner den så verkar det gå käpprätt åt skogen.

Vem minns inte våra tre segrar :-(

Och i kväll är det slaget om Siljan igen och loosar LIF i kväll så lär det bli inressant och se om Pirro får packa trunken.

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
JanT:
Stanislav Neckár har inte heller imponerat på mig dom två matcher jag sett han...
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Snappade upp en fin liten text från hockeyligan.se. Se nedan.

Brynäs har gjort sin bästa start på 27 år och är obsegrade efter fem omgångar. Vilket inte har hänt sedan 1978!
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Clubsport:
Annars ser väl "most likely to get fired-listan" ut så här:
1. Pirro
2. Masken
3. JB

Inte nödvändigtvis i de ordningen...
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Clubsport: Petr Leska har ju verkligen dominerat så här långt.......
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
När Leksand åker ur i vår igen, det enda som kan rädda dom är Skellefteås årliga psykbryt så kanske Masken lär sig att det inte går att värva 10 utlänningar varje år och tro att det skall fungera, speciellt eftersom endast tre är nått att ha.

Kolla på Södertäljes nyförvärv, dom är verkligen inte bra...
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
GävleLasse: Tror inte det är någe fel på Pirro som "tränare",men däremot som coach tror jag att han har stora brister,men va fan vad har han för trupp att jobba med? enligt mej inte många som vi vill ha i Brynäs............

Skulle kunna tänka mej Jimmie.E och Niklas.P........sen vete fan!Steenbröderna?nja!
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
GävleLasse: jag tror han är en riktigt bra ass tränare....men han klarar inte av att ha huvudansvaret
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
mattias - 74: Det kan vem som helst....

Jag sa det förr å säger det igen.. Pirro är och har aldrig varit en bra tränare...
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
GävleLasse:

Japps, jag skulle kunna få fart på Leksand ;)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
GävleLasse: Tålamod är absolut nyckelordet imorrn,ett rätt Lasse:-),det är ett helt nytt Lulespel som man visar upp i år o anledningen till det kan stavas Slovomir Lener.Vad jag har förstått av alla rapporter från Lulehåll så spelar man en helt annan hockey i år,ett typiskt tjeckiskt spel där man avvaktar på motståndarna och sedan gör man blixtsnabba spelvändningar,det var det Mora åkte på i Torsdags.
Mora hade ett stort spelövertag inledningsvis o skapade mängder med chanser,men Rautio spikade kassen o vips hade Luleå gjort 3-0 o stängt matchen!!

Så tålamod är absolut ett nyckelord imorrn.Det låter ju som det kan bli en tråkig match eftersom Brrynäs inte går framåt i onödan bortaplan.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
svennis:

det har jag också sagt med det finns vissa tiimråiter som inte inser att de har faktikst tappat mest viktigaste spelare.. Hagos Zäta Hedström Nordgren..

Inga lingonspelare....
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
70 Rodrigues: De kanske tar sin första seger på måndag när de möter Timrå. Jag tror också att Timrå kommer att få det tungt i vinter.Det tog ju bara 10 dagar så blev de av med förste-linen och den har de inte ersatt,
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
svennis: Onekligen så kommer det att bli bättre när tjeckerna kliver in, förstår inte heller deras nuvarade resonemang, pengar har dom ju som gräs har jag hört :-)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
70 Rodrigues: Skulle tro det.Tror inte de vågar låta det gå för långt p g a den nya arenan.Tror även att det kan vara stor risk att de tappar publiken också.De har nog gjort en stor felbedömning att inte ta tjeckerna redan från början.Jag vet att det kostar mer att ha dem från början men tror det blir mer kostsamt att kanske hamna i allsvenskan nu med dessa tv-pengarna.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
GävleLasse: Tänkte inte på det :-)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
70 Rodrigues: Mattias 74.....
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Fast å andra sidan, VEM BRYR SIG :-)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
svennis: Vi säger så så här, blir det torsk för Leksand imorgon så har dom en ny tränare kommande vecka!!
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
svennis: FBK vinner... Leksand får sin sjätte raka förlust... Varför?

FBK är bättre

FBK vann inte mästarcupen
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Är det någon som tror att Färjestad skall förlora sin 3 raka eller kommer Leksand ta sin 6 raka förlust?
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Hong Kong: Men det gjorde det inte, utan HV gjorde nyss 2-4.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: Står sig det resultatet så har både Brynäs och HV 13-6.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
HV har gjort två snabba mål nu och leder över TIK med 3-2 just nu när det är ca 6 min kvar. Och står  det här resultatet så går väl HV förbi på fler gjorda mål

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: Tack för informationen! Latinet gör sig bra och ger en viss stadga åt budskapet som skall framföras.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
JanT: "Gör vad du gör", med betydelsen "Det du gör, gör det väl"
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: Översätt Selander, översätt!! Är dålig på både gammalgrekiska och latin! ;-)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Wikegårds kommentar om Leksands start i hockeykväll.

"Tåget har lämnat stationen och Leksand åker inte med" :-)

Han tyckte förövrigt att brynäs har överraskat positivt.
Fast vi får fyra jobbiga matcher nu.

SSK x 2, Luleå borta och Frölunda hemma.

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Kan inget annat än att tycka synd om Mora. Tredje knappa förlusten trots att dom spelar bra och lika gärna kunde ha 9 poäng. Vill egentligen inte ha dom i elitserien men börjar dom inte få marginalerna på sin sida snart är risken stor att alla "experter" får rätt och dom blir parkerade i botten.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
kacken: Stämmer men vi har nog haft ett lättare program än dom andra, fast poängen stärker ju självförtroendet. Skall bli superskoj att se hur Brynäs beter sig i morgon.

Verkar som det är nästan bara Brynäs som har lärt sig att inte slå pucken över sargen ;-)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: För lagen i botten blir snart varje match en kamp på liv och död för att inte tappa kontakten. Vi vet ju hur det känns, hoppas bara vi slipper det eländet i år......
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: Vi kan som sämst efter omgång 3 ligga fyra alltså. Men vinnner vi i med minst fyra mål i morgon är vi åter etta :)
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Tabellen ser ut enl följande- Tänk om, tänk om vi kunde besegra Djurgården i morgon. Vi får gå man ur huse och leta efter Djurgårdens hemmaspöke.

  
1Färjestad30000011-49
2HV7133000010-39
3Linköping3300008-49
4BRYNÄS2200007-36
5Frölunda31111015-65
6Luleå3102008-8 3
7MoDo3102005-53
8Timrå3102005-93
9Södertälje3102005-153
10Mora3012014-91
11Djurgården2002004-70
12Leksand3003004-130

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Luleå spöade Leksand med 3-1 och vi lär få se upp med Bartecho nästa lördag, vad jag hörde på radion där förövrigt Kyrö var bisittare så är han en grymt bra spelare.

Även Luleås målis var bra idag enl headset grabbarna.

Utav lagen från plats fem och nedåt så är det bara Frölunda som ser ut och vinna. FBK leder med 3-0 och vinner vi mot DIF i morgon så ökar glappet nedåt. :-)

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Förövrigt så har Leksand lite problem med sina backar förutom att dom inte har visat sig så bra.

Det är väl tre st försvann i går. Golubovsky och Österby klev av för ryggont, sedan så har dom öven Bemström som körde in Jensa Karlsson i HV med huvudet in isargen och får därför en match avstängning. Sedan så är ju Lotvonen skadad sedan tidigare.

Verkar som Leksand har kopierat Brynäs försäsongsträning från förr ;-)

Sedan så måste Leksingarna vara jävligt långa eftersom dom har en tendens att tackla mot skallen jämt. Granat tacklade även han en i skallen men slipper däremot matchstraffet.

Vem tror att vi får se Backlund i målet igen på ett tag?

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
svennis:
Hade Lathi kunnat reglerna hade Lindmark varit avstängd idag .. men problemet är att vissa dommare inte kan reglerna så

Uppstår skada när det är checking to the head SKA dommarn dömma match penalty vilket även resulter i minst 1 match avstängning
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander:
Enligt webradion så var Mora det bättre laget i 2 perioder men en slapp markering i början på 3:e förstörde det roliga ikväll, men en helt godkänd insats av MIK.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
micke: Jag begriper inte att Örjan Lindmark som fick matchstraff när han tacklade Wahlberg fick spela idag.Trodde faktiskt när man fick ett förlängt matchstraff när man tacklade mot huvudet.
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
65selander: Underbart att börja med två segrar. Sånt bygger moral och självförtroende. Vad som har hänt mrf PP-spelet fattar jag inte; PP och BP var de stroa probleme i försäsongen, nu funkar båda bra. Sen inbillar jag mig att vi faktiskt har en bra mix av unga och äldre i laget och att Boorken har lyckats sätta ihop femmorna riktigt bra.

Gött!
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
Nu har jag inte kollat in allting men minst två gamla Brynäsare gjorde mål i kväll Adam och Soling.

Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
micke:
Kan man inte ta poäng, finns det alltid en busliga att sikta in sig på.
Nåt avtryck ska man i varje fall göra i historien...
Kommentera

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
micke: Fladdrade mellan Timrå och Leksand samt MFF när den matchen började.

Hyfsad kvälll trots att MFF ligger under med 3-1
Kommentera

596386 · »