1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446547 inlägg · 7961 ämnen

En julsaga

Sv:En julsaga
Jockster : slarviga pass, seg på att backchecka. Onödiga utvisningar.

Bra saker med han. Bra fart, hungrig, fint skott för det mesta och sinne för mål oftast.

Menar inte att han är dålig i den här matchen, men alla hyllar han alldeles för mycket med tanke på att han visat hur mycket bättre just han kan vara, även i matcher vi har förlorat.

Men det jag mest har pratat om Rödin idag är hans frustrations utvisningar i den här matchen. Otroligt onödiga idag. Det är såna utvisningar som hade fuckat matchen om vi mött ett bättre lag

Bofors kniper 3p mot löven 💪

xxx BIF xxx: I alla fall ljusår bättre än Larsson. Vek som en gammal kärring och sprider puckar omkring sig.

Farsang: Rödin gör sjukt mycket nytta annars också. Om man inte kan se hur stenhårt han jobbar match efter match då kan jag inte hjälpa. Känns som du vaknat på fel sida idag.

Mrassarson: Nej nej. Klart att Rödin, med 4 poäng på 2 matcher, självklart ska kastas under bussen efter en 6-1 vinst bara för att Clara inte fick hålla nollan. För den nollan är ju såååå himla viktig i det läget.

Samtidigt är det ju ingen Brynäsmatch om inte Brynäskonsumenterna (bra myntat, Peja) får gnälla på NÅGOT i matchen heller. Svårt att vara konsument när vi gör 6 mål, så det var tur att Rödin tappade huvudet.

Farsang:
Berätta vad som är så dåligt med Rödins spel då.

Mrassarson: vem har sagt att jag inte är glad och njuter av 3 poäng?😂

Vi ska väl kunna diskutera/kritisera även när vi har ledning i en match eller har vunnit en match?😂

Jockster : Ja, Rödin var riktigt bra mot Djurgården och även ikväll. En del verkar granska hans insatser som såna där "finn 5 fel"-bilder och bara leta efter alla fel han gör. Blir lite löjligt fokus efter en sån här match där laget har vunnit med 6-1 och han har varit högst delaktig i segern.

Farsang: vet inte om du minns, men jag får tankarna tillbaka när bertuzzis överfall på Steve Moore för ett gäng år sen.

Det är en stor skillnad att få ett slag över handleden än att någon kommer bakifrån med ett slag.

Farsang: Ni får se upp lite ÖIK har en ny o mkt bra målis Ljunggren Faan nu fick rådisarna mål oxå 👺👺😈

Gälla: kvist - stor, stark och vårdar pucken.
Jag nyfiken hur många här inne som håller med på den beskrivningen ens idag?

Jockster : tror inte du hade vart nöjd med Theochadiris i Kalmar om han hade spelat i Brynäs.

för poäng är inte allt 😬😬😬😬😬😬😬😬

Farsang: lite skillnad mot fotbollen..

Farsang: Gud... Vi vann med 6-1, 3 poäng. Njut o va glad ikväll.

Lindström:
På vilket sätt?

Rödin har gjort 4 poäng på 2 matcher nu

Erat: klarar man inte av det utan att tappa huvudet totalt när man spelar proffs HOCKEY, så är det inte bra!

Såg nyss en Karlskoga spelare bli yxhuggen med en klubba rakt på handleden, men han kör vidare och går på mål. Bra mentalitet det

Farsang: Hoppas Bik håller detta.

BIF Kungen: En krucovice då ljus tjeckisk lager 🍺🍺

Farsang: vet inte hur du skulle reagera om någon kommer bakifrån och ger dig ett slag i bakhuvudet. Men jag vet vad jag hade gjort och jag kan säga att Rödins tillslag var väldigt lätt i jämförelse. 😄

munkas: hade Karlskoga spelaren utländskt påbrå så fattar man ju varför den rasisten gör något sånt

JonteD: lät bra fram till IPA.., inget för mig, får försöka hitta annat 😂😂🍻🍻💯

Peja: Manning får matchstraff för ett yxhugg mot Bik-spelare.
Han har lite problem med temperamentet den gossen..

Peja: såklart att det är en 2+2

Men i alla såna lägen missar oftast domaren den som startar det.

Och ser då bara när en spelare ger igen. Därför man alltid lärt sig att inte grina som en bebis och ge igen. Det slutar alltid med bestraffning mot en själv då.

Thellen: Haha!

Farsang: Hahah ja gillar att han tar ett beslut efter att ha sett Löven matchen på skärmen 😂😂

Lindström: Larsson, ja, Rödin, nej

BIF Kungen: SKÅL O TA EN IPA FÖR MIG 🍺🍺🍺🇺🇿

Thellen: Ja, det är ju en solklar dubbelutvisning, eventuellt 2+2 på Almtunaspelaren och 2 minuter på Rödin. Men lätt för domaren att ta 2+2 på Rödin i det läget för att utjämna utvisningsstatistiken.

HAHAHAHA Seketariatet kollar på en annan match?

Farsang: Han måste kunna ta ett tjuvnyp när det är någon minut kvar vid ställningen 6-0.
Speciellt när alla vet vilka målvaktsproblem laget haft och vad en nolla innebär. Bedrövligt beteende.

havre: Har väl alltid varit så. Första tvåan försvinner.

havre: ett mål, tar bort en 2:a

Danne66:
Helt otroligt vad de är svaga i BP.

Helvete vad domarna älskar att ringa

Farsang: Kanske bäst att sätta nr18 på läktarn snart. Tycker inte han tillför nåt egentligen.

Ja måsta säga att man är skapligt besviken på Larsson & Rödins spel.

Qvarre: håller med, synd med sprucken nolla.

Inledde på Brända Bocken, ”risk att det blir sudden där”🇧🇪🍻😂😂

Skål & grattis till oss vänner.

Qvarre: Lite konstigt att inte Almtunas spelare får en två, slår ett knytnävsslag mot Rödins nacke.

Vad har jag missat? Varför får PP fortsätta vid 2+2? När ändrade de det?

Ska väl vara dubbelutvisning? Får en höger i bakhuvudet..?

Men ja skapligt jäkla onödigt. Tråkigt för Clara.

Silfver: ja, alltså man är så otroligt trött på hans frustrations utvisningar. Får bli för han att ge en check på 10.000kr till Clara ifall han inte släpper in något mer…

Danne66: ja. Trist när Clara hållit nollan i 57 minuter. Ingen som lastar honom för detta men unnade honom verkligen en nolla i matchen.

Äh, surt. Hade gärna sett Clara hållit 0:an.
Men ändå en bra kväll.

Gavve: Ja suck. Å mål så klart!

Farsang: Japp, egocentriskt värre. Jaget före laget.

JonteD: Tycker Grewe borde stängas av på livstid tillsammans med honom ingen av dom vill spela hockey.

Skapligt onödig utvisning på Rödin (igen).

MEN FÖR HELVET RÖDIN? Ska du förstöra Claras nolla nu med?

EDIT: röv Rödin

xxx BIF xxx: Det här har man saknat, sitta tillbakalutad och bara mysa med tre poäng på kontot.
Bra fredagskväll.

Farsang: Jag lirade som back en gång i tiden (när de va svartvitt ute o människor gick jättefort o dinosaurierna jagade oss) Tänk om man hade haft 15% av hans kunnande då jävlar!!!!🏒🏒🇺🇿💪🥳

« · 2615334 · »