1150x200-brynasbanner.jpg

En julsaga

« · 2615705 · » Till forumet

Sv: En julsaga
munkas: Synd att enhjulingen har pyspunka. Har Gällstedt något lagningskitt i verktygslådan?
Kommentera

Stefan R 63: Tanken var att Larsson skulle vara ett lok i SHL.
Nu är han en enhjuling i Allsvenskan.
Hoppas han kan hitta höjden igen.
Kommentera

Costanza: hoppas på det..tycker hittills att han är bra...ej grym.. Jag förväntar mig inte att han ska göra massa poäng ...Jag förväntar mig mer ledarskap..att han är mer dominant .
Tycker att han hittills har haft för mycket berg o dal...tagit onödiga utv..blir arg/sur när han blir tacklad..
Sen kan han ibland dominera o då ser man hyr bra han är....
Kommentera

mattias - 74: Vilket julbord av spelare han börjar få!
Kommentera

Stefan R 63: Det är inte lätt för Johan L att bara börja trycka in puckar i Kryllan. Killen är ju en hård och grym hockeyspelare. Han har ju kvaliteter som används bättre när det börja bli vår.
Kommentera

Slår Alcén sig till ro nu efter 6-1 tro?
Kommentera

Svensson_62:
Mjaa låter gott 🤘😅 själv föredrar jag Bellman 6.0, riktigt god bira, i bara farten igår slank det ner tre st i första perren, och jaa, jag blev öl rökig som fan, fick plana ut till tredje innan fyran gick, men gött 🤣🤘
Kommentera

nittontolv: Inget dåligt namn!
Kommentera

Costanza: Såg att Antti Raanta skickats till waivers. Vore något det!
Kommentera

Stefan R 63: Har ni ny målis på gång? Var grymt att ha Guden & Tex där på slutet. Två monster.
Kommentera

Ändå en bra helg. På plats i monitorn när det regnade mål. Idag fick grabben träffa några spelare på Intersport. Sen sprang han på sin favoritspelare på stan som ställde upp på en selfie. Kelleher verkar vara en skön person som höll låda.
Uppladdat:

0x600-22aea0da-73a0-40a7-95b9-cf8c71244912.jpeg

0x600-6c4c2baf-c5a9-48c3-8bec-3c657b4cb031.jpeg

Kommentera

Costanza: håller med...Vi har ett bra lag..O alla lag har ju sina styrkor o svagheter men oroväckande att våra mv..O spec teams inte funkar
Kommentera

Stefan R 63: Tycker ni byggt laget bra. Kanske inte gillar era tränare och målvakter. Spelare som Vesel & Kopacka är dock guld värda det ska ni verkligen veta i denna serie. De har skalle för detta och det har nog många andra i BIF också. Ville bara säga att detta var grymma förstärkningar.
Kommentera

Silfver: Nu går han ju inte på vatten. Han åker/glider...
Kommentera

SuneMangs: Juniorer som får chansen är svårbedömda. De brukar gå på vatten de första matcherna för att sedan falna. Sen finns det givetvis undantag, men de är inte så många.
Kommentera

Andy Tiger: låter som en dröm. Känner inte till ölen men i den miljön du beskriver så skulle tom Norrlands vara livets vatten💯🍻😎
Kommentera

Tigerhjärta: inte smakat men måste prova, tack för tipset kompis🍻👍
Kommentera

Samsung: Varför lämnar han sin klubb? Har ju väldigt starka siffror.
Ser att han har 94 utvisningsminuter och -4 med sina 20p på 24 matcher.
Hmm, lite frågetecken väcker det allt..
Kommentera

Costanza: absolut...jag påvisade bara att det center kan bidra med poäng i HA
Kommentera

Samsung: En säsong med Louie Caporusso också! :)
Kommentera

Peja: "Larsen blir intressant att se i slutspelet - kommer han att växa när det blir mer fysiskt eller kommer tempot att bli honom övermäktigt?"

Nu har han visserligen bara spelat två matcher och kan säkert floppa framöver, men i dagsläget tycker jag att Udd ska gå före Larsen i hackordningen vad gäller att vara sjundeback i ett eventuellt slutspel. Tyvärr tycker jag inte att det händer så mycket med Larsens utveckling. Han har två bra egenskaper sedan innan som det fokades på, sin fysik och sitt skott. Facit efter en halv säsong är att han inte använder kroppen till sin fördel, han skjuter typ aldrig och är dessutom inte superbra i defensiven heller. Han kan däremot bli bättre till nästa säsong, så jag ser gärna att han kanske lånas ut framöver. Både Sandström och Udd kan göra jobbet han gör och har gjort hittills.
Kommentera

Intressant spelare på marknaden.
Större tung rightare, kan spela center och vinge.
Gjort en säsong med Christian Djoos i Hersey Bears.
Bra poäng i tyska ligan.

www.eliteprospects.com/player/31273/chris-brown
Kommentera

Stefan R 63: Det kommer visa sig i slutspelet vad som varit skapligt. Ni ska vinna 12 matcher där. Behöver inte vara så snyggt. Plockar Larsson ner deras bästa spelare så är väl det kanon? Han behöver inte tokproducera bara för att han kostar. Tänk större...
Kommentera

Costanza: Kruger...68 matcher och 66 p....skapligt för en det center.
Jag förväntar mig mer av JL...
Kommentera

Peja: Han stördes av sjukdomar, skador och…..Mikko Manner…
Kommentera

Kul att se att de inte spelade samma PP taktik som vanligt och att det belönades med lite mål också.
Ölunds PP mål till 5-0 igår är exakt så Lundqvist gjorde sina mål i PP med passning från Lasch bakom målet.
Alla visste den kommer men de gjorde det bra så ändå svårt att försvara sig mot utan att öppna andra delar helt.
Kommentera

Axelsson: OBS! Detta är on topic eftersom det kan handla om backar.
Pripps är lite som ett smaksatt mineralvatten är i förhållande till ”finare öl” som är mer som läskedryck med mycket mer smaker i jämförelse.
Kan förtydliga att i yngre år köpte jag alltid blandade finöl och var lite av en minigourmet. Skulle aldrig fallit mig in då att köpa Pripps och liknande ”blask”. Men blev bjuden på det för 5 år sedan och polletten föll då ned. Back to basics blev det.
Kommentera

Silfver: Ja, backsidan är bra. Givetvis hade man mått bra av en klassback till, men det är nog inget måste. Däremot är det måsten att värva ny målvakt och forward(s).

På backsidan blir nyckeln i slutspelet att få så många som möjligt av Bertilsson, Kinnvall, Benn och Billins till spel varje match. Cukste kan säkert höja sig i slutspelet. De övriga är mer av utfyllnadsbackar, men någonstans hoppas man väl fortfarande att Lindstein ska höja sig.

Larsen blir intressant att se i slutspelet - kommer han att växa när det blir mer fysiskt eller kommer tempot att bli honom övermäktigt? Slutspelshockey blir ett eldprov för en sån grabb.
Kommentera

Peja: Han har definitivt lyft sig med 100%. Börjar likna den spelare som jag trodde att jag skulle få se under fjolårets säsong!
Kommentera

Johannes Hedberg: Jag tyckte Kinnvall gjorde en hel del bra matcher förra säsongen också, kruxet var ju att han ständigt stördes av sjukdomar och skador. Det märktes tydligt på hans skridskoåkning och uthållighet i många av matcherna, men ingen spelare hade kunnat klara av det utan påverkan på de sportsliga prestationerna.

I motsats till många andra av "Brynäsarna" i truppen är han ju inte gammal heller. En perfekt stommespelare att bygga på både nu och framöver.
Kommentera

Svensson_62: Bland usel makrolager så är Pripps Blå trots allt bland de minst usla. Vi brukar använda den som basöl när vi blandar i olika felsmaker i utbildningssyfte eftersom den alltid smakar likadant och saknar fel från början.
Kommentera

xxx BIF xxx: Rödin är en av seriens bästa spelare, Kvist platsar på sin höjd i fjärdekedjan. Så det kanske inte så konstigt att det är svårare att hitta "fel" i Kvists spel än i Rödins dito.

Jag håller med om att fjärdekedjan blir bättre med Kvist istället för Lindblom, men nu var det specifikt gårdagens match som diskuterades och då därför var "Kvist vs Nordh" det aktuella scenariot.

Och ja, Kvist har spelat 3 säsonger i SHL, men han hade ju inte antagligen inte platsat i något annat SHL-lag än Brynäs. Det är kul för honom att han har fått de erfarenheterna, men jag tror att han hade varit en bättre hockeyspelare nu om han hade spenderat dessa 3 säsonger i Almtuna istället. Detsamma gäller Birgersson och Ljungkrantz.

När det gäller Björk så vann han backarnas skytteliga i Hockeyallsvenskan redan i ung ålder, så det har alltid funnits en råtalang där i kombination med storleken. Det var förbluffande att han spelade i NHL förra säsongen, så vitt jag förstår var Columbus visserligen ett av ligans absolut sämsta lag, men likväl överraskande att han fick det förtroendet. Däremot verkar han bara ha spelat AHL-hocket hittills den här säsongen, vilket kanske är mer representativt för hans kapacitet.

Columbus verkar visserligen vara riktigt usla den här säsongen också, men Björk platsar ändå inte. Blir spännande att se hur hans karriär utvecklas, skulle gissa på att han återvänder till SHL inom 1-2 år, då blir det väldigt spännande att se hur han har utvecklats i Nordamerika.
Kommentera

Farsang: Ja.. om du vill få det till att 5 matcher till resulterar i mycket mer erfarenhet, wow.
Kommentera

pastorn: Tycker Larsson producerar bra. Vi hade samma förväntningar när Påhlsson kom hem och blev förstecenter hos oss i SHL. Det är ändå seniorligor, HA och NHL :-) Det är inte lätt att gå från defensiv center till offensiv.
Kommentera

pastorn: Kan inte vara motiverande att gå från hockeyns absoluta finrum till SHL till Allsvenskan på ett år. Han är väl ingen ur-Brynäsare heller, utan förknippas mest med Brynäs på grund av guldet. Ingen rolig situation för honom kan jag tänka mig.
Kommentera

pastorn: Missade ju rätt många matcher i början när Brynäs gick som tåget och gjorde 4-6 mål per match.
Så inte så konstigt.
Kommentera

Ser att Johan Larsson ligger på plats 58 i poängligan i Allsvenskan, dyra poäng från den gamla NHL-spelaren. Väl använda pengar på den lönekostnaden?
Kommentera

munkas: kanske därför han inte platsar på andra sidan pölen....
Kommentera

bradberry:

Hade Kinvall varit så här bra ifjol hade vi antagligen inte spelat i allsvenskan nu. Han är helt briljant. Det bästa backspelet jag sett I Brynäs sen Gunderson.
Kommentera

Buddha: riktigt skönt men jag tror inte att löven är det största hotet mot oss för att gå upp till shl. Då känns det som ssk, Mora och djurgården är jobbigare. Dock tror jag inte att Mora och ssk orkar hela vägen över en 7 matcher serie. Där är nog djurgården starkare.
Löven lever mycket på sin målvakt.
Kommentera

Connor McKvist 🔥
Kommentera

Svensson_62: Under sina hayday-dagar så var det snabba handgranater av Falcon som gällde! 😎
Kommentera

SuneMangs: Guiness som draft ute på krogen är en favvo. Hemma framför en fredagsmatch kan jag gärna dricka iskalla Pripps Blå som kylts extra mycket i frysen! En mininmalistisk törstsläckande dryck som smakar endast just öl. Inga pretantiösa bismaker som mildrar ölsmaken. OBS nog ej ett PK-val i gourmetkretsar 🙂
Kommentera

SuneMangs: Jag har inte testat wisby, men nu blev jag sugen..
Kommentera

SuneMangs: Pistonhead. Bäst smak/kr
Kommentera

Tigerhjärta: Breznak är den klart bästa budgetölen under 12 spänn.

Edit: den kostar 13 spänn + pant nu för tiden.
Kommentera

Erat: Melleruds paradpilsner, det är grejer det!

Sveriges godaste öl är dock fortsatt Wisby Klosteröl.
Kommentera

Jag har fastnat för Melleruds Pilsner. Har blivit min go to-öl på senare tid 🍻
Kommentera

10375: ” Då skulle jag skjuta till några kronor. Eller avstå.”

Jo så är det ju. Men när man är van vid en studentig Eybro för 9kr, då är en Breznak att skjuta till några kronor extra😬
Men att avstå istället för en Breznak, nejdu aldrig!
Kommentera

« · 2615705 · »