Brynäs IF

730592 inlägg · 7961 ämnen

Espoo Blues-Brynäs IF Fredag 26 augusti, kl 18.30

« · 1395360 · » Till forumet

Sv: Espoo Blues-Brynäs IF Fredag 26 augusti, kl 18.30
70 Rodrigues: Fel summerat. Rätt summering är:
kom gärna med kritik men då ska den samtidigt avslutas med nåt i stil med: jag kritiserar ledningen och dess åtgärder men vet egentligen ingenting om vilka förutsättningar dom jobbar med. Deras beslut kan mkt väl vara fullt korrekta och logiska sett till omständigheterna och från deras synvinkel.
Så min lekmannakritik kan lika gärna vara helt uppåt väggarna, vilket den oftast och säkerligen också är.

Med den inställningen skulle många härinne få mer respekt som skribent, iaf i mina ögon.
Kommentera

Huge: Summa summarum, håll med ALLT vad Brynäs företar sig så är det lungt :-)
Kommentera

Burken: "Nej jag tycker att det är intressant att läsa olika idéer från andra skribenter och jag tror att det är just detta som HS är till för. För oss "vanliga" människor på lekmannanivå att diskutera vår syn på laguttagningar osv.

Därför är det väldigt tråkigt när skribenter hela tiden kommer med sitt "Tränarna, Sundlöv och Ledningen vet bäst argument".

Jajjen har redan förklarat varför du och andra ibland får den typen av kommentarer, nämliga när du/ni samtidigt idiotförklarar tränare och ledning och antyder att dom inte fattar nånting och inte ser det som du/ni och "alla andra" har sett.
Hade du/ni istället bara diskuterat olika idéer eller syn på laguttagningar utan att samtidigt dumförklara dom som verkligen har koll på dessa saker och antyda att du/ni minsann vet bättre, så hade du/ni också sluppit kommentarer som "tränarna och ledarna vet ändå bäst"

Kommentera

mk: Jag står för precis allt det jag skriver här i gb:n, och är det någon liten råtta som har problem med det så står jag till förfogande närsom dom väljer plats, det är skillnaden när det gäller mig och en jävla massa andra tyckare som gömmer sig bakom ett anonymt nick. Har ingen som helst respekt för människor som gömmer sig bakom sina åsikter... Rock n roll!!!
Kommentera

Zappaholic: Japp, fick båda messen nästan samtidigt. Johansson efter ass från Widing :-)
Kommentera

70 Rodrigues: 1-0 till Brynäs
Kommentera

mk: Fortfarande 0-0, dock så har Växjö haft tre raka PP!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Men det är ju denna GB:s vanliga ansikte.
Väldigt många som sågar, färre som hyllar.
Men du står för vad du säger. Heder:)
Kommentera

mk: Jag kan bara tala för mig själv, igår blev jag kanon efter en lång arbetsvecka. Klockrent med ett fungerande PP igårdagens match, hoppas att det håller i sig. Matchen startar tidigt idag, kan vara en orsak till att det inte är så många på plats? Jag hatar när Brynäs förlorar, oavsett om det är tränings el tävlingsmatch, jag lider något så fruktansvärt....
Kommentera

70 Rodrigues: Blanda inte in mig i Huges gäng:)

Du är ju en av dom som anser att en träningsmatch
inte är betydelselös, så jag bara undrar, varför skrivs det inte mer om
tex, hur laget spelade/ eller inte?
Det kan ju vara kul att läsa annat än bara rena avrättningar om laget
och spelarna,eller hur?..

Nu är du inte den värsta på att såga laget, det vet du att jag tycker.
Men som vanligt så hugger du som en kobra:-)

Men man kan ju undra var flera andra håller hus, men dom kanske
slipar knivarna?
Kommentera

70 Rodrigues: Allting är ju helt åt helvete när Brynäs förlorar...det finns ju nästan inga nyanser när en del kluttar ner inlägg. Svart eller vitt, himmel elller helvete. Lite trist måste jag säga...
Kommentera

70 Rodrigues: Bra det Rodrigues det är ordning på dig!
Kommentera

mk: Det var en kanonvinst igår, skitkul att PP fungerade klockren. Men eftersom att många anser att en träningsmatch är betydelselös(iaf vid förlust) så undrar jag vad du är ute efter??

Redigerad kommentar

Kommentera

mk: Jag håller helt med!! Rätt och riktigt inlägg.
Kommentera

Burken: Det som är mest komiskt när man diskuterar här är,
att efter en förlust så kan man läsa 5 sidor om hur FRUKTANSVÄRT
dåliga Brynäs är. Alla från materialaren till sista junior.

Men sen när dom (råkar) vinna en match, då jävlar, då finns det INGEN
som har ett endaste dugg att säga, vare sig om det som var bra, eller dåligt.

Det tycker jag är så fruktansvärt patetiskt så att klockorna stannar!

Om man är en så stor Brynäsare, som många hävdar att dom är,
så borde man ha nått att säga om att man vinner mot förra
årets FM-finalister, som nån sa att Blues var.
Än att bara visa sitt fula tryne när dom förlorar.

Är det att stå upp för Brynäs?

Den som tycker det, kan gärna säga det.
Kommentera

foppa78: Jocke eller Patrik lär nog göra det, om så inte blir fallet så lär jag få mess o då rapporterar jag självklart :-)
Kommentera

foppa78: Jag letar men har inte hittat nån info. Tydligen oklart när matchen spelas också. Uselt att inte GD följer den. Har dom så många läsare att dom kan skita i brynäsare?
Kommentera

Jajjen: "Ödmjukhet är en bristvara härinne"

Look whos talking, jävligt dumt att kasta sten i glashus!!!!!
Kommentera

Jajjen: Någon som rapporterar från matchen idag?
Kommentera

Burken: ”Ärligt Arnio.. Hur kul skulle detta forum vara om samtliga var överens om att laguttagningar och spelupplägg alltid var optimalt? Vad finns det i så fall kvar att diskutera? Introlåtar och matchtröjor?”

Du har självklart rätt. Här ska allt kring Brynäs kunna diskuteras. Det jag, och flera andra tydligen, reagerar på, är när man lägger till ”den idioten” när man inte är överens med Brynäs tränare eller sportchef. Precis som om man sitter med nåt sorts facit över vem som egentligen skulle ha spelat PP en förlustmatch eller att man är tvärsäker på vilka förutsättningar som gällde när en viss spelare värvades eller inte värvades. Ödmjukhet är en bristvara härinne.
Kommentera

Jag vill fortfarande se Lauritzen med nordan och Widing. Förstår inte varför han spelar med hansen. Dessutom har han bra kemi med Nordan.
Kommentera

arnio: .........Tror att det är 13.00 svensk tid............Lite vila mellan matcherna!!!!
Kommentera

arnio: Ärligt Arnio.. Hur kul skulle detta forum vara om samtliga var överens om att laguttagningar och spelupplägg alltid var optimalt? Vad finns det i så fall kvar att diskutera? Introlåtar och matchtröjor?

Nej jag tycker att det är intressant att läsa olika idéer från andra skribenter och jag tror att det är just detta som HS är till för. För oss "vanliga" människor på lekmannanivå att diskutera vår syn på laguttagningar osv.

Därför är det väldigt tråkigt när skribenter hela tiden kommer med sitt "Tränarna, Sundlöv och Ledningen vet bäst argument".

Det dödar hela idén med ett diskussionsforum av det häl slaget och tycker du inte om att läsa andras tankar utan att hela tiden komma med ditt mantra så kan du lätt avregistrera dig så slipper du läsa.
Kommentera

HappyX3: Brynäs - Vaxjö spelas 13:00 idag (finsk tid tror jag)
Kommentera

foppa78: Jag vet inte bäst Foppa, det borde du veta vid det här laget. Däremot så gillar jag att retas lite med dem som anser sig veta bättre än Brynäs tränare. Jag vet egentligen väldigt lite och jag går mestadels runt och hejar på Brynäs utan att analysera allt för mycket. Solen skiner och snart drar elitserien igång och jag är bara saligt lycklig över detta faktum
Kommentera

arnio: Ja för du vet ju alltid bäst arnio!!!
Kommentera

att dom borde bänka Lavander sa jag lite mer på skämt eftersom jag inte sätt nån match i år. Men min åsikt ang. Wännström står jag för eftersom jag sätt matcher ifjol och i förfjol med honom.

vilken dag möter dom växjö?
Kommentera

HappyX3: Ta och ring Tommy vet ja, att du inte har set någon match kvittar för du verkar ha kompetensen.

Allvarligt talat så verkar två träningar med PP ha gett resultat i alla fall. Kanske dax att nöta defensiv idag så att vi kan nolla Vaxjö också....
Kommentera

Jag har fått den uppfattningen att Wännström är duktig åt båda hållen och eftersom hans offensiv inte har kommit fram i A-laget ännu kan det vara bra för honom att gnugga lite deff.. Då får han mycket speltid med duktiga spelare vilket ger honom rutin och självförtroende. Nästa säsong kan han då vara redo att bli en duktig offensiv forward/Center. (y)
Kommentera

HappyX3: Men! Yra!?

Wännström är väl hyperoffensiv...?
Kommentera

Lavander Byter kedja och kedja Silfver-Järnkrok gör 3 mål av lagets 5. :P
Ingen succé där inte, Blir nog ingen första lina för Mats i år, han hansen och dackell kan spela Veteranbandy i vinter..

Men nu har jag inte sätt nån match alls i vinter och Lavander kan ha varit jätte bra känner mig bara lite kritisk idag! ;)

Hur var Johan Larsson idag? Tog han deffensiven så silfver kunde gå upp? För ser hellre honom som den offensiva i sin kedja och därför bör han inte spela med Calle och Jacke. Bättre att sätta Wännström med CJ JS?
Kommentera

atilla: Det var så lite så!
Kommentera

Anders Berg: Tack så mycket!
Kommentera

Någon som vet Brynäs laguppställning? Hur spelade backarna?
Kommentera

Jajjen: Nej då! Brynäs är en skyddad verkstad där alla får plats. Lex Jonathan Carlsson. "Aha, ingen klubb som ville ha honom? Ja, men då får vi Brynäs ta tillbaka honom, så klart!"
Kommentera

Jajjen: Ser att många har köpt Jonssons uttalande om SM-guld. Det är som att tro på Victor Muller (SAAB:s huvudägare) när han säger att SAAB:s framtid är ljus. Ibland säger man sånt man inte själv tror på. T.ex. för att motivera och tagga spelare, sponsorer, anställda, aktieägare, långivare, underleverantörer, whatever. Ibland måste man lägga ihop 1 och 1 alldeles själv.

Jag kör saab!

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: Jag har aldrig tvivlat! Mot SM-guld!
Kommentera

Jajjen:
Seger!!!
Lårt oss glädjag o få hoppet åter....
Kommentera

Jajjen:Han ska spela imorn när någon annan ska stå över (troligen Rhodin)
Kommentera

Anders Berg: Låter som om inte Ollas platsar.
Kommentera

Jajjen: Nja, Rhodin hade hans plats idag.
Kommentera

Eller så är det någon lite ..... som inte vågar står för sina åsikter :-)
Kommentera

Varför spelade inte Ollas? Platsar han inte?
Kommentera

Fan vad nice att någon tryckte minus på mitt inlägg, det måste ju betyda att den personen tycker att träningsmatcher vetyder mer än att bara avfärda dom, bra där :-)
Kommentera

Kul att få möta Växjö. Och bli först med att slå dom på försäsongen.

Ser att många har köpt Jonssons uttalande om SM-guld. Det är som att tro på Victor Muller (SAAB:s huvudägare) när han säger att SAAB:s framtid är ljus. Ibland säger man sånt man inte själv tror på. T.ex. för att motivera och tagga spelare, sponsorer, anställda, aktieägare, långivare, underleverantörer, whatever. Ibland måste man lägga ihop 1 och 1 alldeles själv.
Kommentera

Äh, det är ju bara en träningsmatch, vilket betyder att det inte har som helst någon betydelse....
Kommentera

MarcusElving: Så vi vann ändå TREVLIGT!!!
Kommentera

Har uppdaterat all statistik utom Honkens, har ingen skottstatistik än..

Kommentera

arnio: Håller inte med, jag hoppas på Brynäs i nästa match - som är mot Växjö! =)
Kommentera

« · 1395360 · »