Brynäs IF

727932 inlägg · 7962 ämnen

European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

« · 1527813 · » Till forumet

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Slajsarn:

"70 Rodrigues:Det borde väl ligga i vissa skribenters intresse i alla fall... De börjar ju komma upp i den åldern ;-)"

Nu ska du vara snäll mot Rodrigues Slajsarn. Åldern är bara en siffra. :)
Kommentera

70 Rodrigues: Att han tror att Carema är sämre än nåt annat alternativ visar att han vet dip shit
Kommentera

70 Rodrigues:Det borde väl ligga i vissa skribenters intresse i alla fall... De börjar ju komma upp i den åldern ;-)
Kommentera

Jajjen: Om du bara visste vad Berg jobbade med så hade du insett att han vet mer om Carema än vad media gör :-)
Kommentera

Anders Berg: Så du vill klaga på Brynäs? Helt ok med mej. Men hånar du en brynässpelare eller raljerar över organisationens inkompetens, då får du räkna med att nån reagerar. Jag t.ex. Dom flesta av oss klarar av att kritisera utan att förnedra. Du, och flera andra, har en del kvar att lära där. Har du en usel hantverkare hemma är mitt råd att inte kalla honom för idiot när du vill klaga. Och lämnar du synpunkter på nån annans expertområde bör du vara lite ödmjuk för att du inte fattar svårigheterna.

Kul att du tar upp Carema som exempel på en usel verksamhet. Du vet inte ett skit mer än vad du godtyckligt snappat upp i media. Ungefär som med Brynäs IF med andra ord.

Kommentera

Peja: Är väl ingen som förnekat nån att ha en åsikt?
Vi som inte gillar det där jag-vet-bättre-än-tränarensnacket är väl isf också berättigade att kritisera den åsikten?
Kommentera

Huge: Ja, men folk måste ju ändå få ha åsikter. Vem som uttalar sig om samhällsfrågor har hela samhället klart för sig? Vem som uttalar sig om religion har egentligen koll på allt sånt?
Kommentera

Peja: Visst är det så.
Jag vänder mig mot alla tvärsäkra läktarcoacher som sitter och talar om för TJ eller Sundlöv att dom gör fel och sen förklarar hur dom borde göra eller ännu värre: borde ha gjort.
Lätt att säga hur nån borde ha gjort med facit i hand....

Min poäng är: låt dom tvärsäkra läktarcoacherna få jobba med ex TJ eller Sundlöv nån månad, så får dom se hur man resonerar vid olika beslut som ska tas.
Det komiska är att man isf hade kritiserat ett beslut från läktaren, men sannolikt tagit exakt samma beslut om man varit i tränarens kläder och haft hela bilden klar för sig...
Kommentera

Peja: alla har givetvis rätt att skriva vad de till.
Kommentera

Huge: Fast det finns väl inte bara alltid två olika alternativ varav ett är rätt och ett är fel vid t.ex laguttagningar...?

Alla kompetenta tränare och beslut hade ju knappast alltid tagit samma beslut i samma situationer. Man kan inte alltid säga att en tränare/sportchef gör rätt och att alla som motsätter sig tänker fel.
Kommentera

sylf: Och?

Deras diktator sköter säkert jobbet jävligt bra, utifrån det perspektiv och de principer HAN har, när det gäller hur en diktator bör styra ett land.
Tror inte att DU skulle kunna (miss)sköta landet bättre än han, som har kunskaper, erfarenheter och insikter om hur man sköter en diktatur.

Liksom DU heller inte skulle kunna sköta Brynäs bättre än Sundlöv/TJ, som har de kunskaper, erfarenheter och insikter som krävs för att sköta ett ES-lag på bästa möjliga sätt.
Kommentera

sylf: Sparka alla kan kanske tillämpas på Nordkorea också. Problemet är att du inte vet vad  är det bästa att göra efter att alla sparkats och detta gäller Nordkorea likväl som Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jag har tankar på hur Nordkorea skall regeras. Trots att de har en erfaren och skicklig ledare där.
Kommentera

Anders Berg: "Egna tankar och idéer är ju bara strunt."

Inte alls.

Men när du anser att DINA tankar och idéer kring ex lagbygget är så mkt bättre än de tankar en erfaren och skicklig tränare med insikt har, ja då är det fanimej inte bara strunt.
Då är det rent skitsnack.

Kommentera

tjugo8:

Verkar troligt ja. Jag tolkade det först som att man väntade in Resultaten i Luleå och Färjetstads grupper. Men interjuven med TJ är troligtvis gjord innan gårdagens match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström:

Publicerades väl innan matcherna var slutspelade...?

"Nu får vi avvakta och se hur de andra matcherna slutar"

Kommentera

Anders Berg:

Fast från Brynäshåll verkar de inte riktigt säkra.
Kommentera

Spinningswede:

Precis som att vi få utgå från andra som håller med varandra också naturligtvis är en och samma person.

Kommentera

Anders Berg:

Sarkasm och ironi kan vara kluriga saker. :)

Kommentera

Anders Berg: Vi kan prata om Slutspelet i European Trophy  (Red Bulls Salute) som kommer att spelas den 13-16 december 2012 i Wien och Bratislava istället.

Brynäs ryktas ju vara klara för slutspel (något oklart om det är sant dock) och det vore ju kul om vi kunde ta hem hela grejen. En del stålar finns nog att hämta vid seger i turneringen.

Kommentera

Anders Berg: Ibland får jag för mig att arnio och Huge är olika nick för samma fysiska person....
Kommentera

arnio: Det verkar som att du inte förstod hur jag menade. Vi kan lämna ämnet så behöver det inte bli så invecklat.
Kommentera

Anders Berg:"Carema är bäst i världen på äldrevård och självklart ska man inte kritisera dem "

Hur kom du fram till detta? Jag tycker mig snarare ha läst att de har dålig kvalitét enligt de mätverktyg som finns för att utvärdera den typen av verksamhet.

Kommentera

foppa78:

Nu spelar dig mig förstås inte så stor roll vad du vill bli kallad till vardags. Jag kan nöja mig med ditt nickname här på HS de gånger det bli aktuellt. 

Kommentera

Anders Berg:

Förstår vart du ville komma. Du vill din hävda din rätt till en åsikt utan en lekmans kunskaper. 

Kommentera

Anders Berg: Vad var poängen ? Berätta gärna hur DU tänker när du drar in Carema och Nordkorea i detta.
Kommentera

Johan Norrström: Tror nog inte Berg menade så det förstår ju t.o.m jag som är en ouppfostrad bonnjävel och svetsarjävel (fast nu är ju inte jag svetsare men enligt vissa är jag det)!
Kommentera

Johan Norrström: Ja, eller var det så jag menade? Var det min poäng med inlägget?
Kommentera

arnio:

Fantastiskt att herr Berg jämför vanvård av äldre och Nordkoreaner med ledningen av mästarlaget Brynäs. Vissa är verkligen aldrig nöjd. :)
Kommentera

Anders Berg: precis du börjar fatta, fast nog har många större kompetens när det gäller att leda ett land än NordKoreas leding. Men vem här på forumet vet bättre än TJ eller ens bättre än en tränarare i  division 4?

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg: för att inte tala om alla som klagar på politiker...
Kommentera

arnio: Egna tankar och idéer är ju bara strunt. Nej, vi ska hålla oss till det vi kan något om. Är jag murare så ska jag aldrig anmärka på om en exempelvis en snickare gör ett dåligt jobb - han kan ju det så mycket bättre än jag och kan aldrig göra fel.

Carema är bäst i världen på äldrevård och självklart ska man inte kritisera dem för vanvård av äldre - de vet bäst och då kan inte jag klaga på dem.

Ledningen i Nordkorea vet vad som är bäst för Nordkorea och då ska varken jag, USA eller Sydkorea klaga på dem.

Kommentera

arnio: Absolut, visst är det så! Alla som har mer kompetens än en själv, inom ett område, är det ingen idé att klaga på - de vet ju ändå så mycket bättre än en själv!

Kommentera

Brynäs_89: klaga på TJ Känns löjligt om man nu inte har större kompetens i att leda ett jag än vad han har.
Kommentera

Huge: du tar alltid upp att tränaren vet bäst gäller det bara när tränaren tycker som du tycker??? Eller får man klaga på spelare nu?
Kommentera

Brynäs_89: Varför skriker du?
Kommentera

Brynäs_89:

Med facit i hand är det alltid någon som kan säga att de har rätt.

Kommentera

Huge:

Slajsarn: Synd att vi envisas med att ha Isaksson i målet.

Annars hade vi tagit det här.....
Huge
NU JÄVLAR HUGE VET INTE HAMRÉN BÄST!!!!
SOM DU BRUKAR SÄGA ATT TJ GÖR OM LJ??????????
Kommentera

Lunkan: En av mina "hjältar".
Skalk är nåt år äldre än mig och jag såg upp till honom när vi båda vistades på kollo nån gång runt 1963-64 nere på västkusten (Kärradal norr om Varberg)
Han lärde mig att skjuta med vänster fot, är lika bra med båda fötterna sen dess.... ;-)
Kommentera

Peja: Har jag ingen koll på, men det krävs nog lite mer än en ev tveksam insats mot Tyskland på ett av målen, för att en rutinerad Isaksson med lång erfarenhet av landslagsspel ska bytas ut.
Kommentera

Huge:Arne Skalk
Kommentera

Huge: Wiland har varit bättre än Isaksson på klubblagsnivå de senaste säsongerna.
Kommentera

Slajsarn: Du kan iaf ingenting om målvaktssidan. Isaksson är nr 1, finns än så länge ingen allvarlig konkurrent.
Kommentera

Huge: Visst, han gjorde en räddning. Det kan man väl nästan kräva av en landslagsmålvakt, eller?

Att du var ironisk förstod jag. Du skulle ju aldig vara missnöjd med en laguttagning

Vi är ju bara läktarcoacher...Vi kan ju ingenting

Kommentera

Slajsarn: Jag var ironisk. Kanske lite passiv vid 2-0 men chanslös på övriga mål. Räddar ett kanonskott vid 4-3, mål där och vi är ett slaget lag.....
Kommentera

Huge:Ja, och att vi bytte in den där ynglingen med tuppkam. Det blev ju nästan inkast av det avslutet...

Men jag förstår inte att man kan ha Isaksson i målet. Fan Hugosson är ju ljusårbättre.

Ta vid 2-0, Isaksson har dykarskor på sig istället för att gå mot boll när den rullade mot kortlinjen.

Kommentera

Slajsarn: Synd att vi envisas med att ha Isaksson i målet.
Annars hade vi tagit det här.....
Kommentera

arnio:Medgångssupporter..du var ju bara intresserad av Brynäs för en halvtimme sedan.
Kommentera

Erat: fy sjutton vad gött!!!! 0-4 till 4-4 haha vilken dag!!!!!!! Jag skrek så rösten försvann och man granne vaknade säkert med. Hahahag
Kommentera

« · 1527813 · »