1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733044 inlägg · 7961 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
Johan Norrström: Cykel till träning och match i LA. Spar både pengar och underhåller konditionen.
Bajsa hemma har nån redan varit inne på.
Gå tillbaka till att använda gamla hederliga träklubbor, KoHo har säkert nåt restlager kvar, mkt billigare än dagens kompositvariant.
Finns som sagt massor av saker där vi kan göra besparingar.....

Johan Norrström: Den "diskussionen" känns totalt onödig. Bara att lägga ner.

Johan Norrström: nu var det ju inte direkt jag som drog igång snacket om ombokningarna.

Johan Norrström: Ska jag vara helt ärlig så är jag nog ännu mer trött på de som klagar på vad som diskuteras här inne utan att själva bidra till någon diskussion överhuvudtaget.

arnio:

Vilket fantastiskt intressant ämne. Ska vi räkna på hur mycket de sparade på skadade och sönderskjutna klubbor också? Det blir ju billigare när det äter hemma också. Siffra på det någon?

Huss: ombokningsbar innebär inte att det per automatik är gratis. Jag gissar att flighten de bokat om till är dyrare då det är helg och sen bokning.

Redigerad kommentar

Gurra88: Bokar du av 24 eller ibland 12 h innan så uppstår ingen kostnad. Alltså, en ren kostnadsbesparing. Dessutom, om flygbiljetterna var Economy extra typ så är de ombokningsbara.

tompap71: Sundlöv säger ju dessutom att pengar finns och rent sportsligt så låter det ju bättre att få komma hem så tidigt som möjligt.

arnio:

Jag tror du tar i lite för mycket där, min erfarenhet är att åker man på ombokningsbar biljett brukar det vara en ombokningsavgift på 500 spänn, sen tillkommer tillkommer flygskatter, administrativa avgifter och annat sådant tjafs på några hundra, slutnotan kan hamna runt 800-1000 per stol. 

Men det är väl egentligen oväsentlig, prissumman för att man gick till slutspel täcker förmodligen det mesta av resan och att få komma hem och vila en helg för att sedan sätta igång med kvalitativ träning på måndag känns vettigare än att stanna i Österrike på "träningsläger" där man fick tillgång till hall en timme om dagen vilket knappast duger till någon bra träning.

Zappaholic: Kostnaden för hotellnätterna kommer inte att försvinna. Däremot kostar ombokning av biljetterna gissningsvis 1500 - 2500 per biljett.

faceoff: så du tror de bara kan boka av dagen innan? Tveksamt

Gurra88:Naturligtvis spar dom 27x 3nätter a ca 700-1300/natt,vi säger en tusing,det blir 27000kr.Även om dom är proffs så är det många som har barn å fam.så vad är problemet att dom åker hem till sina fam.?

Tväst: tror du summerade det ganska bra. Jag utgår från att Gurra88 inte har några nära att längta hem till.

faceoff: Tydligen räcker det med att bara stämpla in..

Gurra88:

Har jag fattat detta rätt?

Efter att vårat favoritlag nummer 1... Brynäs IF blivit utslagna ur ET så tyckte Sundlöv & kassören att laget kunde få en helg hemma med familjerna istället för att turista runt i Österrike. Vän av ordning tycker då att det är ett enormt slöseri med pengar o menar att dom skulle spara pengar till föreningen o sitta av tiden.

Är det detta det handlar om???

faceoff: du tror inte de var bokade sedan innan? Haha.

arnio:Nu är det ju inga juniorer Lindström nämner,utan ettablerade elitspelare,där kan man väl ändå inte prata om att få chansen!!!

Gurra88:Vad tror du 3 nätter på hotell kostar då?eftersom dom skulle hem på måndagen!

arnio:

Ingen här på HS som kan något om ishockey heller. Skulle vara Huge då möjligtvis. :)

Slajsarn: laget har väl en budget som de ska hålla. Detta lär väl inte spräcka den...ombokade biljetter medför en extra avgift. Så in i helvete stor kan den inte bli..

för övrigt tycker jag alla Brynässpelare bör bajsa hemma och inte i Läkerolen. Detta bör spara pengar!

Redigerad kommentar

Zappaholic:Att de "Har råd" är det väl ingen som  bestrider. Men det gör ju inte denna extra utgift mindre onödig.

Gurra88: de lär ju knappast ha köpt nya biljetter utan de bokade nog om istället.... Sundlöv tar hand om bonuspoängen....

Hockeyabstinens i Thailand för mig vilket suger, thailändare vet knappt vad hockey är, de vet bara att det spelar på is och att det är mycket slagsmål. Tur att ni mina älsklingar på HS finns.

Redigerad kommentar

Gurra88: Nu är det väl ändå så att klubbledningen bättre kan bedöma vad Brynäs har råd med än du? 

Är det inte jobbigt att se halvtomma glas överallt?

Zappaholic: Vad tror du hemresan kostade? 5 tusen ihop? Om man lägger ihop allas biljetter för att de ska få en ledig helg hemma.. det är nog det löjligaste jag har hört..

Gurra88: Jaha, tänka sig, det gick att gnälla idag också...på hur laget tog sig hem från Wien...herrejösses. 

Har du inget viktigare att tycka till om?

Jajjen: Ja för de lär ju betala sina egna resor hem? nya biljetter till ett helt lag kostar inte några kronor. Bekväma var ordet

Gurra88: Stackars Gurra88. Jobbigt för honom att brynässpelarna har en egen vilja. Som dessutom inte överensstämmer med hans. Det skulle han tänkt på innan han blev brynässupporter. Korkad var ordet.

tjugo8: Stackars stackars Brynässpelare. Jobbigt för dem att vara en helg i Wien..Det skulle det tänkt på innan de förlorade mot Luleå. Bekväma var ordet.

arnio:

Borta bra, hemma bäst

Lindström: ja jag tycker definitivt att de du räknade upp varit elitseriemässiga. Självklart ska de få flera chanser, de tillhör ju laget och de har en hög högstanivå. Att Elias presterat bättre Nordan är ju bara kul och vi får glädjas av framgången där.

Redigerad kommentar

arnio: Tycker du att Widing, Nordan, Lauritzen & Sunken te x presterat ES mässigt så här långt?
Tror du att Granis kommer att göra skit jobbet?

Saknas helt tävlan inom laget, när spelare som är helt under isen får fortsätta lalla runt utan att behöva ta ansvar så ser inte spelet eller passningarna bättre ut än vad det gör.

Ska Elias överglänsa Nordan med 5787532% så är det något spm är snett.
Nordan presterar inte likaså Widing men dom matas med massa mera förtroende. Efter såhär mångs omgångars chanser behövs det sändas ut signaler inte klemas mera med dom.
Finns andra som isf ska kunna få chansen.

arnio: Någon som såg matchen igår, var Styrman bra?

maddog1970: tänk att Brynäs så dåliga trots att de ligger femma.....

Jag fattar inte! Varför spelar inte karln? Han har ju en frisk arm! Han klarar sig säkert lika bra som vissa tvåarmade backar i brynäs...

Skönt att höra att Bertilsson förlänger! Han lär inte sakna anbud.

Zappaholic: att några obetydliga forumbesökare kräver att Brynäs ska vinna i år igen är inte mycket att bry sig om. Ingen i hela världen förutom några tiotal forumbesökare vet ju ens om att killarna existerar överhuvudtaget (absolut ingen inom Brynäs IF).

Bakom kulisserna inför utematchen. 

Tväst: Jag tror en del härinne inte riktigt förstår sig på lagsport. Det är inte så enkelt att gå ut och vara bäst hela tiden samt att kunna prestera på sin maximala kapacitet match efter match efter match. Det handlar också om att du ska ha med dig huvudet. Du ska själv orka mentalt samtidigt som alla dina medspelare ska göra detsamma. Det är ett pussel att få alla bitar att klaffa samtidigt. Det lyckades vi med förra säsongen, det är fan så svårt att lyckas två år i rad, vilket många här kräver.

Jajjen:

Ja, troligtvis är det så..... vissa gillar nog bara att provocera, det får man försöka tackla på nåt bra sätt.

När jag läser vissa kommentarer så undrar jag ibland vem personen bakom insändaren är.

Har dom själva tävlat i nån sport? - lag/individuellt? - haft egna målbilder? - egna reaktioner när resultatet ev. gått emot? - är dom medvetna om att det finns en motståndare som också vill vinna?........ är det möjligt att göra en bra match, men ändå förlora?

Huge: Det är inte ATT man förlorar utan HUR. Det borde tom du förstå. ;-)
Bra att Styrman gav ett positivt besked i alla fall.

Anders Berg: Nä, du har förstås rätt. Vore bättre om Brynäs aldrig fick delta i European Trophy och andra internationella turneringar utan mest harvade omkring här hemma som Timrå, Rögle och majoriteten av svenska hockeylag. Här finns ju dom stora vyerna och dom stora rubrikerna.

Berg, du tillhör dom stora, klassiska förlorarna i världhistorien - aldrig våga nåt själv, alltid smutskasta dom som faktisk försöker. Och fan ta dom som uttalar ett mål eller en vision som dom inte når. Då ska dom hängas ut på torget och stenas.

Roger Ramkvist: Förlåt, jag tar tillbaka allt! Jag tycker att det var en lysande och viktig turnering för Brynäs att delta i - tänk så mycket mediautrymme den fått, bara för att nämna några av fördelarna.

Grym framgång!

Anders Berg: Jag hoppas att du aldrig tippar eller spelar på trav för om du gör det har du väl för avsikt att vinna eller spelar du för att förlora. Så i dina egna ögon sett måste du vara en förlorare av stora mått om du nu inte prickar in 13 rätt och 7 rätt varje vecka. Men det är klart du kanske spelar säkert alltså inget. Mål är just mål nått man försöker sträva efter tror du har missförstått hela betydelsen av ordet. Men annars var det en skitmatch som få får bra betyg för.

Lunkan: Helt fel. Man bör aldrig ha ambitionen att vinna om det inte finns en vinstgaranti när man kliver in i en sån här turnering.
Tycker även att vi borde ha fått en garanti från övriga lag att dom inte går för vinst. För jävligt att det öht FINNS andra lag att möta. Nåt av dom kan ju få för sig att jävlas genom att försöka slå oss....

Slajsarn: Berg mår bättre om han får gnälla lite. Klart som fan målsättningen är att vinna om man ställer upp. Det behöver ju inte vara ett dunderfiasko om man inte lyckas.

Ekonomiskt får man väl en del slantar också, min gissning är att man gått jämnt upp.

Peja:Fast hade man gjort det så hade man i alla fall sparat in en del pengar. Jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant att flyga ner ett helt hockeylag till Wien och bo på hotell.

Anders Berg: Dunderfiasko hade varit att åka ut i gruppspelet.

Gurra88:

"hockeyns Champions League"   det var inte ditt inlägg jag svarade på ..... det råkade bara bli du.

Huge: Med den inställningen är det bättre att avstå och ge spelarna ledigt, så kan de finna den avkoppling som passer dem bäst själva. Sen finns ju naturligtvis ändå risken att någon skivar handen istället för julskinkan....

Huge: Otaggade, halvnöjda, småfeta och bakfulla brynäsare mot HV på annandan menar du? Nej tack, det har vi sett tillräckligt av hittills.. 

« · 1542845 · »