1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446115 inlägg · 7961 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
arnio: Själv tycker jag att spelarnas attityd är än sämre..... men är man svenska mästare kan man ju glida på en skridsko. Det löser sig nog till våren, eller hur?

70 Rodrigues:

Nu tycker jag du tar arnio i hand och sjunger We shall overcome. Puss på er..

mattias - 74: Aka stoppsmäll, så jävla trött på lallande rövslickare ;-) Nu dusch o sen ner på byn för en bira :-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Resultaten på försäsongen betyder ingenting, tro mig.

Jag ska då rida på att vi är svenska mästare så länge vi är det i alla fall.

mattias - 74:

"Nu tycker jag du tar arnio i hand och sjunger We shall overcome. Puss på er.." Jag tar hellre hand med dig och sjunger "heja Leksand" än tar i han med Rodrigues (har representerar någonting jag hatar mer än Leksands If).

arnio: Underbart, då är vi på samma våglängd, eller något :-)

Det blir väl kvalserien i år då. Katastrofen är ett faktum,

Det blir väl kvalserien i år då. Katastrofen är ett faktum, vi har förlorat några träningsmatcher. Det är ju nu vi ska var som bäst. Inte framåt vårkanten 2013.

Förra året torskade vi mot SAIK med 6-2 och mot Timrå med 3-1 i träningsmatcher, det gormades högt bland alla domedagsprofeter och dysterkvistar härinne. Hur slutade den säsongen? Någon som minns?

Jag är faktiskt in i helvete förvånad över hur mycket vikt en del av er fäster vid försäsongsmatcher. Vem fan minns ET 2012 när slutspelet drar igång? Inte jag i alla fall, men vill ni sitta och älta så varsågod. 

Redigerad kommentar

Lagen som är med i ET är lika bra som brynäs under brinnande säsong, varför är det så konstigt att vi förlorar med 2-6 under försäsongen, precis som vi kan göra mot ett "bottenlag" i elitserien under en svacka?

Chrille80:
Bra att TJ talar klartext i media ibland;
"– Jag är oerhört besviken på hur vi uppträder. Vi är inte alls ödmjuka inför uppgiften och har en hel del att jobba på när det gäller de här bitarna."

Zappaholic:Dessutom hamnade ni väl i kvalserien ett år när ni vann alla träningsmatcher eller minns jag fel? Någon sa att Djurgården vann det mesta på försäsongen ifjol också!

bj21: Det finns ju vissa som alltid tror på kvalserien och det verkar som att de nästan hoppas att det blir så bara för att få kan de säga "vad var det jag sa?"

arnio: Streamas matchen idag?? Vart isf..

Pettisbif:
Tror inte det men hittar nån den HÖR AV ER!

tjugo8: Man får helt enkelt leta när matchen börjar. Har hittat 2 men tvekar om dom funkar..

Zappaholic: Tur att vi har en tränare som ser annorlunda på saken.

tjugo8:hur går det?

70 Rodrigues: Ähh vad vet han, ET är ju en skämt turnering ändå fast den samma person sagt att dom går för en turnerings seger.
Men det är klart det kostar ju säkert samma summa att spela SCA som att leka i ET.....

Någon som hittad fungerande stream?

Lindström: nää :(

Lindström: 1-0 till Liberec

70 Rodrigues: Ja, TJ grät säkert störtfloder av tårar över förlusten förra säsongen i träningsmatchen mot Timrå. Säkert en extra tår efter SM-guldet när han tänkte tillbaka på den katastrofala insatsen i den matchen...

Klart han måste markera när han är missnöjd, jag har inte påstått något annat. Däremot är det flertalet här inne som är så in i helvete negativa över insatsen en träningsmatch i en halvtaskig turnering.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Verkar som att det är Liberec mot Honken

Zappaholic: Grät gjorde han nog inte, han var ordentligt förbannad och det med rätta. Tycker att det är jävligt skönt att han inte bara avfärdar förlusten bara för att det är försäsong/träningsmatch. Finns fler som borde följa det exemplet.

Redigerad kommentar

Vart följer ni matchen? swehockey?

70 Rodrigues: Jag ser hellre att vi är på topp i mars än i augusti. Ingen ger 100% i träningsmatcher...alla som spelat lagsport på någorlunda hög nivå vet om det.

Sen kan man ju tycka vad man vill om den saken, men på det viset är det...

Zappaholic: Dennis Persson gör sitt första mål 

Pettisbif: 1-1 Dennis Persson

Redigerad kommentar

hahii:

The score is equal. Stich made a mistake in neutral zone and gave Brynäs adventage three-on-two. Which ended with fancy goal by DENNIS PERSSON

Pettisbif:

Zappaholic: hur vet ni,,? GD's är ju inte alls bra

hahii:Tackar!

70 Rodrigues: "Dennis Persson kan vara det sämsta jag sett sedan Svanberg och Simon Skoogs dagar, hur fan tänkte Sundlöv där???"

Och det har du i egenskap av läktarcoach förstås förmågan att avgöra efter en träningsförlust?
Starkt.

Huge:Klart att DP hittar rätt när det är NHL mått ;)

07:57 Huge opportunities on both ends. At first Löw's shot was blocked by Havir, while Pinc was out of ideal position. And few secs after, Vantuch shot from left circle and Holmqvist saved it with blocker.

Huge är överallt;-)

rafalski: Missad straff.. :/

Pettisbif: och ribbskott av nordan

foppa78: 3 mot 5 nu ajaj

Huge:

Jag är inte den som brukar såga spelare i första taget, men efter att ha sett Dennis Persson i fyra matcher (två live) måste jag säga att den uppfattning jag fått om honom hittills inte ligger särskilt långt ifrån vad 70Rodrigues beskriver, tyvärr. 

tompap71:Vet någon hur Hellström har skött sig? iAlltså i matcherna han lirat.?

Pettisbif:

När jag såg honom förra helgen tyckte jag han skötte sig helt ok, föredrar helt klart honom framför DP. Mest för att Hellström visade lite jävlaranamma och dessutom inte tvekar att stå upp för sin målvakt, det gillar jag. :)

tompap71:Thure har klivit av.. befarar det värsta. 

tompap71: Vill minnas att även Gunderson sågades jäms med fotknölarna härinne efter sina första träningsmatcher, så det kanske är bäst att inte vara alltför kritisk i det här läget.
Även om jag har mer respekt för DIN synpunkt än vissa andras....

tompap71: Håller med föregående talare. Spelar rejält och står upp för laget, skulle vara kul å låta han få 5-10 ES.

Huge:

Får ju erkänna att jag hade mina tvivel om Gunderson med, DP får gärna bevisa mig fel ppå samma vis. :)

Lindström:

Ja absolut, en förlängning av tryout-kontraktet borde ju gå att få till tycker man.

Verkar som bröderna Hanson klivit in i matchen därnere nu, Thuresson borta, Nordan spelförbud pga nreblodad tröja och slagsmål lite överallt...

Sätt puck fan! Att de ska vara så svårt..

tompap71: Gött å hörs att dom står upp för varandra.

Lindström:

O vem var det som klev in för att hjälpa sina kamrater om inte Hellström :)

« · 1512917 · »