1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733080 inlägg · 7961 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
Kanonräddning av Rahm med plocken och sen tog pucken i stolpen

Försäsongens lättaste utvisning på Löf och spel 3-5

Anders Berg: Hade du totalt fel om Brynäs förra säsongen? Ja eller nej?

Nu BP 3-5 i 41 sek, Löf ut 2 min

Bertilsson manglar en Djurgårdare och åker ut, stjärttackling som oturligt kvaddar Nils Anderssons vänstra knä som det ser ut

arnio: solklar höfttackling. Lite patetiskt att ölvestad åker dit och markerar, Sveriges värsta återfallsförbrytare vad gäller fula armbågar. 

Matchstraff på det? Hahaha...löjligt.

Bertilsson fick en femma

En klockren höfttackling av Bertilsson men han får 5 min utv. Sanslöst!!

arnio: Men det ska absolut inte va nån utv. Domaren är så jävla usel att man skäms.

Lite grinigt nu och spel 3-3

Nu spel 3-3 i 30 sek :-)

sylf: Kan man hoppad på att Hellström plattar till Ölvestad..

Lindström: 5 mot 4 för Djurgården i 3 min nu

arnio: Aj aj

Lindström:Hellström inne nu. Djurgården skapar ingenting

Snyggast i eftermiddag är de reklamfria tröjorna

Widing avslutar tre och en halv meter över där..

Jävlar vilka chanser vi har missat.

70 Rodrigues: Skärpan i avsluten saknas och tempot är lite för lågt samtidigt som Djurgårdens målvakt är riktigt bra. Matchen har gått i dvala nu och det ser stabilt ut då Djurgården skapar mycket lite. Oj fin dubbelräddning av Rahm där....många returer av honom dock

2-0 paus

Slajsarn: ":Intressant att du tar i med en spekulation som är totalt uppåt väggarna långsökt och sedan kommer med ett påhopp när du föregår svaret..."

Långsökt?
Ja, möjligtvis när det gäller Rodrigues egen son och sannolikheten att han kommer att stå i Brynäskassen.
Men rent principiellt ser jag inte det långsökta i mitt resonemang.

Nu sitter Tony härinne och tjatar om Rahms fusk och försöker spela en moraliskt högstående person som dömer andra.

Hade det gällt hans egen son så hade han tyckt precis tvärtom: sonen har sonat sitt straff och borde slippa vidare häcklande.

Om du inte ser det ryggradslösa och dubbelmoraliska i det agerandet så är du bara att beklaga. 

arnio:

mmm en bra dag så långt, 2-0 ledning för Brynäs. Marcus Ericsson vann GP2 på Spa det gör en motor nörd förbaskat glad. Sen Button i Pole och den röda pesten långt ner...så dagen får gärna fortsätta så här :)

Varför är inte calle järnkrok med?

Roger Ramkvist: Man hejar ju på Räikkönen :)

hahii: jag är en Mclearen fan fast kimi har alltid varit en favorit förutom när han körde för den röda pesten.... :)

Zappaholic: " tycker det är rätt tydligt att vi behöver få in lite stabilitet i backlinjen. Kan djurgårdare sätta sån press och tvinga fram misstag så är det inget mot vad motståndarna i ES kommer att göra."

Nja, man kanske ska ge Djrurgården en eloge istället för att automatiskt anta att dom är ett lätt byte bara för att dom spelar i AS den här säsongen.
Svårt att säga om det är vi som är "dåliga" eller om det är Djurgården som är bättre än vad många tror.
Helt klart är iaf att det behövs en stabil back när Hellström nu verkar vara ute ur bilden.
Tycker iaf att det ser skapligt ut rent spelmässigt.
Och Rahm kommer sannolikt att ta förstaspaden, som jag redan förutspått.

Huge: Brynäs kommer bli bra i pp i år igen. Thure gör 3-0

Zappaholic: Ja, där har vi gjort ett annat kap, förutom Rahm.

Haha..
Ollas får en exakt likadan tackling på samma ställe som Bertilsson utdelade sin.
Ingen åtgärd från Andersson.
Hmmmm....

Redigerad kommentar

Zappaholic: Fantastisk uppåkning av Dennis persson och tillslut fint direktskott av Thuresson. Klart grepp för Brynäs nu.

Zappaholic:  " tycker det är rätt tydligt att vi behöver få in lite stabilitet i backlinjen. Kan djurgårdare sätta sån press och tvinga fram misstag så är det inget mot vad motståndarna i ES kommer att göra."

Jag har då inte sett till någon djurgårdspress idag..

Redigerad kommentar

arnio: Det är tragiskt när domare tar utv pga skada och inte pga utförandet men det är ju inte första gången som det händer men lika jävla tråkigt än då.

Roger Ramkvist: fast samtidigt så är det himla svårt att hinna se vad som händer. Själv behöver jag alltid en repris innan jag säkert kan uttala mig om en situation är en ojusthet eller ej.

arnio: Då tror jag du missade de första tio femton minuterna av matchen? Det var äl efter första jag skrev det tror jag.

Zappaholic: Sant, jag missade en del i första perren

arnio:
Sitter nära båset i LA. Thure verkar vara en riktigt skön lirare...

arnio: varför inte en 2+2 på djyrgårdaren?

tjugo8:"Sitter nära båset i LA. Thure verkar vara en riktigt skön lirare..."

Berätta mer....

Jag kan rapportera att komentatorerna bara pratar om Djurgården

arnio:
Nä, men bara jävligt närvarande o bra gester...

Det händer inte mycket nu, Brynäs något övermodiga och spelar för svårt, Djurgårn får något fler chanser nu

Fin chans för Alexander Lindgren (Järnkroks ersättare) där.

Varför lirar inte Kroken?

Granström manglar en djurgårdare som blir lite sur

bradberry:Kroken krasslig, sent återbud

Nu gäller det bara att se till så att Rahm får hålla nollan, Brynäs har backat en aning nu för att säkra upp.

arnio: Ok! Simpel förkylning... Skönt. Tack för info!

Rahm håller nollan! 3-0 slut

Förutom Rahm så plussar jag Sundqvist, Gunderson, Ollas, Lauritzen, Persson, Thuresson, Nordqvist...Tröjorna var väldigt vackra. PP bra precis som boxplay.

Enkelt!

Bäst idag: Robin Rahm och Dennis Persson.

Gött med seger mot allsvenska DIF! Bra!

chansen till slutspel finns tydligen fortfarande i alla fall

« · 1514050 · »