1150x200-brynasbanner.jpg

European Trophy

« · 1512863 · » Till forumet

Sv: European Trophy
Spinningswede: Framåt ser det riitigt bra ut, men försvaret är ett jävla skämt!!
Kommentera

70 Rodrigues:.....ja, det är pinsamt...."YRA HÖNS"
Kommentera

Spinningswede: Där jinxa du just fram ett sm-guld;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Äh, vi har ju Lasse Jonsson som sparkapital :-)
Kommentera

gevalia:Hur menade Tommy när han sa att du skulle gå för ET seger med en inlånad Mora målis & en 16 åring i varannan match?
Kommentera

Frågan NU; Blir det tvåsiffrigt??
Kommentera

Lindström: Detta är ren jävla PARODI!!! Spela hockey i 60 min hahaha i min håriga röv Brynäs:-(
Kommentera

gevalia:Gunnar Persson har lite att jobba med.............Vi klara oss galant utan nå`n som hade hand om backparen förra året...!!!???!!
Kommentera

Fint när man ser backarna stå å drälla 4 gånger i var per byte..

Om kära Tommy ska få nån fason på måååånga av divorna så kommer det att krävas hårda nypor.

Fanns ju ett par spelare idag som ivf försökte, hade kanske vart lämpligt att ge dom aningens mera istid än dom som mest hade friåknings fasoner för sig.

Kommentera

Lindström: Imorr`n vinner vi ;))
Kommentera

gevalia:.........Skål på er och fortsatt trevlig helg

Kommentera

Känslan av att man hållt för hårt i pengarna när det gäller backsidan förstärks när man läser om matchen.

Även när ens lag vunnit sm-guld är alla de vanliga orosmolnen tillbaks som ett brev på posten några matcher in på försäsongen.

Hoppas på ett styrkebesked imorn.

Kommentera

Davey_22: Nån som vet om matchen går i repris någonstan?
Kommentera

gevalia: jag tror också vi vinner i morgon.
Kommentera

arnio: Ja du har väl aldrig någonsin trott på en torsk ;-) När du ser tillbaka på kvällens match, vad från den tycker du att vi ska ta med oss till matchen imorgon?
Kommentera

-  Vi inleder riktigt bra, och gör en bra första period där vi är det klart bättre laget, säger Tommy Jonsson, tränare Brynäs IF. Vi spelar så som vi ska spela, med ett stabilt försvarsspel och ett rörligt anfallsspel.  Sedan är det under all kritik så som vi tar oss an den andra och den tredje perioden. En stor anledning till förlusten är hur vi själva agerar på isen. Jonas Johansson i mål ska ha en stor eloge. Han är klart bäst på plan, och det är han som räddar oss från en ännu större förlust. Jag är väldigt besviken på hur vi genomför den andra och tredje perioden. Det måste vi ta tag i, och det ska vi också göra direkt.
Kommentera

70 Rodrigues: vi har Honken i kassen i morgon, bara en sån sak.
Kommentera

arnio: När stod Honken senast??
Kommentera

70 Rodrigues: Rahm hade inte stått på två och ett halvt år när han säsongsdebuterade och det gick bra...
Kommentera

arnio: Så jävla skitbra att hans ljumskar gick åt helvete..
Kommentera

70 Rodrigues:Dom gick väl inte åt helvete , om jag har förståt det rätt så vilar han dom , för att dom inte ska gå åt helvete :)
Kommentera

Alisandali: Jorå, dem har gått sönder, "vila" i Brynäs brukar betyda Fucked up ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: slappna av vi är svenska mästare för böveln, det enda som är åt helvete är din attityd.
Kommentera

Så här ställer vi upp imorn:

Honken (Johansson)

Gunderson Hellström

Harju Enterfeldt Lavander

Bertilsson Berglind

Widing Järnkrok Granström

Djoos Sundqvist

Molin Lindholm Thuresson

Löf Persson

Johansson Hansen Ollas

Vilar:Lauritzen o Nordquist

Kommentera

arnio: Vi inledde ET med att avsluta matcherna med en dålig period, nu blev det två och sedan..... ;-)
Kommentera

arnio: Där kom den, med brist på ett bra svar så är det min attiyd det är fel på. Svara på frågan i stället. Hur jävla länge ska vi rida på att vi är Svenska Mästare. Det är en ny säsong med nya frågetecken?
Kommentera

arnio: Själv tycker jag att spelarnas attityd är än sämre..... men är man svenska mästare kan man ju glida på en skridsko. Det löser sig nog till våren, eller hur?
Kommentera

70 Rodrigues:

Nu tycker jag du tar arnio i hand och sjunger We shall overcome. Puss på er..

Kommentera

mattias - 74: Aka stoppsmäll, så jävla trött på lallande rövslickare ;-) Nu dusch o sen ner på byn för en bira :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Resultaten på försäsongen betyder ingenting, tro mig.

Jag ska då rida på att vi är svenska mästare så länge vi är det i alla fall.

Kommentera

mattias - 74:

"Nu tycker jag du tar arnio i hand och sjunger We shall overcome. Puss på er.." Jag tar hellre hand med dig och sjunger "heja Leksand" än tar i han med Rodrigues (har representerar någonting jag hatar mer än Leksands If).

Kommentera

arnio: Underbart, då är vi på samma våglängd, eller något :-)
Kommentera

Det blir väl kvalserien i år då. Katastrofen är ett faktum,
Kommentera

Det blir väl kvalserien i år då. Katastrofen är ett faktum, vi har förlorat några träningsmatcher. Det är ju nu vi ska var som bäst. Inte framåt vårkanten 2013.

Förra året torskade vi mot SAIK med 6-2 och mot Timrå med 3-1 i träningsmatcher, det gormades högt bland alla domedagsprofeter och dysterkvistar härinne. Hur slutade den säsongen? Någon som minns?

Jag är faktiskt in i helvete förvånad över hur mycket vikt en del av er fäster vid försäsongsmatcher. Vem fan minns ET 2012 när slutspelet drar igång? Inte jag i alla fall, men vill ni sitta och älta så varsågod. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Lagen som är med i ET är lika bra som brynäs under brinnande säsong, varför är det så konstigt att vi förlorar med 2-6 under försäsongen, precis som vi kan göra mot ett "bottenlag" i elitserien under en svacka?
Kommentera

Chrille80:
Bra att TJ talar klartext i media ibland;
"– Jag är oerhört besviken på hur vi uppträder. Vi är inte alls ödmjuka inför uppgiften och har en hel del att jobba på när det gäller de här bitarna."
Kommentera

Zappaholic:Dessutom hamnade ni väl i kvalserien ett år när ni vann alla träningsmatcher eller minns jag fel? Någon sa att Djurgården vann det mesta på försäsongen ifjol också!
Kommentera

bj21: Det finns ju vissa som alltid tror på kvalserien och det verkar som att de nästan hoppas att det blir så bara för att få kan de säga "vad var det jag sa?"
Kommentera

arnio: Streamas matchen idag?? Vart isf..
Kommentera

Pettisbif:
Tror inte det men hittar nån den HÖR AV ER!
Kommentera

tjugo8: Man får helt enkelt leta när matchen börjar. Har hittat 2 men tvekar om dom funkar..
Kommentera

Zappaholic: Tur att vi har en tränare som ser annorlunda på saken.
Kommentera

tjugo8:hur går det?
Kommentera

70 Rodrigues: Ähh vad vet han, ET är ju en skämt turnering ändå fast den samma person sagt att dom går för en turnerings seger.
Men det är klart det kostar ju säkert samma summa att spela SCA som att leka i ET.....
Kommentera

Någon som hittad fungerande stream?
Kommentera

Lindström: nää :(
Kommentera

Lindström: 1-0 till Liberec

Kommentera

70 Rodrigues: Ja, TJ grät säkert störtfloder av tårar över förlusten förra säsongen i träningsmatchen mot Timrå. Säkert en extra tår efter SM-guldet när han tänkte tillbaka på den katastrofala insatsen i den matchen...

Klart han måste markera när han är missnöjd, jag har inte påstått något annat. Däremot är det flertalet här inne som är så in i helvete negativa över insatsen en träningsmatch i en halvtaskig turnering.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Verkar som att det är Liberec mot Honken

Kommentera

Zappaholic: Grät gjorde han nog inte, han var ordentligt förbannad och det med rätta. Tycker att det är jävligt skönt att han inte bara avfärdar förlusten bara för att det är försäsong/träningsmatch. Finns fler som borde följa det exemplet.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1512863 · »