Slajsarn: Vi måste ta skiten framför mål, där är lösningen. "crash the net". Det gör ont framför kassen och vi måste in där och ta smärtan. Det var ju soprenst framför Salak igår.
Missar vi frilägena och öppet mål i våra "klap-klapp" anfall så måste pucken in ändå, den måste kämpas in och vi måste ge målisen en röv i fejset, vi har ju tuffa killar som ska klara detta.
TJ har massor att göra men linjerna finns i spelet och det är en bra grund att stå på.
arnio:Jag vet inte vilka knappar TJ ska trycka på för att få spelarna att träffa mål vid de lägen vi får. Hans arbete är ju redan gjort, för målchanser har vi ju hur många som helst. Så rent taktiskt funkar det ju.
Men jag kände det på mig igår när vi inte gjorde mål efter två perioders spel. Jag kände det i benmägen att FBK skulle göra nåt skit mål och sedan skulle matchen gå över till en deperat jakt från vårt håll.
Nej, det är för många spelare som är ett riktigt hot framåt. Går PP i stå eller om Järnkroks kedja blir nollade så blir det väldigt tunnt framåt.
Fast jag tyckte att det såg ganska spänande ut när TJ rörde om lite i kedjorna. Thuresson tillsammans med Nordan och widing kanske kan vara nåt att testa vidare?
NÅT måste alla fall göras.
När inte Järnkrok och Lindholm funkar ser det ganska tamt ut för tillfället. Då börjar man bli orolig. Thure åker runt och tacklar mest, men känns som det övriga spelet kommer i kläm.
Cody.. va fan.. känns så sjukt oroligt när han har pucken.
Honken är riktigt jävla bra. Skönt med en klar etta.
Nordan, lauritz.. Tar väl ett tag innan de kommer in i spelet, fast de hinner förstås bli skadade innan dess... såg inget jag saknat efter deras medverkan i kvällens match..
Nej. Hem med #99 Bäckström nu för fan!
tjugo8:Ja visst skjuter vi mycket. Fast det är plockpotatis. De gånger man har en bra målchans, exempelvis efter stt sidledspass som tvingar målvaakten till en förflyttning.
Då träffar man inte mål....
Redigerad kommentar
Huge: Menar du att Lauritz är speluppläggare, en bra sådan?
I mina ögon har han gått från att vara en hygglig ES spelare till en alibispelare av rang!
Zappaholic: Så här har dom alltid spelat. Nån kvällstidning antydde att FBK spelat rolig hockey nån gång. Måste varit nån som rökte på på redaktionen.
Brynäs spelar bra, lekte med FBK i två perioder på bortaplan. DET är lovande. Jag räknar med att vi får betalt för all jävla otur när slutspelet börjar. (Om det börjar. Åtta poäng till strecket.)
sylf: Det har du rätt i, jag tror vi båda vet vad vi menar...
Är det bara en jävla synyvilla men jag tycker alltid att dansbandet kommer undan så jävla billigt med sin regelvidriga hockey?
Redigerad kommentar
Lindström: Ska vi vara ärliga så dominerar vi matchen i fyrtio minuter och spelar nästan ut FBK totalt på deras hemmaplan...sen studsar pucken dansbandets väg och matchen är förstörd.
Det som oroar är målskyttet såklart...i övrigt är vi ju riktigt bra. Med normal utdelning så vinner vi ju denna match, det vet ni ju alla.
Det kommer ju vända för oss snart, det är jag tämligen säker på.
Redigerad kommentar
Så har det sett ut hela säsongen - om inte Honken/Rahm spikar igen, då vinner inte Brynäs. Undrar om det finns nån världsspelare därute som kan tänka sej att spela för Brynäs? H-G Karlsson, vet du nån?
Anders Berg: Nu vill jag se tvåmetersCody bli ännu elakare i egen försvarszon. Tycker han ska köra över några skoterraggare så de inte vågar sig in framför Honken.
Sen är jag ganska så säker på att det kommer släppa vad gäller målskyttet. Så här kan det inte hålla på länge till.