1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446489 inlägg · 7962 ämnen

Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

Nä grabbar lägg ner # 99 snacket nu!

Nu är det inte länge kvar tills vi ska spöa dansbandsraggarna!

Jag hoppas vi får se ett riktigt taggat Brynäs på torsdag och dessutom en bra effektivitet målen måste börja ramla in nu!

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 25/10 - 2012

foppa78: Ja, nu tycker jag att vi allihopa lägger ner snacket om #99. Vi har alla sagt vad vi tycker och vi kommer förmodligen inte längre i debatten.

Let's shake hands and agree do differ!

MarcusElving: de som inte har kompetens och insyn tycker jag kan lägga ned i alla fall. Jag menar hur många här vet egentligen bättre än Bäckström när det gäller vilket nummer som är lämpligt för honom att ha på ryggen. Bäckström har erfarenhet från spel både i NHL och i Europa likväl som iSvenska landslaget. Det är nog bäst att vi litar på Bäckströms omdöme här och helt enkelt släpper detta.

arnio: De kloka orden får avsluta debatten.. NU ser vi fram emot att piska Färjestad på bortaplan!!:)

Gurra88: jag hoppas att Nordan kan lira i alla fall

Äntligen!!!

arnio: Ja Nordan saknas mycket vore jävligt kul om det kunde lossna för honom!

Jag tror att ketchupflaskan kommer gå i topp (eller hur var det Abris sa?) och tippar att Brynäs vinner med 9-1. Hansen 4, Thuresson 4, Löf 1. 

Anders Berg: Glöm inte att Martin Johansson hänger 3 strutar med. Undrar om vi får vänta till oktober nästa år tills han gör mål i grundserien igen?

Bertilsson skadad. Backbrist?

Anders Berg:Aj då.. det låter ju inte bra...speciellt nu när Jonsson är utlånad med.

Det kan kosta i längden att spela på så kort om folk.

Nordan och basse är tillbaka. Hoppas det inte blir fler skador på dem nu (dock så känns ju det högst orimligt), och att de kan få ut mer utav sitt spel än tidigare...

atilla: Tror egentligen inte att Nordan och Lauritzen får fler skador när de missar matcher. Snarare samma jädra skador som spökar om och om igen... Det känns som att Lauritzen aldrig verkar bli kvitt sitt besvär och jag tycker att man kan ifrågasätta Brynäs beslut att skriva 2-årskontrakt med honom inför den här säsongen.

Redigerad kommentar

Anders Berg: In med Grossman för bövelen!

Peja: Vi kan väl vänta lite mer än ett par månader in på tvåårskontraktet innan vi ifrågasätter det. Lauritzen är en briljant spelare i sina bästa stunder.

arnio: Vi behövde inte vänta länge förrän hans skada skulle komma tillbaka. 1-årskontrakt hade varit mycket vettigare.

Peja: med ett ettårskontrakt kanske han inte ens hade hunnit läka ihop...:-D

Tålamod Peja, tålamod.

arnio: Det hade varit bättre med en spelare utan hans skadehistorik.

Peja: Ja, jag kände viss tveksamhet när de förlängde med honom. Fast man gick väl i tron om att den förra operationen hade fixat problemen...

Inte bra att ha en spelare på skadelistan så mycket.

Peja: Med tanke på hur Joakim Axman utvecklats i Brynäs J-20 kanske vi har en kandidat där.

Huss:

Molin utanför truppen igen...förståligt...

Elias tre starkare sidor är; spelförståelsen, fysiken/balansen, tekniken

Vilka är Molins egentligen...?

tjugo8: Man kan inte jämföra de andra talangerna med Elias Lindholm. Det var det som jag försökte säga innan säsongen när alla buntade ihop "Molin och Lindholm" ungefär som att de är exakt likadana. Lindholm är Brynäs största talang sedan Bäckis.

Spelare som Järnkrok, Silfverberg etc hade inte heller verkat så märkvärdiga om folk hade envisats med att alltid jämföra de med Bäckis.

Emil Molin har schysst teknik, spelsinne och har utvecklat sin skridskoåkning mycket under de senaste åren. Han forecheckar bra i Elitserien. Det finns dock fler duktiga talanger i J20-laget och det är inte självklart att Molin ska väljas före de andra, tycker jag.

Det skulle även kunna vara intressant att göra som man gjorde med Anton Rödin, dvs lånade ut till Allsvenskan i några matcher. Om Molin fick mycket istid i ett allsvenskt lag kanske han skulle komma tillbaka som en bättre spelare med mer självförtroende. Som Rödin gjorde efter Mora-utlåningen.

Redigerad kommentar

Slajsarn: vi får väl se vad Lauritzen uträttat när kontraktet är utspelat om nästan två säsonger.

Peja:" Spelare som Järnkrok, Silfverberg etc hade inte heller verkat så märkvärdiga om folk hade envisats med att alltid jämföra de med Bäckis."

Silverberg kan definitivt jämföras med Bäckström när det gäller talang, solklart.

arnio: Lyssna på Peja, Han har inte missat en Brynäs match på många många år. Han har faktiskt bäst koll.

Brynäs rasar som en sten i tabellen (leker kvällstidning... ) och samtidigt läser jag att både Löf och Berglind spelar imorgon. Det går bra nu.

arnio: Vore rätt intressant om ni slår Färjestad ikväll, o sen MoDo lyckas i nästa omgång, då kan jag nästan slå vad om att FBK tar in LO-spelare första dagarna i november! Då svänger Loob, " Bra för ligan med de bästa!"  Allt fler börjar få PANIK!

zigge: Ja väldigt spännande verkligen. Ett FBK som riskerar missar slutspel är mumma och jag undrar när de missade  senast?

Jag hoppas verkligen på vinst ikväll, allt annat vore sjukdomsframkallande.

Ett jävla tjat om Bäckis härinne nu, vet inte varför...   :-)

Så över till kvällens match.
Spelar Bertil?
Noterade att han satt i båset med en ispåse runt höger handled senast, såg inte bra ut.
Han behövs mot tuffa och jobbiga FBK-forwards.

Dags för Cody att steppa upp en aning och ta för sig lite mer.

zigge: Hållet med ..tror att FBK kommer att ta in spelare snart och det kommer att låta som att de aldrig varit emot det

Tur att du länkade för det är rätt svårt att hitta ett inlägg som handlar om hockey här inne

gevalia: Dags att kalla hem LJ under fanorna, mao...   :-)

Huge: Tufft att vinna ikväll, svårt nog även om man vore skadefria. Som du säger, dags för Cody att kliva upp ett snäpp och vara chef i försvaret.

dreamland:Vad som är en mer intressant är väl det alibi som Modo och VF har hänvisat till när man tagit in Steen, Duchesne och Ståhlberg.
Baserat på något löst tidigare prejudikat så handlade det om att ersätta skadade spelare. Men nu är väl Axelsson tillbaka i VF snart och vad har de för ursäkt då? Överenskommelsen är då bruten en gång för alla.

Huss: Jag är för lockout och tycker det är bra att de gått emot. Vilket de har!! Att försöka snacka sig ur det är ju oerhört löjligt från deras sida. Som att man måste ta in just NHL-spelare för att ersätta sina skador.

Som att Modo kommer släppa Steen som står för nästintill allt bara för att Påhlsson kommer tillbaka så småningom..inte sååå troligt

sylf: Många som behöver upp ett eller ett par snäpp!

foppa78: Ja, helt klart!

Huss: Samtidigt kan man väl inte begära att Modo och Frölunda ska ha nån spåkula och på förhand veta när långtidsskadorna återkommer?
Det är väl först när man plockar in ytterligare lockoutare utan prejudikatet som uppbackning, som överenskommelsen kan betraktas som bruten på allvar.
I övrigt är jag överraskad att inte fler lag har brutit sina löften, hade nog trott att fler skulle ha tröttnat vid det här laget.

Gurra88:

"Som att Modo kommer släppa Steen som står för nästintill allt bara för att Påhlsson kommer tillbaka så småningom..inte sååå troligt"

Om lock-outen ser ut att vara säsongen ut så kommer givetvis att Modo förhala Pålssons comeback tills det är grönt med lock-outare inom "kartellen". Jag tror knappast att de kommer att spela Steen på korttidskontrakt samtidigt som de matchar Pålsson, förutsatt att inte andra lag först bryter mot "pakten" utan att hänvisa till skador.

arnio:Förhala Samme's comeback? Nu pekar det att han spelar vid jul, i BÄSTA fall, o då vet vi nog hur det blir i NHL åxå.

Hur blev det igår, spelade Dicken nåt mot SAIK? Stålberg/Duchene gjorde då det, tror INTE nån kommer att få kliva av pga Dick's återkomst?

zigge: min teori är att om lock-outen fortfarande pågår (men säsongen inte är inställd) vid jul och Samme är redo för spel så kommer Modo att förhala comebacken. Alternativet är avsluta Steens kontrakt och spela Samme istället. Jag tror inte att Modo vågar spela den båda samtidigt innan säsongen är inställd. Den som lever får se men jag har oftast rätt.

arnio: Har Huge och co slutat disikuttitera tröjnummer nu så vi kan börja prata ishockey härinne?

Zappaholic: Jodå, arnio, Slajsarn, sylf, gurra och några till har slutat, så det är fritt fram nu.

Själv har jag lite torskfrossa inför kvällens batalj, nåt Färjestadspöke har vi ännu inte skrämt bort, som det känns, trots att vi dängde dom i fjolårets semifinal.
Det är det enda lag som man alltid känner sig halvt slagen av redan på förhand. Förhoppningsvis kan deras kräftgång på sistone göra att dom blir lite övertända och stressade om vi får ledningen.
Får vi poäng med oss idag så är jag mer än nöjd.

Tror tyvärr på torsk idag..
Dansbandets fysik kommer att fälla övgörandet.

Kan man hoppas på att Kååådy stänker in en rackar rökare idag?

Lindström: Samma känsla här, men skulle bli jävligt glad om dom motbevisade mig. Därmed inte sagt att jag inte kallar dom bajskorvar om dom förlorar!

sylf: Lite off topic kanske, men ärkegrisen Jämtin har skrivit på för HiV71. Fy fan, två ärkegrisar i samma lag. Ledin och Jämtin...

Zappaholic: What??

Zappaholic: Såg det, lite överaskande måste jag säga. Samtidigt skiter jag i om han spelar i HV eller på månen!

sylf: Jodå, jag skiter väl i det jag också. Men lite intressant var det ändå kan jag tycka...

Brynäs IF

4th Line
25. Johansson, Martin
24. Hansen, Mads
11. Ollas, Jesper

62. Lavander, Mats

3rd Line
16. Lauritzen, Sebastian
39. Nordquist, Jonas
41. Widing, Daniel

22. Sundqvist, Jörgen