Brynäs IF

730146 inlägg · 7961 ämnen

Färjestad - Brynäs 2020-02-15

« · 2036028 Till forumet

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Chris11:

Brynäs 20/21

Samuel Ersson
Mattias Pettersson
-----------------------------
Simon Bertilsson-Linus Hultström
Jonathan Sigalet-Tobias Björk
Niclas Andersén-Lukas Kilström
Josef Ingman
------------------------------
Anton Rödin-Greg Scott-Shane Prince
Emil Molin-Julius Nättinen-Nicklas Danielsson
Jonathan Dahlén-Tomi Sallinen-John Persson
Daniel Mannberg-Victor Rollin Carlsson-Johan Alcén
-------------------------------
Satsa stenhårt på Ersson, utan tvekan den bästa målvakten Brynäs har haft på flera år. Ta hem Berra och förläng med Andersén och Kilström för mycket tyngd. Låna ut Lindelöf så han får jobba på sin skridskoåkning.

Shane Prince och Julius Nättinen är utomjordiska med puck. Dahlén är given. Värva Rollin Carlsson som center i 4e, kan göra poäng och jobbar hårt i varje byte.

Detta är en drömtrupp, kanske inte så realistisk till nästa säsong dock...
Låst ämne

Chris11: Fan, jag tycker ni är för hårda mot Sallinen. Tycker personligen han är en av få som känns säker med pucken och slö tycker jag definitivt inte han är. Påminnelse, kolla avgörandet mot Linköping när han enkelt trampar förbi backen o trycker upp pucken i krysset.
Låst ämne

8399: Tills skillnad från dig så lever jag här och nu. Att man uttrycker sig som jag gjorde handlar om ren frustration sedan är upp till dig om hur du vill tolka det. Jag är en supporter som lever in sig i matchen och uttrycker gärna mina känslor vilket tillhör idrotten .
Låst ämne

xxx BIF xxx: Precis. Om du börjar med att raljera, gnälla eller ironisera om personer i Brynäs så får du acceptera att elaka Huge pratar på samma sätt om dig.
Klimatet härinne skulle bli bättre om det inte fanns så många lättkränkta vita(?) män(?) som känner sig påhoppade när dom får svar på tal med samma mynt som dom själva använder sig av.
Låst ämne

Chris11:
Jag skulle önska se en tredje bestående av Molin - sallinen - Persson istället.
Tycker ingen av dem platsar i en 2dra femma som går för minst semi nästa säsong. Bara därför,
Ölund gör vissa saker bra men ser inte honom i 5mot5 som en bättre center än sallinen.

Vi behöver 4 ny spetsar till scott och rödin - nu när Danielsson står utan kontrakt.
Backsidan behöver 2-3 spetsbackar. Söderström drar och blir kvar?
Målisar - behöver in en spetsmålvakt till, minst, då ersson kan bli dragen i vid fel tillfälle.
Det är en 7-8 viktiga poster som måste vara etablerade spelare.

Lööke vill jag också se i en 3dje, men finns platser där om vi värvat ett slagkraftigt lag? Han kommer aldrig att komma hit för att arbeta sig upp från en 4de Lina.

Mycket av säsongen 20/21 ligger i om sundlöv ser Molin-sallinen-Persson som 2 eller 3dje line pelare i sitt lagbygge.
Låst ämne

lapad: Jag är precis lika som dig när det kommer till att leva mig in matcher men jag kan också prata om både dåtid och nutid och ser ingenting fel i det.
Jag blev lite förvånad bara över din negativa kommentar till att det pratas om Bäckis härinne och kände mig manad att markera.
Låst ämne

Sama:

Då är det för att vi har materialförvaltaren som får göra comeback
som andramålvakt, som vi får råd med den där truppen? :-)
Låst ämne

8399: Appropå annat, varför förlängde man inte med Ludvig Nilsson? Älskade honom förra säsongen
Låst ämne

Enaranger: Tänkte på andra målvakten från Björklöven, men materialförvaltaren hade jag nog hellre valt xD
Låst ämne

Sama: Ludvig nej tack säger jag. En fighter absolut men han saknar ju spelsinne.
Jag vill se att alla spelare i Brynäs har spelsinne och teknik, och då håller det inte med den spelartypen.
Låst ämne

8399: Jag skrev dock att vi kanske behöver lägga mera fokus på nutiden.
Det hinner hända mycket tills Bäckis kommer hem (eventuellt flyttar tillbaks)
Låst ämne

Sama: Nilsson är skön men Brynäs har massvis med grovjobbare i laget och han var ju alldeles för dålig vad gäller spelsinne och passningsspel. En allsvensk spelare.
Låst ämne

Sama: Ludvig Nilsson? Är du seriös? Är det såna spelare vi skall bygga för framtiden med...? Nog för att han gjorde vad han kunde utifrån sin förmåga och alltid visade exemplarisk inställning. Men hans spel-IQ är ju extremt begränsad... Jag skulle bli mentalt nedslagen om Sundlöv skulle genomföra en sån värvning...
Låst ämne

lapad: Det haglar ju med inlägg om nutiden, hundratals om dagen och sedan något tiotal om någonting annat till exempel om Bäckström.
Låst ämne

bradberry: Ja, värvningen av Persson är förhoppningsvis var det nedre ribbläget hamnar när Sundlöv framöver har för avsikt att värva den spelartyp som Ludvig Nilsson representerar.
Låst ämne

« · 2036028