Brynäs IF

728185 inlägg · 7961 ämnen

Färjestad - Brynäs

« · 460646 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Brynäs
sylf: Då är det bara att hoppas på att Wahlberg, Dackell & co kan lura upp jygårdsbackarna att köpa korv på lördag! :-)

Det fina med Elitseriens mastiga spelprogram är att nästa match alltid är nära.
Kommentera

Tom-2: Han ser grymt tung ut,o då menar jag tung i fel bemärkelse!!!
Kommentera

Clarence: Dom kan ju lika gärna ställa in Ronald McDonald i båset,ingen i världen kan ju få dom att kämpa i 50 omg.
Kommentera

70 Rodrigues: Men faktum är att Jakob ledde fjärdelinan mycket bra ikväll,dem var klart bäst!!
Kommentera

ARNASON!! Killen är ju helt osynlig, ingen utvisning ingen ass inget mål..är han med?? händer det inget med han så iväg med han..stämmer inte spelet så kan man ju alltid bli lite "grinig" och kanske dra på sig nån utvisning...otroligt anonym!!!
Kommentera

sylf: Tabellen ser ut som följer:

1.Frölunda 50
2.Linköping 46
3.Timrå 44
4.Färjestad 35
5.Mora 34
6.Djurgården 32
7.MoDo 31
8.Södertälje 27
-------------------
9.Luleå 25 -10
10.BRYNÄS 24 -15
-------------------
11.HV 71 24 -23
12.Malmö 18 -24
Kommentera

Lösningen med Kyrö-Bäckström håller inte. Avkräv ett slutgiltigt besked av Tomas Jonsson nu, Brynäs - eller ersätt honom med en annan utbildad, etablerad tränare. Och detta i n n a n juluppehållet!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja men snälla Tony, dom är ju såå himla gulliga! Räcker inte det?
Kommentera

20 Lindgren: ALLT går att köpa!!
Kommentera

70 Rodrigues: Sjögren blev ju iofs bänkad,tufft att göra nån nytta därifrån.Vad jag däremot inte begriper är hur JJ kan få istid.
Kommentera

sylf: Kvalitetsspelare går att köpa. Just kämpande spelare går inte att köpa för pengar. Kämpar gör man om man brinner för föreningen och har skam i kroppen nog att göra ett gott dagsverk.
Kommentera

20 Lindgren: Intressant info!
Kommentera

sylf: Sjögren kunde ju kämpa sa ju så många enligt omröstningen o även genom inlägg, och enligt vissa så är ju J Johansson en kille som jobbar i det tysta o gör ett nyttigt jobb, yeah right!!!
Kommentera

2004·11·25 19:00 Färjestads BK–Brynäs IF 6–1 (2–0, 2–1, 2–0)
41–28 (12–11, 10–10, 19–7) Fä: 18 (9*2)–B: 28 (9*2, 10) 7 825 i Löfbergs Lila Arena

Första perioden ’34
Birgit Carlsten, Fä, hooking 0.44
1–0 Jörgen Jönsson 7 (Peter Nordström) 4/5 2.17
Christian Sjögren, B, roughing 2+abuse 10 4.05
Sheldon Souray, Fä, roughing+roughing 4.05
Tommy Sjödin, B, high stick 4.28
Mikael Wahlberg, B, hooking 5.11
Birgit Carlsten, Fä, crosschecking 7.46
Zdeno Chara, Fä, tripping 10.16
Zdeno Chara, Fä, hooking 13.01
Andreas Dackell, B, tripping 15.29
Sebastian Sulku, B, holding 18.23
2–0 Jonas Höglund 3 (Mike Comrie) 5/4 18.52
Andra perioden ’32 (1:24)
Jan Grönvall, Fä, interference 24.13
3–0 Jonas Höglund 4 (Christian Berglund, Martin Gerber) 26.40
Daniel Casselståhl, B, hooking 28.21
4–0 Peter Nordström 6 (Jörgen Jönsson, Per Prestberg) 5/4 28.52
Mats Trygg, Fä, interference 29.00
4–1 Henrik Malmström (Daniel Casselståhl, Jakob Johansson) 31.09
Jörgen Jönsson, Fä, holding 32.50
Tredje perioden ’33 (2:16)
Team penalty, Brynäs, too many players 41.00
5–1 Mats Trygg 3 (Mathias Johansson) 5/4 42.49
6–1 Mathias Johansson 2 (Jesper Mattsson) 58.25
Jakob Johansson, B, tripping 58.48
Mikael Wahlberg, B, roughing 59.15
Referee: Ulf Rådbjer, Linesmen: Conny Fredriksson, Fredrik
Ulriksson
Kommentera

70 Rodrigues: Nu inser man att det kanske inte blir SM-guld i år heller. Fan, här har man målat ansiktet i brynäsfärgerna och satt på de gamla inköpta Bisset-kalsongerna helt i onödan. Sa inte Kyrö att man hade hittat spelet?
Nä, nu blir det till att fästa repet i bjälken istället.
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs måste ut och handla igen,bort med Arne,Sjögren och skicka JJ till Almtuna.KÖP SPELARE SOM KAN KÄMPA!!!!!!!!!
Kommentera

munkas: De 2:a lagen brukar ju vända sina negativa trender mot just Brynäs!!!
Kommentera

Clarence: För många ryggdunkare som tror att allting ordnar sig av sig självt. Man måste driva ett elitlag som ett riktigt företag, se på FBK, Frölunda, HV 71, m.fl!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kul att färjestad kunde få igång målskyttarna ikväll...
Kommentera

70 Rodrigues: Dom är en kopia av sin egen skuggbild.Som dom uppträder i sista FÅR man inte göra.Dom skämmer ut sig totalt.Den enda som kämpade var Honken,som räddade 4-5 givna mål.Efter att ha gjort 1 bra första så klappar man igenom totalt redan vid nedsläpp i andra,trots att en av isens sämsta,Sjödda,står och säger i paus att "nu jävlar ska vi in och vända det här".Patetiskt var ordet.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför ska kompetensen saknas i Gävle då? Det är en gåta. Hockeyns huvudstad i Sverige, kallades Gävle för 25-35 år sen. Brynäs borde ha all kompetens i världen att tillgå ännu idag från den spelar-generation som förgyllde stan under sin aktiva period på 60-, 70. och tidigt 80-tal.
Kommentera

sylf: 6-1, helt otroligt!!!
Kommentera

Clarence: Brynäs kommer ALDRIG att komma upp i samma standard som Färjestad, kompetensen saknas!! Förut så var Brynäs ledande i hockeysverige nu är dom bara en blek kopia av sig självt!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är sant. Man kan inte ta ifrån dem deras organisatoriska proffsighet som ligger bakom alla framgångar. Det som man inte vill se är att de år efter år ska få stoltsera över att ha en sån överlägsen ekonomi gentemot klubbar typ Brynäs. Det är oacceptabelt. Vi bara måste upp på deras nivå och klippa av tuppkammen!
Kommentera

Synd att vi inte kunde knipa Comrie, har alltid gillat honom som spelare och han är grym idag!!
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs har hyrt så många spelare att laget inte längre får plats i båset utan måste stanna kvar på isen...
Säsongens fjärde lagstraff enligt mina noteringar. Elva sekunder kvar av detta. PANG!
Kommentera

Huge: Hur kommer det sig att Brynäs förlorar idag, jag gissar att du har sett matchen?? En matchanalys tack!!!
Kommentera

sylf: Inte 1:a gången isf!!!
Kommentera

Huge: Så du har saknat min närvaro ändå. Tänk vad betydelsefull jag känner mej!
Kommentera

Clarence:Det jobbiga är ju att det har gått bra så länge o kommer så att fortsätta göra, dom har koll på läget, tyvärr!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Utan nåra grymma räddningar av honken hade det redan stått 8-1,9-1.Brynäs skämmer ut sig nu.
Kommentera

Lilljanne: Tänk då när Turco kommer in i det svenska spelet, hur ska det då bli :-))
Kommentera

Lilljanne: Turco, vem är det? Vi har ju Arnason :-)))
Kommentera

70 Rodrigues: Dom måste hålla emot och inte sabba målskillnaden. Minns förra året. Och tik måste börja visa att dom är seriösa och spöa ssk. Turco håller andra nollan. Hyfsat köp.
Kommentera

74050: "Überdryga lag" ja. Egentligen bryr jag mej inte om vilka lag som går till SM-final bara inte Färjestad gör det. Ett lag och en klubb som tror att allt bara ska rulla på och gå bra i all evighet ger jag inget för!
Kommentera

Bottenkollegorna HV & Luleå verkar också förlora nu vill jag se att Timrå vänder mot SSK!
Kommentera

Djurgården verkar ha vaknat till liv, håller på o krossar HV 71 just nu, leder med 5-0 nu!!!
Kommentera

Lilljanne: Det lär väl sluta 7,8-1 kan jag tänka mig!!!
Kommentera

5-1 GOD NATT!!!
Kommentera

Clarence: Nej men så trevligt att vår ärkedysterkvist gör oss den äran med ett besök. Har noterat din frånvaro här på sidan ända sedan det började gå bra för Brynäs, dvs sedan uppehållet. 9p av 12 är ju ett riktigt ruttet facit måste jag säga. Speciellt av ett bottenlag av Brynäs kaliber.
Kommentera

dreamland: Se där! Något positivt i allla fall.
Kommentera

Brynäs drabbas av för många spelare på isen efter 1 min !!!!!
Kommentera

Brynäs måste väl ändå ha nåt slags rekord i för många spelare på isen under de senaste säsongerna??
Kommentera

74050: Ja de spelade lite bättre efter time-outen men sen trampade färjestad igång igen och då var brynäs lika virriga som tidigare

Lilljanne: Håller med dig...Custemo var inte bra men han sköt oss till final så han ska inte vara med på en sämsta-lista
Kommentera

74050: Vi får ge chicagobon nåra matcher till. Se´n har han en direktplats i finalen.
Kommentera

Lilljanne: Då måste det bli Arne. Han e inte med i dagens lag.
Kommentera

Proppen: Har man varit matchvinnare i en SM-semifinal är man inte ens nominerad.
Kommentera

Proppen: Är det nån som över huvud taget sett han ta emot eller över huvud taget markerat en motståndare i första? Karln får öva litegrann i Almtuna. I övrigt alltid lika jobbigt att se Sveriges mest überdryga lag leda. Tycker att dom spelade upp sej i efter time out men fick ju lira en del pp oxå. De första fem bestämmer om vi har nån chans.
Kommentera

Lilljanne: Svaret måste bli Custemo!!
Kommentera

Apropå Janos, Williams och grabbarna. Vem är den sämste brynässpelaren genom tiderna? Då räknar jag inte nå´n i dagens lag. Deeeet vore taskigt!
Kommentera

« · 460646 · »