Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Färjestad - Brynäs

« · 460841 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Brynäs
Lilljanne: Kul definition av "frisk människa". Att pendla mellan SM-guld & Kvalserien från den ena dagen till den andra lutar snarare åt det manodepressiva hållet. ;)

Förövrigt tror jag på 6 friska poäng i de två kommande matcherna, obotlig optimist som jag är....
Kommentera

Huge: kanske tur för oss det!! att hv går dåligt menar jag...tror även luleå är på kraftig dekis!!!
Kommentera

Tom-2: Kanske inte nöjda direkt, men det såg lite lojt ut på en del håll.
Tyckte ändå att vissa slet på så gott dom nu kunde. Värmlänningarna är inte lätta att tas med när dom spelar som idag. Tät defensiv och en bra målvakt dessutom. Man såg att dom verkade slappna av lite efter 4-1 och dom började fuska. Då fick vi det lite lättare men som helhet var dom klart bättre i det mesta.
Som du säger: det här var väl första "skit"-matchen på ett tag. Bättre att den kommer mot FBK borta, om man nu skall se ngt positivt i det hela.
Anmärkningsvärt annars att HV fortfarande går tungt. Dom brukar faktiskt trivas mkt bra häruppe på Hovet eller i Globen.
Kommentera

Lilljanne: Ähh vafan. Nu missuppfattar du mej. S.a till en panna Queen Anne. Den kan inte gå på femtusen spänn. Men vad vet jag. Kanske därför Anitra vill sänka spritskatten. OM det blev deg över - träningsläger. Hoppas att Brynäs inte betalar mer än femtusen per match för ett uppträdande av Arne A. Inte nu iallafall. Hoppas dock att han kommer i form. Tror att de e en j-igt duktig hockeyspelare.
Kommentera

Lilljanne: Jorå, men just det exemplet är väl lite som pest eller kolera :-)
Kommentera

74050: Skitgubben Sheike är ute. Nu är det Nakenjanne som är boss. Han tar 5.000 spänn för en kväll och jag har inte en spänn kvar på kontot. Men om du lägger ut så länge så skickar jag en check. (Är det ok om jag mailar den?) För det priset kör han helikoptern varje halvtimme.
Kommentera

Huge: Fbk var bra, men bif verkade något nöjda tycker jag..vart fanns det där riktiga "jävlaranamma"
honken hade väll inte den bästa dagen heller men försvarspelet var inte bra heller....nä bättre tag ¨på lördag!! kommer alltid nån "skit" match tyvärr!!
Kommentera

Huge: "Malmström-Johansson-Soling var riktigt bra"
Då har man inte höga krav,jag skulle vilja säga att dom var minst dåliga.Bakåt var JJ ute och cyklade hela tiden

"Matchen dog dock när dom gör 5-1."

Näe,den dog när dom gjorde 2-0,sånt kan ALDRIG brynäs vända.
Kommentera

Huge: Om man som bottenlag är nöjd efter en torsk o en vinst i sudden o en 3 poängare mot Timrå så är det något som är allvarligt fel, vad är det för en jävla inställning, inte undra på att dom ligger där dom ligger.
Kommentera

Huge: "Efter vinst eller poäng: SM-guld.
Efter förlust: alla sågas jäms med fotknölarna."

Det är väl så dom flesta friska människor fungerar: går det bra är man glad, går det dåligt är man deppig och förbannad.
Kommentera

Lilljanne:Hehe Ja det skulle vara efter att du & Prosten fyllt han med en panna Queen Anne.

Kan tänka mej att vara med och sala.

Vi kanske kan starta tråden insamlingen igen? Ehh till pannan alltså och blir det pengar över kan vi skicka han på ett träningsläger. Boorken e ju i Almtuna. Han och Sheijke e ju polare sen landslagslägret åttifem när alla fick gnaga orm å spindlar. Han kan kanske kirra nåt?
Kommentera

Tom-2: "brynäs var inte taggade idag..hur många tekningar förlorade dom inte? ett säkert tecken, verkade lite nöjda...första perioden sönderblåst av herr rådbjer"

Det första vettiga jag läst på ett bra tag om dagens match. Vi mötte dessutom ett mkt bra FBK som verkar vara på gång, vilket inte minst senaste matchen mot Frölunda borta visade.
Man får definitivt inte bjuda dom på 1-0, som Honken trots allt gjorde idag. Sedan måste vi utnyttja de PP-lägen vi får. Lite för omständigt och försök till svåra och avgörande pass på direkten.
Dom var klart hetare idag, ungefär som vi var hetare än Timrå senast.
Malmström-Johansson-Soling var riktigt bra och Soling kunde med lite tur ha hängt ett par baljor.
Speciellt efter reduceringen såg det bra ut och det hängde ett Brynäsmål i luften. Matchen dog dock när dom gör 5-1.

Annars är det väl som vanligt härinne när dysterkvistarna slår sina kloka huvuden ihop och försöker analysera en match:
Efter vinst eller poäng: SM-guld.
Efter förlust: alla sågas jäms med fotknölarna.
Nyanserat som vanligt, mao.
Kommentera

74050: Arne har kontrakt säsongen ut. Ett skäl till för att klara 9-10:e plats.
Han kanske kan sjunga? Ett uppslag till intro nästa hemmamatch.
Kommentera

Vilka skitmål Brynäs släpper in, var är försvarspelet någonstans??
Kommentera

74050: Vi lär snart bli varse om det ska du se :-)))
Kommentera

70 Rodrigues: hahaha..kanske kanske..skit samma
vi vinner mot skansen iallafall
turco får kröka rygg........
Kommentera

Lilljanne: Självklart så visar dom FBK-BIF på sporten just nu!!!
Kommentera

Lilljanne: Håller med. Jag orkade inte läsa alla hallejujainlägg efter TIK-matchen.

Dysterkvistar? Vem har uttryckt sej så? Går Stig Järrel under pseudonym på HS?
Kommentera

Tom-2: Efter regn kommer snö och drivis :-)))
Kommentera

prosten: Nu dricker ju inte jag sprit men det var nå´n som sa att det är två whiskysorter.
Kommentera

70 Rodrigues: Jodå..efter regn kommer ....
kan inte vara annat än ett hel tänt brynäs på lördag efter detta..
Kommentera

Lilljanne: Chivas eller Queen Anne? Nä nu hajar jag ingenting....
Kommentera

Busen: Javisst! Vi måste pyssla om Arne! Precis som alla andra klasspelare med jetlag i kroppen som kommer till ES och dominerar. Karln e ju otränad! Det ser ju alla som varit på en hockeymatch. Han trivs nog bäst OM han får spela. Skicka Arne på träningsläger. Hur länge har han kontrakt?
Kommentera

Busen: Ta med grabben på ett klassiskt svenskt fylleslag. Det borde göra folk av honom.

Dags att avliva myten om att "den här GB:n är det bara dysterkvistar (vilket jävla uttryck) som skriver i". Titta in hos modo eller tik för den delen (men tikfansen tycks mentalt fortfarande vara i allsvenskan). Teori: när favvolaget förlorar skrivs mycket negativt. När favvolaget vinner skrivs mycket positivt. Näää, så kan det ju inte vara.
Kommentera

Tom-2:Djurgården sopade isen med HV 71 ikväll och verkar vara på G efter Turcos o Boyles intåg, tror inte att det blir så lätt, tyvärr!!!
Kommentera

NU SKITER VI I DETTA !!
ny match på lördag!! hoppas "skansen" får äta upp detta
Kommentera

Lilljanne: Det är ju matcher som verkligen gäller något, det brukar inte vara Brynäs melodi!!!
Kommentera

sylf: Instämmer. Jag var så förbannad efter matchen att hunden inte ens försökte dra i kopplet utan gick lydigt max 0,4 cm framför när jag var tvungen att gå ett varv efter matchen...
Kommentera

74050: jo det är sant ..:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Kan problemet med Arnason vara den sociala biten? Kan inte vara lätt att komma till ett nytt land. Man kanske från ledningens sida skulle titta på den biten och försöka få honom att trivas.
Kommentera

Den 30 nov och 9 dec har vi två hyfsat viktiga hemmamatcher. Lule och se´n hv. Efter det vet vi färdriktningen - upp eller ned. Fågel eller fisk. Sol eller måne. Guld eller grus. Chivas eller Queen Anne. Ja, ni hajar...
Kommentera

70 Rodrigues: jo då :-)
brynäs var inte taggade idag..hur många tekningar förlorade dom inte? ett säkert tecken, verkade lite nöjda...första perioden sönderblåst av herr rådbjer ...
Kommentera

70 Rodrigues: Jo,bristande vilja,talang,kunnande,oförmågan att göra mål,hålla sig på isen,ingen målvakt på topp,ingen coachning,taskiga nyförvärv.Plus att FBK var 3-4 klasser bättre.
Kommentera

70 Rodrigues: Soling var bra! ehh hela den kedjan. Dom andra kom bara i närheten av slottet.
Kommentera

Tom-2: Arne Anka fick ju på en fin-fin handledare som stänkte upp i nätet. Över plexit, Det måste föras till protokollet. Han kanske saknar Krille Krokodil?
Kommentera

Nu är det ungefär 99% neggoinlägg här i GB:n, finns det INGEN som har något positivt att säga om matchen, vad förlusten berodde på m.m m.m??
Kommentera

p j davydjoos: Soling har spelat i Nordamerika o går rakt på mål likt Arnason, skönt för honom och veta att det finns killar som följer upp o kan jobba på returer!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror också att den konstellationen skulle passa honom...
Kommentera

Lilljanne: jo men killen verekar ju bara glida runt...vart är hedern stoltheten?..gjorde ju ändå 55 poäng ifjol..........
Kommentera

70 Rodrigues: Dom är en tröst i alla fall. Ssk fick TVÅ nitlotter! Blir dom av med bröderna lär Koivu eller nå´t liknande komma. Får hoppas dom blir kvar hela säsongen.
Kommentera

sylf:Medans du var ute med hunden så lyckades Brynäs mirakulöst vända o vinna matchen med 7-6 :-))))
Kommentera

Tom-2: Han var bra i ett dåligt lag. Har lyckats en säsong. Ingen stjärnspelare. Har man tur kan han lyckas här också men vill man vara säker köper man Jokinen, Chara eller Hossa. Om man inte köper dom bästa måste man ha tur med värvningarna från NHL, få motiverade spelare som är här för att lira hockey, typ Cleary.
Kommentera

Clarence: Topp!
Kommentera

Lilljanne: Bröderna Ferraro kanske skulle vara något för Brynäs, dom lär ju vara spelsugna iaf :-)))
Kommentera

70 Rodrigues: tror inte det..killen verkar otränad och ointereserad av detta
Kommentera

sylf: Nä, det går inte att KÄMPA i 50 omgångar x 60 minuter. Emellanåt måste man få fart på spelet och LIRA hockey.
Kommentera

Bissett19: fattar inget..."stjärn" center från blackhawks 55 poäng i nhl ifjol, nu nada niente kass inget kämpa...
Kommentera

Bissett19: Är övertygad om att Arnason skulle vakna till liv mellan Soling o Malmström!!!
Kommentera

Bissett19: Och får minst istid!!!
Kommentera

Bissett19: Framåt ja.
Kommentera

« · 460841 · »