Brynäs IF

728162 inlägg · 7961 ämnen

Färjestad-Brynäs

« · 628492 Till forumet

Färjestad-Brynäs
vad tror ni om morgondagens match mellan färjesta-bryäs
Kommentera

Sv: Färjestad-Brynäs
79 Andersson: Det blir tufft Under rådande omständigheter. Det är ju så mycket surr kring laget nu.
Men för att ta fram det positiva. Brynäs gjorde en hyfsad match mot Luleå förra Torsdagen efter samma upplägg som denna vecka. Match Måndag, vila Tisdag osv.
Och Färjestad är nog ej bättre än Luleå nu iallafall. Lite tätare men inte lika effektivt att göra mål. Dock är nog en förlust ett realistiskt tips
Kommentera

Ser att Björne är med trots sin knäskada det är bara att hoppas att han vågar åka fullt ut. och inte är feg i sin åkning.

Jacob Blomqvist fyller upp från J-20

LAGET

Leif Boork väljer att spela med tre backpar och fyra kedjor, enligt följande.

Målvakter

Markus Korhonen

(Jocke Lundström)

Backpar

Tommy Sjödin - Jörgen Sundqvist
Daniel Casselståhl - Daniel Johansson

Rodrigo Lavins - Nicklas Andersson

Kedjeformationer

Micke Lind - Andreas Dackell - Mattias Månsson

Ove Molin - Jonas Almtorp - Lars-Erik Spets

Henrik Malmström - Nicklas Bäckström - Antti Aarnio

Henrik Malmström - Jacob Blomqvist - Joakim Gellerstedt

Avbytare

Martin Öhrstedt

Mikko Kuparinen

Kommentera

65selander: Får Malmen dubbel lön den här veckan? *skratt*
Kommentera

65selander: glömde skriva att Malmström dubblerar inte utan Björne går nog in med Blomqvist och Gellerstedt
Kommentera

65selander: Jag förstår inte att Boork är nöjd med vårat powerplay. Borde vi inte fått in nåt mål mer med tanke på att vi hade PP i 7 av 11 första minuterna i första perioden.
Kommentera

GävleLasse: Som jag skrev under matchen så skulle vi ha avgjort matchen i 1:a redan. Tror att om Björne hade varit med så hade vi kört förbi dom då.

Men man kan inte få allting här i världen ;-)
Kommentera

GävleLasse: Ang PP så kan man ju vara nöjd trots att målen inte trillar in som man tänkt.
I början av serien funkade det väl mkt bra, men efterhand så har det ju blivit sämre.
Och jag tror att det är mot bakgrund av den senaste tidens PP som Boorken anser att det är på rätt väg och att det är här som jämförelsen görs.
Dessutom är det alltid svårt att spela PP när man får dom direkt i början av en match. Kan ju låta som en bortförklaring men stämmer trots allt rätt bra...
Kommentera

65selander: Kanske att Björne hade gjort skillnaden. ;)

Ett genomgående "problem" är spelarnas totala oförmånga att skjuta direktskott. Jag tänker närmast på Månssons rejäla luftpastej. Jag ger mig fan på att han skapade ett svart hål med den... ;)
Kommentera

GävleLasse: Vet inte vad som är konstigt men bladena måste ha krympt eller så blir dom så exalterade när dom får chansen och slår hål i luften.

I morgon är det att möta upp högt uppe och hänga som kardborreband på dom.

Det brukar sluta med att dom blir frustrerade och börjar gnälla ;-)
Kommentera

Huge: Sen har vi det här med att vi slarvar i 5 mot 3 å släpper in ett mål...

oacceptabelt om man vill vinna matcher...

PP var ett vapen i början av serien, under de två första matcherna kom 6 av de 7 målen i PP.
Kommentera

65selander: "frustrerade och börjar gnälla " Är inte det ett utgångsläge när det gäller vissa spelare, typ lagkaptenen i FBK.. ;)
Kommentera

65selander: Vad gäller klubborna så tror jag att det är back to basic som gäller... Det skall stå "DubbelNisse VM" på klubban inte Bauer XXXXXX
Kommentera

GävleLasse: Dubbelnisse. Min hjälm.
Kommentera

Frisco: Jaså du har en sån... själv hade jag ABC en blåvit historia...
Kommentera

GävleLasse: Direktskotten brukar funka bättre när självförtroendet funkar bättre. Nu vill man för mkt i dessa lägen och då brukar det bli pannkaka.
Tror också att det i just Månssons fall, där han försökte med ett slagskott på snabbt pass som kommer rätt framifrån sas, är bland de svåraste skotten att genomföra korrekt och bra.
En back hade nog gjort det bättre i det läget då dom oftare konfronteras med denna situation under match än vad t.ex forwards gör.
Annars var det länge sen man såg en så klockren luftmiss som Månssons.
Fast du är väl rätt van, Lasse?
Det är Ok, bara du inte tar torv samtidigt... ;-))
Kommentera

GävleLasse: "Sen har vi det här med att vi slarvar i 5 mot 3 å släpper in ett mål..."

Ja, men det ser jag mer som olycksfall i arbetet. Shit happens, även om det naturligtvis är jävligt surt.
Om det nu är ngn tröst så hade väl Djurgården tre styckern 5 mot 3 senast mot Mora och torskade den serien med 0-1.... :-/
Kommentera

Huge: *ler stort* nog har man gjort sina luftpastejer genom åren... Men det kan inte skyllas på dåligt självförtroende... snarare på grund av att man är övertygad om att man slår 170 meter med järnsjuan, bara för att bagen står för långt bort för ett annat klubbval...

Men detta med direktskotten är inte ett "problem" som kan förknippas med dåligt självförtroende i allt för stor grad. Det kan snarare förknippas med att man får inte allt när man värvar i allsvenskan.

Sen skall det tilläggas att det tränas inte mycket direktskott i gavlerinken om dagarna...
Kommentera

Huge: 5-3 lägen skall sitta varken mer elelr mindre
Kommentera

GävleLasse: " Det skall stå "DubbelNisse VM" på klubban inte Bauer XXXXXX"

Bättre upp: "Sandströms Professional"

Och som det uttalas på äkta gävlemål: "Sánnströms profésjonaal"... :-)
Kommentera

65selander: håller med... det är bara i enskede som det är OK att misslyckas...men det är klart... man spelar inte elitseriehockey i enskede så det har väl sin förklaring i det.. ;)
Kommentera

65selander: "Huge: 5-3 lägen skall sitta varken mer elelr mindre"

Vadå "varken mer eller mindre"??

Om dom inte ska sitta mer och inte heller mindre, hur skall dom sitta då?
Lite sådär mittemellan, eller....? :-)
Ähh, du behöver inte förklara.
Jag fattar. (Tror jag......)
Kommentera

Huge: Jag är snål och dessutom stolt över det. ;-)) Detta är något som man ständigt trakasseras för när man rör sig utanför vårt väna landskap. Att jag tillika är uppvuxen i Borås gör inte saken bättre.....

Det fins bara en hockeyhjälm; JOFAS VM-hjälm från 1974. Hade inte Gretzky en dylik?
Kommentera

JanT: hehe.. en sån har man haft, en blå en vill jag minnas.. Fast jag föredrog ABC hjälmen. Jag vill minnas att jag även fick en CCM hjälm med sånt där bauta tandskydd å gallervisir...
Kommentera

GävleLasse: "håller med... det är bara i enskede som det är OK att misslyckas...men det är klart... man spelar inte elitseriehockey i enskede så det har väl sin förklaring i det.. ;)"

"Man måste misslyckas för att kunna lyckas."

Yodas valspråk.
Och vem kan ifrågasätta Yodas vishet?
Skulle vara Darth då.... :-)

ES-hockey spelas närmare Enskede än vad du tror.
Hade man inte ändrat postadresserna härnere för ett par år sedan, så hade jag fortfarande bott i Johanneshov.
Och vad ligger där?
Just det: Globen.
Fast jag föredrar det gamla hederliga T-stationsnamnet: "Isstadion"

Tänk vilken skillnad på klang och synassociationer det ger?
Mot det intetsägande Globen..... :-(
Kommentera

Huge: Jo det vet jag...du har ju som bekant gångavstånd till Globen...

Förresten, bor inte Yoda i ett träsk?
Kommentera

GävleLasse: "Förresten, bor inte Yoda i ett träsk?"

Joda.....

Om du inte menar Luleås vishetsguru.
Som bor i Torne träsk.... :-)
Kommentera

Huge: träsk som träsk...

Jag undrar vem som personifierar mig mest i filmserien...Jabba the Hut låter som den mest troliga... ;)
Kommentera

GävleLasse: "Jag undrar vem som personifierar mig mest i filmserien...Jabba the Hut låter som den mest troliga... ;)"

Anar jag möjligen en önskan om att bli upptagen i den exklusiva klubb av skribenter som föräras ett smek- eller öknamn från filmens underbara värld?
Denna ynnest förtjänar man genom lång och trogen tjänst.
Varför tror du jag och Rodrigues var dom första som blev "adlade"? ;-)
Fast Jabba the Hut kanske stämmer rätt bra.
Om han nu är en figur som vill väl, har kunskap men ibland kanske överdriver saker och ting.... ;-)
Kommentera

Huge: "Varför tror du jag och Rodrigues var dom första som blev "adlade"?"

Att du blir "adlad" av JanT är väl ungefär likställt med att mammor alltid tycker att deras barn är vackrast i världen ;)
Kommentera

Kvällens hemmasupportrar.

HD Pehr Claesson, Alvesta
LM Joakim Karlsson, Axvall
LM Fredrik Ulriksson, Örebro

Kommentera

Brynäs är sist!!! Brynäs har bara tagit två poäng på de sex derbymatcherna.
Brynäs har bara tagit sex poäng på de tio senaste matcherna. Med det är man jumbo. Timrå är nästjumbo med sju poäng.
Resultaten talar ett tydligt språk. Brynäs sportsliga produkt är på väg rakt ner i dyn och vi får ställa in oss på ytterligare en säsong med kvalspel.
Leif Boork spelar ett mycket högt spel.
Kommentera

Brynäs längtar efter en seger

Brynäs har inte vunnit på de senaste åtta omgångarna och längtar efter en trepoängare. - Det fanns mycket som var positivt mot Timrå och det är på det vi måste fokusera just nu, säger tränaren Leif Boork.

Brynäs har haft det tungt en längre tid och inte tagit en seger på de åtta senaste matcherna. I måndagens möte med Timrå var man nära, men det blev bara en poäng för Gävlelaget. Trots det ser BIF-tränaren Leif Boork ljuset i mörkret.

- Vi gjorde en bra insats mot Timrå och var både pigga i benen och visade stark vilja, säger Boork som vill se till det positiva inför torsdagens match mot Färjestad.

- Det fanns mycket som var positivt mot Timrå och det är på det vi måste fokusera just nu, säger Leif.

"Boorkens" torsdagstaktik bygger på att Gävlelaget ska spela sitt spel och ha tålamod.

Vi ska hålla linjen i vårt eget spel och följa den matchplan som vi i förväg kommer överens om. Vi får inte gripas av panik för att vi ligger där vi ligger, menar Boork.
Kommentera

Färjestads bidrag till kampen i kväll.

Henriksson (Heino-Lindberg)

Frögren-Hamr
Prestberg-Jönsson-Eriksson

Hållberg-Alanko
Höglund-Johansson-Wallin

Jonsson-Rhodin
Olsson-Mattsson-Ledin

Mikael Johansson-Bäcker-Kåberg

Thelander