Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14

« · 1638016 Till forumet

Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14
Säsongens hittills viktigaste match såhär långt. FBK har likt oss mycket att bevisa. Känns som att FBK drar det längsta strået.

Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14
70 Rodrigues:Det lär ha gnuggats på defensiven så offensiven kommer att vara drabbad. Mitt tips blir 3-0 och TJ tycker att det ärett fall framåt. ;-) 
Kommentera

70 Rodrigues:Jobbigt att det drar igång, nu får man tjura 2-3 ggr i veckan fram till jul. Inte kan vi skylla på skador heller, den stora frågan är vad kan vi skylla på?
Kommentera

Lunkan: Otur brukar ju en del köra med😃
Kommentera

70 Rodrigues:

Fan, det har varit så lugnt och skönt ett tag nu. Nu börjar ångesten...igen

Kommentera

Powerfade: h_lvete va dystert det var här !!!

Nä upp med hakan, nu är hoppet det sista som försvinner från oss som kallar oss supportrar. Jag tror emot alla andra på vinst.

Brynäs vinner med 1-4

Vi måste våga tro !!!

Forza Brynäs !

Kommentera

micke63: Det jobbiga är väl egentligen att utfallet av dagens match är helt avgörande för resten av säsongen skulle jag säga. Vid vinst så kan man få en oerhörd tro på det man gör och att uppehållet gett det resultat man velat.

Vid förlust har vi en situation som jag inte tror går att rädda detta året. 

Kommentera

Bifbiffen:

Jag tror de 36 grundseriematcherna efter dagens match + matcherna därefter blir helt avgörande för resten av säsongen

Kommentera

tjugo8: nix aallt avgörs ikväll
Kommentera

Lunkan:

Då ska jag kolla på matchen

Kommentera

tjugo8: Vad är ditt problem? 
Kommentera

Bifbiffen:

Inget, inte m dig iaf

Håller verkligen inte med i det du skrivit på sistone bara, vilket jag givit uttryck för

Kommentera

tjugo8: Så du tror inte en förlust ikväll blir förödande då uppehållet inte gett det resultat man velat? Tänk isåfall om.
Kommentera

Bifbiffen:

Har tänkt igen, men inte tänkt om

Ganska säker på att tex en suddentorsk m utmärkt spel (eller en dyngtorsk för den delen) skulle vara "helt avgörande" för resterande ca 40 matcher och att det då inte "går att rädda detta året"

Kommentera

INTE skulle vara "helt avgörande"
Kommentera

tjugo8: Jo i nuvarande regi. Isåfall krävs förändring när inte uppehållet gett resultat. Både på ledar och spelarsidan.
Kommentera

Bifbiffen:

Håller såklart inte med, men så är det ibland !

Kommentera

tjugo8:Säger mer om dig än om mig dock:) Du tycker såklart det ser bra ut antar jag? Gör inget att vi förlorar några matcher till? 
Kommentera

Bifbiffen: Ditt resonemang låter precis som Gurra 88.
Men måste ha fel, för inte har han väl bytt nick:)
Kommentera

Bifbiffen:

Nu skall vi upp till bevis, man valde att sitta still i båten med magen full med is. Efter alla förluster hade det onekligen vart låga odds på en förändring.... både på och utanför isen.

Blir ju lite av en omstart, alla friska och spelsugna. Lyckas den här sparmetoden blir väl ledningen geniförklarad..... om raset däremot fortsätter november ut förusätter jag att nåt kommer hända. 

Frågan är ju vad det finns på marknaden som vi skulle bli garanterat bättre av? En ny röst i båset tror jag är det första steget för att rädda säsongen!

Inför ikväll.... de flesta kan väl statistiken vi har i Karlstad..... jag har sett Brynäs vinna där två gånger med 2-1. Hoppas dom kan vinna igen utan mitt läktarstöd! :-)

Kommentera

SnowKing: åk dit förfan!
Kommentera

Bifbiffen:

Tycker inte det ser bra ut

Några matcher till kommer vi säkerligen att förlora

Kommentera

Brynäs Supports ordförande bjuder på ett par väldigt märkliga svar när Aftonbladet ställer frågorna. Har han sett några matcher eller följt via 377?

Säsongens positiva överraskning i laget?
– Egentligen ingen, men Niclas Andersén har i alla fall motsvarat förväntningarna.
(Lööke, Brodecki, Enterfeldt, Sweatt kanske?)

Vem är säsongens flopp?
– Tvillingarna Westerholm hade man stora förväntningar på, men de har inte levererat.
(Visst har de varit usla, men känns lite bekvämt att säga tvillingarna. Jag hade då inte speciellt stora "förväntningar" på dem. Skulle snarare säga Bertilsson.)

Vilken spelartyp saknas i ditt lag och vem är i så fall din drömspelare?
– Ryan Gunderson, det vill säga en poängback.
(Gunderson i all ära, men det känns som om vi saknar betydligt mer än en "poängback" – snarare en defensivt skicklig back som kan ersätta Sundqvist.)

Kommentera

SnowKing: Förra säsongen vann vi där med 3-5 tror jag det var, efter 5 mål i 3e perioden.
Kommentera

mk: Så du är också nöjd och tror inte det spelar någon roll för psyket hos spelarna om vi förlorar idag?
Kommentera

tjugo8: Såklart vi kommer. Men hur lätt är att att lyfta från botten? Det är historiskt oerhört svårt att klättra från botten. Där vi kommer ligga vid några förluster till. När det dessutom inte finns något som talar för att vi ska vända detta. Vi är inte direkt nära i matcherna.
Kommentera

Bifbiffen: Nä, det är nog kört för gott om vi förlorar idag.
Isf ber jag att få citera en berömd och numera avsomnad(?) skribent härinne:
"Årets lag måste vara det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen!!"
Kommentera

Huge: Årets säsong ja. Vi är bara människor. Har inte detta gett resultat, hur tror du då det gör med ett redan sargat psyke?

Haha, nej så långt vill jag inte gå, men det absolut med ointressanta:)

Kommentera

SnowKing: Usch ja, kunde ju fått en lite "enklare" motståndare än FBK borta som förstamatch efter uppehållet.
Svårigheten blir nog att balansera det förmodat förbättrade försvarsspelet med en lagom dos aggressivitet framåt, så att vi inte bara backar hem och fokuserar alltför mkt på att inte släppa till nåt bakåt.
Spännande blir det iaf, fjärilarna i magen börjar redan fladdra lite grann...
Kommentera

Bifbiffen: Som tjugo8 redan varit inne på: huruvida träningen gett resultat eller inte beror helt och hållet på HUR vi isf förlorat, inte ATT vi förlorat.
Och inte ens det säger så mkt, eftersom en spelad match knappast är nåt seriöst underlag för att avgöra om träningen gett resultat eller inte.
Om vi torskar på ett skitmål i sudden efter att ha spelat ut Färjestad efter noter och spelat i stort sett felfritt försvarsspel, har träningen då varit resulatlös och är säsongen därmed körd?
Tydligen, med ditt resonemang...
Kommentera

Så här många kommentarer i matchtråden redan...märks att det är en viktig match idag! Känns nästan som slutspelsfjärilar i magen. Även om vi är långt ifrån ett slutspel=)
Kommentera

Huge: Om vi torskar med 3-4 mål, vad ska vi då dra för slutsats?
Kommentera

70 Rodrigues: om vi vinner med 3-4 mål, vad ska vi då dra för slutsats? Äsch, lev i nuet och diskutera saker vi har möjlighet att diskutera kring.
Om, om, om!
Kommentera

Antingen slår vi sarg ut och försäker kontra in något mål Resultat 1-2, eller så kör TJ strutsen och den sedvanliga hönsgården resultat 4-1..

Få se nu om SAMTLIGA i laget gör skitjobbet och går på mål och står upp för varandra i andra läget.

Har inte TJ slipat bort världsmästar fasonerna på Rödin mf l så har uppehållet vart helt bortkastat.

Ska vi tro att Tolle kör klubban i skallen på Ollas och han blir borta 25 matcher till, odds på det?

Kommentera

70 Rodrigues: Omöjligt att svara på innan matchen ens är spelad.
Man kan iaf dra slutsatsen att en förstamatch efter uppehåll inte är ett tillräckligt brett underlag för att dra några större slutsatser.
Kommentera

70 Rodrigues:

...... efter att vi spelat ut FBK får dom ett mål till skänks av zebrorna..... dom får ett tursmål  när vi satsar allt framåt..... därefter två mål i öppen kasse.

Slutsats: vi gör en bra match utan att kunna avgöra, alltså, dålig effektivitet, dessutom hade vi lite otur ;-)

Kommentera

bifhjärta: Så att spekulera runt olika scenarion är att inte leva i nuet,eller hur menar du😉
Kommentera

70 Rodrigues: Precis! Olika scenarion är hur saker och ting KOMMER att utveckla sig. Så vad dessa scenarion har med nuet att göra vet inte jag 😃 (Dessutom vet du ju aldrig hur saker utvecklar sig heller så det gör många spekulationer onödiga redan där) Så länge inte Rodigues ser in i framtiden? 😂😂
Diskutera kring det vi redan VET istället för massa halvdana spådomar.

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: Så vad vet vi då?
Kommentera

Huge:Om vi torskar på ett skitmål i sudden efter att ha spelat ut Färjestad efter noter och spelat i stort sett felfritt försvarsspel, har träningen då varit resulatlös och är säsongen därmed körd?"

Det låter som att du redan har dragit slutsatser innan ens matchen är spelad.

Har du tagit fram din favoritbok, 1001 ursäkter" redan. ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: "Omöjligt att svara på innan matchen ens är spelad.
Man kan iaf dra slutsatsen att en förstamatch efter uppehåll inte är ett tillräckligt brett underlag för att dra några större slutsatser."

Får jag då bara upplysa herrn om att BIF förlorade s e x matcher f ö r e uppehållet också. En förstamatch eller inte, du skulle alltså tycka det vara ok också med en sjunde smäll på raken...??

Kommentera

Clarence: Som jag redan sagt: beror isf på hur förlusten sett ut.
Helt Ok med en sjunde förlust om vi spelat bra och ser ut att ha fått ordning på det som inte funkat.
Finns ingen garanti som du kan få hos nåt försäkringsbolag, där du är garanterad en vinst bara för att du spelat bra, funkar inte så.
Kommentera

Huge: Är det inte ok om vi spelat dåligt men vinner? Hur vi spelar har ingen som helst betydelse, det är resultatet som räknas.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Hmm ja du.. kanske vårt resultat i dom senaste matcherna..kanske skadeläget..Vår formkurva..kanske? Vilka spelare som är tillbaka...ja du vet, såna saker man vet. Ska jag väl inte behöva förklara?😢
Kommentera

bifhjärta: Mycket roligare att spekulera om saker man inte vet😃
Kommentera

70 Rodrigues: ok.
Kommentera

Huss: "Är det inte ok om vi spelat dåligt men vinner?"

I ett normalläge där vi har ett tryggt och säkert spel över hela banan är det helt Ok att spela dåligt nån gång men ändå vinna.
Men som läget är idag, så vill jag nog påstå att det INTE är Ok om vi vinner ikväll men spelar lika virrigt som innan uppehållet.
Jag blir iaf orolig att träningen inte fått önskad effekt, även om kvällens match inte behöver vara nån säker fingervisning, krävs nog fler matcher för en mer säker sådan.

"Hur vi spelar har ingen som helst betydelse, det är resultatet som räknas."

Ok.
Så du är nöjd då, om vi fortsätter kräftgången ikväll men har maxflyt och vinner?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Japp det är jag. Av någon anledning så tycks SHL- tabellen vara helt resultatfixerad och tittar inte alls på de mjukare faktorerna. ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Hehe, ja man kan ju också se det på det sättet: lite mer filosofiskt och konkret..   ;-)
Kommentera

Ollas sjuk och inte med. Oväntat, nä inte särskilt...
Kommentera

Färjestad borta + Frölunda hemma = sex säkra poäng. Varje gång.

Blir spännade att se om Jonsson lyckats fixa på två veckor det han inte gjort på tre år. Ett fungerande försvarsspel.

Och det är Olden från Norge och Lindblom, 18 år, som ska göra skillnaden.

Skeptisk? Njaääeee.

Kommentera

« · 1638016