Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anledningen till att Brynäs inte tar in en ny tränare utifrån är väl ganska självklar. De har redan nu klart med en ny tränare till nästa säsong.
Annars hade dom inte låtit det gå så långt.
Alternativt att man isåfall försökt få över tränaren redan nu.
Där skon klämmer är att det blir dubbla löner. Inte optimalt.
Till matchen igår så är det bara säga att vi över tre perioder är bättre.
I sista perioden mattas det ut lite då vi inte skapar några större jättechanser.
Pratade med en hel del FBK-personer utanför arenan igår och de samma sak som mig, att BIF var klart bättre.
Det som jag dock tycker är värre är att detta inte kommer få ett stopp - för något av lagen.
Både BIF och FBK är två lag som kommer hålla till under slutspelsstrecket.
BIF saknar alldeles för mycket tyngd.
FBK har tyngden men inte spelarmaterialet.
Något som fortfarande förutom tyngden tynger mig är bristen på backspel.
Kilström, Sundqvist, Djoos tex är så långt under isen och tillför verkligen ingenting just nu.
Jag fick upp ögonen för Salmela igår. Mycket intressant back. Precis en sådan vi skulle behöva.
Det är en så jävla enkel mattematik detta så det nästan blir löjligt.. Klubben har satt sig i en jävla knepig sits där det känns som att de "vägrar" att värva in en-två backar bara för ATT de ska spela med sina egna juniorer.
Jag älskar när juniorer slår igenom.
MEN när i helvete ska firma TJ, OM, AD se att Djoos defensiv är så brutalt jävla dålig att han begår egna misstag varenda byte?
70 Rodrigues: det tycker jag verkligen. Han är nog Brynäsare innerst inne, som de flesta!
tror TJ har stora problem att förmedla vad han vill åstadkomma till killarna. Det problemet har inte Jonas.
Huss: En sportchef hos Brynäs har alltid en svår uppgift. Sen är jag tämligen övertygad om att laget är för bra för att åka ur. Vi har en bra stomme även om truppen är för tunn för att klara en mittenplacering i SHL.
Men om vi tittar på hur mycket ungt som kommer underifrån så vore det synd att måla allt i svart. Mycket kommer att handla om att få utveckling på dom unga som kommer upp samt att få behålla dom något extra år.
Som jag ser det finns det bara en anledning att INTE ta in Rönnkvist nu, och det är om Melin är muntligt överens med Brynäs om nästa säsong.
Jag är tämligen övertygad om att Rönnkvist skulle få ordning på det här sjunkande skeppet, inte bara täta hålen utan också ge det ordentligt med vind under seglen. Brynässpelarna fuskar något enormt i nuvarande spelsystem, och det är något man inte kommer undan med under Rönnkvist.
Är Melin på ingång nästa säsong är det bara att hålla tummarna så hårt det går att han inte coachar i Allsvenskan nästa säsong.
Redigerad kommentar
Zzz:
Vi får enas om att vi har olika bild av vad som är bra och vad som är dåligt helt enkelt.
70 Rodrigues: Här kommer en teori. Säg att Roger Melin redan signat för nästa säsong. Tror du verkligen att Jonas Rönnkvist skulle vilja ta ett korttidskontrakt för resten av säsongen? Det känns mer som det är ennan kategori av tränare, som tar/tog de uppdragen, Rönnkvist har lite för hög svansföring för det tror jag.
Men.....om så inte är fallet. Då känns Rönnkvist given.
Zzz: "Och ärligt talat, det finns ju lättare ställen att åka och vända en trend för Brynäsare än i Karlstad."
Jaså, var då? Möjligen Leksand. Nej, visstja, vi förlorade där också...
Johan Norrström: Ja det är två lag i seriens undre regioner som möts och matchen ser ut därefter, men vad hade du väntat dig? Ska Brynäs ta sig ur detta så kommer det inte se vackert ut, det handlar om att spela snålt och tillknäpt och vara effektiva. Inget lag spelar sig ur ett läge som Brynäs just nu är i, det är kriga och gneta som gäller. Kan Brynäs slipa bort dom individuella misstagen med puck så är mycket så kommer det vara möjligt att ta poäng även mot bättre lag. MEN vi kommer inte att nå någon högre placering, det kanske räcker till säker mark.
Kontentan av det jag skriver: proppa inte in mer pengar i den här säsongens lag för det kommer inte leda till några stordåd. Spar pengarna till nästa säsong.
Redigerad kommentar
Zzz:
Det slog dig inte att båda lagen var riktigt dåliga? Det är ju ändå två lag i tabellens absoluta botten som mötte varandra. Brynäs sköt SEX skott i den tredje perioden, TVÅ fram till man tog ut målvakten i slutet. Jo det var fan i mig en katastrof....
Det vore helt ologiskt att sparka TJ nu. Han skulle ha gått före under uppehållet så att den nye tränaren hade fått en chans att spela ihop något nytt. Nu är det försent för den här gången. Jag tycker många spelare kommer allt för lindrigt undan, då pratar jag inte om Sundqvist för han får ta sin skit.
Att ta in nya spelare och tränare som är tillräckligt bra för att göra skillnad kostar en jävla massa pengar. Det tar av nästa års budget och det i kombination med att vi logiskt sett gör ett svagt ekonomiskt reslutat som kommer att försvaga nästa års budget ytterligare så ser jag gärna att man är restrektiv med att at in nya personer. Det ska vara "våra" spelare från nordamerika i så fall eller spelare som Bengtzen vill ha i laget även på sikt.
Jag tycker inte att jag såg någon katastrof igår. Vi var inte sämre än Färjestad sett över hela matchen. Problemen är dom individuella misstagen. Och ärligt talat, det finns ju lättare ställen att åka och vända en trend för Brynäsare än i Karlstad.
Det blir en jobbig säsong att ta sig igenom, det måste alla ställa in sig på. Viktigast är att inte riskera att åka ur men också att ge dom unga spelarna ordentligt med istid och ansvar. Får vi bra utveckling på våra unga billiga spelare kommer Bengtzen ha alla chanser att bygga ett starkt lag till nästa år.
Knappast Bengtzén som ska beskyllas. Man hade kunnat önska att de värvat nytt nu när inget funkar, men ärlig talat är det TJ och spelarna som inte gör mycket rätt nu. När saker går emot en och inget man gör är framgångsrikt, ja då byter man angreppssätt och prövar något nytt. Det är ofattbart hur TJ fortsätter älta samma skit varenda match. Nu har vi sett hur han förvaltade 2 veckors intensivt försvars-nötande, och vad resulterade det i? Slarv i försvaret.
Men men... vi fortsätter. Som alltid.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
bifhjärta:Det finns alibispelare... OCH TRÄNARE,
AVGÅ FÖR FAN!!!!
Jag är alltid nyanserad och samlad. Om någon hävdar något annat så har dom fel. :)