Brynäs IF

727031 inlägg · 7960 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15

« · 1699093 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
Sedärjaaaa!

Jag leder på hockeysnacks liga i CMore manager!
Kommentera

tjugo8: Skulle gärna vilja ha bättre reprisbilder, axelkåpan ser ut att sitta för högt upp sett till höjden på Mannbergs huvud men skulle behöva se bättre bilder för att kunna avgöra definitivt.
Kommentera

Peja:
Axelkåpan?
Såg ingen armrörelse
Kommentera

Nu är det tydligen nån huvudtackling i smålandsderbyt. Har inte sett smällen men är väldigt tråkigt att det ska va nåt i nästan varje omgång nuförtiden. Tycker allt ansvar läggs på den som tacklar nu. Är tråkigt som f-n. Är ju en del av spelet.
Kommentera

Bellman 6,0: Känns f ö som han varit med i hundra år snart...
Kommentera

Peja: Han fejkar ju inte, så det måste ju varit en huvudsmäll. Men jag såg inget... Fan vad äcklig Wallin är...
Kommentera

Vet att Enaranger nämnde sviten i ett inlägg för ett par dar sen. Detta att Brynäs inte gjort första målet i en seriematch på länge nu. Nu blev ju den här matchen jämn ändå, men nog skulle det vara bra om laget kunde göra 1-0 själv nån gång.

Kommentera

tjugo8: Vad skulle det annars vara som träffade Mannbergs huvud när Wallin rörde armen? Tyckte mig se en armbåge men inte förrän på fjärde reprisen.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Är ju sant men han spelade ju mest av alla i båda lagen första matchen. Som Brynäsare är man ju orolig för skador hela tiden.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tänk på att det är hans andra match sen VM! Sen så har han tränat typ 3-4 träningar med laget, om inte mindre.
Kommentera

Carl Lejonkräk: måste ha haft någon känning. HAN FÅR JU ALDRIG SPELA PP.. blir less 😠 Han hade inte så mycket istid heller va?
Kommentera

Skrubben: Jag tror på en helt klart bättre säsong än den förra! Känns som att vi har en jämnare trupp och får vi bara spela ihop oss lite till såkan det bli skoj i vår :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, känns oroväckande. Borde hålla en högre lägsta nivå även om alla kan ha en sämre dag...
Kommentera

Chris11: Salmela, skadad? Sjuk? Han kan bättre får vi hopas.
Kommentera

Lite komiskt är att så fort Sweatt sätter sin fot i Luleås arena så gör han något fult. I det här fallet blev det en spearing. Vad gör folket uppe i luleå med spelarna..? Lär de sina spelare att huvudtackla, göra spearingar och andra fula ageranden?
Kommentera

Bellman 6,0: ja johnson är kung. 3 Poäng hittils och Rödin har gjort 4, kanon för dem!
Kommentera

Chris11: Ja. So far. Hoppas och tror han höjer sig. Jag tycker Johnson som jag hyllat här inne, hittills fan varit bättre än jag hoppats på inför säsongen...
Kommentera

Svårt att säga än hur bra en uddamålsförlust i Karlstad är... Enligt experterna i media är det ju väl godkänt. Hade som någon skrivit en bra känsla första halvan av matchen. Sen blev det tungt. FBK kändes inte som de förtjänade alla poäng samtidigt som vi kändes lite under nivån vi kan spela på. De kanske gjorde oss sämre, är väl defensiven son är deras starka sida i år.
Kommentera

Vi gör en mycket bra första- och andraperiod. När vi släpper in målet i tredjeperioden orkar vi inte riktigt samla kraft.

För övrigt känns det som att vi har en mycket större tyngd bland vår anfallsbesättning denna säsong. Vi har två stycken förstakedjor och en andrakedja (som ju egentligen är vår tredjekedja med Westerholmarna och Mannberg). Alla dom kedjorna känns som stora hot när dom är i anfallszon. Jag undrar om vi någonsin haft den bredden på forwardssidan senaste fem åren?

På backsidan vill jag verkligen plussa för Zanetti. Otroligt stabil i egen zon. Han har inte riktigt fått till det i sitt offensiva spel, men spelar å andra sidan spelar han inget PP. Här har Bengtzén verkligen visat på fingertoppskänsla. Ett riktigt fynd.

Sedan tycker jag att Sunken gjorde en bättre match idag. Spelar han på detta enkla sätt kommer han bli nyttig att ha i vårt lag. Kilström ser å andra sidan ganska kantig ut i sitt spel. Han behöver nog ett par matcher i benen.

Trots att vi förlorar idag kan jag ändå somna utan några större bekymmer. Spelar vi på detta sätt varje match kommer vi bli en obehaglig överraskning för många. Vi pressar verkligen ett starkt Färjestad till sitt yttersta på bortaplan. Matchen hade egentligen kunnat sluta hur som helst. Likadana insatser mot Djurgåden och HV nästa vecka kommer ge poäng. Inget snack om saken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tror nog att vi alla kan vara överens om att Porseland är den sämsta backen i laget - so far.
Han fick ta över Eklunds lön och har tydligen samma roll...
Kommentera

Zzz:Starken  litade nog på Torstenbö där och stod därför kvar i målet, synd.
Kommentera

tjugo8: Faktiskt inte jag heller. Fast Wallin är största svinet i ligan kunde jag inte se nåt där...
Kommentera

Peja:
Jag ser ingen armbåge
Och då hatar jag naturligtvis Wallin
Kommentera

Också inte match föränn Torsdag FAAAAAAAAN!!!!

Denna förlust svider som alla förluster men känslan jag har för Brynäs denna säsong har jag inte kännt sen guldet, tror och hoppas vi har något stort på gång! 2st omgångar och sen uppehåll i nästan en vecka p.g.a CHL va FAAAAAN!

Kommentera

Bra match men en trög tredje period, sen kan man ju undra vad Pudas sysslade med i slutet? Stressade ju ihjäl sig....Sen kan jag tycka att Samela hade alldeles för lite istid den här matchen, han ska vara på isen så mycket som det går och inte sitta bänk och spela vartannat PP.
Kommentera

Nåja... Vi är målgladast i ligan åtminstone. 😎
Kommentera

Chris11: Nörstebös chansning på sista målet är väl minst lika stor miss som Starkbaum.
Kommentera

tjugo8: Mannberg blev skadad av Wallins armbåge. Om domaren som stod precis framför hade agerat och gett Wallin en välförtjänt 5:a hade Brynäs antagligen vunnit matchen, men samtidigt kan man inte förlita sig på PP-spel. Inget mål i spel fem mot fem idag och lite väl enkla mål för motståndarna.
Kommentera

Rossa: IKVÄLL???? Har du varit där någon gång??? ;-) Ha varit där massa gånger och FBK:S publik är patetiska!
Kommentera

Tommy:
Tyvärr skapade vi väldigt lite andra halvan av matchen
Mannberg försvann
En del bra, men måste upp på Porse, Vrana, Salmela, Starsky, etc
Kommentera

Carl Lejonkräk: fan blir så förbannad. Där ska vi ha en poäng åtminstone. Lessnar på starkbaum, han gör skitbra räddningar i början. Sen i tredje perioden backar han in målet och släpper in en puck som vilken juniormålis som helst skulle kunna ta.
Kommentera

Thias30: Gävlar,...Vi är bra, bittert som fan med 0. Poäng, tillfälligheter....Vrana fan... Påminde om Sweatt där.

God natt bröder.
Kommentera

Jävla skit.... Här har man gått och väntat hela dan...på det här.
Tycker vi gjorde en bra match men jag hatar att förlora :-(
Kommentera

Suck. Vi förtjänade poäng. Helvetes fanskap.
Kommentera

Jävla sopor! Ska ju vinna denna match alla dar i veckan.
Kommentera

Inte mycket att gnälla på idag egentligen, kunde som sagt gått hur som helst. Nya tag!
Kommentera

Mkt inavel i publiken i kväll.
Kommentera

Pudas för i.... :@
Kommentera

Porse över 50% på första pass ikväll?
Kommentera

Jävla stolpe. Men fan vad slarvigt spel.
Kommentera

rafalski: Hur många felpass har Porseland slagit?
Kommentera

Spännande att se dödgrävarhockey. Vi bäddade för det och får betala priset.
Kommentera

Nu skapar vi väldigt lite tyvärr.
Kommentera

Dalrt: ja han kröp in i buren..
Kommentera

Den ska Starkbaum ta.
Kommentera

Varför står Starsky på mållinjen?
Kommentera

Starky har varit bra idag men nu stod han på HELT FEL ställe i målet. Illa.
Kommentera

70 Rodrigues: Du gnäller en hel del du...
Kommentera

Carl Lejonkräk:Håller med kul match att kolla på👍
Kommentera

« · 1699093 · »