Brynäs IF

727808 inlägg · 7961 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11

« · 1340822 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
claesw: Vad vinner DU på det?
Kommentera

Andashockey: FBK bara puttar omkull BIFarna och vad längsamt BIF spelar!
Kommentera

sylf:
ett tips min vän.
Lägg ner ditt engagemang i Brynäs.
Du älskar ju, och vill, gotta dig i allt negativt som händer, och KAN hända inom föreningen. Om laget, så brutalt har förlorat sitt förtroendekapital hos dig (och 60 % av alla skribenter), så lägg ner...
Det vinner vi alla på.
Kommentera

mattiaskarlgren: I vilken värld då?
Kommentera

Absolut foppa, den gamle fan suger och skriker i ett tamefan
Kommentera

Känns som 0 poäng redan..har redan gett upp slutspelet efter förra matchen .. Modo och Frölunda vinner idag med.

Ledning för Modo, 1-0. Snart ringer det bakåt för vår del.
Kommentera

70 Rodrigues: Vomerade precis, tegeltaket var på TV!!
Kommentera

sylf: 1 skott på mål trots PP, d e ju lysande!!!
Kommentera

Density: Ja jag funderar på att stänga av och dom ska vara neutrala!!!
Kommentera

Lyssnar på matchen via webbradion..snacka om komentator som håller på o skiter på sig direkt när fbk kommer in i anfallszon..faaaaaan va trött jag blir
Kommentera

aphac: FBK går på kanske 40% och BIF är ännu sämre!
Kommentera

sylf: Kanon PP 2 icing och bra spel ju
Kommentera

mattiaskarlgren: Hahahaha fyfan vad dåliga dom är i pp
Kommentera

70 Rodrigues: Fantastiskt PP av Brynäs, FBK dominerar fullständigt, Brynäs har slagit 2 icing??!!
Kommentera

sylf: KLockren tackling tyckte jag det såg ut som :)
Kommentera

Huge: Fanny den fega skiten kör en armarna i nyllet tackling direkt!
Kommentera

sylf: Klarar man av AIK borta så klarar man även FBK borta....
Kommentera

65selander: Hoppas verkligen det!!
Kommentera

65selander: Klarar man inte AIK hemma klarar man inte ett tunt HV heller!
Kommentera

sylf: Kan man hoppas att den är ännu tunnare på lördag?
Kommentera

Lindström: Nja, jag tror det blir jämt, åtminstonde vad gäller slutresultatet. FBK går upp i en 3-4 måls ledn, låter sen Brynäs sprattla lite när matchen redan är vunnen. Det fattar dock inte CZ som tar med sig det till nästa match!
Kommentera

Lindström: älskar att alla är negativ till matchen idag, då brukar brynäs vinna!
Kommentera

sylf: Matchen idag då.
Torsk, tror jag på utan bedövning...
Efter 12 min så funderas det mest på vad som ska beställas till efter matchen, dessutom stoppas säkert nån junis in från Fbk som får göra sitt första ES mål idag...
Kommentera

Roger Ramkvist: Nej, jag tycker inte att Markström är en sopa, varför skulle jag tycka det?

Markström KASTAR inte in puckar i egen kasse, vilket Greiss, Bjurling och tidigare även Svedberg gjort.

Vad gäller CZ så är han ett skämt till tränare och saknar helt förmåga att ändra matchbilder, få spelarna att ge sitt yttersta t.e.x.
Kommentera

70 Rodrigues:

usch jag har varit i denna jävla varglya ett antal gånger och i 95% av fallen har man åkt hem med huvudet i knäna.... jag ser det som att vi har 5% chans till 3 poäng... och yttligare 5% för en eller två pinne alltså 90% chans att vi kammar noll...

värst var en 1986 semin där nere när man gjorde lumpen i karlstad suuckkk det smärtar än kan jag tala om..
Kommentera

sylf:
kan säga hade vi haft Miller och en helvetiskt bra coach så kanske vi legat 6-7 som bäst med detta back bestånd vi har
vi får tacka lyckan i vissa matcher att vi ligger där vi ligger.

det kvittar hur bra målvakten är när det har set ut som det gjort en hel del av säsongen

skulle miller ha stoppat alla frilägen och alla 1-2 och 2-3 ?

är det verkligen svedberg och greiss fel att det ser ut som det gör?

titta på markström hur jävla lätt det är med ett försvar som blöder eller är han också en sopa som du ser det??
Kommentera

70 Rodrigues: Spelar nog ingen roll om dom är tillbaka, klarar vi inte av AIK hemma så klarar vi nog inte av FBK borta!!!
Kommentera

65selander: Självklart så är både Sevc och Bastiansen tillbaka ikväll :-(
Kommentera

Det är nu 2996 dagar sedan vi senast tog en trepoängare mot Färjestad borta.
Det skulle inte vara fel om den negativa sviten bryts i kväll.
Men chansen att det ska hända är väl inte direkt stor.
Kommentera

Zzz: Enligt Cz har han sett bra ut på träningar så det finns hopp. Sedan var han skall spela? Som jag skrev tidigare borde han ges mer speltid än vad han får i 4:e femman.
Cz borde ha tagit ett snack med honom. Khana du säger att du har inte fått chansen den senaste tiden. Ok, jag placerar dig i första linen med de spelare som du vill ha för att du skall komma igång. Vilka vill du ha och hur mycket skall linen producera i nästa match?
Kommentera

Treklövern1912: Jag ser gärna att man får igång honom, men är han bättre nu än inför förra matchen eller innan petningen? Finns det intentioner på träning som tyder på att formen är på väg? På matchen sist såg det inte ut så.
Visst är Wännström ojämn, men femman med honom, Hansen och Sundström tycker jag varit riktigt bra. Jag kan inte se att Kahnberg med sin spelstil ska kunna göra ett bättre jobb som spets i den femman än vad Wännström gjort.
Kommentera

Zzz: 17 mål är alltid 17 mål mer och några av dessa hade kanske kunnat bidra till en vinst istället för en eller noll poäng. Så att få igång Khana med alla tillåtna medel är av högsta prioritet.
Har skrivit här tidigare att, redan före Jul, att om BIF nu skulle värva så är det en defensiv back man skulle inrikta sig på.
Wännström är en bra spelare och säkert en coming man men han är fortfarande aningen ojämn.
Kommentera

Treklövern1912: Absolut, det man kan fråga sig är varför dessa inte kommit. På din fråga vart vi legat i tabellen om vi gjort 17mål till kan jag bara svara att målproduktionen i år knappast varit Brynäs svaga sida, det är väll ändå defensiven som varit för dålig.

Visst är det viktigt att få igång Kahnberg, men jag såg inget i hans spel igår som gav några intensioner på att han skulle vara bättre än innan petningen. Men jag hoppas verkligen att det lossnar för honom och har mer än gärna fel.
Sen tycker jag att Wännström som blir den som får kliva åt sidan bidrar väldigt mycket med sin intensiva och fysiska spelstil. Jag tror den kommer att saknas bredvid skridskosvaga Sundström och Hansen.

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78:
Undrar om andra lag har en liknande uppsättning av "äkta fans"?
Medlemskort rivs, föreslår bojkott av matcher m.m.

Det blir nog ett avbräck rent ekonomiskt om inte utskänkningstillståndet får behållas.
Men..... ett litet tips, om man nu inte kan tänka sig att se på hockey utan att dricka öl i arenan så häll i så mycket det går innan match, det borde väl räcka en stund ivf.
Kommentera

Zzz: Vi vet vad Khana uträttade förra året, 20 mål mot 3 i år. Tänk om BIF hade gjort 17 mål till i år. Hur hade vi legat till i tabellen?
Därför är det livsviktigt att få igång Khanberg, eftersom vi vet vad han kan i sina bästa stunder, så fort som möjligt.
Kommentera

Jajjen: nope. men jag kan tänka mig att du mår dåligt av att du börjar bli gammal och flint.
Kommentera

GävleLasse: Ditt förslag är bra anpassad för att utnyttja Khana på ett bättre sätt och även mer speltid. Då han nu hamnar i 4:de blir speltiden minimal och omgivningen är inte så skarp heller som i ditt förslag.
Kommentera

Treklövern1912: Förstår inte hetsen om att Kahnberg måste spela. Hans inhopp igår visade bara på det vi sett av honom hela säsongen. Han åker runt på utsidan av motståndarna, han urmanar inte, går inte rakt på mål och går inte in i trafiken framför mål utan puck,
Kahnberg kommer in i zon och trampar runt backen som enbart fokuserar att hålla honom på utsidan och sen kör han fast bakom mål, 9 av 10 gånger när Kahnberg har pucken ser det ut så. Sen att skriva att Kahnberg måste få chansen i en bra femma, han har ju spelat med tvåan och trean i Brynäs poängliga hela säsongen utan att bidra med något speciellt.

Nu har han varit skadad och det ursäktar självklart en del. Men jag tycker Wännström har varit tillräckligt bra för att fortsätta spela.
Kommentera

Treklövern1912: Jag tror Kahnberg gör sig bäst i en konstellation med en spelare som kan ta stryk framför kassen. Kahnberg är som bäst när han får åka runt i offensiv zon. Så mitt förslag landar på Grranström och Somervuori.

Kahnberg åker med puck. Gramis framför kassen och somervuori skottberedd..
Kommentera

Gurra88: Har du hög panna?
Kommentera

Jajjen: Jo absolut.. men czarnecki har tre stycken..

Lauritz, Hansen och Dackell
Kommentera

Gurra88: Nä, Czarneckis loverboy är ju Lauritzen. Det har ju du sagt! Har du ingen koll alls? På nånting?
Kommentera

Storhonken: Det skulle vara bra om Khanberg spelade med någon som kan slå öppnande passningar, typ Dacke eller Lauritzen men jag förstår att man måste titta på vad som händer med de andra lines vid eventuella omplaceringar.
Nu gäller det FBK imorgon och förhoppningvis fortsätter dom med sina dåliga hemmamatcher och svagt försvar som dom har praktiserat fram till mitten av första perioden igår. Inte heller deras första pass har fungerat senaste tden. Men det är svårt att tro på att deras downperiod skall förlängas så värst länge om man tittar historien. Men förhoppningsvis gör vi en kanonmatch imorgon.
Kommentera

Jajjen: Nej han borde förstås ha lika många chanser som Czarneckis loverboy, Hansen.
Kommentera

Storhonken: Spelar ingen roll hur han laborerar med bajskorvarna, det blir ändå bara en jävla sörja av allt ändå!
Kommentera

Gurra88: Bara en?
Kommentera

Treklövern1912: Absolut,men varför inte prova Dackell-Granström-Kahnberg?
Tror att den skulle funka bättre faktiskt.
Kommentera

Treklövern1912: Håller med. Vad fan är meningen med att stoppa in Kahnberg i fjärde? Ta och utnyttja situationen istället och ge han en riktig chans i första eller andra. Kahnberg är nog sugen på att visa vad han kan.. Svårt med 6 minuters speltid.

Men man är inte förvånad, vi har en inkompetent i båset.
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig angående Kahnberg-Granström-Rödin. Om man nu tar Khanberg tillbaks så skall han ges ordentligt med speltid för att han skall ha chansen att visa vad han går för, om han nu är helt frisk.
Med bara lite speltid blir det svårt.
Kommentera

sylf: Och med rätt sportchef - Stanley Cup!
Kommentera

« · 1340822 · »