Jajjen: Det absolut viktiaste i det här skedet är att vårat Brynäs åker upp och förvärrar deras situation. Jag vill inte veta av någon bounceback från Timrås sida utan nu slår vi på de som redan ligger...
Samtidigt vill jag uppmana alla Brynäsare här inne att inte skriva en massa strunt i Timrås GB. En infekterad stämning melan fansen är inte något som vi skall lägga kraft på utan bara njuta av tillvaron. Vi kan alla relatera till de problem Timrå går igenom.
Jag vet att det fanns "tallefjantar" som var in här och drygade sig förra säsongen när rollerna var ombytta. Men låt oss visa dem att vi är bättre än dem även på det planet ;)
bradberry: Om de betedde sig så är det tråkigt. De ska vara opartiska och hade kunnat påkalla domarens uppmärksamhet på ett snyggare sätt. Just det här visas dock inte på hockeyligans bilder så jag har inte sett det.
Jompe: Kanske har det "fenomen" som jag flaggade för förut smugit sig på laget. Brynäs spelidé bygger i mångt och mycket på laget och att bita ifrån sig så mycket som möjligt. Att kämpa. Ligger man i tabelltopp och hockeylivet i Gävle ter sig behagligare än på många år så saknar man den desperation som är bästa bränslet för desperathockey.
Nu får vi hoppas att Cz och hans adepter hittar rätt spår igen.
ante08: Angående det "mål" som blev bortdömt i Gävle.
Vinkeln, hypotenusan, Cosinus..Sinus...har du tagit hänsyn till dessa. Kameravinkel som bilderna på mediakuben är tagna från ca 20 meters höjd...snett bakifrån. Tror du att de bilderna är rätt? Enligt dem kan man tycka att pucken är typ 2 decimeter innanför mållinjen...Missar man en sån sak om man kollar på "målet" ur andra vinklar?
rafalski: Jag var precis in och kollade situationen på hockeyligan. Jag kan tycka att det är lite petigt, men ska man hårddra det hela efter regelboken så tror jag beslutet att döma bort målet är riktigt.
Målburet är ur sitt läge då pucken passerar mållinjen, vilket därmed enligt regel 471 punkt 5 innebär att det inte är mål.
Jag antar att det blev utvisning för Färjestad, då det är en solklar interference mitt i slottet strax innan målet.