Brynäs IF

727934 inlägg · 7961 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10

« · 1076420 Till forumet

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10

rafalski: Det skulle nästan vara bra med en torsk så det blev lite fart härinne på HS  ;)

Annars får man väl börja sympatisera med Timrå eller SSK.. där finns det lite att diskutera ;)

Kommentera

Lindström:

Heja Brynäs
Kommentera

Snart dags för nedsläpp utan magpirr, fan börjar man bli mätt;-)
Hoppas vi är på tårna från början för FBK lär komma ut hårt efter nollningen senast mot LHC.
Kommentera

Gubben Lind ska spela enligt swehockey.
Kommentera

RavenLord: Du glömde ett H(i)v71....
Kommentera

Klart som fan vi slår PRO idag,eller vadå har de oljat upp rulatorn till Jönsson, Nordström, Mattsson och Rhodin.
Måste bara vinna det här är laget jag Hatar mer än äckliga lag som Malmö och Djurgården.
Kommentera

Jompe: Nej FBK är på väg nedåt och Brynäs på väg uppåt. FBK har många spelare som man misstänker är så pass mätta på framgångar att de inte vill offra en hörntand för vinst under serielunken. Laget Brynäs kan summeras med ett enda ord. Ambition. Många unga hungriga killar som fått rejält med luft under vingarna. Kanske möts de båda lagen på mitten med ett oavgjort resultat. 2-2?
Kommentera

GävleLasse: Gubbarma i FBK ser klart äldre ut i år. Inte alls samma fart som förr. De lär vakna efter jul som vanligt, och det är klart att med tur och envishet kanske vi kan sno några poäng utan att de märker det. Hoppas kan man förstås.
Kommentera

Jompe: Det finns inte nåt lag i sverige som åker till Karlstad och hämtar poäng. Men det känns lite som att det är dags nu. Gamla synder verkar inte finnas kvar i dagens Brynäs utan man pumpar på i 60 minuter. Så jag är hoppfull faktiskt.
Kommentera

Jompe: Ja grabbarna kommer att underskatta Fbk. (OBS ironi)
Så 3-1 tyvärr idag..
Kommentera

GävleLasse: Dicken är vårt stora sparkapital. Widing lär bara behöva hålla klubban i isen så kommer smörpassen.

Jag tror vi torskar idag, tyvärr, även om FBK preseterat dåligt senaste tiden.
Kommentera

Jag är verkligen hoppfull på konstellationen med Dixon och Widing. Widing har en transatlantisk spelstil som borde passa Dixon perfekt. Tänk om det lossnar där med. Huka er hockeysverige...

Kommentera

Skrev i fel tråd:)
Kommentera

MarcusElving: Vi har nästan för många bra centrar just nu :)

Jag hade faktiskt viljat se Granis mellan Dackell och Widing. Som jag skrev igår så borde vi ha någon som rusar på mål när Widing skjuter ... för det gör han ... hela tiden. Fast Dixon är ju inte heller orädd. Nej det är angenäma problem för Cz.

Inte ofta man känner poängvittring inför en match i Karlstad, men det hade väl varit för bra för att vara sant, eller?
Kommentera

MarcusElving: Jag håller med där. Jag tror att Lind skulle passa ypperligt tillsammans med Molin och Alcén.
Kommentera

Man ska aldrig vara glad åt skador, men ärligt talat så tror jag att Dixon istället för Lind i förstafemman kan bli riktigt bra. Plus att man då slipper flytta på Sundström som verkligen kommit igång och fått fart på den femman.
Kommentera

65selander:

Verkar inte vara ngn större fara med Lind.
Kommentera

Bissett19: ÄÄ strunt samma lika bra att öppna upp denna matchtråd också så det blir lite spekulationer. tror faktiskt att Brynäs kan ta Färjestad i löfbergs som man inte gjort sen 2002. Men då ska Markström stå med honom är allt möjligt.

Själv hoppas jag att jag får plats på bussen som går från gävle till löfbergs. Hoppas att nån avbokar hehe.
Kommentera

65selander:

Har du aldrig hört begreppet Vi tar en match i taget?
Saik hemma imorrn......:)
Kommentera

Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10

Haussar redan nu denna match. FBK får en artistare på lördag som många känner till. Har gjort ett antal poäng de senaste matcherna i Alpligan men på lördag är det slut ;-)

Kommentera

« · 1076420