Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10

« · 1075035 Till forumet

Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10

Haussar redan nu denna match. FBK får en artistare på lördag som många känner till. Har gjort ett antal poäng de senaste matcherna i Alpligan men på lördag är det slut ;-)

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Lördag 18/10
65selander:

Har du aldrig hört begreppet Vi tar en match i taget?
Saik hemma imorrn......:)
Kommentera

Bissett19: ÄÄ strunt samma lika bra att öppna upp denna matchtråd också så det blir lite spekulationer. tror faktiskt att Brynäs kan ta Färjestad i löfbergs som man inte gjort sen 2002. Men då ska Markström stå med honom är allt möjligt.

Själv hoppas jag att jag får plats på bussen som går från gävle till löfbergs. Hoppas att nån avbokar hehe.
Kommentera

65selander:

Verkar inte vara ngn större fara med Lind.
Kommentera

Man ska aldrig vara glad åt skador, men ärligt talat så tror jag att Dixon istället för Lind i förstafemman kan bli riktigt bra. Plus att man då slipper flytta på Sundström som verkligen kommit igång och fått fart på den femman.
Kommentera

MarcusElving: Jag håller med där. Jag tror att Lind skulle passa ypperligt tillsammans med Molin och Alcén.
Kommentera

MarcusElving: Vi har nästan för många bra centrar just nu :)

Jag hade faktiskt viljat se Granis mellan Dackell och Widing. Som jag skrev igår så borde vi ha någon som rusar på mål när Widing skjuter ... för det gör han ... hela tiden. Fast Dixon är ju inte heller orädd. Nej det är angenäma problem för Cz.

Inte ofta man känner poängvittring inför en match i Karlstad, men det hade väl varit för bra för att vara sant, eller?
Kommentera

Skrev i fel tråd:)
Kommentera

Jag är verkligen hoppfull på konstellationen med Dixon och Widing. Widing har en transatlantisk spelstil som borde passa Dixon perfekt. Tänk om det lossnar där med. Huka er hockeysverige...

Kommentera

GävleLasse: Dicken är vårt stora sparkapital. Widing lär bara behöva hålla klubban i isen så kommer smörpassen.

Jag tror vi torskar idag, tyvärr, även om FBK preseterat dåligt senaste tiden.
Kommentera

Jompe: Ja grabbarna kommer att underskatta Fbk. (OBS ironi)
Så 3-1 tyvärr idag..
Kommentera

Jompe: Det finns inte nåt lag i sverige som åker till Karlstad och hämtar poäng. Men det känns lite som att det är dags nu. Gamla synder verkar inte finnas kvar i dagens Brynäs utan man pumpar på i 60 minuter. Så jag är hoppfull faktiskt.
Kommentera

GävleLasse: Gubbarma i FBK ser klart äldre ut i år. Inte alls samma fart som förr. De lär vakna efter jul som vanligt, och det är klart att med tur och envishet kanske vi kan sno några poäng utan att de märker det. Hoppas kan man förstås.
Kommentera

Jompe: Nej FBK är på väg nedåt och Brynäs på väg uppåt. FBK har många spelare som man misstänker är så pass mätta på framgångar att de inte vill offra en hörntand för vinst under serielunken. Laget Brynäs kan summeras med ett enda ord. Ambition. Många unga hungriga killar som fått rejält med luft under vingarna. Kanske möts de båda lagen på mitten med ett oavgjort resultat. 2-2?
Kommentera

Klart som fan vi slår PRO idag,eller vadå har de oljat upp rulatorn till Jönsson, Nordström, Mattsson och Rhodin.
Måste bara vinna det här är laget jag Hatar mer än äckliga lag som Malmö och Djurgården.
Kommentera

RavenLord: Du glömde ett H(i)v71....
Kommentera

Gubben Lind ska spela enligt swehockey.
Kommentera

Snart dags för nedsläpp utan magpirr, fan börjar man bli mätt;-)
Hoppas vi är på tårna från början för FBK lär komma ut hårt efter nollningen senast mot LHC.
Kommentera

Lindström:

Heja Brynäs
Kommentera

rafalski: Det skulle nästan vara bra med en torsk så det blev lite fart härinne på HS  ;)

Annars får man väl börja sympatisera med Timrå eller SSK.. där finns det lite att diskutera ;)

Kommentera

Brynäs har börjat piggt, kul att se Dixon och Jonsson tillbaka på isen..
Kommentera

GävleLasse: Sekretariatet i maffiaklubben fixade att döma bort målet.
Kommentera

GävleLasse: Jävla gnällgäng, t om sekritariatet viftade med headset när vi satte första målet.
Kommentera

Gusten: Och där fick Hansen en utvisning för att ha lånat ut ansiktet som slagpåse
Kommentera

Gusten: Skönt att se att vi luftar lite bänknötare i PP. Lasse Jonsson har jag inte sett än, han verkar vila ikväll, men det är klart, ikväll börjar dansbandskampen som han nog inte ville missa.
Kommentera

rafalski: Skönt? Det är det som sänkte oss i den här matchen. 5-3 spel och chansen att ta tag i matchen och då är det ANdersen som ska vara puckförare OCH avslutare.

Cz och sekretariatet förlorar denna matchen åt oss.
Kommentera

moreten: Och så får FBK ledningen istället, såg inte helt otagbart ut men va fan det är skönt att se FBK slita som galärslavar för att vinna.
Kommentera

Jag skulle vilja se om buren var bortflyttad när Alcen var inne i buren.. Det bortdömda målet känndes inte som att Alcen störde målvakten, ditknuffad av FBK back.. Eller vad säger ni?
Kommentera

tycker ändå att vi biter ifrån riktigt bra. Hoppas att vi kan sno nån poäng. hatar hedersamma förluster....
Kommentera

jag säger: där ser man hur det jämnar ut sig. Var det inte en tveksam situation för några omgångar sedan vid Brynäsmålet. Har för mig att det då på sina håll klagades på att det var en måldomare från Gävle som underkände DEN gången.. 1-1 i tveksamheter alltså
Kommentera

gavlegirl: Självklart var det mål men nu är det kvitterat och betalt för det mål som LHC fick bortdömt mot oss.
Kommentera

gavlegirl: vi får väl lita på videodomarn i det här fallet, precis som vi gjorde i matchen mot LHC hemma...:-)
Kommentera

gavlegirl: Claesson (domarn) signalerar för mål först, det är ju lite skumt va ?

Men men, dem marginalerna har vi haft med oss innan, inget att grubbla över.

Brynäs är det bättre laget i 15 minuter, med lite vassare skytte hade vi kunnat ha en 2målsledning, istället får Goren på en pärla som går stolpe in.

Tycker dock det ser lovande ut. Sen undrar man ju hur fan Kåberg kan få med sig Hansen ut på en 2a när han slår han i ansiktet helt oprovocerat ?
Kommentera

Davey_22: För att inte tala om vad dom gör vid avblåsningen, på Dacke och Lind..
Kommentera

Jag tror inte det var videodomaren på läktaren som föreslog bortdömt mål utan sekretariatet... Min fråga är: Var målet ur position? Hade Andersen stört så hade domsslutet varit spelare i målgården, men nu var domsslutet, målet ur position?
Kommentera

Lindström: ja, precis. Det är liksom som att "jaja, det är ju avblåst, låt Kåberg veva lite ", domarn borde fan stävja det.

Jag har inget emot slagsmål, men Kåberg åker ju bara och gruffar efter avblåsning och slänger inga handskar ens, ta ut han på en två och säg till raggarjävlen att växa upp.
Kommentera

Tommy:

En bra period av BIF,vi skulle ha haft en ledning.Det bortdömda målet är väl inget att säga om,då målburen har lyfts ur sitt läge när Alcén brakar in buren.
Men det anmärkningsvärda är sekretariatet som flaxar hejvilt med headsetet till Claesson för att göra honom uppmärksammad.

Ska inte Hansén ha en straff när han blir nedriven fri med målvakten?då domaren "bara" tar en tvåa.

Canal plus webbteve suger förövrigt.......
Kommentera

Lindström: Så kommer eftermiddan se ut, cykloper på läktaren, blinda videodomare och ett konstant gnäll från koppartaket. + för domare Claesson som pallat med trycket så här långt.
Kommentera

Brynäs lagkapeten Andreas Dackell är nöjd i paus, trots underläge med 1-0. Så här säger han till PPV:
- Vi gör en bra period. Om vi fortsätter så här i andra så ramlar det in en puck förr eller senare.
Om det bortdömda målet säger han:
- Det är inte så mycket att göra nu när han dömt bort det, men det är konstigt att först döma mål och sen ta bort det.
Kommentera

Inte konstigt att vi inte kan ha vunnit på 12 försök. När dom har 5+3 på plan. Sen en video dommare som luktar sprit..

Låt Kåberg få leka lite med granis elelr Widde så blir det bra..
Kommentera

gavlegirl: Jag tyckte definitivt inte att målet var ur position, målet lättade lite för att sedan ramla ner i samma position, men spela roll, nu har Markström släppt in sitt mål så det sämsta som kan hända är att vi torskar med 1-0.
Kommentera

Mycket orättvis med 1-0 efter en period, men spelmässigt ser det inte så tokigt ut.

Czarnecki måste sluta ge Molin speltid i powerplay. Det är ju livsfarligt. Hans naiva dragningar gav FBK två 2mot1 när Brynäs spelade pp...
Kommentera

Bissett19: Kollar du på Flashversionen eller Windows mediaversionen?
Brukar vara stora problem med Flash.
Kommentera

Tommy: Elelr menar du kanske att produktionen suger?
Kommentera

Är Hermansson skadad?
Kommentera

gavlegirl:

BIF glömde stämpla in till andra perioden.Vilken jävla hönsgård.

3-0
Kommentera

kanske dags att träna försvarsspel?! :D:D

Just nu är det hönsgård i defensiv zon.
Kommentera

Snacka om uppförsbacke nu, ligger under med 3-0 och zebrorna på Färjestads sida.. Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

« · 1075035