HappyX3: "Huge, den eviga tvåan?"
Menar du fotbollslaget eller undertecknad? ;-)
Som du säger: "vi" har snubblat på mållinjen 2 år i rad nu, så det var kanske vår tur att ha lite flyt den här gången.
Har ingen större koll på motståndet men Syrianska Örebro låter iaf som en tuff nöt att knäcka.
Kan tänka mig att dom är lite av farmarklubb till allsvenska Örebro, ungefär som GIF Sundsvall som har ett gäng gnagare i truppen.
Stecklarn: "Huge:
Idag grusar Avesta AIK..IK Huges chanser..på konstgräset..(fotboll)"
Lite sent påkommet kanske, men trots torsk mot Avesta så räckte det ändå för att behålla kvalplatsen, eftersom Hille förlorade mot Edsbyn.
Dags mao för kvalspel till div2 på lördag mot Syrianska Örebro, plats Kastvallen.
Du kommer väl? ;-)
Redigerad kommentar
mk: "Vad är det du inte fattar?"
Att så många på fullt allvar tror att CZ skulle ha sagt att han inte tror på det lag han tränar och att dom inte kan vinna.
Och att så många sväljer medias vinklingar med hull och hår.
"Hade han inte tyckt som han sade, så hade han väl troligen inte
godkänt texten som skrevs i FBK-bladet?"
Kan inte uttala mig eftersom jag inte sett vad som stod i det där bladet?
Du kanske kan länka eller nåt?
I sak förutsätter det iaf att CZ haft vetskap om eller haft möjlighet att påverka det som kommer att skrivas i deras blad.
Vet vi att han haft dessa möjligheter?
"Men eftersom du tycker att Anders Berg ska byta till HV?
pga. hur dom spelar"
Inte alls.
Jag tipsade bara om ett nytt jättebra lag som heter HV, som vinner jättemånga matcher och som han kan hålla på.
Allt beroende på att han själv valde att säga upp sitt medlemskap i Brynäs och t.o.m riva medlemskortet (om jag inte missminner mig) därför att Brynäs spelade så dåligt.
"Du verkar ju uppenbarligen bry dig mer om FBKs tränare och deras
sätt att spela/chanser, än Brynäs."
Bara för att jag kan diskutera andra saker än strikt brynäsrelaterade menar du?
Man kan faktiskt bry sig om sitt eget lag och samtidigt intressera sig för andra, trot eller ej.
Fast med risk för att det blir ännu mer FBK-snack så tar jag ändå chansen och citerar vad Loob säger om Johan Larsson i Henrik Sjöbergs blogg:
"Det var en gotlänning som förstörde lördagskvällen för Loob och co. Brynäslöftet Johan Larsson.
En spelare som Loob tokhyllar.
– Han är riktigt, riktigt bra. Rejäl och gör det fantastiskt bra, säger Loob.
• Han gör väldigt få misstag på isen den killen. En Klok spelare.
– Ja, det är sånt som skapar stora spelare. Dom som är 18 år och åker omkring och gör misstag kommer inte bli de riktigt stora spelarna. Det är som Zäta, Bäckis, Foppa och Näslund. Samma skrot och korn. Det händer något när såna spelare är på isen. När Larsson kommer vara som bäst finns han inte i Sverige tyvärr och det är problemet lite också, för vi kanske inte hinner få fram en ny Larsson innan har försvinner och då blir det ett litet hack. Det är ett problem generallt, säger Loob.
• Ja, han har ju redan skrivit NHL-kontrakt så han försvinner väl nästa säsong.
– Ja, men det vet du att han gör. Så är det ju, säger Loob."
Burken: "Nu sades ju detta EFTER att matchen förlorats"
Ok, jag uppfattade det som att dementin kom i GD innan matchen spelats, men det ändrar ju ändå inget i sak.
En dementi är väl en dementi i det här fallet, oavsett om den kommer före eller efter att matchen spelats under förutsättning att han fått en fråga om uttalandet och känt sig manad att förklara vad han menat.
Och jag förstår isf inte Rodrigues antydning om att CZ inte skulle ha öppnat käften och dementerat ifall FBK hade vunnit?
Beror väl isf på om han fått en fråga om uttalandet eller inte?
Nu kände han förmodligen att man tjatat så mkt om saken att ett klarläggande till sist var befogat.
Burken: "Nyss var det något murvlarna hittat på, hur ska vi ha det?"
Vadå "nyss"?
Dom har hela tiden hittat på/vinklat uttalandet till att CZ inte skulle ha trott på sitt lag, vilket han själv dementerar.
Sen är det väl inte så konstigt om våra egna spelare uppfattat uttalandet som att CZ nedvärderar våra egna spelare som sämre än Färjestads, vilket sannolikt är den tändvätska vi talar om.
Mao: spelarna tar det personligt sas, den bästa tändvätskan i världen enligt min mening.
CZ har uttalat sig obetänksamt och klumpigt men utan nån avsikt att dissa Brynäs, som jag ser det.
Murvlarna har sett sin chans till rubriker och den okritiska läsarkåren sväljer betet med hull och hår.
Efter oändligt tjat från media om saken tvingas CZ till sist klarlägga hur det ligger till (även om vilken normalbegåvad person som helst redan från början begripit hur det legat till...) för de som ev inte fattat vad CZ menat.
Media kan fortsätta med sina djuplodande analyser, typ: "Det har spelats 4 matcher och FBK har börjat knackigt. När kommer CZ att få sparken?"
70 Rodrigues: "Tror du han överhuvudtaget hade öppnat käften och över huvudtaget nämnt hans otroligt korkade uttalande om FBK vunnit i lördags??"
Men han har ju redan öppnat käften i GD och förklarat vad han menat, i länken du själv lagt in?
Så varför skulle han då upprepa sig och tjata om saken ytterligare en gång ifall FBK hade vunnit matchen, om han nu inte fått frågan ytterligare en gång av nån tjatande murvel som inte begriper nåt?
Burken: Men skärp dig nu och försök hålla isär saker och ting.
Andemeningen i uttalandet har inte varit att dissa Brynäs på nåt sätt, vilket både spelarna och TJ säkerligen vet innerst inne.
Annars är dom korkade, enligt min mening.
Och det är inte DÄR en ev tändvätska ligger.
Tändvätskan handlar isf mer om delen i uttalandet där CZ säger att han nu för första gången kommit till en klubb som har chansen att vinna guld, vilket i sak faktiskt stämmer om man jämför chanserna i Brynäs.
Ett sånt uttalande är jag säker på att spelarna reagerade betydligt hårdare på, eftersom det med lite konspirationssinne faktiskt kan tolkas som att Brynäs spelare är sämre än Färjestads.
Nåt våra spelare sannolikt inte håller med om....
Burken: Saxat ur länken:
"Hur kändes det att möta Färjestad och Czarnecki?
-Jag har fått den där frågan några gånger nu. Jag känner inget utöver det vanliga, det är inga konstigheter. Vilket lag vi än möter så är det speciellt och målet är att vinna varje match. Däremot känns det väldigt bra att åka ner till Karlstad och vinna rent generellt eftersom det tidigare inte hört till vanligheterna att vi gjort det."
Om TJ verkligen hade uppfattat CZ:s uttalande som ett magsurt försök att kasta skit på Brynäs, tror du då att han svarat så här beskedligt på frågan han fick?
Nä, då hade det nog låtit annorlunda skulle jag tro.