Brynäs IF

725320 inlägg · 7959 ämnen

FBK-BIF

« · 171583 · » Till forumet


FBK-BIF
Dax för en ny tråd för att börja ladda inför matchen imorgon.

Är det någon som ska se matchen på O'Learys i Göteborg?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: Törs man hoppas på en till seger mot FBK?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svedas: Ja, hoppas törs man definitivt; frågan är väl hur sannolikt det är att vi vinner. Jag misstänker att det är oavgjort efter tre perioder och att vi får en pinne med oss hem, men jag har haft så otroligt fel flera gånger den här säsongen. Och jag har gärna fel igen! Det är sannerligen inget fel på inställningen i truppen. FBK, däremot, har inte stått att känna igen på senaste tiden, så allt kan hända.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Någon som tänker se matchen ikväll på O'Learys i Göteborg?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: Tydligen inte,själv ska jag se matchen med 2FBK fans hemma,ska bli kul!!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: Det blir ingen rolig kväll för er hoppas jag men trösta er med ölet. Tips 7-1 till FBK
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svanru: Nej, det blir det inte. Det blir sju öl till mig och en till Dig.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Huge: Tror du grabbarna torskar om jag visar mig på OLearys ikväll?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Jag trodde vi var överens om det här, Tony. Inga besök på Gavlerinken, O'Learys eller andra ställen där man kan se matchen. Det blir Sportradio och Text-TV för Din del om vi ska ha en chans ikväll. :-)
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: Tyvärr så kan jag inte, kärringen ska på julbord i kväll och någon måste ju passa kottarna, så grabbarna vinner med 2-3 ikväll! Men det hade onekligen varit kul att glida dit och hålla Huge, Westerlind och claesw sällskap för jag är ju i grund och botten en jävligt positiv och trevlig kille!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
3-1 till brynäs idag efter två mål av roger kyrö..
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: YES--victory is ours! Ha det bra med kottarna ikväll. 2-3 låter inte alls osannolikt. FBK kommer att trycka på allt vad de orkar ikväll vilket kommer att ge massor av utrymme för kontringar. Typiskt Molin- och Angerläge, med andra ord.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: Vi hade behövt Rehnberg i kväll, han älskar ju att möta sitt gamla lag o så älskar han ju att visa sin kärlek mot trävirket!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Dryga timmen till nedsläpp och man vankar som en osalig ande härhemma. Var tvungen att avbryta ett julbord på Tyrol för att hinna hem och se matchen, hoppas man prioritera rätt för en gång skull.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Ja, Rehnberg kommer verkligen att saknas. Men jag är (i vanlig ordning) hoppfull. Allt tryck ligger på FBK, ett topplag som på hemmaplan möter lagets som ligger sist i serien. Ett utmärkt läge för oss, med andra ord. Tänk om Aspen lyckas hålla tätt och vi kan kontraslå. Nu tror jag att Brynäs inte kommer att ligga och lura på kontringar utan istället kommer att försöka ta kontroll över matchen och föra spelet. Ska bli väldigt intressant att se hur det går.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: Molin och Luovi borta enligt Swehockeys laguppställning. Magsjuka? Det blir nog väldigt tufft idag.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe, gordo, 70, Igor, cusken....ja hela skiten!

Sticker till Götgatsbacken nu men tror det blir svårt ikväll.
(Är det verkligen JAG som talar?) :-))
Såg FBK i söndags mot Luleå och dom såg starka ut.
Mitt tips därför: FBK-Brynäs 3-3.
Vi hörs...
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Huge: Molin är magsjuk. Nylander ersätter men han är tyvärr halvskadad. Färjestad ordinarie. Brynäs har 6 st borta. Djoos, Luovi, Molin, Soling, Wågström och Rehnberg. Det blir tufft men vi ska väl spela om det.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Tja!
Jag är lite "rädd" så här inför matchen , Asplund ska stå och hans självförtroende är inte de bästa .
Om "Aspen" släpper in ett mål i inledningen kan både 2-0 och 3-0 ramla in av bara farten .

Men jag är optimist och tror på seger , mitt tips 4-2 till Brynäs .


Någon som kan informera hur Asplund sett ut på uppvärmningen ?

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Tor Karlström: Box play
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Tor Karlström: Tja!!
Jag håller med dig. Jag tror också på Brynäs.

BIF=Bäst

LINUS
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Tor Karlström: Bra räddning av Asplund
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Tja!!
Det kan bli väldig tuft. Men jag tror på
Brynäs.

Mitt tips: 2-4

LINUS
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Tor Karlström: 2 st stolpskott. 5 mot 5 nu
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs10: Bra läge av Berqkvist.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs10: Icing av FBK. Bra start av Brynäs.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs10: icing av Brynäs. Tid 11:22
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs10: Det är rätt Linus!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs10: Bra räddning av Asplund på backskott
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: HV-LHC 3-0 Bra.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Makkan: Ännu en bra plock av Asplund. Han har startat bra.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Bra läge av Bergqvist och bra styrning av Nylander.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Makkan: Spelar dom bra eller?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Dom står upp bra och har väl haft nästan lika många chanser som FBK:
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Power Play
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Tid 15:56
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Bra Powerplay Janne sköt över mycket nära
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: 2 min kvar
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Ruggit nära Petre friläge 1 min kvar.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Perioden slut.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Mycket bra period av Brynäs. Står upp bra och jobbar över hela banan 9-5 i skott.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Makkan: 9-5 i skott till Brynäs.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Ser bra ut, men både Berka och P3 måste göra mål på dom klockrena chanser dom haft!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Bäst i Brynäs. Asplund, Sjödda, Miettinen, Bergqvist, och Anger.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Det verkar som om strategin idag inte är att försöka leda spelet utan snarare att kontraslå. Förmodligen klokt, inteminst med tanke på att flera viktiga spelare är skadade. Låter också som om beslutet att låta Aspen stå var rätt; undrar hur många skott han motade i första.

Hoppas det här håller enbit in i andra, då kommer FBK att börja stressa och därmed öppna sig bakåt.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Jompe: 5 Skott
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Bra tät defensiv i första med vassa kontringar. Nyllet har aldrig varit bättre ! Asplund får nog kyla plocken i ishink, ruskiga plockningar. Det är bara att tuta på i andra perioden.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Otroligt bra period av BIF nu i första.Exakt så som man ska spela på bortaplan.Med lite tur hade det kunnat vara ledning nu.Såna chanser måste sättas.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Nu startar period 2.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Sylf: När mål för FBK. Nästa chans mycket bra plock av Aspen.
Kommentera

« · 171583 · »