Brynäs IF

725438 inlägg · 7959 ämnen

FBK-BIF

« · 172625 Till forumet


Sv: FBK-BIF
Miettinen tar en IDIOT utv i mittzon!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Makkan:

Helvete!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
time out Brynäs
Kommentera

Sv: FBK-BIF
2 min kvar
Kommentera

Sv: FBK-BIF
1 min kvar
Kommentera

Sv: FBK-BIF
15 sek kvar
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs fulltaligt!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
straffar
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Straffar avgör!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Makkan: Vilken turbodator du verkar ha!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Straffskytt nr 1 kyrö miss
Kommentera

Sv: FBK-BIF
kösa miss
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Katastrofstraffar från båda lagen!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
sjödin miss
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Fan jävla norrbagge
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FAN i helvete! Hem och träna straffar!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Brynäs gör en heroisk insats men har inte kylan i straffavgörandet! Nu slår vi SSK på torsdag!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: ...vi får se detta som en bonuspoäng trots allt (även om det tar emot lite just nu). Det viktigaste är att vi plockar poäng i alla matcher, och snart möter vi ju "stars and scars" igen och då är ju som bekant tre poäng givna (tänk om vi finge möta dessa pajaser lite oftare - då vore vi nog rent utav ett topplag).
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Det var nära att "den vandrande bajskorvens" gnäll resulterade.Först gnäller han i paus sen filmar han till sig en utv som ger mål.All heder åt BIF ikväll som hade varit värda extrapinnen.Dags att NÅN i laget lär sig att slå en straff.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Vi måste vara nöjda, mycket nöjda. Den sista poängen hade varit värdefull, men otroligt starkt ändå att stå upp efter ett mål i baken i mitten av sista. Jag trodde Kösa var fena på staffar--lade han någon?

Klart vi slår SSK på torsdag, men de får absolut inte underskattas.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Vill bara säga att Asplund gjorde en kanon match.. eller rättare sagt båda målvakterna gjorde en kanon match. Men Apen var inget löv idag.. Vilka härliga plock han tog.... På torsdag blir det 3 poäng.. MÅSTE det bli....
Kommentera

Sv: FBK-BIF
70 Rodrigues: Stark insats av Brynäs, synd att dom aldrig kan ta bonuspoängen. Sitter hela tredje perioden och retar upp mig på Jönssons uttalande i pausen. Vilken jävla diva, karln skulle börja spela rinkbandy istället ! Förut respekterade jag Jönsson men nu tycker jag bara han är en patetisk nolla.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
laila: Jag håller med dig... Brynäs spelade inte så bra i 3:e men tände till efter FBK,s ledningsmål och fick ett välförtjänt kvitterings mål... Vi ska vara nöjda med poäng borta i Karlstad och alla vi brynäsare måste TACKA VÅRAN ASPLUND för en lysande insats i målet!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
BrynasDanne: TACK FÖR POÄNGEN JOHAN, OCH VÄLKOMMEN TILLBAKA!!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
BrynasDanne: Suverän inats av Aspen, bör få fortsatt förtroende mot SSK. Fan jag ser fortfarande rött när jag tänker på Jönsson:-)
Kommentera

Sv: FBK-BIF
spookyMulder: JA, så ska det låta...
Kommentera

Sv: FBK-BIF
rafalski: Klart han måste stå på torsdag.. Så bra som han var idag ha han väl inte varit på läääääääänge...
Kommentera

Sv: FBK-BIF
rafalski: Instämmer i varenda ord. Innan matchen var det väl inte många som trodde på poäng men så här efteråt är man besviken när det inte blev fler. Nu tar vi SSK så blir det en riktig God Jul trots allt för oss Brynäsare. Hoppas det blir mycket Brynäsfans i Gävle på Torsdag som hejar fram Brynäs till 3 poäng.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
BrynasDanne: Kom på att jag glömde tacka Brynäs klacken som var i Karlstad. Dom var inte många men nog hörde man dom alltid.. Härligt....
Kommentera

Sv: FBK-BIF
rafalski: ...får hålla med om att "artisten" Jönsson blivit osedvanligt gnällig och arrogant. Jag tror att han kanske skulle må bra av lite one-on-one med Fredrik Modin eller Niclas Wallin : )
Kommentera

Sv: FBK-BIF
laila: JA du Laila. Det är bara att berömma de gävlebor som man kände igen från Gavlerinken som åkte ner. Man såg de i bild ganska ofta och det tycker jag är väldigt kul och lockar flera att åka med på bortamatcherna och stödja spelarna... Det kan ju inte bli sämre om man säger så.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
laila: Ruskigt läge att möta SSK, de verkar vara på väg upp ur en svacka och har ett svårforcerat försvar. Påminner i mycket om det spel Brynäs visar upp på bortais. Hmm, fan jag kan inte glömma
(Jöns)sons uppträdande, måtte han få en bentackling i julklapp.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
rafalski: Vi får ta igen för gammal ost på torsdag. Helt klart. Och vad Jönsen i FBK säger bryr inte mig ett skvatt.. Vill han leka allan så låt han. Han är snart pasé iallafall... Han kan sitta på bänken sen o undra vad han gjort för fel....
Kommentera

Sv: FBK-BIF
En av de sämsta matcher jag sett på länge
Enda glädjande och de viktigaste va att BIF tog 1poäng
Asplund bäst på plan
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Såg 2:a och 3:e perioden på C+. FBK slutade spela i tredje efter målet och började backa hem. Ett slutkört Brynäs med 6 ordinarie borta kunde då börja vinna puckarna i anfallszon och kvittera. Vilket j-a skitlag FBK är, helt utan hjärta. 4 kedjor späckade med landslagsspelare också backar man hem inför fullsatt hall.
FBK spelar med riktigt mycket interference och hakningar så Jönsson ska bara hålla käften!
Bra kämpatag och gediget jobb av Brynäs trots att man blev riktigt sega mot slutet. Jättekul att se en stabil Asplund som knappt släpper en enda retur. Bergquist nära att göra mål flera gånger men får inte riktigt till det. Adam Andersson lugn och säker. Anger pålitlig måltjuv.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Igor: Kan bara hålla med om FBK
Kommentera

Sv: FBK-BIF
RavenLord: Instämmer.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Sylf: Kan nån berätta för mig vad Jönsson uttalande gällde ?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
prosten: Han ville ringa sin brottarpolare Eddy Bengtsson för han tyckte att Brynäs spelade ryggsäckshockey. Jävla skit nu börjar jag tänka på karln igen.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
laila: Ettusenett, ettusentvå, ettusentre, ja nu börjar det släppa. Har lite svårt för rött just nu (tomten är varnad).
Kommentera

Sv: FBK-BIF
rafalski: Va är de jag hör
En som har nå emot röskorven Jönsson
Han som är så bra och behöver inte ens spela sig in i tre kronor han är ju given där ändå..de är bara tacka nej och sen gå före i kön när VM och OS ska avgöras....en sån fjolla som han som vek ner sig totalt i NHL och kom hem med svansen mellan benen,men de är klart de är lätt att säga att de va för familjens skull när man ej klarara av det
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Hemkommen från O´Learys med klara symptom på passiv rökförgiftning (host, host) är man ändå rätt nöjd med 1 pinne idag.
Kunde med lite tur varit 2 då vi fick spelade 4 mot 3 i två minuter under sudden. Aspen mkt bra, FBK:s andra en otagbar styrning.
Kan förstå Jönssons frustration då vi genomför en mkt bra match taktiskt sett. Klokt att backa hem och täppa till i mittzon när vi för tillfället har så många skador. Vet inte vad som hände med Molin, kanske han kunde ha spelat, men isf bättre att spara honom till torsdagens viktiga match.
Nåja, vi tog trots allt in 1 pinne på Malmö, MoDo, LHC och Luleå,
alltid ngt, som Fan sa när han såg Åmål.....
Maxladdning på torsdag och 3 pinnar, sen kan man börja studera Brynäs souvenirkatalog för att hitta ngt lämpligt objekt att önska sig till jul. Soling är tydligen årets mannekäng, kanske en överraskande tidig comeback kunde vara ngt för tomten att överraska oss med i år.... :-))
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Nio poäng upp till parkeringsplats (tiondeplats) när omstarten inleddes efter 17 rundor. Nu efter 28 omgångar är det sju poäng upp till tiondeplatsen. Vid omgång 72 är vi uppe på parkeringsplats. Här går det undan.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Beezer66:
Underbart, trots många gubbar borta, vågar killarna hålla i pucken i många moment på isen! Powerplay var stundtals riktigt bra faktiskt, vi skulle ju ha avgjort i sudden, just i P.P
Kommentera

Sv: FBK-BIF
claesw: Orkar inte läsa bakåt ännu men jag bifogar länken till FBK's referat om matchen och vad jag kan läsa och förstå så har Brynäs pela bra igår och Aspen spealt bra.

Hade tyvärr inte fördelen att följa matchen igår eftersom jag v ar på en sju j-a bjudmiddag från våran antivirusleverantör.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
65 Selander: Så då kommer inte du vara sjuk det närmaste halvåret.

Det var länge sedan man läste något om hur suveräna Lindköping och SSK är på att värva stjärnor till laget.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
claesw: :-( För dom förlorade 2poängen ;-) för den vunna poängen.Sammanfattningsvis jag blev imponerad av Aspen igår,han darrade aldrig till vilket var en oväntad överraskning.Han var Bäst i BIF med Tommy Sjödin,isens Kung igen vilken KANON han avfyrade,Walliheinheimo eller vad fan han heter hade inte en chans han hann inte ens reagera.Anger var lite osynlig men blixtrade till när det som bäst behövdes ;-) Janne Larsson nja han har nog gjort sitt bästa men överlag var det en mycket bra insats av BIF igår,javisst dominerade FBK en stund men BIF kom oväntad starkt tillbaka när FBK gjorde 2-1 å andra sidan drog väl FBK hemåt o skulle försvara sin ledning.Kexchokladen(Jönsson) jag har aldrig förstått hur han har lyckats ta en landslagsplats för det är en mycket överreklamerad hockeyspelare,jag tycker att han aldrig någonsin ens har varit bra!!Men det är vad jag tycker,det finns det ju säkert delade åsikter om.MEN STJÄRNA PÅ KANTEN ÅT TOMMY SJÖDIN!!!!Aspen borde få chansen igen imorgon!!Imorgon ska vi förbi LINKÖPING till att börja med.(Jag räknar kallt med att linköping förlorar sin match)fortsätter BIF i den här stilen så är i alla fall inte jag längre orolig,ok vi ska inte glömma hur det har varit i höst o att det kan svänga fort i hockeyn men fortsätt i den här stilen så kan vi knipa sista slutspelsplatsen!!Tack för ordet!!!!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
laila, RavenLord m fl:

Det var ett j-la tjat om Jörgen Jönsson - Hur länge tänker ni tröska på med det här tröttsamma gnället? Gå ut och sparka på sandlådan eller säg BLÄ-BLÄ-BLÄH på Lunarstorm om ni så gärna vill hålla den nivån. Visst är det förskräckligt att spelare i andra lag kan vara stygga och säga elaka saker, men jag vet tyvärr inte hur vi ska förhindra såna här chockerande uttalanden i framtiden.

Själv är jag glad: Brynäs fortsätter att övertyga och vi fick en poäng - trots att Ove Molin var sjuk.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
westerlind: JAG KLAGAR INTE LÄNGRE PÅ jÖNSSON UTAN DE FAKTUM ATT MA NINTE FICK KLAGA PÅ HONOM OCH DRESSUTOM VA DE INTE SÅ MYCKET OM ATT HAN ÄR EN GNÄLLIG KÄRRING UTAN ATT HAN ÄR ÖVERSKATTAD OCH TACKAR NET TILL TRE KRONOR OCH TROR HAN ÄR GIVEN DÄR
Kommentera

« · 172625