1150x200-brynasbanner.jpg

FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009

« · 1137740 · » Till forumet

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Nu börjar Rådbjer tappa den här matchen helt och hållet.. Han tar för situationer som han släpper på färjestadare hela tiden..

Han pallar inte för hemmatrycket!
Kommentera

MarcusElving: Bättre att göra som Rönnmark som verkat insett sin totala uselhet, skit fullständigt i att blåsa istället.
Kommentera

Där kom frukten av att FBK har fått spela PP hela perioden. Bra tryck i hela perioden tack vare PP på PP på PP.

Tråkigt att Micke Lind inte är stark nog framför mål..

Vem sätter den om inte de Jävla tegeltaket!

Nu måste vi upp och spela som i första perioden..
Kommentera

Partyjack: Ja, det är för dåligt av Rådbjer.
Synd att dom får ett riktigt skitmål där Lind inte orkar markera Koppartaket, när vi fixat alla PP som Rådbjer bjudit på...
Kommentera

PartyjackFAAAAAAN!Men vì tar dom p Måndag:
Kommentera

Det står 1-1 inför sista perioden i en slutspelsmatch i Karlstad, vi ska vara riktigt nöjda med matchen såhär långt. Starkt att inte släppa in mer än ett mål med tanke på all tid i Boxplay.

Kommer vi upp som i första perioden och Rådbjer kan förbättra sin insats en aning så vinner vi den här matchen, det tror jag.
Kommentera

Damn... FBK spelar ut Brynäs efter noter tills de kommer till avslut. Nu gäller det att kliva upp och våga vinna denna match i sista. Nästa utvisning borde rimligtvis hamna hos FBK och då gäller det. Uggly Jönsson ska enligt uppgift skriva ledaren på www.ugglypeople.com efter denna säsong.
Kommentera

Bissett19: Får vara nöjd med 1-1 inför tredje med tanke på alla PP vi haft emot oss. Nu måste vi upp i banan och få med oss någon utvisning, för i PP är vi stekheta;-)
Det som känns allra bäst är att man slipper se AVGÅ och sylf ösa galla över allt och alla men ett mål för FBK så kommer deras närvaro som ett brev på posten.
Kommentera

Rådbjer är en typisk jävla hemmadomare.
Kommentera

MarcusElving: Det blir svårt det här, Rådbjer har tagit en jävla massa
kraft ifrån oss nu o han är faan inte konsekvent, så jävla dåligt att
den där jävla nollan ska få förstöra, för det är det han gör..Tråkigt o
se sånt skit varenda jävla gång!

Men jag tror Brynäs har lite kraft kvar att kunna förstöra för det
äckliga färjestad! KOM IGEN NU!!!!
Kommentera

Hård: En riktig jävla sopa är vad ha är.
Får vi oxå spela 12 min av 20 möjliga i PP så kanske vi kan leda både i mål i skott..
Kommentera

rafalski: Det måste ha hänt våra båda skitkastande hustomtar nånting allvarligt.
Annars hade dom redan varit här och spytt galla efter kvitteringen....
Kommentera

Tycker inte det är så stor skillnad på denna och Torsdagens match, relativt värdelös domare.
Brynäs gör en grym första period, och backar tillbaka lite för tidigt och lite för mycket.

Tror det blir svårt att vända matchbilden i tredje, men oavsett två riktigt bra krigar-insatser så här långt.
Kommentera

andreasknox: Ja, det blir jobbigt. Fortsätter Rådbjer på den inslagna vägen så har vi ingen chans. Vi måste våga vinna nu, våga gå framåt och köra!
Kommentera

Sådana lägen måste sitta i mål farbror Dackell. Såna missar förlorar man matcher på. Han gör det så ruggigt snyggt och lurar brallan av backen. Typsikt brynäs att inte sätta chanserna..
Kommentera

MarcusElving: Jag förstår inte hur Lauritzen kan få så jävla mycket cred från Nicke Necki, han håller på o dribblar och jävlas när hela femman är och byter och den där utvisningen förtjänar fan att riva kontraktet för!
Kommentera

Rådbjer småLER och ser oförskämt nöjd ut när han visar tecknet för tripping på Lauritzen
Kommentera

MarcusElving: Det har han gjort enda sen han blev utsedd till "Sveriges bästa domare" för några år sedan, han har ett skadligt stort självförtroende och är inte ödmjuk nog för att vara en bra domare längre.
Kommentera

NU MÅSTE HAN VÄL FÖR FAN SNART TA EN HOLDING!?!?!?
Kommentera

GOD NATT! 4-0 i matcher here we come
Kommentera

MarcusElving: Ja vad ska vi med AVGÅ och Sylf att göra.. Finns ju fler som är bra på att vika ner sig.
Kommentera

MarcusElving: Vem gav bort pucken vid sargen? Förödande.
Kommentera

MarcusElving: Så jävla tragiskt sätt att torska på.
Kommentera

Partyjack: Snygg bjudning, samma killar som bjöd på 1à hemma oxå va?
Kommentera

Partyjack: Jag hoppas ju att vi kan vända, men lite realist måste man också vara.

Kolla på Gustavsson, han är en vägg.
Kommentera

MarcusElving: Sant så klart, men på Måndag bör vi ha en bra chans.

Detta är den bästa insats i Karlstad så länge som jag kan minnas ärligt talat. Det finns lite hjärta i det här laget!
Kommentera

Partyjack: 9 Niclas Andersén 20 år 185 cm 93 kg Vänster 10/11
Kommentera

Jajjen: 'Ok my bad, såg att Hietanen var inne framför mål så lastade Sunken.
Kommentera

Partyjack: Säg att vi vinner på Måndag. Sen blir det två raka i Karlstad. Det är mission impossible. Lyckas Brynäs så ska jag äta upp mina strumpor.

Vinner man inte denna, så vettfan hur man ska vinna i Karlstad?
Kommentera

Rådbjer har två raka på Brynäs nu (senast Djurgården, nu FBK).
Han måste vara sååå nöjd.
Kommentera

Partyjack: En kanon match, men varför I HELVETET så kör han inte på dom heta killarna utan går runt runt runt.

Visa lite jävla kuk å matcha dom som VILL nått.

Har Nr.16 å 21 tillfört NÅGOT frammåt idag?? Mår illa av sosse matchningen av vissa.
Kommentera

Klagar man på laget efter denna match har man inte sett Brynäs många gånger de senaste 8-10 åren...

Som Brynäsare kan vi hålla huvudet högt - Punkt
Kommentera

MarcusElving: Du tycker inte att denna match visar att två raka matcher i Karlstad inte behöver betyda game over?
Kommentera

Partyjack: Du, eftersom det första gången du påstår det så ska jag vara j-ligt hygglig och lämna det vid en varning. Men en sak ska du ha klart för dig - JAG VIKER FAAN INTE ner mig!

Är det klart?
Kommentera

Vinner vi på måndag (då det ska vara fullsatt för h-lvete) så ser i alla fall jag fram emot nästa drabbning i LLA
Kommentera

Underbar match från Brynäs sida, faktiskt.
Kommentera

P: Ja inte fan behöver vi skämmas! Tvärtom ganska stolt, däremot kommer jag spy varje gång någon tillskriver förlusten till Gustavsson ... avsluten är patetiska. Dackells backhand hade jag tagit, han lägger den i plocken ... trycket i 6-5 var härligt att skåda (syntes att de tränat på den punkten) men lika där, FÅ UPP PUCKEN förhelvete!

Får vi behålla de vi vill behålla och kan spetsa till offensiven till nästa säsong så ska till och med jag tippa slutspel.
Kommentera

AVGÅ: Så jävla surt att torska på ETT misstag på 60 min. Nu lämnar jag över med varm hand till dig och ditt skitkastande.
Kommentera

Gusten: Grattis till en förlust ni inte behöver skämmars för. Till skillnad från vissa andra.....
Kommentera

Partyjack: Det jag menar är att mycket bättre än såhär kan man inte spela en bortamatch mot FBK. Hur ska vi kunna vinna två matcher i rad i Karlstad och spela ÄNNU bättre än idag? Jag hoppas innerligt att det går..

Backar, forwards, målvakt - FBK är bättre på ALLA positioner, därför ska Brynäs hyllas efter de två första matcherna. Men tyvärr räcker man ju inte till riktigt..

Jag ger aldrig upp, jag ser på saker och ting realistiskt för att slippa bli så jävla besviken.

3500 i Läkerol Arena på Måndag antar jag. Jag är alltid där och stöttar, det önskar man att fler var.
Kommentera

mikenomad: Hade iofs hellre tagit en seger och en förnedring än två hedersamma förluster :)
Kommentera

MarcusElving: Vi behöver väl inte vinna två raka i karlstad? Vi reducerar till 1-2 på måndag sen tar vi EN seger i Karlstad och får till en sjättematch.

Fan det där andades optimism *springer efter termometern*
Kommentera

Hård: Visst, kämpar som faan i 59 minuter och 56 sekunder. Sunken (var det va?) får assist på deras 2-1 mål och kreti och pleti i BIF missat typ 10-talet chanser med öppet mål.

Limpan äger fetast, har gjort två totalt felfria matcher i sitt första slutspel i sin första ES säsong. Jonas Gustafsson är ett kinderägg i jämförelse.

Någon som noterade linjedomarens menande flin till Rådbjer när dom blåst av p g a hans simulerade skada i samband med att BIF var på väg in i anfallszon. Då var han rätt nöjd...
Kommentera

Jag är rörd över Brynäs kämpainsats ikväll! Den här förlusten är en av dom
tyngsta jag upplevt på länge. Fy faan vad surt att vi inte kan få vinna
en så jävla in i helvete tuff o tät match! Jag hade mkt nära till tårar
då FBK gjorde 2-1, fy satan =( Kan man ta den här förlusten på
"rätt sätt" så vinner vi nästa hemma iaf, det är jag säker på!
Men faan vad surt!! =(
Kommentera

Jaa va säger man.. helt grym insats från bif men ett felpass avgör skiten, ä så jävla besviken nu, får inte hända
Kommentera

Färjestad, svensk hockeys mest osympatiska hockeylag, hockeyns Usama bin Ladin, Saddam Hussein och Georg Bush tillsammans, med hela hockeyetablissemanget, publiken, media, domarna och turen i ryggen vinner med 2-1 hemma mot utdömda Brynäs.

Jag tycker värmlandskärringarna såg skärrade ut. På måndag äter vi upp dom jävlarna.

Rådbjer börjar bli ett problem för svensk hockey. Dags att upplysa hockeyförbundet via [email protected]
Kommentera

Gusten: Iofs...vi har ju 1-1 i matcher. Men en kollaps som idag blir inte lätt att skaka av sig....
Kommentera

AVGÅ: "Någon som noterade linjedomarens menande flin till Rådbjer när dom blåst av p g a hans simulerade skada i samband med att BIF var på väg in i anfallszon. Då var han rätt nöjd..."

Din paranoia börjar nå oanade höjder.
Kommentera

« · 1137740 · »