Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Femmorna mot Djurgården

« · 1177132 Till forumet

Sv: Femmorna mot Djurgården
GävleLasse: DIF och Hammarby ner i superettan - därefter DIF ner i hockeyallsvenskan!

Finns gud? Upp till bevis
Kommentera

Skitstöveln: Blir det så kommer jag att sluta slänga knappar och kapsyler i kollekten och köra med guldtior istället *skratt*
Kommentera

Huss: Som sagt säger mer om ridderwall(om det va han som stog) än om Jocke eriksson..

13 skott kommer vi inte vinna många matcher på när det drar ihop sig.
Kommentera

Huge: Hur gammal är du själv?
Kommentera

bradberry:
Gefle ståtar just nu med allsvenskans sämsta forwardsduo någonsin!
Gerndt och Westlin, ingen risk att storklubbarna shoppar loss på dom under sommaruppehållet nästa år...
Kommentera

Rätta mig gärna ifall fel begås i detta: Brynäs skjuter 13 skott på mål + 5 skott i mål! Alltså avlossar de åtminstone 18 skott. Inte räknar man skott som rasslar "sta" som skott på mål!?!? Experterna vet säkert vad som gäller på denna sida! Detta är ju egentligen inte så viktigt, men d ser ju sannerligen bättre ut m 18 än 13..s..
Kommentera

Roxio: Mål räknas till skottstatistiken, dvs Ridderwall räddade åtta av 13.
Kommentera

HF: Härligt att det snart drar igång. Försäsongen är över och av den kan man inte dra så många slutsatser. Skönt med en vinst i alla fall det borde vara bra för självförtroendet i alla fall.
Av tradition vet vi att det inte brukar vara så bra att vara superbra på försäsongen så jag tycker att det känns bra. Inga storförluster utan Brynäs har varit med i alla matcher och har klarat sig bra från skador.

Min känsla är fantastisk positiv inför säsongen trots att backsidan oroar en del, förhoppningen där ar att Jonsson och Hietanen ska göra det ännu bättre än förra säsongen och att Bertilsson ska slå igenom ordentligt.
Målvaktsspelet tror jag blir ok men jag är lite rädd för att Markan inte blir så bra som de flesta tror.
Framåt så kan det inte bli annat än bättre jämfört med förra säsongen. Aero kommer att ersätte Widing med bravur, Kahnberg kommer att tillhöra topp 5 bland Brynäs anfallare och sedan har vi ju en ordentlig förstärkning på centersidan att vänta på, mumma.

Mitt tips är att Brynäs går till slutspel och kniper någon av platserna 6-7
Kommentera

arnio: Och i slutspelet kan vad som helst hända ;) Brynäs var inte helt bort spelad mot Guld-laget.
Kommentera

Gurra88: "Hur gammal är du själv?"

????
Har jag frågat om din ålder efter som du är så nyfiken?
Kan isf upplysa dig om att jag fyller 57 år i höst.
Jag kallade dig för "88:an" av ren bekvämlighet, liksom de flesta med siffror i sitt nick blir kallade för typ "70" (70Rodrigues) osv.

I sak kan du läsa vad CZ anser om skottstatistiken, den du så gärna hänger upp dig på.
Verkar som att han läste mitt inlägg igår innan han uttalade sig för GD...

"Den säger ju inget. Man måste titta på antal kvalificerade målchanser och var avsluten kommer ifrån. Djurgården hade kanske mer puck än oss, men det är ju vi som har de vassaste chanserna, säger Niklas Czarnecki, som hittade mycket positivt med matchen."
Kommentera

Någon som har en sammanställning med spelarnas poäng under försäsongen?
Kommentera

pinklake: Ja, allt står i dagens Gefle Dagblad!
Kommentera

Huge & Gurra 88: Gräv ned stridsyxan nu! DIF-matchen är historia. Brynäs kommer inte att vinna guld den här säsongen, men antagligen inte åka ur heller. Skottstatistik säger en del, men så länge man vinner så... Skjuter man få skott och förlorar så är ju det värre, så klart.

Så jag tycker att vi kan utvärdera när vi mött alla lag efter 10-15 omgångar, då kan vi ju även räkna ut hur många skott laget skjutit i snitt per match! =)
Kommentera

Skitstöveln: måste vara i pappersversionen då...
Kommentera

Huge: haha, ska du verkligen sitta inne på forum, av dina meddelanden kunde jag utlösa en trotsig 17-åring eller nått i den stilen:P..

Stör mig väl bara riktigt mycket på din övertro på laget. Så förbannat bra är vi inte som du kan få det att låta ibland.

Tycker vi har ett spännande lag, men jag tycker inte det känns spännande att försvara sig igenom 55 omgångar.

Jag är helt säker på att Brynäs defensiva spel speglar varför det är halvfullt i läkerolen.
Kommentera

Gurra88: Rättelse: Jag fyller 56 och inte 57. Rätt ska vara rätt.
Det här är i grunden ett hockeyforum för hockeyintresserade.
Där "sitter" det människor i alla möjliga åldrar skulle jag tro.
Tackar för komplimangen om trotsig 17-åring.
Så länge man har en tonårings engagemang och en 56-årings erfarenhet och visdom så bör man skatta sig lycklig.
Begriper inte för övrigt varför en 21-åring isf ska ha ensamrätt på att vara trotsig...

:-)
Kommentera

Huge: Tro mig det va ingen komplimang..:)

Yes, klart du ska sitta kvar, väldigt underhållande med dina märkliga uttalanden:)
Kommentera

13 skott är inte okej, men Brynäs vann matchen och har en vinnande trend inför elitseriestarten. Markström bevisar att han kan briljera fortfarande, ett skönt besked! Kahnberg som målskytt känns kanon också! Eero 1+1 idag, hur många poäng har karln gjort på försäsongen, han har väl knappt varit poänglös en match. underbart!
Kommentera

« · 1177132