Brynäs IF

731219 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1821940 · » Till forumet

Sv: Final
Skrubben: det vara bara jag som kom med en fråga.. å inte speciellt otippat tog dom inte upp de. Men han lär ju ha läst den iaf.
Kommentera

Skrubben: Inte kommer di att svara någonting vettigt int....de kommer att fortsätta mörkläggningen..
Kommentera

Brynäsgubbe: Svårt att säga efter en match men hittills är jag mer imponerad av Frölunda. HV har enligt åtminstone mig haft en betydligt enklare väg till final än vi.

Man kan dessutom vrida och vända på allt. Den backen du talar om, Tömmernäs hade även vunnit HV71:s interna poängliga.

Bäste poängplockare i grundserien var Tedenby på 31 poäng vilket gav en 24de plats i den totala poängligan.

Med det sagt är HV ett brett lag med många som kan producera och en väldigt värdig finalmotståndare.

Frölunda snittade dessutom över 3 mål /match mot oss, vilket inte särskilt dumt? jämför mot LHC i kvarten exempelvis där man pratade om att det fanns mer och bättre offensiv kraft.
Kommentera

Chanzone: Blir ingen förlust, bara vinster :) Vi förlorar inte hemma mot HV....nu kör vi...
Kommentera

Bratwursten : Frölunda var ju inte spetsiga alls. Bara Wellman gjorde ett intryck.

Deras interna poängliga vanns av en back... Säger det mesta.
Kommentera

Skrubben: instämmer. Det är allas våran plikt att sätta dem på plats. Va konstruktiva och gör det riktigt jobbigt för wallin
Kommentera

Trots förlust senast känner jag mig väldigt lugn. Paradoxalt nog så oroar det mig något så fruktansvärt. Nervositeten och ångesten kanske kommer krypandes närmare "nersläpp". Förlust ikväll och det är ju över, eller?
Kommentera

Forsberg 1978: Hemska tanke, då skulle helvetet bryta lös i alla fall hos oss supportrar, media skulle nog ta det med ro att bedömningen var riktig och att domare + dic nämnden tagit ett riktigt beslut :) Nä nu kör vi över HV med vårat spel så det blir ett slut på allt snack rörande huvudtacklingar, det skulle nog bita bäst på våra antagonister.
Kommentera

Skrubben: jag är redo!
Kommentera

LYSTRING ALLIHOPA:
Klockan 12.00 idag kör Viasat hockey en livesändning på deras facebooksida. Där ska Rickard Wallin vara med, en av dom som sitter i SHL:s referensgrupp. Jag föreslår att så många som möjligt bombar in frågor till honom angående den senaste veckans bedömningar av slewfoots och huvudtacklingar.
Kommentera

Bratwursten : HV's forwards är ruggigt vassa och med fin bredd. Och de har antagligen haft ligans bästa defensiv i stort sett hela säsongen, förstås delvis tack vara kanske ligans bästa burväktare... I mitt tycke det bästa laget sett över hela säsongen, men det var Modo 99 också, och det spelade ju ingen roll i och med att Brynäs var bäst i finalserien. Det är nu det gäller, spelar ju faktiskt ingen roll att HV har 150 raka vinster om de inte klarar av att vinna 3 matcher till mot Brynäs. Jag tror att Brynäs har en god chans, man är inne i ett schysst slutspelsflow och favoritskapet ligger på HV. Men det behövs definitivt starka insatser från målvakterna, som Wikegård var inne på senast ska Felix helst ta 1-0-målet och det ledningsmålet präglade ju hela matchen. Målvakterna får bara släppa in omöjliga puckar, och helst inte ens det, för att Brynäs ska ha en chans.
Kommentera

Skulle inte säga HV71 är så spetsiga heller liksom Frölunda , det är laget och alla kedjor som levererar.
Kommentera

Honken: osäker om Hv har skickligare och vassare spelare. Skulle jag kolla på pappret tycker jag Frölunda har ett vassare lag, sen har Hv hittat riktig form och fått ihop laget. Men det år en annan sak. Jag tycker vi stod upp bra för att vara bortaplan häromdagen. Blir vi mer tighta defensivt också så ska vi kunna knipa någon match i Jönköping också. Ikväll vinner vi, så är det bara.
Kommentera

2064: Hoppas att Fälth tar Pudas plats. Pudas har inte varit bra på slutet. Alldeles för klen
Kommentera

Ett scenario:
En brynässpelare åker ut 5 + game samt anmäld och avstängd för huvudtackling ojojojoj då lär det ta hus i helvete!
Kommentera

Förstår Brynäs ledningens tanke att inte håsa upp detta då det kan påverka spelarnas fokus men vete fan, VI är i en finalserie om sm guldet och då tror jag att det behövs påtryckningar genom alla kanaler man kan för att påverka diciplinnämnden. Jag hoppas jag har fel men som dom säger i Krig och Kärlek.
Kommentera

Horace76c: Otroligt skumt. Munkavel som sagt.
Vad kan vi göra? Jo ping och tweeta Sanny överallt
Kommentera

7225: HV är så sjukt mycket skickligare och har vassare spelare än VF. Vi är väldigt lika som lag och spelmässigt, dock har de lite bättre bredd och vi har bättre spets i Jensenligan. Att vinna idag är ett måste, vi får inte ge dem lillfingret ens.
Åker upp och gapar och hejar fram vårat kära lag idag:)
Kommentera

7225:
Mmm, ligger nånting i det du säger.

Förresten, SHL's vita riddare i kampen mot huvudtacklingar kommer inte kommentera incidenten med OL verkar det som.
Skumt...
Kommentera

Horace76c: Hv är vassare framåt med speediga forwards och har snabbare omställningar än Frölunda .
I denna serie kan det gott och väl bli vi som trycker på och HV ställer om.....livsfarligt...Bulan mäste vara smart här..
Kommentera

Horace76c: Jag hade varit positiv om finalen spelades på neutral mark. Men det är en förbannelse över Jönköping och vi måste vinna en där.
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Vet inte om det är så att jag är bara blev så jäkla nöjd att vi slog ut frölunda, men jag tyckte det såg MYCKET bättre ut mot HV än mot FHC.
FHC dominerade ju oss på ett sätt som HV inte är i närheten av.
Är rädd för att jag är försiktigt positiv till den här serien....
Kommentera

drygt 10 timmar kvar nu... otrolig viktig match ikväll, måste studsa tillbaka!

Älska Brynäs
Kommentera

Hörde något liknande och L-G muttrade någpt om att han tyckte att Rautiob bör stå. Kan tänkamig att Fälth går in som 7e back men att Bertil vilar.
Kommentera

mk: Infon jag hittar säger att Fälth spelar. Bertilsson osäkert.
Kommentera

Jan Grismöbel: Hörde jag rätt imorse på sportradion när dom sa att både Fälth och Bertil ska spela ikväll?
Kommentera

7225: Nej det är fan inte värdigt och rättvist efter en hel säsong när det ska avgöras . Som sagt Brynäs mot världen . Desto skönare blir det 14 de guldet . Får hoppas alla spelare får vara med hela vägen . Men är rädd det blir några Brynäsoffer på vägen . Med shl som huvudvittne .
Kommentera

Jan Grismöbel: Helt sjukt egentligen och de fick slafa på olika hotell i JKP och säkert vända kallingarna ut och in....
Kommentera

7225: Ja . Kan inte komma ihåg något lag som haft så dålig förberedelse inför en matchserie . Hela slutspelet har på något sätt gått emot vårat kära Brynäs / läs domare och huvudtacklingar " detta börjar nästan bli en parodi . Inte minst på tystnaden ang huvudtacklingar i media . Desto bättre kommer det kännas näer guld nr 14 är hemma . Brynäs mot Shl domare media och världen .
Klirr i kassan och och en ljus framtid .
Kommentera

Jan Grismöbel:Nog borde det kunna vara 4 dar mellan semi och final kan man tycka..
Kommentera

7225: Vi får hoppas hv inte får det lika lätt som i förra matchen . Ingen optimal förberedelse för final "on the road" . Nu är laget i finalmodus .och ska nu visa hv vem som ska ha guldet . Har tro på laget .
Kommentera

Gameday !

Dags för Brynäs att kliva in i finalserien nu
Kommentera

Saknar tiden då en tackling likt Cristoffer Persson innebar att man skickade in någon i nästa byte som talade om att de va sista gången.....
Kommentera

Zappaholic: skandal..
Kommentera

SnowKing: Ja, finns väl heller inget som tyder på att vi skulle börja spela annorlunda bara för den här tacklingsdebatten.
Mot Frölunda var det VI som hade lite flyt med psykologiska mål i match 6 och 7, igår var det motståndarens tur att ha det där flytet. HV kanske hade lite fler rejäla målchanser men i stort tycker jag det är en jämn match. Vi hade väl ett stolpskott vid 2-3, större var inte marginalerna. Mål där och det hade sett helt annorlunda ut.
Problemet med Tedenby är ju att han är jävligt skicklig och dessutom kvick som fan på rören. Synd att det var Pudas som fick den otacksamma uppgiften att försöka stoppa Tedenby innan målet, hade det varit Bertil eller Zanetti så hade dom sannolikt tagit ett steg framåt istället och gett Tedenby en rejäl bröstvärmare.
Vilket förmodligen hade fått honom att tänka sig för både en och två gånger nästa gång han försöker bryta sig in på samma sätt framför kassen.
Kommentera

7225: Ja då behöver vi ju inte spekulera längre. Justitiemord!!
Kommentera

Zappaholic: Senast 08:00 dagen efter match kommer det upp på SHLs hemsida om spelare anmälts till diciplinnämnde.
Kommentera

Auchinleck: Ja vi är väl jävligt enögda som tycker tacklingen tar i huvudet.

Jag kokar över snart tror jag. Är så jävla trött på att folk kommer undan med huvudtacklingar. Lärking och referensgruppen kan dra åt helvete. Vilka jävla sopor om detta inte blir avstängning.
Kommentera

Zappaholic:
Det är väl så "enkelt" att det bara är Brynäsare som tycker att det är nåt fel på tacklingen/tacklingarna.

#stormenkommer
Kommentera

Vuollerim: Vad jag förstår det som är CP inte anmäld och kan spela imorgon.
Kommentera

Vuollerim: Finns ingen reaktion någonstans utom här i vårt forum och Luleås.

Ingen tidning, ingen som tycker någonting. Har det från något håll satts munkavle på att uttala sig om huvudtacklingar eller vad fan är det fråga om? Sanny skulle ju uttala sig men det har vi ju inte sett än.

Hade detta varit grundserien hade det blivit ca fem matchers avstängning. Nu gäller inte den nivån längre. Nu är det fult tillåtet att jaga head hits...

Fy fan.
Kommentera

Forzzen:
Någon som vet när det lämnas besked om tacklingen behandlas eller ej?
Kommentera

7225: ingen inte ens Sanny kan förklara bort denna, ska väl vara att OL kunde fortsätta spela vilket inte ska ha någon betydelse i bedömningen enl mig. Tycker det är så respektlöst att helt plötsligt börja släppa dessa regelbrott.
Kommentera

atilla: Tja, han kan ju erbjuda tvåan i auktionen biljetterna...
Kommentera

Biljetterna som ligger ute på tradera, vad händer om man skapar ett konto, bjuder över vad som en bjuds och sen skiter i att betala? Då står han ju där utan köpare på fredagen och tvingas antingen åka till arenan och försöka sälja dom där, eller så lägga upp på blocket snabbt och hoppas på att någon köper dem?
Kommentera

KulaShaker: Alla vet ju vad Sanny kommer att skriva ändå, tacklingen tog på axeln först, Lindblom bromsade, var låg och vände kinden till typ..
Kommentera

Huge:
Trots all ilska som dyker upp när man tänker på huvudtacklingarna så är det nog bäst att Brynäs fortsätter spela sitt spel så bra det går...
Antag att nån råkar massera Tedenby lite för hårt mot sargen... DÅ kommer domarna säkert att ta ut för regelbokens alla bedömningsmöjligheter! :-(
Kommentera

Fan sorgligt att såhär mycket fokus hamnar på domarna, tyvärr sker det med all rätt.
Ett lag tvingas utstå tre huvudtacklingar på nyckelspelare och en solklar slewfoot.

Men kritiserar man dessa herrar i svart och vitt så går det som i match1 mot Frölunda. Man får spela med tre spelare resten av matchen.

Jag kan bara hoppas att domarna steppar upp nu och inte dödar glädjen av att det faktiskt är en Sm-final vi spelar.
Kommentera

Huge:
Enligt GD kommer Fälth troligen spela i morgon och Bertil på torsdag.. Båda tränade i svart idag.
Kommentera

Berra o Fälth tränar för fullt!
Mumma!
Kommentera

« · 1821940 · »