1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1823817 · » Till forumet

Sv: Final
mattiask: Jag tycker dock coachningen är dålig, speciellt i sista då HV är ofta bättre än oss och har också jagat ikapp oss våra ledningar i tre matcher nu..även om vi råkat vunnit två i sudden...så vet man ju det, varför matchas inte laget därefter......oavsett vad Zab sade så sägs det en hel del överallt i matcher , jag har sett en hel del på plats..jag tycker det var en fjantig utvisning, även om vi tog en del i onödan .....oavsett allt detta så är Sören Persson är småaktig översittare som inte borde få döma ishockey mera någonsin, det är något spelare och ledare själv tyckt till om under flera år!! Han kommer att diskuteras hela detta år kan jag lova..
Kommentera

Fyfan. En sån här dag märker man hur mycket man lever för den här jävla föreningen. Är helt knäckt, fysiskt och psykiskt...

Visst, Sören Persson och linjedomaren i all ära. Men det var i period 2 vi förlorade matchen när vi "bara" gjorde ett mål på 18 skott.

STATISTIKEN, vi lever på statistiken! Vi vann match 3! Den viktigaste statistiskt sett sedan urminnes tider.

Ockrarna gick back, såg några tomma stolar. Satt breve 4st tomma. Det säger mig att fanskapen inte fick dom sålda! Härligt! Men ändock förbannat trist att veta att det borde varit 4st riktiga Brynäsare brevid mig!

Nervöst, hela arenan andades nervositet. Det märktes på stämningen, det gick att ta på atmosfären. Men det var tyvärr många gånger ganska tyst.

Det känns som 2-4 i matcher, men det är fan bara 2-2! På måndag ska seriens näst bästa bortalag göra det omöjliga i kyrkan igen!

Alcen, tuppen, riddaren av röda linjen. Det är underbart att se hur han retar gallfeber på motståndarna. Och lyckas. Det tog lite längre tid idag men han fick med sig en 2a.

Till sist: Blomman, kapten Blomqvist, vilken härförare, vilken vilja! När han är på isen tillsammans med sina vapendragare gör det ont att vara motståndare!
Kommentera

62Svensson: Det är en del av showen...
Kommentera

Match 6

Tjoho, klapp klapp klapp
WOOO HOOO, klapp klapp klapp
SÖÖÖRÄN, klapp klapp klapp

I 60 min.

Kan man döma lagstraff på publiken? 😃
Kommentera

Lesky: Såg T Sandström runka klubbskaftet framför motståndarnas bås efter att ha gjort mål i en hemmamatch innan han blev proffs - klassiker! Ingen utvisning för det på den tiden ...
Kommentera

Forsberg 1978: Jag var i kö i över en timme. När jag kom fram var det i princip helt slut på vanliga sektionerna. I skybaren fanns det kanske 100-200 biljetter kvar, men dom tog säkert också slut blixtsnabbt efter att de vanliga sektionerna blev fulla.

Till er som inte bokat så får ni hoppas på att dom sparat en del biljetter till det allmänna släppet imorgon. Det borde dom ha gjort.
Kommentera

Bratwursten : Samma här frustrationen sprutar ur öronen på mig nu! HELVETES JÄVLA PISSDAG!
Kommentera

Jag blir mer och mer arg på utvisningen på 67 ju mer tiden går. Sören måste för fan granskas för det där. Hockeysverige tjänar inte på att domaren avgör matcherna i slutspelet. Att gå till final och sedan få det där emot oss, det är ett rån. Och något man kommer att minnas tills man dör om vi förlorar matchserien.

Rautio bör bänkas, han är otroligt passiv och rör inte en fena på deras mål. Han gör sig inte stor i huvudtaget. Ser helt uppgiven ut. Rautio fumlade ju in 2 mål i jönköping senast också som inte uppmärksammades för att vi råkade vinna.

Felix har förtjänat chansen i match 5 även om ingen av våra målvakter håller måttet för att ta guld.
Kommentera

Någon mer än jag som inte får tag på biljetter?
Kommentera

Jahapp fick länken med försläpp flera timmar senare, och nu är allt slut... sjukt less om man hittar biljetter på blocket nu för tusentalskronor.
Kommentera

mattiask:
Tänkte också på Zab vs JG i semin...
Blir för utstuderat o vända sig mot ngn/några o göra det...säkrare o nynna för sig själv
Kommentera

Till att börja med ska jag säga att jag absolut INTE försvarar domarna idag. MEN det man måste ta i beaktning idag är att vi själva sätter oss i sådana bedrövliga situationer så jag blir förbannad.

Om vi börjar i sista perioden.
Gundersons utvisning är solklar - men hur i hela helvete kan domaren som tar den trippingen missa när Tedenby (tror jag det är) liggandes efter trippingen, trippar vår spelare? Det är en solklart tripping även det. Bedrövligt bedömning i det läget.

Fälth har till att börja med lite oflyt - då han ofta gör den typen av slashing men han brukar träffa på rätt ställe.
Nu är utvisningen helt solklar och jag tycker att den är väldigt dåligt tagen.

Sen till den här situationen med Zab.
I sak köper jag inte utvisningen då jag tycker att det lite hör till hockeyn.
MEN jag måste bara få ur mig två saker.

För det första så ser man självklart inte allt hela tiden, men jag får personligen säga att det är första gången under året jag ser en spelare så tydligt vråla in i ett annat bås. Varför, VARFÖR ska han vråla till dom?
Att det sker trashtalk på isen kan jag köpa, men jag tycker att det är pinsamt och åka runt på det sättet.
Tyvärr gjorde Zab en liknande grej på JG i Frölunda under semi 2 eller 4.
Skulle vilja veta vad Zab har sagt. Oavsett om det stämmer det han själv säger eller ej. För OM, jag säger OM det stämmer att han skrikit "WOW" så är den en pinsam utvisning.
Du får inte ta en sådan utvisning i ett sådant läge.
MEN samtidigt måste jag säga att jag tycker det är bedrövligt av både Zab och Brynäs att ens sätta sig i sådana situationer.

Jag tycker att man återigen på många håll och kanter slutar spela och ger bort initiativet helt i onödan.
Jag missade första perioden men i andra perioden ser det ju ut som allmänhetens åkning i Hvs zon. Vi är överlägsna, men sätter trots allt inte chanserna.
Kommentera

rafalski: Mitt i all besvikelse idag så måste jag dock säga:

Det är sjukt roligt att vi spelar final igen och jäklar vad många spelare i Brynäs som spelar sin bästa hockey.
Kommentera

Nja, är väl lagets insats idag. Kändes från nedsläpp 1 att detta skulle bli en svår match.
Avvaktande från början och redan där kändes det hur denna match skulle sluta.

Vi spelade grundspelshockey ikväll och jag hoppas det var en engångsföreteelse.
Kommentera

KalleTeodor: Ja jag tror också på ett liknande scenario, vinst nästa så tar vi Guld på torsdag, förlust nästa så blir det en sjunde avgörande i Småland...att förlora Guldet på vår egen hemmaplan som -95 är mer än vad jag klarar av...håller med om förstalinan, den är inte bra nu..Jensen kan bänkas för min del, han har inte varit sig lik sen första kvartsfinalen...Clark jobbar ju på iaf, Lindblom såg seg ut idag....Alcén, Gunderson, Blomqvist jobbar hårt.....olustig känsla när HV kan lalla i 40 minuter men ändå göra 2,3 ja 4 mål på ngr minuter....
Kommentera

2064: Tja rent krasst så måste vi vinna 2 av de tre matcher som återstår. I teorin så kan vi alltså förlora hemmamatchen men vinna ändå. Det verkar dock lite drygt...
Mitt huvudscenario nu är att vi vinner nästa match och sen avgör på hemmaplan. Det tycker jag känns bäst. Att våga chansa är att våga vinna tycker jag. Nu har vi en förstakedja som faktiskt är en belastning. Oskar Lindblom -6 på 4 matcher är ju en katastrof med tanke på kapacitet och normal nivå. Därför tycker jag att man kan våga göra en förändring i nästa match.
Kommentera

ellis: Måste väl vila lite kanske ?
Kommentera

Fel av sekretariatet vid den utv. Taunting eller misconduct var det.
Kommentera

kennys: Jag kan verkligen inte förstå hur Z åker ut för charging, det är ju helt orimligt, hade kunnat köpa en 10:a personligt om han hånade, men CHARGING, herre jösses!!!!! Nåja, man ville väl hjälpa jesusgänget....
Kommentera

KalleTeodor: Det kräver att vi vinner hemma också. Tredje matchen i rad som vi släpper game plan, försvarsdisciplinen och kylan i huvudena i tredje perioden.
Kommentera

Honken: dito, vresig körning i ett par timmar 😡
Vad hände med disciplinen i egen zon efter 3-2?
Varför envisas med att köra en iskall första lina när målvakten tas ut?
Vad i h:e har hänt med pp spelet?
Grrrr....bom..som farbror Melker skulle sagt.

Smartaste laget vinner detta. Tyvärr så har vi en målvaktsnackdel att leva med också.
Kommentera

ellis: En av de tyngsta förlusterna jag kan komma ihåg. 2:an på Zab är en av de märkligaste utvisningar jag sett.
Men faktum är att vi släppte in 5 mål på hemmaplan. Då får man alltid stryk.
Jag tror defensiven kommer att prioriteras till nästa match+ en målvakt som steppar upp
Kommentera

ellis: Vad jag menar med "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."är att nu har vi två matcher på oss att stjäla ytterligare en match i Kinnarp. Jag tycker att den som kommer har karaktären "allt att vinna och inget att förlora" och i den andan så tycker jag att man kan våga ta ut svängarna lite. Om man tycker så eller ej är en fråga om inställning förstås.
Kommentera

Lunkan: Kan det vara Sören som dömde denna match?
Kommentera

Nyss hemkommen, surt som faaaan va det. Idag var hv det effektivaste laget, samt att deras målis gör avgörande räddningar. Totalt sett borde vi vunnit. Jag tror absolut vi vinner detta i slutändan:) Kämpa Brynäs!!!
Kommentera

Varför hoppas det plötsligt över en dag i finalprogrammet? Hela två pausdagar till veckan, tisdag-onsdag...
Kommentera

8212: Han skulle inte klara smartare än en lyktstolpe.
Kommentera

I mitt nästa liv ska jag bli fågelskådare och totalt ointresserad av sport för detta håller ju fan inte!!!
Kommentera

Peja: går man in vanliga vägen via brynas.se för att köpa medlems förturs biljetter?
Kommentera

7057:Näe! Nu ska jag trösta mig lite med att kolla på "Smartare än en femteklassare", jag förutsätter att Sören inte deltar!
Kommentera

pjåtor: Även om han inte finns hoppas jag, annars blir det svårt.
Kommentera

Peja: Bara att hålla inne känslorna inte prata med domarna och absolut inte ifrågasätta besluten. Men då får vi väl en 2a för att vi ignorerar domarnas beslut eller nåt liknande...
Kommentera

Peja: På Torsdag blir vi svenska mästare 👊om gud finns så blir det så 😉
Kommentera

Peja: Ja, och det värsta domslutet har vi nog inte sett än....Om man låter bli att fira så kan det ju kanske också ses som ett hån? Två eller tio minuter på det?
Kommentera

KalleTeodor: Brynäs får helt enkelt lära sig att inte fira målen. Precis som man i detta slutspel har fått lära sig att man inte får kritisera ett domslut det minsta.
Kommentera

KalleTeodor: "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."

Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?
Kommentera

ellis: I det stora hela så tycker jag Brynäs har varit det bästa laget. Finns ingen chans att vi lägger oss ner och dör, även om många tror att HV tar hem guldet lätt nu. Det står 2 - 2 i matcher. Ryktet om vår död är i allra högsta grad överdrivet!
Kommentera

Lunkan: Tyvärr så låg det väl lite grand i sakens natur att vi skulle få svårt i denna match Vi har trots allt vunnit två raka i sudden och därmed låg det nära till hand med lite oflyt. Sören är en garant för oflyt för oss. Verkar fast besluten att gå in och avgöra matcher i slutspelet tvärtemot vad alla andra domare gör.

Jag måste också säga att även jag är bekymrad över Jensens form. Om han tidigare hämmades fysiskt och inte kunde spela fult ut så verkar det nu även satt sig lite i huvudet. Så många felbeslut att det är obehagligt. Just det som brukar vara hans styrka. Nu går hela kedjan på kryckor och kanske är det läge att stå över en match för att kunna komma upp i normal nivå. Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite.

På den positiva sidan måste man lyfta fram Kilström som har blivit den spelare som jag/vi hoppades på när han kom till Brynäs.

Riktigt kul att få se Zaborsky leverera högklassiska mål. Kanske han dock ska gå tillbaka till att fira mål med en honnör...
Kommentera

Jag tycker ju att en man skiljer sig från mängden på Cmore. Tommy Åström. Riktigt bra analytiker. Mera neutral.
Kommentera

Chanzone: Alla verkar ha tappat rejält! Domarna, Wikegård, Sanny, cmore, Granqvist, Jensen, Zanetti, målvakterna. Det här håller inte! Nu vänder vi på steken igen i Jönköping!
Kommentera

ellis: Tycker Granqvist tappat rejält som kommentator. Förmedlar ju inga känslor längre - inte när Brynäs gör mål iaf. När Blomman gör 4-5 så känns han totalt oengagerad.
Kommentera

Pussa Zanetti får ju aldrig spela ihop igen. Jag gillar inte att klaga på enskilda spelare, för idag kan väl ingen vara nöjd, men det ser lite darrigt och tafatt ut i egen zon... Om man ska va snäll...
Kommentera

8212: Sören Persson är obehaglig och direkt olämplig att döma, han lider av något förmodligen mindervärdeskomplex
Kommentera

Hmm kommer inte in till biljettsidan, köat en timme säkert..
Kommentera

Qvarre: Ja den jäveln också, nästan glömt den för börjar bli för många nu. Vad tror ni om att göra om i första kedjan? Ta in blomman eller ölund istället för Jensen? Känns som att både lindblom och Clark behöver en tredje länk i bra form.
Kommentera

bifhjärta: Näe, google translate
Kommentera

8212: jugge??=)
Kommentera

AnteA: Ja precis glömde att det var unsportsmanlike conduct han åkte för. Konstigt då det han gör är precis vad som står i boken angående taunting.
Kommentera

8212: Bertilsson tyvärr. Men står bara "enligt vad sporten (gd) erfar....", men låter inte så positivt.
Kommentera

Argumentet från linjedomaren var tydligen
att det var synd om HV för att de släppt
in ett mål. Och då tyckte han att det var
illa att Zaborsky tryckte ned dem ytterligare.

Jag hade kunna köpa argumentationen
om det varit en match mellan 7-åringar.
Eller om det varit en match i frikyrko-
mästerskapen i ishockey.

Några kommer med förslaget att det måste
varit något väldigt grovt som han sa.
Nej, det kan det inte ha varit. Då hade
han fått 5 minuter (matchstraff).

Återigen lyckas domarna hitta utvisningar
på Brynäs som inget annat lag får.

Boorks favoritord: momentum.
Det ryckte domarna från oss vid 3-2