1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1823972 · » Till forumet

Sv: Final
5915: såhär är det. GD har sett att Berra inte tränat och då förstått det som att Berra är tillbaka på steg 1 på hjärnskakningstrappan. Vilket innebär minst 1 veckas frånvaro.

Om dom har rätt återstår att se.
Kommentera

bradberry: Läs mellan raderna
Kommentera

Lesky: Det är ju lite som Wiken säger angående Zab...
Kommentera

Lesky: Japp, tyvärr är det alldeles, alldeles för dåligt. Skittråkigt att ens behöva diskutera såna här saker när man faktiskt vill fokusera på spelet på isen och ingenting annat, men som det sett ut i vissa matcher, är det inte konstigt att det blir ett domarfokus..
Kommentera

Huge:

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi vet alla att du försöker ha en nyanserad neutral syn på saker och ting men i detta fall går du till övderdrift.

Jag tror att följande hände: Zaborsky är en ganska frispråkig och kaxig spelare som retat upp HV71 med trashtalk och att med mål och assist sänka HV i flera matcher. När Z stänker in 3-2 brister det för vissa av Hvs spelare då de känner att Z kanske skjutit guldet till Brynäs. Z åker ganska nära HVs bås och då tror jag flera spelare i HV inte kan hålla sig utan skriker någon eller några förolämpningar mot Z. Zaborsky svarar då för att retas med att skrika WHOOOO. Därefter skriker HV ännu mer och går till fysiskt angrepp mot Z som stoppas bara av linjedomaren.

Varför i hela friden ska då endast Z bli utvisad? Får man skrika glåpord och gå till fysisk attack mot en spelare bara för att denne just gjort mål menar du?

Alla uppgifter verkar ju göra gällande att HV skrek lika mycket och förmodligen värre saker i och med att Z bara skrek WOW eller WHOOA. Z skrek bara full med adrenalin. Dessutom reagerar Hvs bås alldeles för snabbt på Z WHOOA för att dom inte skulle ha startat det hela.

Sen ska det bli 10 minuter personligt och inte 2 min lagstraff vilket gör parodin ännu värre.

Och varför i helvete tar linjedomaren och sliter i Zaborsky? Han har ju inte försökt gå till attack mot någon. Har Sören Persson lärt upp sina linjemän att gå till attack på militärt vis så fort någon inte beter sig militärt korrekt?

Nej, för tusan Huge, ta av dig "neutral-glasögonen" för en gångs skulle och våga ta Brynäs parti.

Jag kommer inte att klandra Zaborsky även om Brynäs förlorar finalen (förutsatt att han inte gör om något liknande framledes), han verkar vara en skön snubbe med hjärtat på rätt ställe. Att han ska behöva bli syndabock och uthängd av riksmedia pga Sörens idioti är tragiskt.

Zaborsky utvisningen kommer tillsammans med det som hände mot Frölunda i match i slutet vara minnen som lever kvar för evigt, komiska inslag av vad som händer när man låter Sören Persson döma hockey.
Kommentera

SvennEG: Ja frågan är varför man ens har ett straff för taunting när man inte använder det vid taunting?! Det är ju helt sinnessjukt.
Kommentera

tjugo8: Jo jag vet,
Men det han gör är en exakt kopia på det som är taunting. Vad jag förståt är anledningen till att det blev det andra att han skulle sagt något grovt. Och om det är "woho" eller var det var så känns det ännu märkligare.
Kommentera

Bifbiffen: Jo men domare har skämt ut sig hela säsongen, tycker jag, det är för mkt som blir för korkat till slut, domare som aldrig blir granskade eller avstängda för nåt...S P är ett svin som inte borde få döma ishockey...det står jag för!
Kommentera

Huge: Det är ändå fjantig regel, det finns spelare som innan matcher hånar lag, spelare...är det förtal då..som är ett brott du får kan få fängelse för! Jag har hört ord som anses otroligt provokativa å då menar jag inte bara omogna diverse grova könsord mot både spelare o domare utan konsekvenser......samma sak som när Jimmie Ericsson alltid står kvar i målgården efter de gjort mål för att markera revir..eller Tomas Sandström som alltid åkte förbi motståndarnas utvisningsbås och hånflinade...jag förstår liksom inte regeln, uppträdande på isen sportsligt sätt....för mig är det värre när hoppjerkande huvudacklingar blir friande......
Kommentera

SvennEG:
Zab fick osportsligt, regel 168
Där är 2 min ett straff
Kommentera

5915: Men stopp för fan! GD B E F A R A R att Bertil har spelat klart för säsongen. Det är knappast bekräftat. Men möjligen troligt...
Kommentera

Peja: Det finns nog ganska många som känner pessimism, men man kan inte börja tillverka guldhjälmar och ta fram champagne i match 4, dels är HV ett bra lag, dels har vi sprickor i vår defensiv, att vi har 2-2 i matcher utan Simon är bara det en brgad tycker jag, för han är skillnaden i sådana här matcher som i lördags.....men räknar man bort Brynäs är man inte Brynäsare, jag tror det blir en rysare imon, en sudden och vi har två suddenvinster och skall ta den tredje imon, om inte våra killar sprutar in mål under hela matchen och avgör innan...håll i de första 10 sen är det hur jämnt som helst resten av matchen.....Felix kan jag anta i mål...det vore läge att spika igen imon :)
Kommentera

7225: Du menar att domarna har börjat följa regelboken? I Brynäs 17:e match i slutspelet. Jo, nog fan är dom konsekventa.
Kommentera

Huge:

"REGEL 163 – HÅN – TAUNTING
DEFINITION: En utespelare som när han åker förbi motståndarnas spelarbås, firar ett mål på ett
överdrivet sätt eller allmänt hånar motståndarlaget med gäckande gester, provocerande språk, eller
på något annat nedlåtande sätt.
I. Överdrivna måljubel, eller provokativt agerande mot motståndarnas spelarbås, ska bestraffas
med misconduct penalty."*

*Misconduct penalty innebär utvisning i tio minuter mätt i effektiv speltid, men påverkar inte
numerären på banan. Den utvisade utespelaren ska avtjäna utvisningen i utvisningsbåset. Den utvisade utespelaren får inte lämna utvisningsbåset förrän i första spelstoppet efter att utvisningen har upphört.
Kommentera

Huge: Ja och enligt regelboken är det 10 minuter personligt straff. Det är det jag inte förstår.
Kommentera

Huge: Jo, fast woohoo är väl inte så grovt, va!
Kommentera

Bifbiffen: Bertilsson spelar inte mer den här säsongen. Källa GD.
Kommentera

Dr Spec: Som jag redan varit inne på och som uppenbarligen är anledningen till tvåan: det är inte VAD Zaborsky ev skriker, det är NÄR han gör det: i samband med ett mål och att han gör det på ett uppenbart provokativt sätt som är riktat direkt till spelarna i deras bås när han passerar på väg till sitt eget.
Kommentera

Utvisningen är horribel. Domarteamet skämmer ut sig. Linjedomaren med taskig engelska kanske trodde han sa "hoe" istället för "wohoo". Att de sen dessutom tar fel straff för denna typ av utvisning, ja vad säger man. Förväntar mig att hela teamet är bortplockat från fortsättningen av finalen.
Kommentera

Kollar match 4
Trippingen på Pudas när Öhlund tvingas tokrädda på mållinjen, jösses!
Kommentera

Jag satt på tredje bänkraden ovanför HV:s bås. Han skrek bara woohoo! Om det är grovt - ja, då är det tur att man inte har mikrofon på Granström!
Kommentera

honken21: Vi är också grymma på bortaplan, mer poäng borta än hemma i serien och redan 4 bortavinster i slutspelet.
Kommentera

Slår mig hur lätt man bara anpassar sig till verkligheten och inte förstår fullt ut. Läge att stanna upp lite nu. FINAL, 2-2 i matcher. Vilket jäkla läge vi har att ta SM-guld. Imorgon kommer jag försöka njuta lite. :-)
Kommentera

mustigahjalmar: HV spelaren som knuffade Zaborsky är den som borde ha fått en tvåa där. 3 helt groteska PP för HV i tredje perioden.....
Kommentera

Tycker det även syns på reprisbilderna att han skriker "WOH!", det är nog inget att snacka om öht, allt tyder på att det är precis det han sa, men de försöker givetvis mörka att det inte var värre än så.
Kommentera

tjugo8: En vän till mig snackade med Zab och enligt Zab själv så säger han bara "Woooohoo".
Kommentera

Är det avgjort vad Zab sa?
Ingen här som satt o såg/hörde?

@addebeck76
Han skriker inget ord, jublar bara, whoohoo typ. Står rakt bakom på läktaren. Men kanske onödigt att sätta sig i den situationen
Kommentera

Ingen Bertil imorgon heller? Eller vet man inte än?
Kommentera

7057: Detta😀

Sorry. Jag läste bara rubriken.
Det är en låst gd- artikel.😡
Kommentera

Nästan precis samma sak som Zaborskys firande hände i NHL häromdagen. Utvisning på det? Nej. Svensk hockey är ett skämt.
Kommentera

mk: Vad har Gunde sagt?
Kommentera

pjåtor: Ja trots att man somnade förbannad igår kväll. Och vaknade förbannad imorse, så känns inte Brynäs sämre än Hv.
Det hjälper nog att Gunde går ut och säger vad han tycker, det sätter en annan press på alla spelare.
Brynäs har varit bättre än Hv i tre av fyra matcher.

Detta ska absolut kunna vinnas.
Jag är faktiskt ganska lugn, det måste till en jävla insats av Hv om dom ska vinna över Brynäs.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Kommentera

Peja: Känns som att vi tar guldet på torsdag 👊👊👊
Kommentera

Peja: LeMat pokalen på plats i Gavlerinken på torsdag, hoppas att detta ger extra tändvätska till laget i morgon.
Kommentera

Leonardo: Ja det är ju löjligt hur somliga verkar ha tagit ut förlusten i förskott.
Kommentera

Brynäsgubbe: Behöver inte vinna två i rad i Jönköping, räcker med match 7 om det blir en match 7.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi vann ju två i Scandinavium, varför skall vi inte kunna vinna imon? All press på HV, vi får se till att ha minst två måls ledning inför sista, det är då de är bra....hänger som vanligt på målvakter och backarnas beslutsamhet...målgörare har vi gott om :) Tror Zabbe och Ikonen hänger puckar i nät imon
Kommentera

Sista tankar om Zaborskys utvisning.

Det är ju uppenbart att HV71 spelarna startar trashtalket eftersom man kan se att deras bås är redo omedelbart på att reagera på Zaborskys skrik. En HV spelare attackerar ju också Z fysiskt direkt vilket tydligen är tillåtet. Ännu mer komiskt är det att domaren är så snabb att ta tag i Z och tydligen tycker det han gör är så hemskt att han måste hindra honom att göra high fives med Brynäs bänk tom. Vet inte om jag NÅGONSIN sett någon blivit hindrad av en domare på det sättet.

Bulans reaktion är däremot sund och bra: "Ingen har dött av det där, släpp det nu"
Kommentera

7057: Du kan se sändningen gratis här:
Kommentera

Angående Jensen
Visst går det tungt bitvis, men att bänka el bryta 1:a o isf också 4:e
Jensen ändå 4 i poäng i slutspelet, 2:a i assist...
Kommentera

Om någon har eller vet någon som säljer biljett/biljetter på bortasektionen till morgondagens match i Jönköping, hör gärna av er till mig via PM!
Kommentera

pjåtor: Då får vi lagstraff för att vi inte visar våra känslor... Nån som har gd+ och som kan sammanfatta vad BZ säger? Han skulle vara med på dagens träning...
Kommentera

Skulle va gött om vi vann där nere och inte firade överhuvudtaget när vi gör mål bara köra över dom 👊en önskedröm men hoppet lever
Kommentera

Peja: Tror du vi vinner två i rad i Jönköping?
Kommentera

Horace76c: Så är det säkert.
Kommentera

Horace76c: Det enda raka är ju att inte handla dom.. Men då blir det ju mindre folk i GR.
Nä. Inför alltid personliga biljetter. Alltid. På alla evenemang.
Kommentera

Bratwursten :
Samtidigt är nog svartabörsenhajarna sluga. När dom såg att det blir final tecknar dom nog medlemskap för några hundra så dom får förtur. Sen handlar dom järnet..
Kommentera

Jag ger upp nu stänger jag ner skiten!!!
Kommentera

Horace76c: eller partners.
Kommentera

Bratwursten :
Ja, eftersom det inte fanns några biljetter i morse så borde det ara medlemmar... Tyvärr
Kommentera

« · 1823972 · »