1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1823891 · » Till forumet

Sv: Final
Skrubben: Mår illa, extra om det skulle vara medlemmar som gör det.
Kommentera

Fy fan vad vidrigt. Redan uppe på 2000 kr för två biljetter.
Kommentera

Peja:
En sån enkel grej att medlemmar får köpa typ 8 och svensson 4 borde inte vara jättesvårt att implementera.
sista gången jag struntar i slutspelspaketet i alla fall...
Kommentera

Horace76c: Känns som att det inte är ett maximerat system, men alla trogna säsongskortsinnehavare har ju biljetter till alla matcher, det är viktigast att den biten fungerar, tycker jag. Förhoppningsvis får strulet fler att köpa säsongskort framöver. Då kommer lägstanivån på publiksiffrorna att höjas.
Kommentera

Bratwursten :
Pinsamt att det ska kunna bli så här.
Max 4 biljetter så kan man ändå köpa 32.
2017 kan man tycka att ett bra biljettsystem borde vara utvecklat.
Det är ju inte direkt raketforskning.
Bra produkt brynäs betalar för....
Kommentera

Horace76c: köade på både telefon och data som tur var ,för på datorn kom det upp ett errormeddelande kl 10:02..
Kommentera

"En bra domare syns/märks inte på plan"
Så har det alltid hetat... det uttrycket tror jag inte Sören hört talas om...
Det konstiga är att periodvis döms det ganska konsekvent och acceptabelt... sen händer det något oförklarligt. Har han hetsigt temperament, svårt att behärska sig?
Kommentera

Forsberg 1978:
Fick samma gula meddelande kl 10.05 på bärbara datorn som jag hade uppkopplad via telefon. Började köa där typ 9.20.
Plattan började jag köa nånstans där vid 20 i 9, som jag körde via bredbandet.
Nog bara sjuk tur att jag fick och inte du...
En biljett ståplats borde nog gå att få tag i till på torsdag..
Kommentera

Horace76c: Grattis men hur fan är det möjligt jag har stått i kö minst lika länge som du och står fortfarande i kö med ett gult medelande att biljetterna är slut!
Kommentera

Hittar / vet ni någon som får en biljett över tänk på en fullkomligt knäckt brynäsare vid namn Forsberg 1978 !
Kommentera

Bratwursten :
Lejonkräk, jag står dig i evig skuld för tipset i går.
Började köa typ kvart i 9.
Kommentera

Forsberg 1978: fyfan, lider med dig.
Kommentera

Forsberg 1978:
Tycker fan det är lite skandal att det kan bli såhär.
Ny kommer en massa svartabörsen biljetter komma ut...såå jäkla dåligt
Kommentera

Bratwursten :
Samma här, kollade sittplats först men där var det tji...
Chansade på ståplats och fick 4 jag med !!!!!
Fy fan vad skönt
Kommentera

Bratwursten : Hur fan lyckades du???? Jag fick inga biljetter trots att jag stått i kö över 1 timme
HELVETEEEEEEE
Kommentera

Horace76c: Fyra biljetter på ståplats inhandlade!
Kommentera

Forsberg 1978:
Mm, är banne mig mer nervös nu än i går, 5 minuter kvar... Håller alla tummar, (åt er också)
Kommentera

Forsberg 1978:
Sätraåsen är en rullstensås, det är bara att gräva på... = )
Kommentera

7800:
Finns ett gäng heltidare (9-10?) och resten är arvodesdomare.
Lär vara stor skillnad på rookies och erfarna både vad gäller heltidslön och intäkter från arvode beroende på domartillsättning osv.
Men man kan ju genom kvalificerade gissningar (baserat på arvoden) komma fram till hyggligt pricksäkra generella löner.
Det är nog inga dåliga löner... sen kan man ju fråga sig vad som är "bra" och "tillräckligt" för att locka fler att döma.
Historiskt har vi sett svenska domare som skickliga. Vet inte om det har ändrats egentligen. Verkar ju mer vara det som är "omkring" som ställer till det. PK-debatten, hån/indignationsnivån i Sverige, ledar/föräldrahets på ungdomsnivå, införande av anonyma situationsrum/referensgrupper osv.
Och ett jävla gnäll på allt och alla..

Sammantaget ingen bra grund för att odla fram bärkraftiga domarväxter... = )
Kommentera

Dr Spec: 2012 hade jag biljett till match 6 men blev magsjuk denna gången SKA jag dit om jag så ska behöva gräva mig in i arenan!
Kommentera

Dr Spec: hmm..... var ju sagt att det bara skulle vara fyra biljetter max. För att det inte skulle bli som 2012...

Brynäs gör mycket bra, men organisationen utanför själva hockeyn kan bli MYCKET proffsigare, sen vet jag ju att de har fått dra ner på sina overheadkostnader inför denna säsong, men har känt så länge.
Kommentera

Ett jäkla konstigt biljettsystem! När en kompis till mig kom in igår kunde han köpa biljetter till hela vänkretsen. Han gjorde 8 gånger 4 köp och lade då beslag på 32 biljetter. Inte undra på att biljetterna går åt fort... Nu tänker han inte tjäna pengar på sina köp, men det finns ju andra som skor sig på detta. Jag trodde 4 biljetter var maxköp, men icke!
Kommentera

Bratwursten : Japp sitter med paddan i knät och väntar 🖒
Kommentera

Bifbiffen: Jahapp får vi se om man får någon biljett idag då, spänningen är olidlig..
Kommentera

Pressman: fast det är orimligt att någon som uppenbarligen inte är toppform drar ner en så annars giftig förstafemma. Lägg därtill onödiga utvisningar och galenskapet när han kastade iväg pucken till Hv igår och det blev mål
Kommentera

Auchinleck:
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/12/18/sa-mycket-tjanar-domarna/

Vet inte vad de tjänar just nu dock men det är väl ungefär så.
Kommentera

7800:
Vet du vad domarna tjänar idag?
Kommentera

Tycker SHL ska ta en stor kaka av Cmore-pengarna och lägga det på att domarkåren. De som dömer just nu förtjänar det inte men man kanske ska höja lönerna REJÄLT, det skulle kanske höja statusen rejält på domaryrket och locka till sig mycket fler domare och därmed öka konkurrensen, som borde skapa bättre domare i alla leden i seriesystemet.

Vill man utveckla SHL är det här man måste börja iaf, domarna.
Kommentera

Bifbiffen: Alltså man blir ju mörkrädd av att läsa här inne om hur dåliga våra Brynässpelare är. Håller vi inte på Brynäs? Hur kan man sitta och skriva att man ska riva folks kontrakt? Det står 2-2 i matcher och det finns ju fortfarande chansen att nån av bröderna Westerholm, Jensen eller Zanetti hjälper oss till guldet. Ibland går det med och ibland går det emot. Kom igen och viss brynäshjärta nu gott folk. Imorgon är det en extremt viktig match och jag tror på våra spelare och på vårt Brynäs.
Kommentera

7225: Precis, det som har givit oss segrar i jämna matcher är vårt "äcklig diciplnerade" (som Timo skulle ha sagt) försvarsspel. Nu slängde vi ut det genom fönstret efter 3-2. Inte så bra...
Kommentera

2064: Största problemet igår var försvarsspelet, det var ju omarkerade spelare framför mål och klapp-klapp flera gånger och jag vet inte ens om Rautio kan lastas för nåt mål.
Jag var på plats och har inte sett några repriser men visst var problemet att vi inte pressade fullt ut utan hamnade på mellis också blev det varken presspel eller markeringsspel. Om man överbelastar i egen zon så måste man pressa och ligga nära puckföraren annars blir det öppna gatan.
Bättre då att spela ett lågt, mer avvaktande försvarsspel och täppa till i slottet.
Kommentera

7225: Helt klart, vi är bättre större delen av matcherna. Men det gäller att vi spelar diciplinerst i defensiven. Då är målvaktsspelet också tillräckligt.
Kommentera

Peja: Jo, men finalspel är väldigt mycket en mental kamp. Att inte kunna stänga ner matcher när vi leder en bra bit in i tredje kostar.
Att släppa in 5 mål i en sista period hemma i en matchserie där vi kan få matchboll vid seger kostar.
Att inte göra mål på x antal pp's kostar.
Att tränarna är så inne i det att man gör att de reflexmässigt skickar ut fel lina för att ta oss till anfallszon kostar.
Att ha en målvakssituation som påminner om -95 kommer att kosta...

Har en alltför stark känsla att vi tappade matchserien efter 3-2. Kapten Blomqvist och hans kollegor i fjärdelinan kommer göra allt för att bevisa att jag har fel, men det krävs att de andra också gör det.

Psykningen av Söderström igår, att dela ut pris till Sandström som JVMs bäste keeper. Smart.
Kommentera

Zzz: Visst har vi 4 bortavinster och 6 hemmavinster i slutspelet? Vi har alla möjligheter att knipa detta.
Kommentera

Peja: Det ska mycket till för ett huvuddomarna inte ska ta den om linjemannen påtalar. Sören och Linus ligger helt i händerna på honom, Sören säger att dom frågar om dom verkligen ska ta den och linjeman säger "ja det är så pass grovt". Ingen idé att gnälla på huvudomarna, är linjemannen från Jönköping?
Men nu är det gjort, Zaborsky får hålla fan på sig efter målen och Brynäs får sluta fokusera på domsluten.
Kommentera

Brynäsgubbe: rinner ur händerna? Det är 2-2 i matcher, läget är samma som innan matchserien, eller som efter match två. Nu är det bäst av 3 matcher som gäller. Jag förstår inte hur många av er kan pendla så mycket i tilltron till laget, det är ju aldrig enkelt att vinna. 2-2 i matcher är ett bra utgångsläge, särskilt eftersom Brynäs redan har visat att man kan vinna i Jönköping. Det finns inte på kartan att laget ska råka ut för perversa domslut två matcher i rad.
Kommentera

Brynäsgubbe: Zab har redan sagt att han bara sa "wow" och tv-bilderna ser ut att ge honom rätt. Linjedomaren verkade bli mer psykad än hv-spelarna. Bisarra scener efteråt när huvuddomarna försöker försvara ett oförsvarbart domslut.
Kommentera

Känns som den här serien rinner oss ur händerna... Har sån dålig känsla.
Kommentera

Brynäsgubbe: så löjligt att jag inte finner ord
Kommentera

Alltså vad i helvete är detta? "Linjemannen vill ha en utvisning... punkt."

Nu vill jag höra av Zaborsky vad han sa. Känns 100% som att de mörkar detta. Såg bara ut som han firade målet.
Kommentera

Märkligt att Jensen är så ofattbart dålig. Måste bara bänkas inför nästa. Katastrof.
Kommentera

mk: Det är märkligt att Thörnberg inte sitter mer i utvisningsbåset. Största filmaren i serien och delar ut massa tjyvsmällar utanför spel.
HV har nog tagit över efter Färjestad som det laget som filmar mest, men de spelar ju inte lika fult som Färjestad gjorde under sina glansdagar.
Kommentera

Peja: Abuse of equipment kanske😀
Kommentera

tjugo8: Märkligt att domarna inte hittade en utvisning på Lindblom i den situationen.
Kommentera

Peja: Håller med - fokusera på aktioner som kan ge skador eller som förstör spelet. Tydligen hittade Frölundaspelaren ett kryphål i reglerna när Berra blev skadad, reglerna ska väl skydda spelarna eller??? Skada på motståndaren ska väl egentligen tyda på att man varit vårdslös - annars kan man ju upprepa beteendet utan påföljd.

Har vaga minnen (kan ha fel) om att #28 då tidigare "krockat" med Pecka Lindmark, bråkat med några FBK:are och lite senare satte dit den. Inte förvånad att - annars svenskhataren - Phil Esposito av alla, senare sa att han beundrade TS.
Kommentera

Brynäsgubbe: Försvarsspelet höll knappt HA klass idag, pinsamt virrigt försvar. Hoppet står till Bertilsson 👍
Kommentera

Forsberg 1978: Ja fyfan. Jag fick ställa in familjeträffen, min frustration hade bara förstört kvällen för alla. Blir så jävla nerstämd och arg när sånt här sker. Känslan för resten av serien är inget vidare nu. Helvetes fan.
Kommentera

Bratwursten : en fruktansvärd dag 😢
Kommentera

Fyfan vilken grå lördag
Kommentera

« · 1823891 · »