1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1824089 · » Till forumet

Sv: Final
KRIGA NU BOYS!!!
Kommentera

Nu spelar Brynäs IF för döde ikonen ❤️
Kommentera

7225: Det är ganska självklart att inte alla kan få biljetter när efterfrågan är större än utbud.

Ett förslag är att släppa ett visst antal "chansbiljetter" direkt när säsongen börjar till alla slutspelsmatcher. Blir det inget slutspel har man iallafall sponsrat en god sak.
Kommentera

Forsberg 1978: En biljett per medlem vore logiskt tycker jag.
Kommentera

Bifbiffen: Vilket avbräck för HV. Deras klart bäste forward.
Kommentera

Bifbiffen: Nu jävlar kör vi ikväll💪🏻
Jag kommer att tro på vinst tills Brynäs har motbevisat mig.
Ser fram mot detta💪🏻

FORZA VÅRT ÄLSKADE BRYNÄS❤️❤️❤️❤️
Kommentera

Thörnberg inte med enligt stats.swehockey.se
Kommentera

Jaja det är som det är med biljetterna vi kan inte göra ett skit åt detta men det är förjävla surt att som medlem inte få tag på biljett!
Kommentera

Själv blev jag också utan biljetter trots medlem. Jobbade och kom hem runt 21 och försökte köpa men slutsålt. Nästa slutspel MÅSTE det bli personliga biljetter så slipper vi åtminstone svarta börsen! Jag har nästan lust att köpa ett par biljetter för några tusen om vi vinner ikväll....
Kommentera

7225:
Oavsett borde 4 biljetter vara 4 biljetter
Kommentera

2064: Vad menar han med detta då "– Ja, blir man medlem så har man inga problem"
Jag tycke att Brynäs måsta kläcka ur sig hur många biljetter som släpps i förtut till medlemmarna, är det 1000, 2000 eller kanske 50 st?
Kommentera

7225: Så 3-4 ggr var femte år ångrar de att Skybaren byggdes...
Enkel matte precis som Stark skriver.
Kommentera

7225: Falsk marknadsföring för medlemsskapet då det inte framgår att endast ett begränsat antal biljetter är reserverade till medlemmarna tycker jag...
Kommentera

Steenm: Jag har kontaktat Stark och han säger "Drygt 8000 medlemmar som får köpa 4 biljetter var i förtut. Minus säsongskort så är inte ens medlemmar garanterade plats. Slutsålt!"
Kommentera

Steenm:
Hade jag inte fått tag i biljetter hade nog jag gjort det...
Kommentera

7225: Hur var det nu, skulle man kontakta Stark?

...
Kommentera

Forsberg 1978:
Man kan aldrig slappna av med dagens domarkår, rätt som det är kan hela truppen ryka för abuse eller för annan godtycklig orsak.
Kommentera

Bifbiffen: En pisksnärt där så är det slutspelat för Thörnberg...den tog nog illa den pucken :)
Kommentera

Horace76c: Ni måste se till att återköpta biljetter går till er som medlemmar som inte fick. Ring Stark och berätta er historia. Jag kan hjälpa till att lobba för saken på Twitter.
Kommentera

7225:
Jag fick ju ändå på söndag morgon, till skillnad från Forsberg tyvärr...
Kommentera

Forsberg 1978: fick mitt mail tidigt. Kan inte gå av olika orsaker men skulle köpa biljetter till nå kompisar som hade "sullat" till sin mailaddress. Kl 21:20 var det slutsålt då.
Kommentera

Horace76c: Gör som jag säger nu, kontakta Stark....medlemmar skall ha förtur. Är det slut så får väl Johan köpa från Blocket till er då. Ring Stark!
Kommentera

7225:
Försökte också på lördagen, men när man väl kom fram så fanns det inga biljetter att välja.
Kommentera

Forsberg 1978: Vad hände på söndagen då? stod det att det var slut? Fan du borde ha kontaktat kansliet på söndag morgon

Kontakta Stark NU! Har det blivit tekniskt fel så skall du ha en biljett, det lär dyka upp återköp innan torsdag...ge inte upp!
Kommentera

7225: Tydligen inte eftersom jag fick mitt mejl kl 21:30 i lördags och inte fick någon biljett och i Söndags stod jag i kö från kl 8:40 men fick ingen biljett!!!
Kommentera

Forsberg 1978:
Word, kunde inte säga det bättre själv.
Ångesten börjar bli påtaglig nu...
Kommentera

noBeard: Det vågar jag nästan lova. Hur som helst kanske han är något begränsad med tanke på smärtan.
Kommentera

Skapligt viktig match ikväll. Phhhuh.
Kommentera

Forsberg 1978: Har inte medlemmar förtur på biljetterna?
Kommentera

Forsberg 1978: Spelar Törnberg ikväll?
Kommentera

Saxat ur Aftonbladet:
Stark avslutar med att ge en liten känga till de som är besvikna över att de inte fått några biljetter.
– Ja, blir man medlem så har man inga problem. Sedan har vi ju spelat nästan 30 grundseriematcher också. Det är helt ok att gå på de matcherna också.

Då kan ju Stark förklara för mig vart min biljett är? FAAAN! Annars bra sagt
Kommentera

Bratwursten : Jag lovar leder vi med 4-0 inför sista perren så kan nog jag njuta lite annars är jag i min bubbla fylld med ångest och frustration!
Kommentera

5915: Bertilsson kan eventuellt spela på torsdag, källa Aftonbladet.
Kommentera

5915: Klart de inte skulle tycka det var jobbigt. De saknar ju vinnarkultur och verkar tycka att det räcker bra med att bara se lite SHL-matcher då och då.
Kommentera

Fråga närmaste Leksandssupporter om dom skulle tycka det är jobbig att vara i vårt läge.
Kommentera

HitTheLights: Haha skärpning allihop.. Kan förstå att det tär, men detta är ju underbart, ta en Whiskey och njut! Fyfan vad jag ska vråla på ståplats på torsdag.
Kommentera

7225: så länge BZ är sportchef dröjer det nog inte 10-15 år till nästa final
Kommentera

Tommy: Det gäller att försöka njuta för detta är häftigt...
Kommentera

Jag mår också rätt risigt inför match och under match och ibland efter match, MEN på nåt sätt är det oerhört häftigt med matcher som gäller nåt var och varannan dag. Att vi, Brynäs, är med ända till slutet. En del av mig vill att det aldrig ska ta slut... :-)
Kommentera

Bratwursten : Själv mår jag fysiskt risigt och känner mig nästan lite utbränd... Skall på något sätt bli skönt när det är över. Tycker det sliter på psyke, hjärta och energi när d är matchande varannan dag... Känner mig dränerad... Kommer såklart å sitta där om några timmar igen, svärandes, jublandes, förbannad och upprymd.... Likaså i Gavlerinken på torsdag. Efter denna vecka skulle man fan behöva semester...
Kommentera

HitTheLights: Kan det vara så att laget smittades lite av samma känslor som jag inför förra matchen?
Det var liksom första gången i slutspelat som jag kände att detta kan fan bli guld, " tar vi bara en 3-1 ledning så är guldet nära" så tänkte och kände jag.
Så fort man tappar fokus och ser längre än till nästa/nuvarande match så är man illa ute tror jag.
Bara en liten reflektion men det kändes liksom alldeles för bra inför förra matchen och tankar på guld började liksom smyga sig in i bakhuvudet..
Kommentera

Bratwursten : Sambon går och muttrar om att min 4 veckor långa "PMS" äntligen är på väg att ta slut... Jag tycker att 4 veckor var femte år är ok. Jag vill ha den matchen överstökad och jag vill vakna upp imorgon leende det är allt jag begär.
Kommentera

Bratwursten : Nu får vi inte kasta bort fler matcher i denna serie, en är nog. Det kan ta 10-15 år innan vi spelar en final till så det gäller att ta tillvara på ögonblicket.
Full fokus nu i allt från försvar till anfall och inga onödiga utvisningar för fan.
Drömmen är att vi avslutar med 2ggr 6-0 men det är kanske för mycket begärt.
Kommentera

Bratwursten : Kan den inte bara sluta? Med bortaseger!!!
Kommentera

5915: Jahapp, otroligt viktig match ikväll,, kan inte matchen bara starta!?
Kommentera

Huge: Synd att domarna inte är lika nyanserade när motståndarna huvudtacklar våra spelare. Men Zaborskys regelbrott är förmodligen värre.
Kommentera

Lesky: "Nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi vet alla att du försöker ha en nyanserad neutral syn på saker och ting men i detta fall går du till övderdrift."

Ok, på vilket sätt då?
I mitt första inlägg i frågan klargjorde jag klart och tydligt att domarna tar en väldigt dålig, för att inte säga helt felaktig tvåa, där man är överdrivet petiga om man ser till läget: i slutet av en jämn och tuff finalmatch där båda lagen har tillåtits att ge och ta.
Jag pekade dessutom klart och tydligt på att man gör fel som isf inte tar en personlig 10-minutare på Zaborsky, vilket inte hade påverkat numerären hos oss.

Hur du i detta läge kan sitta och yra om att jag går till överdrift i ivern att försöka vara neutral och nyanserad och inte tagit Brynäs parti, övergår mitt förstånd.
Antingen har du inte läst vad jag skrivit men ändå svarat, vilket inte känns bra.
Eller så har du inte FÖRSTÅTT vad jag skrivit, vilket inte heller känns bra.

Poängen med mitt sista inlägg var bara att försöka förklara hur domarna sannolikt resonerat när man talar om "det där var alltför grovt för att få passera..."
Dvs: det överdrivet provokativa firandet med gester och ett WOOW, är det som fäller Zaborsky, inte att han skulle ha skrikit nåt grovt.

Så ett gott råd till nästa gång du ska svara på nåt jag skrivit: läs först igenom det jag skrivit och ta därefter ställning till hur du ska svara.
Det rådet gäller även till de 14 skribenter som tryckt plus på ditt svar till mig och som heller inte verkar ha läst eller förstått.
Kommentera

7510: dedär är ett vanligt pris på en sån kurs. Sen har nån smartskalle passat på att få lite gratis marknadsföring genom att bjuda på finalbiljett, PR kallas det visst.
Kommentera

7510:
Snacka om mardröm att vakna till i morse.

3-3 i match 7, sista sekunderna och vi missar mer eller mindre öppet mål.
Håve åker över över rödlinjen och dumpar pucken mot Rautio, och pucken rullar in över hans benskydd med 1,4 sek kvar.
(en annan blir helt knäckt)

Sen blir det lite bisarrt....Brynäs spelare åker in på isen och jublar järnet runt Rautio....samt att spelet pågår....samt att det visst inte stod 3-3 för nu står det 9-3 till HV???

Jag behöver nog en paus från hockeyn snart.....
Kommentera

Uppladdat:

0x600-img_79461.png

Kommentera

« · 1824089 · »