Brynäs IF

731159 inlägg · 7962 ämnen

Final

« · 1824564 · » Till forumet

Sv: Final
Zappaholic: Ang HVs forum, glöm inte att en av dem tyckte att vi inte var värda guldet för att Brynäs spelarna var "osympatiska"
Halleluja!
Kommentera

noBeard: Jag tror inte ens han själv vill döma, så dålig kritik han sist fick i Gävle.
Kommentera

6984: Vi får hoppas på att han dömt färdigt för i år, Nord och kompani gjorde väl en relativt stabil insats igår så jag tror det är lugnt på den fronten.
Kommentera

Horace76c: Ja det är på gränsen till galenskap. Man brukar kunna skoja om jinxar och såna saker.
Ta exemplet med Bäckmans "hemma i Kempis förlorar vi aldrig" Var det budskapet han gav till sina spelare så handlar det inte om en jinx utan en totalt felaktig mental uppladdning som inte blev bättre av att de inte var ett dugg oslagbara. Tvärtom.
Så. Jag är säker på att det inte spelar ett dugg för roll vad vi skriver här. Däremot så kan andra faktorer påverka. Typ Sören P.
Kommentera

6984:
Haha, ja det är lite lustigt.
Man är ateist och tror inte på spöken, det "Övernaturliga" och sånt dravel....

Men när det kommer till att jinxa Brynäs...då jäklar är det viskeplighet deluxe som gäller hahaha
Kommentera

Horace76c: Vidskepligt dravel...
Kommentera

Steenm: Bra och ruinerad är inte samma sak enligt mig 😂
Kommentera

Horace76c: Fast det är vad Bulan säger som räknas, segervissa fans skadar bara sig själva.
Kommentera

Mrassarson: Om du kan betala bra så finns ju Tradera, där blir man närmast ruinerad.
Kommentera

Oj vad frustrerande det är.. ringt på fem annonser, allihopa var fejk.
Snälla brynäsvänner, hör ni ngt. Var inte rädda att hör av er till mig. Kan betala bra!!
Kommentera

Fantastiskt utgångsläge på Torsdag men jag tycker vi ska tagga ner tills matchen är spelad . Lika upprymda som vi är nu lika besvikna kan vi bli på torsdag om det går till en 7e ! Take it easy 😉
Kommentera

Leonardo:
Wow, Chilla mannen.
-99 sa bäckman "vi är oslagbara i kempis" och vi vann i kempis.
-17 sa rönnberg mer eller mindre samma om skandinavium, vi vann i skandinavium.
"vi förlorar aldrig 2 hemma mot HV" faller lite i samma kategori.
Jinx
Kommentera

Ok skippar megafon men då blir de nog svårt att få igång sittplats, sån hög röst har jag inte för att folk på sitt ska höra
Kommentera

Brynäsgubbe: Det blir garanterat S P som dömer på torsdag, jag tycker det e ofattbart att han får döma..
Kommentera

Horace76c: What? Kan du försöka vara tydlig när du svarar mig annars kan du undvika i att göra det!!
Kommentera

mattiask: Haha, du har så rätt så rätt.
Försökte förklara samma sak för Modos egen "analyskung" JFK igår, men det funkade inte så bra. Han påstår också att Bulans och lagets grundide är nån sorts Lasse Falk-hockey a la 1-3-1.
Att ALLA lag mer eller mindre praktiserar bl.a 1-3-1 beroende på motstånd och hur ställningen är i pågående match, hade han lite svårt att förstå, som det verkar.
Nä, enligt modooraklet så är vi ett tråklag som praktiserar sarg ut, dumpa puck mot mål och hoppas på returer.
Mao, ungefär som det såg ut mot HV i tredje matchen, när vi skåpade ut dom i första och andra. Satan vilken tråkig gnethockey vi spelade då.... :-)
Kommentera

mattiask: Fast vi vann skotten i JGP så så jävla defensiva kan vi inte ha varit eler så kontrade vi en jävla massa gånger..
Kommentera

Dallemas:
Megafon på sittplats?
Matchstraff för taunting utdelas av sittplats... 😂
Kommentera

Pigalle: Läste lite på det forumet du skickade och skrattade till lite för en stund..

"4. Brynäs spelar bra. Och efter sin förmåga."

Ja det tror fan att vi spelar efter vår förmåga - annat vore väl konstigt. Men likväl som vi spelade igår, defensivt och gick på kontringar. Exakt likadant spelade Hv i lördags. Vad är skillnaden? Jo att man aldrig vill tänka så om ens eget lag.
Man kan inte åka till Jönköping, Göteborg, Skellefteå osv och tro att man kan spela en superrolig offensiv, fantastisk hockey. Man måste spela för att ta tre poäng.
I många lägen blir det defensivt och kontringar.
Men som sagt, exakt samma för Hv OCH Hv kommer spela exakt likadant på torsdag!
Kommentera

Dallemas: Det bästa vore om man kunde synka det med hjälp av mediakuben. En text Kom igen Brynäs! kommer upp i en lagom snabb frekvens. Alltså en slags symbios mellan mediakub, klacken och sittplats. Kanske svårt att få till med ett så kort varsel men väl värt att ta med sig till nästa säsong.
Kommentera

Dallemas: Jodå, det går bra utan megafon!
Kommentera

Dallemas: Alltså du är grym, fan att man inte har biljett till på torsdag..
Kommentera

7225: tänkte mig först att få sittplats att stå upp, sen kör man Brynäsklacken är ni klara!! Sen kör man igång med: kom igen Brynäs! Å klacken svarar: kom igen Brynäs!
Har varit hejjaklacks ledare en del och kan tänka mig att utan megafon får man nog inte tillräckligt med uppmärksamhet för att dra igång nått🤔
Kommentera

Zappaholic: Det var skillnad när det var bäst av 5 matcher. Då kunde ett skitlag som HV vinna fullständigt oförtjänt.
Kommentera

Någon som har eller känner någon som har biljett/biljetter till torsdagens match? Rimliga priser tack. Hojta!
Kommentera

5915: Vilken underbar situation vi befinner oss i nu. Möjlighet att avgöra inför ett kokande publikhav.

Underbart också att läsa på HV:s forum som nån länkade till för ett tag sen:

Vi är inte värda nåt guld, vi har domarna med oss, vi har CMore med oss, vi spelar bara sarg ut, bara ryggsäckshockey etcetera etcetera blahablaha. Ljuvlig läsning.

En sak är säker. Det bästa hockeylaget vinner alltid i en sjumatchserie. Det går inte att förklara bort. Vi får se om det är vi eller HV som är bäst i år.
Kommentera

7943: Skiftar dom vita fläckarna möjligen lite mot svartgult...
Kommentera

7713: 👌
Kommentera

7713:
Dock högst förståeligt om stå tröttnat på sitt
Men tycker fortfarande klacken kan tänka till lite
Kommentera

7225: Det hände faktiskt några gånger i lördags att klacken malde på med någon ramsa som ingen ens kan uppfatta orden i och sittplats överröstade dem med "Brynäs, klapp, klapp, klapp" Delvis tycker jag att klacken sabbar mer än den höjer stämningen då den största delen av publiken inte får chansen att involveras...
Kommentera

7713: Finns ingen ramsa om Bulan?

"Bulans grabbar är dom bästa, heja, heja, heja Brynäs" kanske?
Kommentera

Dallemas: Jag tror nog att det räcker att skrika, agera klackledare på en sektion så kan man nog få igång sittplats också...
Kommentera

tjugo8: Håller med. Det är bara de enkla ramsorna som kan få igång sittplats. Ibland har jag dock funderat om "upp med händerna allihopa" är en av Brynäs hejaramsor. :D
Kommentera

Ojojoj, guldfrossan har verkligen slagit till på det här forumet. Inte bra. Varför håller ni på sådär?
Kommentera

7510: Skulle gärna se att man flög in ett domarteam från NHL till de återstående två matcherna. Sören Persson borde få assistpoäng på flera av HV:s mål.
Kommentera

7510: Rätt sjukt att "bästa domaren" Nord inte fått döma alla matcher.
Kommentera

Skrubben: Om jag vore dig skulle jag köa utanför Gavlerinken på torsdag. Varje match finns det 90 ståplatsbiljetter som är gratis. Först till kvarn.

Nja att åka upp 40 mil enkel resa och ta ledigt 2 dagar från jobbet för att åter bli blåst på biljetter skiter jag i! Jag får göra mitt från tv soffan tyvärr :-/
Kommentera

Kan vi få slippa Sören på torsdag tro...
Han är en svårare motståndare än HV.
Kommentera

{Bitbiffen}: Vissa ska köra negativa saker enda in i kaklet, lyft fram Öhlund Alcen Blomqvist Felix Kilström Gunderson mm mm istället för att även nu köra negativt!
Brynäs är i final med era kassa målisar och spelare som många av er sagt hela säsongen!

Bitbiffen fokuserar på hur dåligt det va istället enligt nedan.

(Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.)
(Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. )
Kommentera

Dallemas:
Bra ambition
Samtidigt borde klacken begripa att med nya, svåra, långa sånger är att sittplats förlorat, i synnerhet de sånger med taktbyten (!!??)
Enkelt, direkt före nedsläpp, ingen jävla musik
1 Sittplats ställ Er upp!
2 Ni på sittplats är Ni klara?!
3 Guldet ska hem
Alt
Tjalalala...BRYNÄS!
Alt
Bif är de bästa, heja Bif
Alt
Kom igen Bif, kom igen bif
Kommentera

På torsdag bärgar ni guldet
Kommentera

God morgon alla Brynäsare.
Vi i Norrland håller på er förutom en par "vita" fläckar där man märker att avundsjukan är svår att dölja... ;)
Kommentera

Jag har dömt ut det här laget flera gånger. Egentligen aldrig trott på guld. Sa att det var kört i våras. Kunde inte se oss slå Frölunda. Kunde inte se oss slå HV. Har sett HV lyfta bucklan framför mig hela tiden. Men laget har motbevisat gång på gång. Vi har ett fantastiskt lagbygge med alla ingredienser. Det har inte HV71.

Vi tar guld på torsdag!
Kommentera

Peja: Ja han har verkligen varit samlad, undantaget sista tio i första matchen mot Frölunda. Kanske insåg han då att han måste hålla sig lugn om det här ska gå vägen.
Kommentera

Funderar starkt på att ta med megafon till sittplats på torsdag för att försöka få igång silltrattarna som sitter där å sjunga med lite. Eller tror ni de är förbjudet?
Kommentera

Chanzone:
Haha, ja typ, kanske skulle skrivit "hoppas ödet är riktigt ironiskt" :)
Kommentera

God morgon Brynäsare, det är nära nu.....Gävligt nära...
Kommentera

Horace76c: Du skrev det ju precis just nu!😮😉
Kommentera

Vidhåller - Borgman är oerhört överskattad
Kommentera

Peja:
-95 var vi favoriter med guldläge och vår viktigaste spelare spräckte pungen och vi tappade guldet.
-17 Var HV favoriter med guldläge och DERAS viktigaste spelare spräcker pungen....

Ödet saknar inte ironi direkt...
Kommentera

« · 1824564 · »