Brynäs IF

446618 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1824832 · » Till forumet

Sv: Final
Bratwursten :
Kanske ointressant men jag mår fysiskt illa mentalt och fysiskt inför morgondagens match.
Det är som att det är en av de ljusaste av drömmar kombinerad med en mardröm.
Kommentera

Jan Grismöbel: alldeles för lite drag på forumet för någon som sitter på ett tåg och har tråkigt 😂, lugnet före stormen kanske ?!
Kommentera

SnowKing: kör i 2 veckor sen ledig 8 dagar sen 2 veckor igen . Djävligt nice . För utom att man är väldigt ensam i dessa jobbveckor . Tur man kan kolla på hockeyn i hytten under vinterhalvåret . .
Kommentera

Jan Grismöbel: vi hejar på laget på det sättet vi kan :)
Kommentera

Forsberg 1978: full flex 😎..... Intalar jag mig iallafall ;)
Kommentera

Jan Grismöbel: Chefen har inte svarat än om jag fick sluta tidigare i morgon än hahahahahahaha känns som han har nada att säga till om i detta fall😂😂😂 jaja ivärsta fall blir det akut rövaras😂😂😂
Kommentera

Jan Grismöbel:
Hur lång ledighet får du efter jobbpasset?
På mitt jobb snurrar processen varje dygn, 24 timmar... vi är fem skiftlag som delar på detta. Inte alltid som det passar så bra till resten av livet.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hur fan ska man kunna sova inatt och hur ska man kunna koncentrera sig i skolan imorgon? Har aldrig varit så här nervös inför en match och då är det 22 timmar kvar..
Kommentera

Forsberg 1978: ett helvet med jobb som binder mig vid ratten dygnet runt i 14 dagar innan ledighet . .förra guldet satt jag å grina bakom ratten på väg till Norge så djävla nervöst å lyssna på radion . Nu blir det att stå stilla å kika på datorn via cmore appen .
Kommentera

bifhjärta: Jag har mått illa hela jävla dagen. Detta är vidrigt.
Kommentera

Jan Grismöbel: Vet hur det känns så jag lider med dig själv ska jag köra hem 40 mil efter matchen och hoppas att det blir den goaste bilresa jag någonsin gör!
Kommentera

Bratwursten : lvilken tur ni alla har som kan fira i morgon på plats . Själv har man ett jobb å sköta så det blir å sitta i lastbilen någonstans i landet å kolla på matchen . Jaaaa jag är avis på er alla .
Kommentera

Bratwursten : Får vi hoppas 😃 Kom gärna och säg hej står Forsberg 78 på ryggen och jag är hur snäll och ofarlig som helst😂👍🏻
Kommentera

7981:
Jag har inte sett träningen men hörde en av GD-intervjuerna och Bertil hade inte varit med.
Kommentera

Forsberg 1978: då ses vi i myllret !
Kommentera

Bratwursten : Japp👍🏻
Kommentera

Forsberg 1978: ståplats ?
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FICK TAG PÅ EN BILJETT 😃😃😃
Tack du underbara människa här inne som tänkte på mig jag är dig evigt tacksam👍🏻😊
Kommentera

Zappaholic: mår nästan illa inför imon..
Kommentera

SWEATT: Undrar hur fan vi mår om ett dygn?
Kommentera

Qvarre: Hade han spolat kröken så...
Kommentera

7981:
Kommer vi gråta blod i morrn när laget presenteras?
Kommer Zanetti stå därbakom och sprida osäkerhet, eller får vi se Ersson?
Kommentera

7225: någon som såg träning som visades live gd och såg om Bertil var med?
Kommentera

8179:
OK, då var det klumpigt skrivet och jag ber ännu en gång om ursäkt.
Kommentera

Qvarre: "Dessvärre så verkar ha lika dåligt läkekött som han är bra hockeyspelare."

Svårt att tolka detta på något annat sätt.
Kommentera

Qvarre: En långdragen hjärnskakning tror jag inte har så mycket att göra med läkkött dock.

Men riktigt trist för Simon att hans skadeproblem fortsätter så klart. Speciellt när han behövs som mest.
Kommentera

7225:
OK, det står dig fritt att tycka men jag tycker att Bertil är en sjukt bra hockeyspelare men han är ofta långtidsskadad och jag har fått för mig att det relativt ofta blir bakslag på hans rehab.
Jag anser att det inte på något sätt var någon kritik på Bertil som person eller på hans skicklighet.

Om det uppfattas som ett personangrepp på Bertil så ber jag ödmjukt om ursäkt för det var verkligen inte så jag menade.
Kommentera

370: Eftersom vi tacklar förhållandevis lite och är snabba på rören så har domarna behövt syna regelboken i sömmarna för att hitta utvisningar. På 18 matcher har de dock lyckats hittat klockrena saker som felaktig handstoppning, felaktigt målfirande, felaktig snack med domare och en hel drös med felaktiga byten.

Samtidigt har motståndarna exempelvis klarat sig undan utvisning på tre klockrena huvudtacklingar.

Det snackas ofta om "höjd bedömningsnivå" i slutspel. I Brynäs fall känns det mest som att de bytt fokus och börjat leta efter mindre vanliga regelbrott.
Kommentera

Om ett dygn är vi igång! Synd att man inte får uppleva det på plats. Fick det inte heller 2012. Men unnar alla som är där en grym upplevelse. Det blir det framför TV:n också. Ge boysen ett riktigt skönt tryck i ryggen nu. Guldet ska hem.
Kommentera

Qvarre: skitkommentar av dig där.
Kommentera

7225:
Jag tror dessvärre att han inte spelar mer denna säsong.
Dessvärre så verkar ha lika dåligt läkekött som han är bra hockeyspelare.
Kommentera

smallround: Tro om Bertilsson spelar i morgon??
Kommentera

5915: Japp, det stämmer. Nästan en hel minut per match mer i boxplay jämför med tiden i powerplay.

Söreneffekt, eller slump.. Eller hemska tanke en konspiration? Eller så kanske domarna missade massor på brynäs i grundserien som de tar för nu?

Allt som allt petitesser när guldet bärgas imorgon kväll!
Kommentera

5915: HV71 BLUE BALLS ??? kunde inte låta bli
Kommentera

370: Nästan 16 minuter mer totalt i BP alltså. Nästan en period. Av ett lag som var fjärde justast i grundserien. Söreneffekten?
Kommentera

7225: inväntar tåget från Göteborg mot Eskilstuna, övernattning där. Sen upp till Gävle imorgon, Fyfan vad gött.
Kommentera

Peja: 6 poäng är bara 2 matcher vi blev bortdömda i (-;
Kommentera

370: rent krasst är ju 6 poängs skillnad ett inbördes möte.
Kommentera

Bifbiffen: Ja fem poäng på en hel serie kan knappast räknas som klart bättre. Anser HV och Brynäs som jämnlika under säsongen.

Kollade swehockey angående powerplay och boxplaytid
På 18 matcher har Brynäs spelat 71,15 minuter powerplay och 86,57 minuter i boxplay
Lite mindre än en minut / match längre speltid i boxplay alltså

Får se hur det blir imorn
Kommentera

Bifbiffen: och det för ett lag som nästan vann fair play i grundserien....
Kommentera

Jesse100: Hv var alltså klart bättre? Tror ni skrapade ihop 5 poäng fler än oss i grundserien.

Gällande domarna - räknade igenom snabbt och vi har alltså spelat 32 minuter mer boxplay än vad vi har spelat powerplay såhär långt i slutspelet.
Kommentera

Jesse100: HV var bara 5 poäng före vilket kan förklaras av Brynäs dipp i januari. Vi gjorde fler mål än HV under grundserien så vi är starkare framåt medan ni istället har en grym målvakt. Så jag tror Brynäs är underskattat i många läger.
Utan tvekan välfötjänta finalister tycker jag.
Tycker den stora skillnaden i finalserien, så här långt, varit att vår fjärdelina är betydligt starkare än HV's dito. Å andra sidan är Söderström ett klart starkare kort än våra målvakter. Den här serien kan fortfarande sluta hur som helst trots 3-2 ledning i matchserien.
Kommentera

Lyckan är total! En vän kunde inte gå matchen imorgon. Då hoppar man in som vikarie ;-)
Kommentera

Jesse100: Var ju eran 21 som putta Granis, Granis trycker till han.
Sen kommer eran junis in och ska vara allan ballan och får en handske i ansiktet.

Så att Granis hoppade på eran junis är ju bara löjeväckande att ens påstå.
Kommentera

AnteA: Så jävla ödmjuka behöver vi inte vara heller, helt ok att vara kaxiga och tro på sitt lag...
Kommentera

Jesse100: 2-2 i matcher i grundserien. Lika svårt som vi haft i Jönköping har ni haft i Gävle (nåja, inte riktigt). Brynäs och HV har varit jämna rätt länge.
Kommentera

Ödmjukhet eller inte, personligen skiter jag fullständigt i både Thörnberg och hans pung. Gillar varken honom eller HV, så varför ödsla något på honom.
Kommentera

Jacke08:

Nej det är inte ödmjukt. Men kan tyvärr inte besvara dina påståenden fullt ut då jag exempelvis inte har läst att någon spelare har tyckt att Brynäs inte värdig motståndare. Int ens underförstått.

Jag kan själv vara ärlig - innan slutspelet hade jag i alla dagar tagit Brynäs i en final över Frölunda, LHC, SAIK och Växjö. Det grundar jag i hur lagen har presterat under grundserien där HV har varit klart bättre än Brynäs. Men lagom till slutspel har Brynäs steppat upp rejält och är en värdig finalmotståndare. Tror ingen tycker annorlunda.

Det här ju inte unikt för ert forum utan det är samma visa hos allas lags forum. Vi har också en del medlemmar som ALLTID tycker det är fel på domarna, experter som håller på lag, media som gynnar motståndarna etc. Sen ska supportrar vara enögda, till en viss grad.

Njut nu av att ni är i final och matchboll imorgon. Tror ingen av oss hade kunnat drömma om en SM-final inför säsongen.

FORZA HV! ;)
Kommentera

KulaShaker: Lias och de andra unga spelarna vill ju vara med i leken, de ser sig knappast som fridlysta på grund av deras ålder.
Kommentera

Peja: Lias stod ju och käftade med Granis, ganska oblygt, vid en tekning senare. Så han verkar ju inte direkt ha tagit "skada".
Kommentera

« · 1824832 · »