Brynäs IF

446311 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1825341 · » Till forumet

Sv: Final
Tjurn :
Visst har vi 6 hemmavinster och 5 bortavinster i slutspelet eller har jag räknat fel? Hyffsat bortafacit....
Kommentera

Horace76c: Önerud är en tomte som tycker vi fick billiga mål, vad fick HV71 då??? Jag är helt övertygad med den avslutning vi gjorde och satte never i dem rejält så är vi i förarsätet borta i Kinnarp på lördag, tack o lov för att det är match 7, vi tog Frölunda i match 7 och vi skall vinna Guld i match 7 i Kinnarp, all press på dem och vi kommer att komma ut bättre än idag och vinna tror jag..Zaborsky sade att han kommer att avgöra i match 7...fan trot :) <3 <3 <3
Kommentera

WTF är det här? SHL själva lägger upp en spelarintervju? Varför gör de sånt NU?
Kommentera

Huge:
Snyggt att anmäla sitt eget inlägg.
(tips: flytta isär redigera och anmäl knapparna)
Kommentera

Huge: Tycker faktiskt det är ett lätt val att ställa rautio i match 7. Man vet ungefär vad man får ut av honom.
Kommentera

Lindström:
Såg på sporten nu.
Örnerud?! Säger "vi är i förarsätet, det har vi alltid varit"
Nån mer än jag som får - 99 vibbar av den självsäkerheten?? :)
Kommentera

honken21: En blandning av delvis dåligt målvaktsspel, oflyt och lite passivitet gör att inledningen blir ödesdiger för vår del. Vi spelar helt klart upp oss efter 0-3 och ska ha ett PP som domarna missar, och där avgörs sannolikt det hela. Istf PP och bra chans på 1-3 så gör dom 4-0 istället.
Blev ändå match av det hela till slut och det sätt som vi avslutar matchen på gör att det finns gott hopp om vinst på lördag. HV fick avsluta den här matchen med lite halvpanik i leden samtidigt som vårt självförtroende måste ha stärkts i samma grad sas.
På lördag har båda lagen lika mkt press på sig och det kan gå hur som helst.
Oavsett hur det går så har vi gjort en kanonsäsong som är klart över förväntan och mer därtill.
Blir det Rautio eller Felix i kassen?
Kan inte vara nåt lätt val för Bulan, men grundtipset blir Rautio.
Kommentera

Brynäsgubbe:
Jag klagade på att Bertil hade "dåligt läkekört" och fick kritik men tydligen är det fri jakt på målvakter.
Kommentera

Hemma igen efter matchen, slås av några saker;
-Bedrövligt spel och kladd över hela banan
-Mannberg som var extra får komma in och visa inställning 🙄
-Noll passningsspel & tanke med spelet i 57 min
-Bulan lät det rulla på fast 0-3 kom i vårat PPet

Kändes som laget trodde att nån annan skulle göra jobbet.
Kommentera

Bifbiffen: bra skrivet å så in i helvete fel å starta med felix håller med wiken till fullo alldeles för darrig för att stå en sån här match
Kommentera

Bifbiffen: Det enda vi får hoppas på att de blir lika skakiga som vi var idag. Men vafan, så snälla är väl inte hockeygudarna.
Kommentera

Qvarre: Ja jag är oxå ett större fan av Felix än Rautio.
Hv fick tillbaka allt som man missat i tidigare finaler.

Nu tar vi sista matchen istället.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Kommentera

Lika mycket som Felix ska hyllas för insatsen i Måndags lika mycket ska han kritiseras idag.

Hv förlorar inte en tredje gpng i Kinnarps och vi får vara glada för en väl genomförd säsong. Tycker personligen att Frölunda var ett bättre motstånd, men vi får lida för en otroligt ojämn målvaktssida
Kommentera

Peja: de jag menar måste ta sånna om de ska bli nå guld får inte släppa
Kommentera

Zappaholic:
Det skulle vara snyggt.
Så skulle alla andra böcker vara döda,
eftersom det är mest vi dom skriver i dom LOL
Kommentera

mattiask: 0-2 är ju absolut ingen tavla men Söderström hade nog varit tät där...
Kommentera

Tjurn : nu vill man se att vi vinner med 6-0 på lördag.
Kommentera

Horace76c: mm inläggen är raderade, kommer att gå igenom alla inlägg innan kvällen är slut.

Vill du ha mer information får du gärna pma
Kommentera

Horace76c: Krap Nek håller på Modo. Det räcker som anledning.
Kommentera

mattiask: Den gled in på ett rätt snarlikt sätt.

Såhär bra måste man vara för att ta guld.
Kommentera

mattiask: andra målet ska han ta punkt
Kommentera

7225:
OK, dom var provocerande tidigare alltså, (eftersom dom senaste var allt annat än provocerande).
Då lägger vi ner, var bara nyfiken...
Kommentera

Brynäsgubbe:
Felix borde stå på lördag enligt mig. För mig kan det varit Bulan största misstag som coach att Byt ur honom ( detta med facit i hand)
Kommentera

Tigerhjärta: Lol jag har ju knappast varit den enda. Kan du ta ut frustrationen på någon annan? Felix släppte de facto in två enkla mål.
Kommentera

Ändå häftigt med en game 7 i final. Om man ska försöka vara lite objektiv. Just nu hoppas jag mest att Brynäs kommer stå upp och göra match av det. En ny grisinsats krävs.
Kommentera

Brynäsgubbe: Första målet kan jag köpa, men man kan väl knappast hänga Felix för andra målet? Då bör ju isåfall Gunde hängas ut för det då han tappar sin markering fullt ut. Det målet kan jag inte se hur man kan få till Felix mål.
Men det är klart, med den nivån som är här inne så förvånar mig ingenting.

Däremot är det ju en jävligt bra fråga hur Brynäs ledning kan tillåta Aftonbladet att sätta upp ett "guldrum" där de ska ta vanliga guldbilderna. Där snackar vi jinx deluxe.
Kommentera

Brynäsgubbe: Allt detta jäkla tjat! Hur mycket du än tjatar på att våra målvakter inte håller (vilket har varit det senaste 6 månaderna) så är det inget vi kan påverka! Felix och Rautio kommer fortfarande vara våra två målvakter även i den sista matchen, släpp det!!!
Kommentera

Horace76c: Ingen ide' att återge det.
Kommentera

KulaShaker:
Ursäkta att jag går off topic, men vad skrev "karp neck" som var så provocerande? Är dom inläggen raderade?
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, men vi måste ju ta vårt ansvar och utbilda honom åt NHL... 😏
Kommentera

Fyfan att vi ska torska på vår jävla målvakt. Måste storsatsas på den posten nästa säsong. Målvaktens betydelse går inte att underskatta. Men Brynäs agerar socialverksamhet och sumpar finalen hemma pga det.

Deppigt att Felix väntas blir kvar...
Kommentera

5915: En galen Bulan får fan tvinga laget att vinna nu.....
Kommentera

7225: Tror med handen på hjärtat att vi tar detta på lördag . Inge press på Brynäs . Allt på hv . Dom får spela med sänkta axlar då kommer spelet . Hänger mycket på våra målisar . Helst David . Behövs rutin nu .
Kommentera

7225: Vi är knappast favoriter. Vilket gör det enklare att se matchen. Kommer inte vara lika nervös som idag när vi plötsligt var guldtippade överallt.
Kommentera

5915: förra hemmatorsken känns ännu surare nu...den matchen ägde vi...förutom sista sju. Nu var det ju tvärt om... oavsett så är känslan ganska god inför sjunde 👍
Kommentera

Horace76c: se till att vinna serien och få den sjunde matchen på hemmaplan
Kommentera

Bratwursten : Men vad bra, då var det rätt att vika ner sig i dag 😉
Kommentera

Charles:
OK så vad har vi lärt oss av detta?
STAY THE FUCK AWAY FROM HV IN A FINALSERIE!!
Kommentera

KulaShaker: för mig det är så när det blir game 7
Kommentera

KulaShaker: tror det bara är match 7? 250.000 är det tror jag eller kanske var det vi fick från match 7 i Göteborg
Kommentera

Qvarre: Är det jag som drömt eller får bortalaget viss procent på publikintäkterna efter match ?
Kommentera

Tänk om inte Felix bjussat på två första målen.

FUCK. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK. Jävla ashelvete.
Kommentera

Hur gick det gör Hv spelaren som fick en knuff i 2ndra perioden?
Dog han eller klarade han sig?
Avd Zebror som inte håller måttet..
Kommentera

honken21: Svårt att vinna för tredje gången i rad i Jerusalem. Inte omöjligt, men osannolikt. Allt avgörs av vilket humör våra målvakter är på. Och hur mycket speltid Jensen får.
Kommentera

7510:
På lördag så förnedrar vi HTLV3 till armagedon.
Kommentera

Vi tar guld på lördag! Måste tro på det!
Kommentera

mest patetiskt ikväll är endå att Jörgen Lindgren "läxar upp" brynäs för att jumbotronen visade 6man för många gånger.

patetiskt när höga hönset försöker försvara en felbedömning istället för att bara erkänna att det blev fel
Kommentera

Krap Nek: du är mycket mer sorgligare. Du går in hit försöker provocera för din egen njutning. *Psykopat-vibbar*

Sen väljer jag inte se matchen pga av mitt hjärta skulle troligtvis koola vippen. Jag är stolt över mitt Brynäs som spelar en finalserie. Säsongen är fortfarande en dundersuccé som ingen trodde på.
Kommentera

7225: kul att det blev lite match på slutet men varför vänta till det är 5 min kvar?
Nåja nu har vi en till hockeyfest att se fram emot. Jag tror vi tar den matchen!
Kommentera

Peja: Vi har en GAME 7 och vi diskuterar MoDo Hockey...
#bizarroworld
Kommentera

« · 1825341 · »