Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1821254 · » Till forumet

Sv: Final
Leonardo: dessutom blev vi rånade på en straff, domarna var emot oss redan då.
Kommentera

Lunkan: grattis Brynäs..ärligt så var det jävligt skönt att ni täppte till trynet på Frölunda..
Kommentera

Skagge: Kan vara så att man spärrat biljetterna nu så det finns kvar till det allmänna släppet imorgon.
Kommentera

är det bara jag som kollar på reprisen just nu?
Kommentera

Skrubben: Provade från en annan telefon och nu gick det 😍 Då kan man somna gott 👍🏻
Kommentera

Rumpelstiltskin: Ja, jag kollar reprisen.
Satan, Frölunda gjorde precis 1-2.
Tungt, det här kommer vi att förlora.
Tyvärr...... 🙄
Kommentera

Huge: haha gjorde lite ont faktiskt.. igen..
Kommentera

Hälge: Bengtzen styr upp detta.
Kommentera

7225: sicken jävla sportchef vi har!
Kommentera

7225: Det gör han säkert.
Kommentera

LoL, grattis Bif! Spöa HV nu!
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Jag jobbar natt :-( frågan är kl. 06.30 i morgon... sova först?... eller se matchen först?
Kommentera

SnowKing: Alltså HV - Brynäs i final, två lag som generellt tippades som mittenlag innan säsongen drog igång. Vilken knall 👍
Kommentera

7225: Underbart, det blir fina pengar om Brynäs vinner finalen....inatt har jag 4 helgarderade i NHL på PP kupongen iom att Brynäs o St Petersburgh vann sina matcher är det fina pengar på gång :) Synd att kvällstidningarna skall direkt börja skriva om hur Brynäs skall orka spela final, att Oskar försvinner från Brynäs efter säsongen...en sån här kväll kan de skriva gott om oss om det är lite stake i journalisterna :) Det vart som Bulan sa, Frölunda skall få på käften denna match!!
Kommentera

7225: Har svårt att ta in detta...
Vi är i final! Känslan i kroppen är helt oförklarbar, i final!! Felix, vem såg det komma? Vilken laginsats, nyckelspelare skadas men Bulan skickar in ersättare som bara kliver in helt oförskräckt och tar för sig. Helt underbart!
Kommentera

7225: Enligt denna länk är Skellefteå i final ! Dom måste vara chockade eftersom dom inte har koll på vilka som är i final 😂www.gp.se/sport/ishockey/spelarna-tackar-fansen-betyder-s%C3%A5-mycket-att-spela-i-fr%C3%B6lunda-1.4238123
Kommentera

pjåtor: Inte lätt för dem, stackarna :) Hoppas Brynäs hittar ngnstans att bo imonnatt, allt är fullbokat för ngn mässa i Jönköping och ingen is har det att träna på....fan det är nu man skall sitta o ringa runt, jag bor 6 mil från Ljungby där har de rink sen är det bara 11 mil till Jönköping..
Kommentera

Leonardo: annars borde det finnas i Linköping
Kommentera

7981: Ja, jo, det löser sig nog, det finns ju rinkar efter hela E4...Bengtzén får sitta i telefon som en filmproducent, jag vet hur det var att jobba som det, lösa problem hela tiden....Heja Brynäs :)
Kommentera

Vilken jävla kung!!!
Uppladdat:
Kommentera

Hahaha, asså Wennerholm skryter om att han satte finallagen. Jobbig liten groda då när han betygsätter HV inför finalen.Det är väl för jobbigt att korrekturläsa något man haft klart i en vecka!!

Backar
++++
Andreas Borgman har blommat ut till en landslagsback och Lawrence Pilut och Krisstofer Berglund är kraftigt underskattade. HV71 är breda på backsidan. Och ska bli intressant att se Christoffer Persson möta laget han tog SM-guld med i fjol.
Kommentera

Men vad höll egentligen Clark på med idag? Inget hat-trick!
Kommentera

BIF96: Det gick inte att ladda upp bilden, men det är en bild på Granström, rekommenderar att ni går in på Brynäs Instagram så förstår ni vad jag menar. Skål på er 😂👍
Kommentera

Rumpelstiltskin: Vilken kanal?
Kommentera

Brynäsgubbe:
Ja, Lindbom får ju gärna säga att dom är oslagbara i Jönköping, verkar ju vara tändvätskan att använda på brynäs :)
Kommentera

Kan rekommendera Frölundas Facebook-sida nu. Roliga kommentarer, bl a:

"Så JÄVLA tråkigt, ni bara gav bort finalen till Brynäs som INTE var värda detta, Rasmus Dahlin 17år och bästa back i VF de visar rätt tydligt att här måste de göras förändringar! Sen kan ni ju ta er IN på mål inte åka på utsidan hela vägen efter jul, ni har fan haft 4månader på er att lösa detta. sen gör nån jävla förändringar ROGER, detta kastade ni bort helt själv. så otroligt besviken på er idag."

Skål! SM-Final. Wow.
Kommentera

Brynäsgubbe: Logiken i Göteborg: Frölunda var värda SM-final eftersom de vann 3 av 7 matcher. Ryktet stämmer - göteborgare ÄR roliga.
Kommentera

vi är i final.
Kommentera

Brynäs vinner med 4-2 i serien och blir svenska mästare på hemmaplan den 25;e, På tal om ngt helt annat, visst får BIF en massa lök nu när Lööke har skrivit på NHL-avtal va?
Kommentera

F.ö tycker jag Alcén är årets Johan Lindström. hashtag//harsaknatenLindström
Kommentera

micke: Håll koll på tvillingarna nu. Vill inte vara negativ i denna underbara stund. Men jämför dem i denna serie där ingen av dem varit involverad i en närkamp över huvudtaget. Lär vara samma retstickor som vanligt mot HV. Det sitter som en tagg i mig. Visst, de producerade förra matchen, men brukar vara stök, tjaffs och annat gött. Inte varit något sådant mot deras kommande arbetsgivare.
Kommentera

Låter bilden tala för sig själv.
Uppladdat:

450x300-img_6320.jpgimg_6320.jpg

Kommentera

Jag landade för 6 timmar sen..är så jävla full nu...såg sista 10 i gaten. Fyfan vilken underbar jävla känsla att slå ut indianerna!!
Kommentera

5915:
Vilken fantastisk match vi bjöds på igår kväll. FHC körde sitt intro som är en riktig pulshöjare. Kan tänka mig hur den är för fansen. Jag kände ett lätt illamående innan nedsläpp, nerverna var på utsidan. Så startar matchen, pp och Ikonen frälser oss direkt, fantastiskt.

Vi satt bredvid klacken och de gjorde ett grymt jobb som vanligt. Eftersom vi satt så nära hängde vi på och vi klappade och sjöng matchen igenom, vilken stämning.

När slutsignalen väl gick blev det vilt firande och spelarna bjöd tillbaka. Efter 5-10 minuters sjungande kom laget ut på isen igen och tackade för stödet. Zanetti och Zaborsky tog selfies med klacken i bakgrunden och likaså gjorde Carlsson och Eersson.
Sammanfattningsvis är nog detta den enskilt största liveupplevelsen med Brynäs under mina 40-45 år som supporter. Vilket lag och vilket drag!
Vi syns i Gävle den 22 april.
Kommentera

Vuollerim: Vilken underbar morgon!!!
Kommentera

Zappaholic: Fantastiskt !!

Idag mår man mumma på ren göteborsksa.
Kommentera

Biljetter bokade. Nu kör vi :-)
Kommentera

Nu har BZ löst logistiken också. Laget bor kvar i Götet till söndag sen buss till Jönköping... Blir bra det tror jag.
Kommentera

bradberry:
Blir det nån träning också? Eller hänger de i baren? 😃
Kommentera

bradberry: middag på avvenyyyn ikväll och sedan städar man av Håve på hemvägen. Som en lite längre pisspaus ungefär 😂
Kommentera

Att man drar till Cypern på måndagsmorgon känns sådär, att missa största delen av finalspelet är tungt. Bara hoppas att vi inte avgör detta för tidigt utan att det går till minst 6 matcher så att man hinner se avgörandet på plats! :) Blir det en 7e avgörande i Jönköping så är det bara att dra dit.
Kommentera

6984:
En dos hybris till frukost? 😃.
Say after me please:
HV är favoriter
HV är favoriter

Men de kanske kan ta Ullared på vägen... 😎
Kommentera

Auchinleck: Haha.. Näe. Ingen hybris men väl gott förtroende i våra krigare.
Kommentera

6984: Blir underbary att få fortsäta se våra iskrigare . .Känns så underbart efter denna svarta vecka . .Måste ge BZ en stor eloge vilket krigargäng han fått ihop . Så mycke hjärta när det som bäst behövs . .ÄLSKA BRYNÄS 😅😅😅
Kommentera

En fundering. Ni som är medlemmar hur många biljetter kan ni köpa på erat medlemskap?
Kommentera

Dallemas: 4st :)
Kommentera

Inkazar: räcker de att man har ett medlemskap för att köpa 4? Å hur många kan man köpa om man har familjemedlemskap i så fall?
Kommentera

« · 1821254 · »