1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1823642 · » Till forumet

Sv: Final
Brynäsgubbe: Nej det är inte kört för jag vinner drömvinsten på lotto ikväll och mutar domarna med ett bud HV71 inte kan matcha ni lär märka det när en HV spelare dricker vatten på ett felaktigt sätt på måndag och åker ut 5 min! För det är väl så det fungerar elle?
Kommentera

Jensen ja. Vad har hänt? Var ju en klippa stora delar av grundserien och lite i början mot LHC i kvarten. Sen anonymiteten själv när det gäller som mest...
Kommentera

kennys: Fundera om är för fan en bättre spelare nu än 2012. Bara för att han inte gör mål är han inte sämre. Gör väl sina första misstag detta slutspel idag. Dålig timing dock.
Kommentera

Detta händer bara Brynäs, Hur i helvete kan man ta en sådan utvisning när det är SM-final? DOMMARJÄVLAR!!!!!!!
Kommentera

BIF96: från en linjedomare....
Kommentera

Peja: knappast 👍
Kommentera

BIF96: Domare borde oxå kunna bli avstängda
Kommentera

mk: Detta eviga jävla tjat! "Felix är sämst", "Nej, Rautio är sämst", "Felix borde stå", "Nej, Rautio borde stå", hur fan orkar ni!? Vi har inga super målvakter, FINE! Men i matcher som denna så är felet försvaret som spelar på en Div1 nivå och inget annat!
Kommentera

BIF96: Jag är orolig, så många kontrakt vi måste riva med omedelbar verkan. Hur ska vi få ihop ett lag tills på måndag? :)
Kommentera

Är Sören Persson smålänning??
Kommentera

Pressman: Kontrakt river vi till nästa säsong. Räcker med Jensens och Zanettis. I år finns bara bänken.
Kommentera

Var ju inte domarna som avgjorde matchen iaf. Fast de försökte...

Vi orkar ju inte spela försvarsspel sista 10... HV får ju göra vad de vill i vår zon... HV:s veckovila efter semin kanske börjR ta ut sin rätt. Fördel HV nu... Skulle säga 70-30...
Kommentera

kul för linjedomaren att få bli lite rikskändis. Idiot!
Kommentera

ellis: Han verkar inte ha en enda muskel i kroppen,Katastrof
Kommentera

Pressman:
Ja men då måste ju den här nya 'unsportsmanlike-regeln' innebära att det konstant kommer bli BP för lag som gör mål?
Kommentera

Så blev det med den myskvällen här hemma, stackars frugan jag går och lägger mig! FAAAAN!
Kommentera

Chanzone: Är inte alla idioter det? Utom de från Ö-vik.
Kommentera

Någon som har fått tag på biljetter till match 6? Jag fick mail 17:38, gick in direkt och har suttit i kö 20 min.
Kommentera

Peja: Jag är upprörd just nu..men vi förlorar matchen mest pga av ett antal spelare som är svaga på plan och Rautio såg väl inte heltät ut heller, vet inte vad som krävs...HV studsar tillbaka hela tiden i varje match och nu fick dom "revansch"..mäkta viktig match på måndag...Simon lär väl förmodligen inte spela varken finalspel eller VM...tråkigt för han och för Brynäs!!
Kommentera

Rumpelstiltskin: precis. I den här boken gäller inte god ton?
Riktigt pinsam kommentar av dig, men där man saknar intelligenta argument kanske man måste ta fram invektiv...

Min poäng är att det kan ha varit över gränsen då vi inte vet vad som skreks. Rydmark hånade exempelvis ove Molin för att denne hade en alkoholiserad bror, som senare knarkade ihjäl sig. Det är ett exempel på vad jag tycker är över gränsen, men det kanske är ok i andras.

Jag säger verkligen inte att det var rätt att visa ut, men att det finns grejor som är för grova för att accepteras. Nu hörde varken jag eller cmore vad som skreks och därför tycker jag att man kanske inte ska vara så snabba att döma...
Kommentera

Chanzone: Sören var nog mobbad som barn av en brynäsare 😉
Kommentera

Chanzone: Nä han är från Lidköping där jag bor och han skämmer ut oss den jävla fjanten!!! Ska punka hans cykeldäck!
Kommentera

Chanzone: Lidköping
Kommentera

Forsberg 1978: Kommer naturligtvis kännas jättetungt närmaste halvåret om detta nu går åt fanders. Om man ska se nåt "positivt" i ett finalfall är det väl att föreningen och laget kan gå in i nästa säsong med största möjliga motivation. Sen vet man förstås inte när vi står i en final igen, vilket är jobbigt.
Tycker det finns några spelare som inte riktigt håller i såna här avgörande slutspelslägen. Måste förstärkas på vissa punkter inför hösten.
Kommentera

poephagus: Har Jensen kontrakt nästa säsong,hoppas inte.
Kommentera

J F K: det gick alldeles för kort tid för att han skulle kunna ha skrikit något avancerat, domaren sa citat retas och hånas".... du fattar väl att domaren hade sagt till Blomqvist om Zab hade skrikit något extremt olämpligt?
Kommentera

Finns ju valet att ta ett personligt straff isf, 10 min. Väldigt sällan man plockar en 2a väl!?!?
Kommentera

J F K: Och en vilsen slovak som varit i Sverige totalt 10 månader kanske skulle kunna klämma ur sig något så dumt om någon spelare?
Kommentera

Forsberg 1978: Haha, gör det!
Kommentera

"Domaren Sören Persson svarar på kritiken:
– Linjemannen ser att han skriker och gapar och håller på sig och det var så pass grovt, det han ropar, att det ska vara utvisning, säger han."

De skyller alltid att det var så grovt, så grovt... Stackarn fick höra känslor i en SM-Final... Gå hem och gråt hos din mamma, jävla småglin. Jävla as.
Kommentera

Peja: blir en lång kall dusch nu, kokar..
Kommentera

Chanzone: förut var det alltid tior, men nu är det vanligare med tvåor. Exempelvis är det en tia om man klagar på egen utvisning och en tvåa om man klagar på någon annans. Förutsatt att det var osportsligt.

Nog tycker jag också att det var väldigt konstigt med en utvisning där, men jag skulle gärna vilja veta vad han skrek innan jag kan säga något med säkerhet. Jag är extremt säker på att linjedomarna hört det mesta på en plan, så det lär ha varit grovt.
Kommentera

Bratwursten : Bra läge nu att få avgöra på hemmaplan
Kommentera

J F K: Jag utgår ifrån att du kommer ha samma objektiva och sansade ton angående domarna när Modo spelar nästa säsong.
Kommentera

Vi kan väl ändå i motgången medge att HV 71 inte heller är den lättaste nöt att knäcka. De gör en - överraskande - bra säsong.
Kommentera

8212: står i biljettkön men har de ens släppts?
Kommentera

...sen förfogar vi inte över någon guldmålvakt tyvärr...
Kommentera

Bratwursten : Vet inte? Står också i kön....
Kommentera

Brynäsgubbe: Situationen tog max 5 sekunder och under denna skall han alltså ha hunnit "skrika, gapa och hålla på". Jag håller dock inte Sören Persson som ansvarig denna gång utan en vek liten linjeman med mindervärdeskomplex som såg sin chans att skina efter år i skuggan...
Kommentera

Domarna letar djupt i regelboken
efter märkliga utvisningar på
Brynäs. Vad återstår? Felaktig
utrustning?
Kommentera

bradberry: Det känns lite som pest eller kolera att välja målvakt till nästa match
Kommentera

8212: Rautio gör iaf ingen tavla, tycker han ska fortsätta, känns mest stabil.
Kommentera

Pigalle: Äh, Sören bestämmer och har fullt ansvar för beslutet. Otroligt svagt ledarskap att skylla på linjemannen.
Kommentera

Nästa match måste Ersson ta Zanettis plats... Han hade ju inte ett rätt i kväll heller. :(
Kommentera

Brynäsgubbe: Fan va sur förlust. Kändes så jävla bra efter Zabs 3-2... Intressant för övrigt att Sören Persson tog beslutet om 2st abuse i första kvartsfinalen och han är med och vill avgöra nu med. Om jag inte minns helt fel (lite osäker om han dömde) så var det han som fria tacklingen på Bertilsson. Isf så har han verkligen bestämt sig för att vi inre ska lyckas..
Kommentera

Pigalle: Det spelar ingen roll vad linjedomaren säger...det är väl ändå Persson och Ölund som har sista ordet? Man får man känna av läget o i helvete inte ta en sån jävla dum utvisning och om man måste ta den ta då för fan en tia om man känner att man måste markera nåt.
Kommentera

Vad är oddsen att vi tar en till match i bibelbältet efter en sån här jävla mental käftsmäll? Tror HV kommer flyga högt nu.

Fyfan vad vidrig denna sport är. Domarna borde vara robotar som bara tar 100-procentiga utvisningar och inte hittar någon jävla fantom-utvisning när ena laget gör mål. HELVETE.
Kommentera

Jag har väldigt svårt tro att HV förlorar två raka hemma. Så i bästa fall känner jag att vi kan ta det till ett avgörande på fredag genom att vinna onsdagsmatchen i Gävle.
Kommentera

7057: Måste ha nåt mot Bulan eller Brynäs i allmänhet. Har aldrig sett nåt liknande.
I NHL hade detta aldrig hänt! Man hör aldrig om sånt här skit där borta.
Kommentera

7057: Jag tycker inte det känns bra när vi leder. ALLS. För varje gång har HV kvitterat. Flera gånger har de kvitterat och varit en hårsmån från att avgöra också, sist sköt de stolpe på friläge efter 3-3. Idag lyckades de.

Brynäs har inte klarat av att spela på ledning i den här serien. Tungt som fan.
Kommentera

« · 1823642 · »