1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1823694 · » Till forumet

Sv: Final
Brynäsgubbe: Känns bra at de släppt 3st solklara Matchstraff men gett oss denna + 2st abuse. Jag fattar inte varför de tar dessa beslut i så avgörande lägen när de släpper allt i slutet av viktiga matcher..
Kommentera

noBeard: Det gör ju att man blir helt uppgiven inför situationen. Man kan göra noll åt det, bara att se på när Sören tar godiset från barnet i sandlådan typ....
Kommentera

Jag tror det skriks en jäkla massa mellan lagen. Att domarna helt plötsligt ska in och peta känns bara jävligt konstigt! Tycker det är rätt uppenbart att Sören inte gillar Brynäs.
Kommentera

7057: Man får ha förståelse för att domare missar utvisningar ibland och tar några tveksamma trippingar slashingar tacklingar m.m. men såna här jävla misconduct skit dom börjat med får man FAN inte ta i såna avgörande matcher.
Kommentera

Varför 2 min lagstraff och inte 10 min personligt? >HELT OLOGISKT. Idiotiskt beslut.
Kommentera

J F K: Jag är rätt säker på att det handlar om NÄR en spelare hånar på det här sättet. Domarna är nog rätt givmilda och släpper mkt vid avblåsningar och även under spelets gång sas.
Nu skedde det i samband med ett mål, ngt man ser allvarligare på.
Plus att provokationen sker med lite för överdriven gest sas, hade nog inte blivit nåt om Zab bara nöjt sig med att bara säga nåt och undvikit att vända sig mot bänken och jubla/geista mot spelarna.
Oavsett är det en pinsam tvåa att ta i ett känsligt läge i en final.
Kommentera

8212: Håller med, inte ens förbannad på HV ikväll. Bara uppgiven
Kommentera

Chanzone: Christoffer Persson: småbarnsfasoner att skrika.
"Han sprutar snö på våran målvakt. Då måste jag få slå honom"
Kommentera

Huge: ska det va den nivån kan vi lika bra lägga ner den här skiten. Hockey är känslor, utan känslor finns ingen hockey.
Kommentera

noBeard: Känns så uppgivet och tröstlöst just nu. Har tappat förtroendet helt för domarkåren i SHL. Varför ska jag investera så mycket pengar, tid och känslor när det är katastrofalt uppenbart skitkassa och subjektiva domare?
Kommentera

Om Sören får fler matcher är det nog kört...
Kommentera

Lesky: fattar inte en gammal yrkesmilitär borde ju i princip vara sämsta yrket för att bli en elitdomare.. speciellt nuförtiden när dialogen ska premieras.
Kommentera

noBeard: jämför inte med Nhl. Där hånar man inte motståndarna på samma sätt. Där åker du på misconduct direkt du gnäller på domarna också.

Jag tycker utvisningen var märklig, men jag tycker verkligen inte att Brynäs haft mer otur med domsluten i finalen. I semi var det en annan sak.
Kommentera

Jaja.. ska ta några timmars paus från detta behöver sysselsätta mig med något för att hålla tankarna borta.
Kommentera

noBeard: Den allmänna attityden mot Brynäs är väldigt nedlåtande tycker jag bland skribenter, TV-reportrar och andra. Det fokuseras allt som oftast på det lag vi möter tycker jag. Wennerholm i Aftonbladet, Renberg och Andersson på SVT, Granqvist på Cmore som exempel, alltid verkar det vara så givet att det är Brynäs som är the underdog, vilka man än möter och det är så överraskande/sensationellt om Brynäs gör mål eller vinner matcherna. Får utslag av detta.
Kommentera

J F K: Håller med, i finalen har det ju gått ganska bra för domarna, innan Sören......
Kommentera

noBeard: Absolut! Jag kan förstå att de missar, är ju för tusan människor. Alla gör misstag. Men Sören P ska inte vara på isen, då händer de mest märkliga sakerna som ingen förstår. Men Brynäs tar detta, jag tror vi knäpper hv på måndag och avgör i match 6.
Kommentera

J F K: ok det visste jag inte.
Kommentera

Någon som fått tag i biljett till onsdag? Och är det bara öppet för medlemmar?
Kommentera

Steenm: Har för mig matchen är på torsdag...
Kommentera

bradberry: Varför det? Rent logiskt bör det ju vara onsdag?
Kommentera

Steenm: Jag fick tag i biljett till slut, men det var lång kötid trots att jag gick in direkt när mailet kom.
Bara medlemmar och partners. Övriga klockan 10 imorgon.
Kommentera

Någon som vet vad han sa för att bli utvisad?
Kommentera

Steenm: Är något logiskt när det gäller SHL?! Den går iaf på torsdag.
Kommentera

pjåtor: Soren mati je krava?
Kommentera

Känslan nu är att vi blir nollade på måndag. Spelarna är proffs men människor också. Detta borde vara lika tungt för dom som oss.
Kommentera

bradberry: Det är synd om Sören vars farsa var en idiot som hällde betong i sandlådan.
Kommentera

pjåtor: Han sa Wow till båset, så jävla löjligt att dommarna tar för det.
Kommentera

BIF96: seriöst​?
Kommentera

pjåtor: Ja, tyvärr.
Kommentera

pjåtor: Han jublade framför HVs bås
Kommentera

Känns så jävla typiskt att HV får en spelare skadad men kan spela i matchen därpå och självklart gör han mål.
Kommentera

Skandal att de tar utvisningen...
Är ändå ingen ursäkt för att släppa in tre raka mål på några minuter och va helt under isen. Visst är det säkerligen en del av att HV vänder men vi höll tätt i BPt som följde. Har man tagit sig till SHL-final borde man fått ett domslut emot sig förr.
Rautio bjuder inte på någon superinsats men gör ingen tavla heller.
Jensen kan heller inte ensam lastas för förlusten, som vissa vill hävda.
Godkänd insats innan 3-3 sen rasar ju alla ihop, helt ofattbart. Vissa mer än andra men ändå är det ju ALLA som är för dåliga, inte två eller tre. Klaga på Gunderson tar ändå priset...
Kommentera

Säsongen över för Brynäs backstjärna står det i plusartikel på gd.se....Är det Bertilsson man menar, eller någon i damlaget?

Länk om någon med + vill kolla
Kommentera

Lite tankar...

... Vi är ett starkare lag än HV71, och har så varit i tre av fyra finalmatcher. Väldigt märkligt tapp idag, men visst känns den otroligt befängda utvisningen på Zab som en vändning i matchen där HV får PP och mer fart på grillorna.
... Jesper Jensens första fem minuter i detta slutspel var magiska – efter det har han inte varit något annat än usel. Obefintligt passningsspel, märkliga beslut och mängder av avslut trots att han är en ytterst medioker skytt. Sorgligt att se...
... men samtidigt har ju andra klivit fram, och det ordentligt. Zaborsky – vilken jävla snubbe! Snacka om succécomeback. Ikonen på det, och vi har en duo som till 100% ska finnas med i truppen även nästa säsong. Kilström är självklart självskriven där med.

Jag tror att vi kommer komma stärkta ur detta. Jönköping-spöket försvann senast, och alla vägar ligger öppna mot en ny bortaseger.

Det var ju inte så pjåkigt det här ändå, nu kan vi ju avgöra HEMMA!
Kommentera

Lite underligt att han bara fick en tvåa och inte ett personligt 10 min för taunting...mycket märkligt.
Kommentera

Funderar inte bara på Jesper Jensens form i det här slutspelet. Clarks och Lindbloms produktivitet har också avstannat. En förstakedja som inte träder fram i protokollet när det är som viktigast, då vinner man inget guld.
Kommentera

AnteA: Vad säger regelboken? Är det en tvåa, ett personligt straff på tio minuter eller helt godtyckligt?
Kommentera

Lunkan: oj men så hemskt att jubla nästan omänskligt ju 🤔
Kommentera

AnteA: Är nån ny regel tror jag. På allvar alltså, ingen ironi.
Är väl för att det ska kännas mer än en personlig tia.
Vet inte vad som avgör om det ska bli personligt eller tio dock. Den finns ju kvar.
Kommentera

7510: [ironi] Viktigt att stävja sånt, kan ju bli psykiskt lidande för hela livet för de drabbade! [/ironi] Skicka någon ur slutspelet med hjärnskakning går an det.....
Kommentera

8212: Kan inte texten i regelboken, men taunting handlar enbart om att man har hånat motståndarna och det är ju konstigt att det inte blir påföljden även denna gång?!
Kommentera

7057:
För att inte tala om utvisningen för felaktig handstoppning.
Jag tycker dessutom att Brynäs har blivit ganska hårt straffade gällande för många spelare på plan.
Det är ju nästan tragikomiskt att Zab åker ut för osportsligt uppträdande när domarna var de som verkligen visade prov på osportsligt uppträdande.
Undrar om domarna är glada över att ha besegrat Brynäs på bortaplan?
Kommentera

Qvarre: Vi har väl en eller två utvisningar i slutspelet för felaktig tekning också?
Kommentera

Qvarre: Det är dom garanterat.
Kommentera

7510: Så sent som i höstas fick Zamorsky 10 min för taunting när Brynäs och Örebro möttes. Tror inte att man ändrat några regler sedan dess. Mycket märkligt.
Kommentera

8212: Enl den är det en såkallad misconduct-penalty och det är ju 10 min personligt.
Kommentera

SvennEG: Ja att med glåpord eller gester håna motståndarna är taunting och ska ge 10 min. Man vill ju fråga dårarna ikväll varför det inte gäller längre...
Kommentera

AnteA: Säkert sant men det har blivit tvåor också under säsongen för sånt som förr renderat i en personlig tia.
Skulle vara intressant att veta vad som avgör vilket straff det blir. Oavsett ska det Fan inte bli nåt straff i en finalserie.
Kommentera

Kan sammanfatta matchen så här.
Kommentera

« · 1823694 · »